Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det känns bra för mig att höra era åsikter om det hela. Man är ju lite rädd att man själv överdriver i sin reaktion kring det hela. Det var väldigt traumatiskt för min sambo med såklart som nu pratar mycket om fördelarna med att bara ha ett barn. Han är den som alltid tidigare har pratat om hur viktigt det är med syskon, detta gör mig så ledsen då jag vet att det tog honom hårt och dessutom att få "hjälpa till" att hålla fast mig, då brast det för honom :(
Tänker inte vidta några åtgärder kring det hela direkt, men kommer definitivt att kräva kejsarsnitt om det blir fler barn i framtiden. För att utsätta mig själv, min sambo eller barnet för denna fysiska och psykiska smärta/påfrestning, det ska ingen få göra igen.

Jag hoppas verkligen att du gör det och får igenom det. Jag skulle aldrig föda igen efter en sådan sak.

Jag tycker inte att du överdriver alls.

Men i efterhand är väl alla glada att det gick bra till slut :) Men jag har ju nyss legat där själv och har allt i färskt minne att det även känns att föda när allt går toppenbra. Så...

Vår lilla solstråle är en vecka idag!

Tror inte du kommer ha några problem att få snitt så du kommer nog bara behöva be om det den dagen ni vill ha syskon.

Du skrev för några dagar sedan att du fick ont i nacken eller axlarna när du bar med manducan. Har du testat att sätta axelbanden i kors?

Jag har funderat på att prova korsa dem men så när jag var på åsby igår så gick det jätte bra att gå med manducan utan några problem, så jag hade kanske bara en sämre nackdag just den dagen?

Så olika hur min nacke är, oftast kan det bero på enkla saker som hur bra/dåligt jag har sovit, om jag har en förkylning på gång/pågående, om jag har burit mycket eller suttit mycket osv.

Idag har jag ammat på offentligplats :D satt på en pick-nickfilt på strömsholmstävlingarna med en filt över min ena axel och vildbatting under den. Ingen behövde se mitt bröst och behövde störa sig på mig :p

Jag har lite samma problem som du är jag rädd :o Har liksom en ficka så när jag sätter mig ner så sipprar det ut lite luft.. Känns ju sådär lagom festligt :S

Inte för att jag önskar att nån annan ska ha samma problem ;) men det känns ändå bra att jag inte är ensam eller den första. Det är liksom jättepinsamt när det riktigt pruttar när man sätter sig ner ibland... :o

Jag har funderat på att prova korsa dem men så när jag var på åsby igår så gick det jätte bra att gå med manducan utan några problem, så jag hade kanske bara en sämre nackdag just den dagen?

Så olika hur min nacke är, oftast kan det bero på enkla saker som hur bra/dåligt jag har sovit, om jag har en förkylning på gång/pågående, om jag har burit mycket eller suttit mycket osv.

Jag bar runt på V en stund och jag kände att det blev jobbigt för axlarna. Det skulle nog inte funka att använda den i flera timmar. Sen måste jag säga att jag tyckte att det bar lite otäckt när han somnar med nosen intryckt i bröstet. Var tvungen att dra lite i armen flera gånger för att se att han levde...

Jag vrider hennes huvud så hon ligger med näsan fri, är inte heller imponerad av att hon somnar med näsan intryckt i bröstet :crazy: Man behöver ju inte gå runt och vara orolig för PSD och så blir det så att man kväver ungen med sina bröst i stället :o

Inte för att jag önskar att nån annan ska ha samma problem ;) men det känns ändå bra att jag inte är ensam eller den första. Det är liksom jättepinsamt när det riktigt pruttar när man sätter sig ner ibland... :o

Det är en klen tröst att vi har samma bekymmer :D Mina pruttar, eller vad man kallar dem, låter tack och lov inte, men de känns däremot :S

Ojoj, vilken historia! Kanske inte allra bäst att läsa såhär med bf runt hörnet, men tror det är bra att få koll på även sådana scenarier. Är jätteimpad av dig, verkligen :bow:

Tittade i vår jouarnal och såg att jag ljög för dig, Selma vägde 4430 som lägst.

Selma har aldrig kräkts, tack och lov, men vi fick aldrig amningen att fungera. Dels för att jag mådde så dåligt att jag inte klarade av att ha henne på mig, så jag kunde inte amma henne de två första dagarna, så hon fick ersättning då och vande sig vid att det var jätteenkelt att få mat. Sen så kom inte min mjölk igång förrän efter ca 4 dagar så när hon väl försökte så kom ingenting. Så så fort vi försökte så blev hon skitförbannad, vilken tidpunkt det än var. Försökte i två veckor, men sen gav vi upp och jag pumpar till henne nu och ger henne ersättning när det inte räcker till.

Selma mår inte ett dugg sämre för det och jag kan tycka att det är ganska skönt att hon är så beroende av mig hela tiden och att sambon kan vara mer involverad med att ge mat. Vi använder bara mamflaskor här hemma och de är verkligen super!

Det är en klen tröst att vi har samma bekymmer :D Mina pruttar, eller vad man kallar dem, låter tack och lov inte, men de känns däremot :S

Vi hade premiärskönt ;) imorse och det blev värsta pruttkalaset kan jag avslöja! Tur att vi känner varandra! :rofl:

kl
Jag tror att Vilgot blir vänsterhänt! Han har börjat suga på sin vänsterhand och det verkar som att det är ett första försök att kontrollera sina rörelser. Hans pappa är "dubbelhänt", skriver med höger, spelar golf åt vänster, spelar tennis med höger men skulle kunna göra det med vänster också. Så det finns väl i generna.

Vad ska vårmammorna göra idag? Vi ska nog åka och titta om vi hittar nån typ av pavilljong/trädgårdstält att ställa på gräsmattan så vi får lite skugga.

Har nu läst en del i den här tråden, men inte skrivit något :)
Hör ju egentligen hemma i sommartråden, men min lilla midsommarbebis tittade ut redan 10maj.
Så denna tråden passar ju ibland lite bättre ;) här är ju bebisarna på utsidan precis som min lillskrutt
Så jag hoppas jag är välkommen här :D

Klart du är välkommen här :D Du fick genast två trådar att skriva i, både här och sommartråden! Som sagt, välkommen hit och grattis, hoppas allt är bra med er efter den tidiga förlossningen :)

Ojoj, vilken historia! Kanske inte allra bäst att läsa såhär med bf runt hörnet, men tror det är bra att få koll på även sådana scenarier. Är jätteimpad av dig, verkligen :bow:

Tack så hemskt mycket :o
Fördelen med att läsa olika förlossningshistorier är att man får en inblick av vad som kan hända etc. och det bästa är att ingen förlossning är väl den andra lik :D

Förberedelsen består mycket i att inse att man aldrig kan förbereda sig på allt :angel: men jag känner också att det är skönt att veta lite mer om vad som kan hända, så kanske kanske det är lättare att hantera om det händer :)

Tacktack :)
Ja, vi blev både vår och sommar vi :D
Allt är bara bra, hade en snabb förlossning och skruttan mådde bra, var bara matningen som inte riktigt funkade...
Men vi fick komma hem redan efter 2 veckor och hon går sakta men säkert upp i vikt.

Jag lider verkligen med dig när jag läste om din förlossning, fy vad hemskt. Men skönt att ni mår bra ändå! Riktigt starkt gjort! :)

Du är så välkommen så.

Viv
Säger som de andra. Hade någon gjort n g t liknande med T så hade min reaktion nog blivit etter värre.

Armani_
Det måste vara ruskigt traumatiserande både för dig och din Sambo… Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att ta hand om er. O jag tror att det kan vara bra att prata om händelsen till leda… Och sen ytterligare lite till.

Modett
Jag är likadan. Vill ha koll på olika tänkbara scenarion i förväg. Så man i alla fall lite kan förbereda sig mentalt. Jag lever stenhårt efter devisen förbereda sig för det värsta, hoppas på det bästa.

Det är inte förräns de blir uppåt två år har jag för mig man kan se om de blir höger eller vänsterhänta, alla barn r dubbelhänta som små. Det är nog bara dins sambo som hoppade över valet:p Men fränt att va dubbelhänt! Jag har nåt nervfel i vänstersidan, kan inte spänna musklerna, lyfta särskilt mycket eller krama hårt på hela sidan. Nicht spass.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V