Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

kl

Måste bara få gnälla lite... igen :cry:

Min pappa alltså, jag blir så trött, han/de har ju fortfarande inte kommit och hälsat på sen vi flyttade, nu är de dessutom iväg på husvagnssemester (man kan ju då tycka att de kunde tittat förbi...) i torsdags kom ett stort vykort till Mikaela från dem, det syntes tydligt att det var frun som skrivit och det blev inte bättre av att det stod "Farfar saknar dig" och "kram från Farfar" Say What??? liksom! dessutom inte en enda hälsning till mig och sambon :(
Han/de kan verkligen konsten att göra en besviken när man inte ens har några förväntningar längre :crazy:

Gud vad tråkigt gjort av far din! Han kunde ju iaf skrivit under kortet själv!

Och nedrans tråkigt att han inte verkar engagera sig så mycket i Michaela! Det är ju änna hanses barnbarn. Såna brukar ju far/mor föräldrar göra (nästan) allt för att få träffa så ofta som möjligt.

Min vän sitter lite i samma situation, och de bor 15-20 minuter ifrån varann. Han verkar bry sig mer om nya fruns barn.
Hon mår jättedåligt över detta vännen min, och det gör mig ont att se henne ledsen över nåt som egentligen borde vara självklart!

Kram på dig!

mmm, dessutom hans enda barnbarn och vem vet om han får fler då jag är enda barnet :(
frun däremot har 5 barnbarn, varav ett i skåne som tydligen var viktigare att träffa än MIkaela då hon fyllde 1år...
Vi träffade de senast i höstas när vi hälsade på dem, de hälsade på oss senast vid Mikaelas dop i augusti förra året!
Jag har liksom slutat bry mig (så gott det går) vad gäller mig, men för Mikaela så blir man ju extra ledsen.

viv: Hur går det för Iggy med gåendet?

Det går framåt, han går dock inte lika mycket som Isabella. Men han står oftast utan att hålla i sig nu och emellanåt så ställer han sig upp och knatar ett par steg. Han tycker det är superkul när han får gå mellan mig och sambon, typ 2-3 steg, stolt som en tupp blir han och skrattar högt. Mamma blir lika stolt :D

Nu har jag pratat med din mamma! Kl 14 ska vi ses. Blev vid tågstationen. Passar mig utmärkt då det ligger ett stenkast ifrån jobbet! :)

Fy vad tråkigt med din pappa, förstår att du blir besviken, arg och ledsen.. Förstår mig inte på hans beteende riktigt, tycker det är så dåligt rent ut sagt. Farfar liksom :confused:

Godmorgon på er från ett mulet Skåne. Börjar bli trött på den här sommaren alltså. Fryser mest hela tiden och har inte badat eller solat ordentligt en enda dag.. Hur är vädret på era håll?

Här är det mulet och hotas med regn. Har regnat massor inatt. Fast jag saknar inte värmen så mkt. Solen och värmen ger mig mest huvudvärk. Iaf när man inte kan ligga still och slappa i solen hela dagen. :)

Jag håller med dig, är inte så mycket för jätte-värme heller, men ett par dagar fint väder, eller några halvdagar vill jag gärna ha :) Vi har knappt kunnat sitta ute och ätit en enda gång och det saknar jag jättemycket..

Nu har jag ett underbart vitt fluffigt fårskinn här! Milton ska få provgosa det när jag kommer hem från jobbet! :)

kl

Tänkte slänga in ett par bilder på vår hall, målar för fullt =)

Såhär såg det ut tidigare, bry er inte om röran ;)
huset-hallen-003-omgjord-igen_158760085.jpg

Och såhär ljust och fint blir det (från andra hållet sett) :
hall-tak-001-omgjord_158760141.jpg

Dörrarna ska målas, likaså lister och en vägg som delvis är orange, men det är ju "små-pill" men det tyngsta och tråkigaste är taket, som snart är färdigt =)

Mm det har ju varit en riktigt kass sommar. Men har vi tur kanske värmen kommer igång i augusti-september! Förra sommaren kunde man ligga på stranden var och varannan dag och det vart riktigt varmt i vattnet. Vi får hålla tummarna för en lite mildare vinter. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
945
· Visningar
29 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka