Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Om du skulle råka sitta i skogen utan vatten så fungerar det att slicka på kanten ;) Jag förvarar min i bhn- brevid bröstet jag ska starta med... hihihi.

Cyllene- skönt att det verkar flyta relativt smidigt när du nu har sån små "missöden" hela tiden...

Hahaha, ja det gäller ju att ha lite fantasi :D

kl
Inatt har vi fått sova!! Vi har upptäckt att sålänge han får sova i vaggan så är han nöjd. Blir att slänga ut spjälsängen från sovrummet och sätta in vaggan istället. Jag har inatt sovit på soffan intill vaggan, men föredrar sängen så så får det bli :) sköööönt att få sova!!

knapplån

Är det någon annan som funderat på några flera barn?
När jag var gravid gick jag och tänkte att det vore smart att skaffa ett till ganska snabbt, men just nu känner jag mig ganska inne i min kärlek till Théa att kanske inte riktigt på en gång nu.
sambon är inte så sugen alls tyvärr, men vi får se i framtiden.

Däremot är tanken att aldrig få vara gravid igen eller att inte få vara med om en förlossning igen hemsk, det är som ett begär att få känna de igen!
Jag som hotade med allt möjligt inne på förlossningen och skrek för i helvete, hur kan folk göra det här flera gånger om???
får tårar i ögonen när jag tänker att jag kanske aldrig får göra om det..
snabbt man "glömmer" :o

Gravid kan jag tänka mig att vara 100 gånger om, trots krämpor tyckte jag att det var mysigt och jag älskade att vara gravid.
Gå igenom en till förlossning? Nja... inte direkt, inte inom en snar framtid, glömskan måste sätta in först.

Sedan så vet jag inte hur jag skulle kunna älska ett barn till, räcker kärleken till? Jag kan inte se mig själv som två barns mamma :crazy: samtidigt så vill jag ju att hon ska ha ett syskon så att hon inte blir ensam i framtiden när en själv är gammal och senil och hon måste fixa det praktiska om det.
Om det någon gång i framtiden blir syskon så blir inte före 2013.

Jag har alltid sagt inga barn eller minst två barn. Frågan är bara när. Vill inte vänta för länge men hade gärna varit färdig med studierna.

Jag har alltid sagt, att mitt barn, om jag nu skulle få något, aldrig skulle bli ensambarn..

men feter det jag gått igenom, så känner jag att jag köper henne häst och hund istället:p

Nä, jag känner verkligen att jag aldrig vill gå igenom en förlossning, eller första tiden igen!! Gravid var mysigt..och nu är det ju mysigt, för nu har man landat..

Men förlossningen och amningsbesvären, förlossningsdeppigheten..så nejtack..än så länge..

Vi har (tidigare) pratat lite löst om att det bästa vore att få nästa barn ganska tätt inpå. Men jag gillade inte alls att vara gravid och min förlossning (som jag varit orolig för hela livet) var ju plättlätt, men det är ändå inget jag skulle se fram emot att göra om. Då skulle nog min värsta skräck vara att inte hinna in till förlossningen.

Och hur hinner man med två barn?! :eek: Jag har en sjuk katt här hemma och jag hinner knappt med henne. Just nu känner jag mig mer än nöjd. Har tänkt för mig själv att sambon får ta upp frågan, jag ligger lågt. ;) Fast med tanke på vår ålder (33 & 38 i år) så finns ju inte hur mycket tid som helst.

---

Kl
Vår ena katt är som sagt sjuk... Hon har mått dåligt och kräkts hela helgen. Trodde hon var på bättringsvägen, men så kräktes hon precis igen. Tycker så himla synd om henne. Vi har en alldeles speciell relation, hon och jag, och jag märker på henne hur ledsen hon har blivit sen Vilgot kom. Hon får inte alls lika mycket kärlek och uppmärksamhet som innan och jag har så dåligt samvete... Min älskade kisse... Nu ska jag iallafall packa in Vilgot i bilen och åka och köpa nån pasta som Djurkliniken rekommenderade.

För mej tog det tio år innan jag kände att jag ville bli gravid igen oh inte ens när vi bestämde oss kändes det helt ok. Och graviditeten var ingen höjdare den här gången heller men förlossningen var som natt och dag mot sist. Men än så länge kan jag bara komma på fördelar med att ha tio år mellan barnen. Sonen sköter sej själv. Fixar sej på morgonen själv och går till skolan och träningarna själv. Hjälper mej jättemycket hemma. Hjälper mej med henne när jag måste göra något. Tröstar mej när jag gråter för att det är jobbigt att A gråter. Skulle inte kunna tänka mej att ha en två-åring hemma nu oxå... Beundrar de som orkar, jag skulle bli galen...

kl
Fick mig nyss en brutal tankeställare. Efter duschen tyckte jag att det luktade skumt i badrummet. Efter lite sniffande insåg jag att det luktar brand. Bränt tyg. Kastar på mig byxor och en tröja. Huggare tag i T och börjar ringa på de närmast dörrarna (insåg att det kom från vårat våningsplan pg rök). Grannen hade lagt grytlappen på spisen och satt igång fel platta (vi har gasspisar i hela huset). A n t har hon kopplat ur brandvarnaren för den lät inte, trotts ganska bra rökutveckling. Det bor många äldre i huset och vi har flera gånger väckt folk som har somnat ifrån spisen.

Vi bor högst upp (6e våningen). 1 barn och 2 katter. Hur får man med alla ut?

Vi har faktiskt varit ganska duktiga och önskade oss extra brandvarnare, brandsläckare och brandfilt i julklapp för ett par år sedan. Till våra föräldrars stora förvåning. Brandvarnarna kollar vi då men bara genom att trycka på knappen. Ska man göra någon mer koll? Hur ofta ska man byta ut brandsläckaren?

Usch vad otäckt! :eek: Det är det som är så läskigt med flerfamiljshus att andras slarv kan drabba en själv. Har tänkt på det varje gång jag bott i lägenhet.

Här hemma har vi det lite si och så med brandskyddet ska jag erkänna. Vi har en brandvarnare och vi bor i villa så vi kan utrymma snabbt. Men det är också allt. Jag ångrar att vi inte valde till brandlarm när vi installerade inbrottslarmet i höstas. Men det var i första hand en kostnadsfråga, vi hade blivit av med så mycket saker och visste inte hur mycket försäkringsbolaget skulle ersätta. Fast jag har hela tiden sagt att vi ska uppgradera larmet nån gång när de ändå ska komma hit för att byta något batteri eller nåt.

Du måste ha ett bra luktsinne! Mitt luktsinne är i princip obefintligt, på gott och ont. En gång kokade jag ris på 6:an (vanlig gammal spis) i köket i min dåvarande 1:a på 36 kvm. När klockan ringde efter 20 min gick jag ut i köket och då bolmade det rök ur kastrullen... Och jag hade inte känt nåt. :o Jag känner inte när katterna har gjort nr 2 på lådan heller... Inte när Vilgot gör det heller. Har han däremot kissat i en Liberoblöja så känner jag det, inte om han kissat i sin tygblöja.

:eek::eek:
FY vad hemskt!
Låter jätteläbbigt! Brand är en av mina största mardrömmar!
Hoppas att det inte händer igen!

*kl*
Idag har vi varit på Bvc. Lilleman växer så det knakar.
Ungerfär 400 g på 10 dagar. Nu så låg han på 5440 g och 61 cm.
Pratade igenom ordentligt hur jag ska göra med hans mat. Min mat räcker inte till för honom. Började med att ge ersättning på kvällarna innan läggdags, det ökade hans sömn till tre timmar i sträck innan han vaknade för påfyllning.
Men eftersom jag får mata honom en gång i timmen dagtid kunde jag ge honom flaskan på morgonen och kanske en gång på dagen med.
Så underbart skönt ska det bli, då kaske vi slipper ifrån allt pip å skrik lite grann i alla fall. Och att sambon kan ge honom så jag kan få lite egentid.

Usch och fy vad obehagligt!!
Vi bor ju också i ett flerfamiljshus, överst och utan hiss :S tanken om brand har slagit mig flera gånger och hur man då löser det - slog mig ny att vi inte ens har en brandsläckare! Måste införskaffa det..
Och hur gör man rent praktiskt?? Har ju Milton att tänka på i första hand men också vovvan och oss såklart. Just en själv kan man ju alltid vara ganska säker på just vis brand, men de andra i huset (många pensionärer etc.), hur mycket kan man lita på dom att de stänger av spisen etc.? Det är ganska obehagligt egentligen...

Förra helgen brann syrrans extrabil upp på vår tomt. De "Buskörde" lite i hagen o slirade in i högen där jag ställt halm i vinter. De tänkte inte på hur tjockt det var förrän de satt fast... Vi försökte ta bort halmen med grep och dra loss den med vår bil... Tog ca 5 min från det den fastnade tills den var övertänd. Kan säga att varken brandsläckare eller vattenslang hade en suck... Och inte vår koppling på vår bil heller ...
Efter det så funderar man på att bosätta sig i ett skyddsrum utan el för att vara säker... Man är ju en hel del mer nojjig nu...
Kan tänka mig att det är ÄNNU värre när man inte ens kan göra ngt åt grannarnas beteende... hjälp....

Angående att skaffa fler barn så har jag hela tiden sagt tvärnej, det blir inte mer än ett. Startade tom en tråd om det här i våras...

Men nu är han ju så mysig och att jag vill att han ska få ett syskon... Det är just det med graviditeten, jag mådde ju så satans dåligt och jag vill inte uppleva det igen, särskilt inte med ett litet barn. Dessutom så är jag ju 35 så jag är ju gammal!

När jag var 12 år brann vårt hus ner, och förra våren brann en väns hus ner veckan efter att jag bott hos henne. Det är inget jag önskar min värsta fiende... Tror vi har 5 brandvarnare i vårt lilla hus, plus en brandstege. Fy fy fy vad jag har respekt för eld...

Kan du inte ge honom ersättning när du ammat så att du slipper ge honom mat så ofta? Så gör vi med Selma, är hon hungrig efter att ha fått mjölk så ger jag henne ersättning tills honär mätt. På det sättet har vi fått henne att äta var fjärde timma samt att sova hela nätterna och det är guuuld.

Jises vad han växer :eek: 61 cm redan, känns som om ni har samma problem som vi har när man måste köpa kläder som ska passa några månader äldre bebisar... ;)

Jag måste erkänna att jag har börjat fundera på ett syskon. Min äldste son är ju 10 och visst är det praktiskt med att ha 10 år emellan men tyvärr så kommer ju den lille nästan att bli ensambarn han med pga ålderskillnaden.
Sen börjar ju åren att rinna iväg för mig med så ska det bli något mera så kan jag inte vänta för länge. Samtidigt så känner jag som du att ha en två åring och bebis samtidigt inte skulle vara jätteroligt alltid:D

Svärmor har ju iofs sagt att hon kommer flytta till sverige nästa år så då har jag ju lite hjälp :)
Vi ska dock inte börja några försök riktigt ännu, inga barn tillverkas denna sommar. Två aprilbarn räcker ..

Jo, funderar lite på att ge en skvätt efter varje amning istället för att ge två eller tre stora mål med ersättning mellan amningarna.

Ja jisses, tvingar på honom kläder i stl 56 bara för att använda dem en gång i alla fall innan de blir för små :D Annars är det 62 som gäller.

Du, måste bara berätta angående det där med ålder. Är väl kanske inte rätt person att uttala mig för jag är väl typ yngst i tråden :D Men min mamma var 34 när hon fick mig och 37 när hon fick min syster. I ärlighetens namn så har jag (och många kompisar till mig) alltid upplevt henne som betydligt yngreän kompisarnas föräldrar. Åldern är väl bara en siffra antar jag :)

Det tror jag med. Min mamma fick storasyrran när hon va 18, mig när hon va 22 och lillebror 29. Men hon tycker jag alltid har varit mer "tråkig" än de med äldre päron :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar