Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Nelly börjar somna till så där vid 20-21, då får hon ny blöja och blir avtvättad lite. Då ligger hon dock hos oss nere i soffan första sovpasset, ibland sover hon inte alls, men ofta..Sen vaknar hon igen och vill ha mat vid 23 tiden..Sen sitter jag med henne, eller bär runt..När hon sen somnat bär jag upp henne till sängen. Där vaknar hon ofta till när jag lägger ner henne, ibland smågnäller hon en stund men sen somnar hon...Jag lägger mig strax efter, eftersom jg inte gillar att hon sover själv, och vi har ingen sån vad det nu heter..babyvakt:p

Vi har dåligt med ordentlig rutin eftersom hon haft kolik så intensivt på kvällarna..Man har inte orkat och hon har ofta somnat av utmattning i famnen tyvärr..

*kl*
Haft några riktiga gnälldagar..sjukt jobbigt när man inte får nån chans att pausa, sambo jobbar fortfarande dygnet runt ungefär..
Igår gallskrek hon mer än halva dagen..Jag och min mamma var på Falsterbo Horseshow, men det var mest jobbigt pga Nellys skrik..På kvällen skrek hon helt vannsinnigt, men sov iaf över natten..

Idag är jag psykiskt slut, och har redan gråtit en skvätt pga gnällandet, som fortsatt idag. Jag vet ju att det blir bättre..men just nu ä jag förbannad på att det inte kan vara bra längre än två dagar i stöten..Känner mig så ensam just nu..Som tur är tar mamma henne idag så jag kan få rida en sväng i min nya sadel som kom igår..Ska bli UNDEBART med lite egentid!!!:bow: Inte ridit på 2 veckor..

:eek:Vilken kärring! Hoppas de reder ut det här nu åt er!!

*kl*
37,3 är inte feber på en bäbis va?
Är lite skum på Oscars bajs. Det har varit lösare än vanligt nu i några dagar.
Men för övrigt verkar han piggelin.

Det tog 4 dagar för Selma att anpassa sig efter de rutinerna och hon slutade att vilja äta på natten samtidigt. Så när hon var 1,5 vecka så sov hon hela nätter i stort sett. Hon har en matklocka utan dess like, vet precis när hon ska få mat.

Vi har motsatt problem hos oss, Selma sover för länge på morgonen, vaknar mellan 10-10.30 nu, så vi hoppar över 7 målet nu. Innan när hon vaknade runt 6 så lyckades vi uppehålla henne med nappen. Sen vi började med ersättning som sista mål har vi dock aldrig haft några problem med att vakna tidigt och vara hungrig.

Jag var också extremt tveksam till att ha mattider i början, särskilt när hon skrek hjärtskärande och ville ha mat innan den första dagen, men sen dess har det bara varit fantastiskt. Det är mycket lättare för oss att planera dagen när vi vet exakt när Selma vill ha mat, hon sover hela nätterna, skriker hon innan matdags nu när det är varmt så vet jag att hon är törstig eller övertrött osv. Så, som sagt, jobbigt de första dagarna och bara bra nu när det fungerar. :)

Jag tror att det har varit extra enkelt att ha koll på om Selma är hungrig eller inte för att hon bara får på flaska så att jag vet precis hur mycket hon fått i sig. :)

De MÅSTE reda ut det här, jag kommer inte gå därifrån förrän de ordnat upp allt. Det är ju inte vi som gjort fel så jag tänker inte acceptera att vi blir lidande heller. Säger jag här i hemmet skyddande vrå :D Skämt åsido så måste de ju faktiskt fixa det, så är det bara.

37,3 är inte feber! :laugh: Att det är skum i/på bajset beror tydligen på att de svalt luft har jag fått lära mig, sen om det stämmer vet jag inte. :D
Stella hade en riktigt skitdag igår - tre bajsblöjor bjöd hon på. I förrgår bajsade hon inte alls dock så det behövde väl komma ut. :D

Tror inte det är feber..:)Va jag förstått så är det väl ungefär som på en vuxen människa..Sen är ju allmäntillståndet viktigast, och han verkar ju vara gla och pigg så:)

Det där med bajs..hur vet man hur löst det "får" vara? Nelly har alltid väldigt rinnande, grynigt men det är så det simmar i blöjan..Vattenaktigt..

Har ju börjat fundera eftersom man hört om barn som har diarre..men hur ser man att det är diarre när det alltid är löst? Förstår ju att om dom har diarre så är det ju betydigt mer bajsblöjor som byts än när dom är friska..men rent konsistensmässigt..hur vet man?:confused:

Kan det vara på sparbanken kanske? De har jag haft mycket problem med. Kommer att byta när vi hittar hus.

Haha, klart det är sparbanken! :D Och jag böt nyss till dom från Nordea, känner mig inte helt nöjd just nu kan jag meddela...

Får uppfattningen att det är för stort och för dålig komunikation där. Sambon får sköta allt där nu för honom är hon jättetrevlig mot. Ringde t.o.m och sa att hon skulle lägga om sitt lån så han fick bättre ränta.... Men när jag ringde och frågade om vi kunde göra det på mitt oxå så gick det absolut inte... Hmm, undra om jag ska vara orolig :)

Hehe, jag menar att jag är skum (misstänksam)på oscars bajs:D
Men när jag tänker efter så är det lite skummigt ibland.
Innan va skiten med krämig, men nu mer rinnig. Inte jättevattning direkt.
Mer som lättfil.
mmm, vad sugen jag blev på både fil och kräm nu (eller inte:D)

Och förresten, tycker du tre bajsblöjor är mycket?
Förvisso är det väl olika från barn till barn. Men sen kl 4 i morse har jag redan bytt 3 stycken. Och fler lär det bli under dagen. Sån va han även innan det blev lite lösare än vanligt.
Något jag reagerar på med är att han sover lite mer än vanligt. De vakna stunder han har är han glad och ler mycket.
Kanske bara har blivit sån utan att det behöver vara nåt.

Vill du ha lite hjälp med de juridiska bitarna så säg till. Annars vet jag att det finns en del hästfrågor på www.lawline.se under köprätt. Jag tycker inte att du ska gå med på prisavdrag bara sådär.

Vad katten är det med insekterna i Roslagen i år?!!? Vart man än går blir man uppäten. Vi har fått sätta upp insektsnät i sovrummet och jag klippte just ihjäl 6 jättebromsar INNOMHUS! O då har vi inte dörrar och fönster öppna (förrutom det med nätet) eftersom vi har innekatter.

Hur får ni era att somna tidigare på kvällen? T har börjat sova allt längre men vaknar bara senare och senare. Hon somnar fortfarande inte innan 22. Trotts att vi har försökt att lägga henne innan. Dra ner rullgardinen vid 20 o.s.v.

Hahahaha, vad tokigt det blev! Kan det inte vara så att han äter lite mer nu när det är varmt och därför blir det lösare i konsistensen? Stellas bajs var också lösare för några dagar sedan då hon inte gjorde annat än åt.

3 bajsblöjor på en dag är mycket för oss, vanligtvis blir det en. Vissa dagar blir det ingen alls, men då kommer det ett rejält lass dagen efter i form av en överfull blöja eller flera fyllda. :D
Det är ju som du säger olika från barn till barn, har en kompis vars son bajsar varannan-var tredje dag bara, och det är inga jättelass som kommer då heller.
(vad jag älskar vår tråd - vi pratar ju om allt från bajs till hästförsäljning och knäppa banktanter :D)

Tack så mycket för erbjudandet svartfot:bow:
Vi får se hur detta utvecklas. Lutar lite åt att jag hämtar hem honom igen.
Men anledningen till att jag sålde honom va att jag inte hade tid. Så då
blir jag ju med häst igen fast jag inte vill. Suck...

Kl
Idag är jag sur! :mad: Tänk att jag aldrig lär mig... Skulle åka till Maxi och handla på förmiddagen. Alldeles för sent inser jag mitt misstag. Vid flygfältet är det långa köer med äckliga raggare och det var verkligen på håret att det gick att ta sig förbi. I korsningen var det värsta kaoset och där blev jag stående ett bra tag (med låsta dörrar pga V i baksätet) innan jag i ren chansning kunde åka ut.

På Maxi var det knökfullt med folk (semestertider, inte tänkte jag på det!). Eftersom jag skulle handla ganska mycket var jag tvungen att ställa bilstolen på drickabackshållaren. Då står stolen på tvären och för att kunna ha ögonkontakt och skydda honom och hans fötter från folk så vill jag gärna gå bredvid vagnen. Då tittar folk snett på en för att man tar så stor plats. :crazy: Och inte går det att ställa vagnen en bit bort heller när man ska in i gyttret för att hämta något. Det tog en jäkla tid att plocka ihop allt!

På hemvägen fick jag åka världens jäkla omväg för att undvika alla raggare. :devil: Imorgon ska jag på efterkontroll halvvägs ner på stan och det blir INTE roligt. :crazy:

Urk. Powermeet = fula skrotbilar med fulla människor som sitter i skuffen på bilen och dricker hembränt ur plastdunkar och poppar Eddie Meduza på för hög volym från spräckta högtalare så redan dålig musik (eler läte) låter ännu sämre (om det är möjligt)

Tack så mycket för erbjudandet svartfot:bow:

Bara för att vara övertydlig. “Tack för erbjudandet” så att jag ska svara eller “tack för erbjudandet” men det behövs inte? Vi kan ta det via PM om du föredrar. Eller så svarar jag i hennes tråd :angel:...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar