Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Tänk att lite vit färg kan få något så mörkt och tråkigt och bli så fint! Vilket lyft! Jag avskyr att måla tak. Kroppen är verkligen inte byggd för det. Är det många rum du måste måla taket i?

Haha, snodde du min line på Facebook? Första grejen jag skriver som sprider sig isånna fall. ;) :p

Tänk att lite vit färg kan få något så mörkt och tråkigt och bli så fint! Vilket lyft! Jag avskyr att måla tak. Kroppen är verkligen inte byggd för det. Är det många rum du måste måla taket i?

Ja det lyfter verkligen jättemycket att måla taken =) Men håller med om att arbetsställningen är hemsk, men det får det vara värt :D
Det värsta är att det är alla tak i hela huset, utom i badrummet och lilla toaletten, så vi har myyyycket måla framför oss.....!

Haha, snodde du min line på Facebook? Första grejen jag skriver som sprider sig isånna fall. ;) :p

Hahaha, ja det gjorde jag :o :D Läste den i en blogg i förmiddags och så såg jag den på din sida och var bara tvungen att ta den, hoppas det var okej :D

Det går framåt, han går dock inte lika mycket som Isabella. Men han står oftast utan att hålla i sig nu och emellanåt så ställer han sig upp och knatar ett par steg. Han tycker det är superkul när han får gå mellan mig och sambon, typ 2-3 steg, stolt som en tupp blir han och skrattar högt. Mamma blir lika stolt :D

Isabella blir också så där jätte stolt när hon går och förväntar sig applåder och hurrarop när hon går och det får hon ;)

Här har Vera tagit hela 3 steg på raken.

Idag har jag förresten sålt Urban Jungle'n, för 500:- mer än vad jag gav för den :D Vi har nu bestämt oss för Xtreet-vagnen :bump:

hall-tak-001-omgjord_158760141.jpg

Var det här du skulle sätta 2 lamor i taket?
Då lär ju listerna Danne tipsade om smälta in super i mittlisten på taket :)

Jättefint blir det, tänk vaad lite färg kan göra ;)

Haha, ja, men herregud, jag hörde något liknande på radion och skrev det där. Blev bara så förvirrad när jag kollade uppdateringar på fb och så stod texten på din logg ist för på min.

Nu lät det förvirrat, haha, men jag tror du förstår vad jag menar. :p

Vi har precis varit ute och plockat svamp och nu är svärföräldrarna här. Jag vill gå och lägga mig. Typ nu. ;)

En kompis kommer om cirkus 2 h och ska hjälpa mig att tömköra lilla b för första gången sen han skadade sig i april... :eek:

kl

Tänkte slänga in ett par bilder på vår hall, målar för fullt =)

Såhär såg det ut tidigare, bry er inte om röran ;)
huset-hallen-003-omgjord-igen_158760085.jpg

Och såhär ljust och fint blir det (från andra hållet sett) :
hall-tak-001-omgjord_158760141.jpg

Dörrarna ska målas, likaså lister och en vägg som delvis är orange, men det är ju "små-pill" men det tyngsta och tråkigaste är taket, som snart är färdigt =)

Verkligen ett udda tak! Och snyggt blir det!

*kl*
Här har vi haft en toppensommar. Inte lika kokhet som förra, men det är skönt med mer normala temperaturer (som är varma nog ändå). Hästarna slipper bränna sig på mulen, liiite mindre flygfän osv. Antalet regndagar kan räknas på ena handens fingrar. Så nu hoppas jag på en lika bra höst! :)

Ja det är där jag vill ha två lampor, tror det blir bra, ska bara få skarvar etc. snyggt också :D

Lottch: Hahaha, förstår vad du menar, du kan va lugn :D Tycker citatet är så tänkvärt så var bara tvungen att ta det!

Modett: Ja taket är lite annorlunda :( Det enda taket hos oss som ser ut såhär, lite fräckt är just detta taket :)
Vad skönt att ni fått bra väder, det har inte vi.. Det låter ju precis som en lagom-sommar, vi har för mycket regn, var och varannan dag och lika många nätter. Inte hela tiden tack och lov, men skurar hit och dit..

Min dumma häst alltså...

Han har stått och vilat sen i april då han skadade sig, igen, och nu sen han blivit frisk har han gått på bete i 1,5 månad. Nu har jag longerat honom 10-15 min åt gången Max och idag tänkte jag att det var dags för att sätta igång på riktigt och tömköra. Tvingade hit min expert och tog ut honom på banan.

Suck.

Det högra varvet gick utmärkt, han tuggade på och var bara lite motsträvig. Sen kom vi till det vänstra varvet och T och jag höll som i en händelse i tömmarna samtidigt då hon skulle visa mig en sak och helt plötsligt stod jag ensam kvar med en häst som skuttade iväg med T i tömmarna. Upp och ned tills pang, han stegrade över sig och välte. Då kunde han börja gå framåt och bjuda, han gick så strålande bra på slutet att jag nästan grinade. Tog i med hela ryggen och trampade under sig. :love: så då slutade vi. Hon kommer hit och hjälper mig imorgon också... :D

Han lyckades nästan klara sig utan sår också, han lyckades sparka sig ovanför kotan fram och lite andra småsår. Däremot har han kliat sönder ansiktet av alla bett. Ska köpa flugband imorgon, han har lyckats ta sänder alla...

Dessa hästar alltså! Tur det gick bra med honom och att han inte skadade sig =)
Vad tyst det har varit här ikväll, jag har ändå suttit här hela kvällen men inte själv haft så mycket vettigt att skriva, så det fick vara i hopp om att någon annan skulle skriva först :D Och nu kom ju du!

Det är ju roligt med lite annorlunda lösningar :laugh: Fast lite småjobbigt att måla, kan jag tro (som om inte takmålning är nog tungt ändå..)

Det är ju roligt med lite annorlunda lösningar :laugh: Fast lite småjobbigt att måla, kan jag tro (som om inte takmålning är nog tungt ändå..)

Ja skitjobbigt är det att måla, inte nog med det - jag måste måla det en fjärde gång för att få det bra :cool: :D

Alla spenderar väl mindre tid framför datorn på semestern. ;) Vi är hemma på gården nu i tre dagar och jag passar på att surfa vilt nu när jag har mottagning.

Idag ska jag beställa en massa skit till Selma inför dagisstarten. Kläder, stövlar, namnetiketter... Hehe, den här föräldrapenningen kommer att gå åt snabbt. :p Känns verkligen konstigt att jag kommer att få lön snart igen och inte fp längre. :eek: samtidigt som det varit helt underbart att vara mammaledig och fått uppleva så mycket med Selma, så ska det bli skönt att kunna få vara Lotta igen och inte bara mamma, om ni förstår vad jag menar. :)

Nu ska vi gå ned och släppa ut Zelda, någon hade ställt ett alarm klockan 6 imorse som alarmställaren själv inte vaknade av, men likväl hans dotter, så allt är lite upp och ned här hemma...

Jag tänkte fortsätta skriva igår kväll om mina babyskyddsfunderingar, men vågade inte riktigt. :o Vill inte trötta ut er. ;) Men vi var och tittade igen och Logico S går nog också bort pga den blir svår att få in i framsätet pga den höga basen. Nu lutar det istället åt en Britax Baby Safe Plus 2, den verkar ha allt vi söker.

Jag är dödstrött... :crazy: Vaknade inatt vid 01:30 ca och kunde inte somna om. Har säkert sovit lite, men väldigt dåligt. Jobbigt med såna nätter.

Vad ska alla göra idag? Vi ska fixa överliggaren på vårt staket, sen är det bara en målning kvar innan det är helt klart. Blev jättemissnöjd med färgen, men vi får väl byta sen. Ska ta bild och visa sen när det är helt klart. :laugh:

Jag tänkte fortsätta skriva igår kväll om mina babyskyddsfunderingar, men vågade inte riktigt. :o Vill inte trötta ut er. ;) Men vi var och tittade igen och Logico S går nog också bort pga den blir svår att få in i framsätet pga den höga basen. Nu lutar det istället åt en Britax Baby Safe Plus 2, den verkar ha allt vi söker.

Jag är dödstrött... :crazy: Vaknade inatt vid 01:30 ca och kunde inte somna om. Har säkert sovit lite, men väldigt dåligt. Jobbigt med såna nätter.

Vad ska alla göra idag? Vi ska fixa överliggaren på vårt staket, sen är det bara en målning kvar innan det är helt klart. Blev jättemissnöjd med färgen, men vi får väl byta sen. Ska ta bild och visa sen när det är helt klart. :laugh:

En sån hade vi, fast modellen innan. Vi var supernöjda med den. Har ju iofs inget att jämföra med :) vi köpte skyddet för 2000:- på kampanj och sålde det för 1500:- så vi förlorade inte så jättemycket på det.

Här kommer det nog inte hända så mycket idag... är dödligt trött!
M somnade vid 19 igår men vaknade igen vid 21 och ansåg att det var färdigsovat :cool: Vid 1 hade hon fortfarande inte somnat trots att vi testat allt! sambon sjukanmälde till jobbet då det inte fanns en chans att han skulle orka upp vid 4.30 efter en sån natt! mikaela vaknade sen vid 5.45 och tyckte det var morgon, men vi lyckades dra ut på det fram till 7 iaf då hon fick leka med mobilen :angel:

Annars så har läggningen gått mycket bättre senaste 4 kvällarna, hon har somnat på 10-20min när man har vaggat i famnen, två nätter kunde även sambon lägga henne så utan problem men sen var det bara jag som dög igen... Men det var härligt så länge det varade ;)

Idag är det begravning för min vän :cry: Iggy ska vara hos farmor och farfar under tiden. En kompis som är florist har gjort en jättefin "krans" i form av en hästsko som vi ska sätta vid kistan. Hoppas jag aldrig kommer vänja mig vid begravningar. Jag tycker det är så definitivt med begravningar. Det är liksom då det verkligen går upp för mig att personen är borta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
944
· Visningar
29 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka