Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Jag har målat hallen uppe idag och alla fyra dörrarna där uppe! Skönt när man äntligen kommer igång och börjar få lite gjort. Dock gillade inte min svank det hela. Men det får vara värt lite smärta för att få det fint! Nu måste det torka så får nog fortsätta imorgon, eller om jag gör ett ryck när Milton somnat för kvällen. :) Nu är sambon och hjälper plastssvärfar och hämtar sten så jag och M har det lugnt här hemma! :)

Ja visst är det skönt att få lite gjort? Det är kanske inte så roligt med just målandet i sig, men oj så roligt det är efteråt när man ser resultatet!
Vi har ju som sagt hur mycket som helst att måla, men man får ju börja någonstans =)
Men efter hallen är det nog mitt stall som måste prioriteras innan Miltons rum. Jättetråkigt att behöva ha hästarna ute i ur och skur just nu, hade velat kunna ta in dem ibland, speciellt när det är som varmast. Men sedan är det äntligen dags för Miltons rum, vilket jag längtar så mycket till!!

Funkar det bra att måla och sådär när du har Miltons i närheten? Tak går ju an här hemma, men dörrar etc. hade jag inte vågat ge mig på, och så tröttnar han ganska fort på mig när jag står på en pall och målar tak så det blir inte så mycket målat med Sötsnöret i närheten :D

Milton fick underhållas av sin pappa. Även om han mest stod längst ner i trappen och pratade mig mig. Jag höll till på övervåningen idag och dit kommer han inte när grinden är stängd. Annars målas det mest när han sover. Skulle inte gå att måla något på hans nivå när han är vaken. Gissar att jag skulle ha både små händer och fötter i färgburken då :D

Vi har suttit mycket framför tvn och nätet och läst om Norgeattentatet. Då vi har en norska här över helgen har det varit hemskt påtagligt och lätt panik innan hon lyckats lokalisera sina nära.

Är i total chock över hur någonting sånt här kunnat hända och hur någon människa kan göra en sådan här gärning. Det är ofattbart och alla tankar går till Norge idag och alla som mist en syster, dotter, son, bror och vän.

Vi har hunnit med en båtresa ut till Öja och kollat på landsort, grillat hamburgare till lunch och nu åker "pojkarna" ring efter jetskin. Jag sitter på bryggan och njuter av lugnet och mamma och pappa kom precis och tog Selma. Zelda liggr bredvid mig och har lite pedikyr.

Milton fick underhållas av sin pappa. Även om han mest stod längst ner i trappen och pratade mig mig. Jag höll till på övervåningen idag och dit kommer han inte när grinden är stängd. Annars målas det mest när han sover. Skulle inte gå att måla något på hans nivå när han är vaken. Gissar att jag skulle ha både små händer och fötter i färgburken då :D

Trodde nstan att du hade ett "underbarn" där som verkligen lät färgen vara :D Ne jag målar också när Milton sover eller som idag när han inte är hemma. Nu på sambons semester/föräldraledighet har det ju fungerat kanon då en kan ha Milton och den andre kan måla. Bara en vecka kvar, sedan började älskade jobba :cry: Vi skulle ha fått så mycket mer gjort under hans semester, hade vi planerat, men vad tusan, det är ju så härligt att kunna umgås alla tre, åka iväg, ta det lugnt etc. :D Så jag har faktiskt inte ett dugg dåligt samvete över det egentligen, inte sambon heller ;)

Ja det är fruktansvärt det som hänt Norge :( Man kan knappt fatta det. Det händer ju hemskheter världen över dagligen känns det som, men när det kommer såhär nära så känns det mer påtagligt på något vis. Sambon har ett par kompisar som bor i Oslo, så det var facebook-uppdateringar och så under gårdagen, bara för att se så allt var okej, det var det tack och lov..
Förstår din vännina, fy fasen alltså.. Innan man kanske har fått tag på nära och kära så måste det vara outhärdligt :(

Jag sitter också och myser med min hund just nu (har målat 1/4 av taket och ska strax återgå till det, efter den dagliga Treon.....), hon skulle också behöva pedikyr och gå till en frisör (läs mig på båda punkterna :D ). Det får bli dagarnas projekt. Hon hatar det, så vi tar en sak i taget. Men hon är ju världens snällaste och en riktig mes, så hur mycket hon än hatar det, så tittar hon mest bort, skakar lite och tycker otroligt synd om sig själv, efteråt är hon iaf bra stolt och springer runt och löjlar sig - söta hund :love:

Vi har haft besök av svärföräldrarna och det gick bra. ;) Utemöblerna var tydligen sköna att sitta i. :angel:

När de åkt skulle jag ge vattenmelon till Vilgot. Som vanligt fick han en skiva att gnaga på men så plötsligt ser jag att han inte får någon luft. :eek: Jag bankar honom i ryggen men biten kom inte upp. Han hostar, gråter och är knäpptyst/blå i ansiktet omvartannat och jag skriker åt maken att ta upp honom ur stolen och vända honom upp och ned. Och det gör han bokstavligen. Vilgot fortsätter kämpa med biten medan jag är helt hysterisk och skriker att han väl inte kan låta V hänga upp och ned. Efter mycket om och men får han iaf ligga halvframåtstupa i makens knä och efter många försök kräks V upp en stor melonbit. Efter det vad han helt otröstlig bra länge. Usch vad han skrämde oss där... :crazy: Och jag misstänker att han blev minst lika rädd av att inte få luft och ha två hysteriska föräldrar...

Vågade knappt ge homom kvällsmat nu ikväll eftersom jag var så rädd för att det skulle hända igen. Det är faktiskt första gången han sätter i halsen på det här viset sp vi behövt hjälpa honom.

Oj fy fasen vad hemskt :eek: Förstår verkligen att ni blev rädda och hysteriska, jag hade också blivit det och sambon ska vi inte prata om. Vilken tur att det gick så bra, hatar sådant, det är så hemskt. Milton sätter ju i halsen titt som tätt, men tack och lov aldrig så illa.

Här har det skruvats kökstommar hela dagen lång, M har hunnit med och klippt gräsmattan också och Isabella har suttit med mig och tittat när jag har skruvat och skruvat.

Barnrelaterat: Idag har vår tjej gått jätte mycket, hon blandar att krypa och gå och det känns super roligt :laugh: tre veckor sedan på måndag sedan hon gick utan stöd för första gången.

viv: Hur går det för Iggy med gåendet?

Oregano: usch usch usch, vilken tur att et gick bra och att Vilgot fick upp den till slut.
Från det ena till det andra, är Valter bestämt nu? :)

Usch ja, det var riktigt otäckt... Han är jätteduktig på att hantera bitar i munnen och sätter nästan aldrig i halsen ens det minsta. Så vi var helt oförberedda på det här.

Jag har ju bestämt Valter för länge sen. :p Jag kommer inte att ge efter! :D

Brukar man inte få namnge ett barn var? :angel:
Isabella är också duktig på att hantera tuggor/bitar så jag hade antagligen blivit lika chockad och rädd. Nej usch...

Klart att det ska bli en Valter, det år ju skitfint!! Håller med Michellan, klart att man får namnge vars ett barn :D

Det ska jag påminna sambon om när vi skaffar oss en unge till.
Han valde namnet till Oscar, så då är det min tur:D

Och jag som inte ska ha fler barn... Vad får jag bestämma istället :)

Jag borde sova nu... Börjar kl 7 imorgon men är inte det minsta trött... Bara på röran här hemma ;)
Jag skäms nästan för att säga det men vilken skillnad det är att komma hem och ha varit iväg om dagarna. Det är så underbart att se Ebba utveklas o ha trevligt med pappa. De gör ju inte alls som vi har gjort. Han harlärt henne att man kan mysa på golvet framför tv:n- ngt som aldrig har funkat med mig...
Hon har dessutom blivit ganska duktig på att äta själv med bestick :) Jaja- knappast kniv o gaffel men iaf ;) Skeden kommer på rätt håll ibland ;)
Det ser ju ut som kom o hjälp mig o dö runtomkring men hon äter iaf glatt. (om maten passar)

Men sambon är slut som artist när jag kommer hem. Inte lätt att vara pappa på heltid. O då kommer ju änså jag hem. Stor skillnad ;)

Vi har en ny typ av inskolning som tydligen ska vara riktigt bra som variant.

1,5 h besök första dagen och sedan går de heltid tre dagar med stadigt minskande föräldradeltagande. Därefter kan de vara färdiginskolade, är de inte det så har man i vilket fall två veckors vakt och också de två veckorna att fortsätta inskolningen på ett sätt som är anpassat efter just det barnet.

A har just nu på sig t-shirt om han är ute :D så vi har inte tänkt så mycket kläder. Fleecejackan funkar nog ett tag och munkjackor (utom att min man vill ta bort luvan på dem). Vi har två par galonbyxor, en regnjacka, ett par stövlar som snart är för små och en liten oljerock för kallare dagar. Han har sandaler på fötterna (växte ur skorna förra veckan).

Inskaffar snart tjocka stövlar i neopren, ett par nya skor och ngt slags halktossor.

Rädd att det blir fulltid från början men tror det kommer fungera. Dessutom jobbar min man så att han kan hämta tidigare vissa dagar.

Fy vad hemskt! A stod hemma hos farmor och åt krusbär idag, fick verkligen hålla i mig för att inte förbjuda det omedelbart över telefon. Skulle aldrig ge honom krusbär som inte var halverade eller i fjärdedelar.

Därmed har han flera gånger fått stora bitar vattenmelon.:crazy:

Fy vad hemskt! Jag hade också blivit stressad av den händelsen! Vi har sluppit sånt än så länge.

Ang Norge så är det bara så ofattbart! Jag tror fortfarande inte att jag fattar vad som har hänt! Idag gick de förresten runt i hamnen till Ålandsfärjan och kollade alla bilar efter sprängämnen, torkade av alla handtag och analyserade samt gick med någon annan apparat för att kolla, lite läskigt faktiskt, men bra såklart. Känns på något sätt som att tryggheten försvinner.

Hua, krusbär som är så stora, runda, hårda och halkiga. :eek: Vi till och med skalar vindruvor när han får såna. Men just vattenmelon känns liksom rätt ofarligt. :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
48 49 50
Svar
984
· Visningar
30 787
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023