Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det blev Tornesch i år igen. Vill ha ett sto! Har dock hittat ett sto från samma uppfödare som min med misstänkt likt namn. Skulle kunna vara en avkomma till henne... Ett sto... Synd att uppfödaren inte svarar på mail, hade varit intresserad av henne...

Nu ligger min dotter på minus. Hon har inte sovit på hela dagen, vaknade sju. Och nu har hon skrikit hela vägen hem från stan för att jag vägrade bära henne. Hon ville INTE ligga i vagnen.

Ungefär som min grabb. Vi va iväg och shoppa ett objektiv till min kamera.
Inte hundan ville han ligga tyst i vagnen och vara duktig. Men för att höra vad försäljaren hade att säga så fick han åka armen iställt, då blev det knäpptyst:D

Visst var det du om också hade den vita Emmaljunga läder-vagnen? Eller vem var det? Hur håller du den ren i kanterna? Blir galen på dEn där jäkla nylon-kanten som är ytterst överallt!! De blir dassiga så himla fort..

Japp, vit vagn här. Har bara behövt torka av den en gång. och då vågade jag inte ta något medel på.

Kl

Lillemannen trillade omkull idag! :rofl: Två gånger på raken till och med! Han låg på mage på sin Ikea-filt och lyfte på huvudet jättehögt och stödde sig på underarmarna. Helt plötsligt vickade han huvudet lite för mycket åt sidan så han rullade över på rygg! Såg jätteroligt ut! Det var nog inte meningen utan det blev nog bara så.

Knapplån.

Vilken dag =((((((((((((((
T fick sprutorna idag, det värkte i mammahjärtat. Det gick jättebra att sätta in nålen -tills hon sprutade in vaccinet= LEDSEN HYSTERISK bebis.
Sen att det var två sprutor också, FYFAN.

Varm och trött tjej som varit ledsen några gånger, tog tempen vid 19 och då var hon uppe på 38,4 så hon fick alvedon.
Vår BVC sa att man ska vara försiktig och inte ge alvedeon i förebyggande syfte, men vafan 38,4 är väl ganska högt?!?!

Får tempa fler gånger ikväll, stackars min ledsna tjej...
Jag är förberedd på en vaken natt inatt.

Idag 12veckor 3 dagar vägde Thea 5580gram och var 60 cm, 38,6 i huvud!

Hög feber på bebisar är över 39, normaltemp ligger på 37,3 runt där.

Min BVC tant gick typ i taket när jag gav Moa alvedon efter att hon hade 39,4 efter en spruta, "eftersom de inte är sjuka då utan bara har en reaktion efter vaccinet."

Rätt eller fel- who knows.

Jag anser att är de tydligt påverkade av febern så ge dem, ingen tjänar på att ha ett ledset sjukt barn.

Ehhhh - Ture 6 veckor väger närmre 6 kilo och är 56 cm lång. Tjockis... ;)

Flera bebisar i tråden verkar vara stora!!
Vi var hos BVC idag och Milton är nu 61 cm lång och väger 6020 gram :eek: :D Huvudmått på 41 cm.
Milton är ju lång som kilona fördelar sig väl på honom för han är proportionerlig. Även om han växer så det knakar och ligger en bit över det "normala" så följer han ju sin kurva och det är väl det viktigaste.

Idag har varit en varm och gnällig dag. Jobbigt för småttingarna =( Milton tycker det är skit och är det lika varmt imorgon så åker vi till havet, där fläktar det förhoppningsvis, för här i kryptan kan vi inte vara sådana här dagar mycket längre.
Nej, godnatt =)

*kl*

Vad händer för alla vårmammor idag?

Här är det strålande sol, så vi ska packa ihop oss och ta oss ut på havet med båten. :love: vi provåkte en tur igår för att se vad Selma tyckte och hon var hur cool som helst, som tur var.

Så nu ska vi väcka klumpen som sover sked med mig, köpa lunch och fika och sen vara borta heladagen. Hoppas att alla ni andra också får en superlördag! :)

;) Jag har en liten tjeja, tydligen, om man läser hur stora alla andras barn är!
Jag var också liten som bebis, nåt måste ju hon fått av mig;)

Jag gav iaf alvedon vid 38,4 eftersom hon var himla ledsen och grinig, min BVC hade sagt att bara ge om "jag måste" eftersom febern efter vaccination är ett bevis på att sprutan funkar.
Jag kände att jag behövde och sen mådde hon bättre och somnade gott så jag har gott samvete =)

Vet inte vad vi ska göra idag, är ju himla fint väder! Sambon sover änså länge :)

Åh! Jag älskar havet och åka båt! Vad fuskigt;)

Ett par vänner till oss ska gifta sig idag, så det blir till att gå på bröllop.
Hoppas Oscar är en nöjd pojke idag och är tyst och lugn. Det kommer att komma massor av bebisar i hans ålder, så jag blir inte ensam om att eventuellt ha en skrikig bebis iaf.

Jag som aldrig använder smink och är rätt värdelös på det måste komma på hur jag ska dölja jättefinnen jag fann i nyllet i morse:eek: Tror jag äger lite puder, kan det fungera?

Vet inte heller riktigt vad som händer idag..Åker ev till Ikea med min mamma..har varit hos min mamma nästan varje dag nu när sambon varit borta..Klarar inte av att sitta själv här hemma och glo..Finns dessutom så mkt tvätt som skulle behöva tvätas, men eftersom vi har tvättstugan i källaren och trappan ner dit inte är kul att bära barn i så blir det inte mkt tvättat..dessutom är där muterade spindlar överallt därnere..*spysmiley*

Jag går i flytta tankar..vi har bott här 2 år snart..och vi har trivts bra..men jag känner mig ngt lappsjuk nu..och längtar till Vellinge där min familj och mina vänner bor..Pratade med sambo och han säger samma..Så vi kommer nog försöka söka oss dit igen..Där vi bor nu finns det inga barn som Nelly kan leka med senare och här är skittrist att vara ute..bara landsväg och knappt några hus..blää..

Vi som precis renoverat köket:p Men va fasen;)

Dessutom är jag supersugen på att flytta pålle till annat stall..det nuvarande har haft så dåligt hö, fast jag påpekat det, så har inget nytt köpts in..Kanske blir bättre till hösten..men om det skulle vara dåligt igen så har jag nog inte möjligheten att köpa eget, vet inte om det finns plats för det..Dessutom är paddocken på nuvarande skit..grenar som hänger ner så man får ducka när man rider på spåret, sjukt djup på vissa ställen så pålle håller på att gå ner på knä..ojämn allså..Ägaren åker mkt till ridhuset och rider knappt där, så för henne är det nog inte lika viktigt som för mig att paddocken funkar..Sen saknar jag ridsällskap..

nej, puder döljer inte på det sättet, det brukar lysa igenom och se glansigt ut ändå på finnen!

vad mysigt med bröllop, skönt med fler barn på plats ;D

Okej, då får jag hoppas att invandraren smälter in bland mina miljoner fräknar istället:D

Vad händer för alla vårmammor idag?
Jag började dagen med en joggingtur. Så himla skönt och härligt, men min kondition är verkligen som bortblåst. Kan knappt springa 1 km innan jag var tvungen att gå... :p Erfarenheten säger att konditionen kommer tillbaka väldigt fort, så helt knäckt är jag inte. :banana:

Nu är vi på väg hem till mina föräldrar. Pappa och sambo ska gräva upp en jättebuske som vi ska ta hem.

Annars händer det nog inte så mycket mer idag.

Vid en försäljning är det ju bara bra om köket är renoverat. :idea: Och 2 år ju jättelång tid! Tänk på mig som totalrenoverade ett hus som vi bodde i i 4 månader! ;) Vi gjorde värsta vinsten på den lite konstiga affären. :angel: Huvudsaken är att du och sambon är överens, hade ju varit jobbigt om någon av er velat bo kvar.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar