Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag ska klippa min farmor, fika hos sambons vänner, hämta hem stoet och fölet, hälsa på svärisar.... Har inte lust med något av det. Vill ligga en stund i solen, sen gå in och titta på formel 1 och sedan sätta mej på träningscykeln...

Vi hade Selma i klänning igår och hade henne i skuggan hela tiden, antingen med hjälp av liggdelen till barnvagnen eller med ett parasoll. Fungerade super och hon är inte röd eller varm idag. :)

Nej, antagligen så stressar vi bara igång. Fick en utskällning som hette duga av min läkare när jag överlycklig berättade att jag burit flyttkartonger för att vi äntligen skulle flytta tillbaka till vårt hus. Hon hotade med magbrock och allt möjligt :eek: så nu håller jag benhårt på att inte lyfta mer än selmas vikt, lätta 7,5kg, hehe.

Vi ska mest bara vara hemma idag. Ska åka in till stan och köpa en fläkt, för vi kan inte sova längre pga värmen, suck, och göra lite andra smågrejer.

Ja hujeda mig! Denna olidliga värme!
Vi va ju på bröllop igår. En rätt stor lokal fast lågt i tak och ingen vidare ventilation och jäkla massa folk. Ingen bra kombination. Men Oscar va duktig hela tiden. Vi premiärdrack vatten igår. Hade med min kokt vällingvatten, så han fick av det. Och han surplade i sig.

Haha, Alicia premiärdrack oxå vatten igår. Var väldigt gnällig innan och väldigt nöjd efteråt. Hoppas det är ok att ge dem vatten...

Ni som har Manducan, sitter de fortfarande i insatsen? Om inte, vadvägde de när ni slutade med den?

och har ni dragkedjan öppen eller stängd?
Sist jag använde den kändes det som att A blev kvävd mellan mina tuttar. Har jag henne för lågt då?

Jag slutade med insatsen i manducan när knapparna gick upp hela tiden.
Han vägde ca 6 kg då.
Dragkedjan använder jag då och då. Märker jag att han är så trött att han inte orkar hålla huvudet själv så drar jag upp den, annars har jag den nere.

*kl*

Okej jag tror inte jag har gnällt så mycket i denna tråden innan, men nu gör jag det!

AAAAARRRGGGGHHHH Jag blir galen på denna värmen :mad::mad: Jag hatar verkligen värme, mår jättedåligt. Jag fungerar inte alls. Och sitta o trycka på stranden är inget alternativ, tycker det är dötrist! Var hos hästarna kl 6 i morse och redan då var det 22 grader och fullt av insekter :devil:
Det går knappt att amma heller, klibbar fast med ungen. Och han har det varmt också stackaren. Hela stan är full av turister också så man kan knappt ta sig fram. Snälla bli höst snart!

Okej nu är jag färdiggnälld :) Har ni andra haft en bra helg?

Haha! o visst satt vi i vintras och berättade hur vi skulle sola o mysa i det fina vädret hela tiden... Men jag håller med dig fullständigt. Är ju bättre att sitta in och göra ingenting än att asa sig ut i ugnen utanför...
Mina dattar är trötta på värmen de med. 3 snutt sen e hon nöjd. Kräks hela tiden och är allmänt gnällig.
Kanske man ska våga prova vatten som ni andra... Det är väääldigt jobbigt att hålla på med amningen nu...

AAAAARRRGGGGHHHH Jag blir galen på denna värmen :mad::mad:

Jag skriver under på det! Nu har det varit varmt för länge. Försöker gå en sväng med E varje morgon, men redan då är det för varmt varmt varmt! :crazy:

Ia* - vi använder fortfarande insatsen, E är inte så stor. Brukar ha dragkedjan stängd och det låter, tycker jag, som att han sitter högre upp än Alicia. Hela huvudet sticket upp ovanför selkanten i alla fall, och han kan ta spjärn med armarna och skjuta iväg axelartiet från bäraren.

Haha! Det verkar som att jag är den enda i hela Sverige som njuter maximalt av värmen. :p Jag gillar iofs inte klibb och nu är det ju klibbigt hela tiden, men själva värmen tycker jag är helt underbar! Däremot HATAR jag vinter och snö och alla temperaturer under typ 22 grader. :banana:

Hmm, jag har inte testat att ha dragkedjan stängd... Ska göra det så fort hon vaknar..

Jag avskyr alla temperaturer över 20 grader ;) Tänk en skön höstdag, ca 12-15 grader. Solen skiner och luften är frisk och lite kylig... Helst sitter du på hästryggen i skogen också. Hösten är min favoritårstid över alla andra :love:
Jag kan inte förstå alla människor som lägger tiotusentals kronor på Thailandresor och likande... Men jag är nog ganska ensam om att tycka så :angel:

Nix, håller med!! Tycker om regn oxå, lite lätt regn är uppfriskande. Eller hällregn om man ligger på altan och läser en bok...

Okej, jag kan hålla med om att den bästa "rida och vara i stallet-temperaturen" ligger runt 15 grader, då är det precis lagom. Eller om man ska göra något annan kroppslig ansträngning. Sen kan även jag tycka att det är lite väl varmt när det blir över 30 grader, men jag FRYSER verkligen ända in i benmärgen från september till maj, så hellre för varmt än för kallt. Jag är rätt glad att jag var gravid just denna vinter! Jag frös inte en enda gång!

Jag är oxå en sån som fryyyyser! Och var oxå glad att jag var gravid just denna vinter eftersom jag frös mkt mkt mindre än vanligt! :)

Jag ligger nu på stranden och Milton i vagnen brevid och vi bägge bara njuter! Först idag sover han riktigt gott utan att svettas och jag får massor med sol och frisk luft. Är så himla glad att vi körde ner och Asade vagnen ner till stranden, kan varmt rekomendera det!!

Ska köpa ett strandtält i veckan också till Milton och så har vi ju parasoll. Min vita vagn är toppen. Står ändå i solen och är inte speciellt varm inuti!

Nu vet jag inte hur mkt bättre ett strandtält är i tyget men ett lakan och en rockring du delar kanske funkar det med :)

Apropå sol och solskydd. Vi hade Vilgot naken på en filt på gräsmattan under parasollet i ett par timmar idag. Det var nog inte så bra... :crazy: Han är faktiskt lite röd på kroppen. Han känns inte varm och verkar inte må dåligt av det, men nu har jag jättedåligt samvete. Parasollet är väl inte den dyraste sorten utan släpper troligtvis igenom en del uv-strålar. Fy på oss....

Den här veckan har V lärt sig att greppa grejer rätt bra! :banana: När han koncentrerar sig noga får han ett perfekt tag! Han är så duktig! :love:

Nu vet jag inte hur mkt bättre ett strandtält är i tyget men ett lakan och en rockring du delar kanske funkar det med :)

Jag hade tänkt ha både strandtält och parasoll till Milton. Det är helt omöjligt att befinna sig i vår lägenhet :( Har bara fönster åt ena hållet och därmed kan vi inte ha tvärdrag. Dessutom har vi fönster åt det håll där solen står på hela dagen från morgon till kväll. Behöver jag säga att vi vill flytta?!

Kl

Hörreni... Jag tror att jag fått tillbaka min mens :eek: Hade precis slutat blöda och varit fri från det i några dagar. Men idag när vi var på stranden så började jag blöda mycket och ihållande. Är det som jag inte är helt läkt iallafall eller det är min mens tro? Jag ammar ju inte Milton alls men pumpar fortfarande ur, även om jag dragit ner på pumpningstillfällena något..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar