Sv: Vårmammor 2010 del 5
Fy fasen vilken natt.
Flyttade ju som ni ser ner madrassen till hallen och hade altandörren öppen med nä't-tyg för.
Jag gick och lade mig vid halv tolv. Redan efter tio min kommer ena katten in med en död mus. Just det, därför vi inte har öppna dörrar sommartid....
Jag inser att det inte var så bra med bara bäddmadrass på hårt golv. Gör ont överallt, ffa brösten. Somnar trots det.
Klockan ett ville Ture ha mat, så då vaknade vi och ammade kanske 30 min. Jag var klarvaken för madrassen var för hård, då hade det börjat regna och det blev snabbt svalare.
Klockan två vaknar jag igen av att jag fryser och känner på Ture som är som en isbit utan täcket. Går och hämtar en body och skrämmer väl slag på honom som sov så bra, fick iaf på den.
Jag hinner bara slumra innan katten jamar bredvid. Jag försöker säga åt honom att lägga sig men då kliver han i babygymmet. Och jag inser att han har med sig en stor sork. Katt*****. Som tur var hade Ture legat naken där innan så det var täckt med handdukar. Sambon får kasta ut katt och sork.
Jag inser att det är för hårt för att kunna sova, går upp och inser att extramadrassen står för långt in på vinden. Tar Tures madrass fr spjälsängen. Helt desperat.
Lägger mig på spjälsängsmadrassen med Ture på ena armen. Då hade dörren varit stängt ett tag och vi håller på att svettas ihjäl.
Jag går upp och hämtar ett extra täcke att ligga på och lägger mig bredvid honom. Då börjar han stöka och böka som han brukar göra vid femtiden.
Då kom flugorna. Ropade på sambon (som bor på soffan pga superhosta) som fick komma med flugsmällan. Ture irriterad och gnällig och låg och stånkade.
Jag gav upp.
Gjorde frukost åt sambon som fyller och tvingade upp honom, sen gick jag ut och gjorde i ordning stallet så jag kan ta in hästarna innan bromsinvasionen kommer på fm. Mocka, vattna och fixa mat precis som på vintern. Ture fick mat innan och nu sover sambon bredvid honom på golvet på spjälsängsmadrassen.
Det var klockan 6 24 grader ute, nu känns det som 30 igen.
Jag bryter ihop. Kommer behöva sova idag tror jag...