Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Skickar en stor kram till dig!!!
Nej fy begravningar vill man aldrig vänja sig vid. Skönt nog har jag inte behövt gå på så många. Men gissar att det kommer ändras om några år då många i släkten börjar bli krassliga. :(

Jag jobbar idag. Sen efter idag är det bara två pass i helgen kvar! :banana: kan iofs hända att dom ringer in mig nå mer men då är det så.
Jag va trött när jag vaknade av klockan. Råkade sparka på sambon. Vet inte om jag tyckte han skulle till jobbet ist för mig eller om jag trodde att Milton också vaknat :p som tur va så vaknade han inte till. Hehe.
När jag kommer hem så måste vi städa! Eftersom det blir kalas både onsdag och torsdag här hemma! :)

:)
En sån hade vi, fast modellen innan. Vi var supernöjda med den. Har ju iofs inget att jämföra med :) vi köpte skyddet för 2000:- på kampanj och sålde det för 1500:- så vi förlorade inte så jättemycket på det.
Det låter bra! :laugh: Det verkar vara väldigt bra andrahandsvärde på babyskydd. På en webshop har jag hittat en Britax inkl bas för 1990 kr och ordinarie pris verkar vara ca 2500 kr på andra stället. Vet inte riktigt hur de kan vara så billiga, men det är en "stor" sida så det är nog som det ska hoppas jag. Men vi ska vänta till oktober med att köpa den.

Usch och fy för begravning... :( Det måste verkligen vara bland det mest tragiska man kan vara med om. Kram på dig!

En stor kram till dig idag, viv :(

kl
Idag går mina tankar till min gamla klasskompis. Hon fick tvillingpojkar precis en månad efter vi fick Milton, så vi har följts åt på facebook och via bloggarna sedan dess. Idag fick jag veta att en av hennes pojkar har fått leuikimi (stavning?) :cry: Idag ligger han på operationsbordet och efter det vet de mer om hans prognos och vilken behandling han ska få... Mår så dåligt när jag läser sådant. Mamman skrev själv till mig och berättade, visste knappt vad jag skulle svara...

*kl*

Tänkte bara meddela att Fnulan har nu fått regnkläder :) Blev ett ställ som var väldigt traditionellt flickigt från märket Lindberg, Mycket reflexer och ganska så självlysande :idea:

Nu ska jag återgå till att ha semester.

Vad hemskt. :cry: Jag klarar inte av att höra sånt, för jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att få det beslutet själv. Att Selma, världens underbaraste vildaste unge, skulle ligga döendes på ett operationsbord.

Lider verkligen med din vän.

Är det någon här som hade ett babyskydd utan bas, alltså ett som sattes fast med bilbälte varje gång? Vi hann ju sälja vår Brio Primo med bas, och jag är lite sugen på en BeSafe izi Go den här gången (snyggare än Brion och matchar bra med Vilgots izi kid X3 Den har 5-punktsbälte ocså vilket Brion inte har). Men den har ingen bas och jag undrar om man inte blir less på att hålla på med bälte varje gång?

Jag tröttnade i alla fall inte, jag tänkte inte ens på det. Vi hade en Brio utan bas och en Britax utan bas. Iofs klart att om man ska ta in och ut den tio gånger om dagen kanske man tröttnar. Jag maxade väl på tre fyra eller så.

Tyckte du inte att det var svårt att få till en bra vinkel på skyddet (Brion är ju rund under), eller är det en vanesak? En gång använde vi vår Brio utan bas och då tyckte jag det var krångligt, inte med själva bältet utan just att få stolen stadig. Samma sak vad det när vi provade BeSafen på affären.

En stor kram till dig idag, viv :(

kl
Idag går mina tankar till min gamla klasskompis. Hon fick tvillingpojkar precis en månad efter vi fick Milton, så vi har följts åt på facebook och via bloggarna sedan dess. Idag fick jag veta att en av hennes pojkar har fått leuikimi (stavning?) :cry: Idag ligger han på operationsbordet och efter det vet de mer om hans prognos och vilken behandling han ska få... Mår så dåligt när jag läser sådant. Mamman skrev själv till mig och berättade, visste knappt vad jag skulle svara...

Håller tummen att operationen gick bra och att prognosen ser god ut. Det är så orättvist när små barn blir svårt sjuka :cry:

viv
Hoppas verkligen begravning blev fin igår och att du fick ett vackert minne och farväl av din vän. *kram*

knapplånar mig själv

Från babyskydd till hästköp, buke är bra!

Måste rådfråga er här inne. Men grejen är som så, har hittat en jättefin unghäst (lite mer än 1 år) som jag tror skulle passa mig bra. Har spanat några veckor på hästen och nu är det i princip nästan bara kontraktskrivning och att få hem hästen som är kvar, ja betalningen också så klart. MEN nu börjar jag tveka. Hade ju inga större problem att ha tid för mig förra häst i princip varje dag. Men känner ändå att kommer jag ha tid??!! Tar jag mig vatten över huvudet?! Om allt går vägen så lär ju Theo få ett litet syskon i januari.

Har ju relativt billigt uppstallning, betalar bara för foder. Mitt mål är väl att hästen ska sättas framför vagn till våren mao mest tillvänjning av utrusning och tömkörning i vinter. Räknar med att aktivera hästen kanske 2-3 dagar i veckan max. Nästa sommar blir det nog bete i princip hela sommaren. För att sen till hösten fortsätta med inkörningen.

Tankarna går som fram å tillbaka. Har ju promenadavstånd till stallet, samtidigt som jag tvekar så känns det så självklart att ha häst också, rätt skönt att få ett "andningshål" eller vad man ska säga, Bollen och Doris ni har ju 2 rätt små barn och hästar, hur funkar det för er?! Ni andra får ju självklart också svara, men jag antar ju att det blir mer "jobb" med 2 barn och häst än 1 barn å häst...

Nu på sommaren går det otroligt bra med hästarna. Jag hinner rida i stort sätt varje dag, antingen innan min man åker till jobbet 7.30 eller när Vera har somnat vid 20.00. Nu vill jag poängtera att jag inte rider varje dag, men tiden finns. Det är bara jag som slöar :D
Men under förra hösten när Vera var nyfödd red jag ingenting, i vintras blev det lite på helgerna och under våren när det började ljusna så kom ridningen igång. Men det beror ju på mig, att jag är mörkrädd så jag går inte ut och rider om det är mörkt. Vi har 6 km till närmsta ridhus, men det tar så mycket extra tid att jag inte orkar hålla på att köra.

Jag tror det beror lite på hur barnen är, Alice var väldigt mammig att det blev jobbigt att gå ut och rida, för jag visste att min man fick hålla på och trösta i 15-20 minuter varje gång. Vera är glad vem som än är med henne, vilket gör det lättare...

Min man tycker dessutom att det är lite skönt att få egentid på kvällen när barnen har lagt sig. Fast han brukar oftast jobba lite då.
Jag har hästarna hemma, vilket underlättar för mig. Jag kan mocka och göra allt klart, så att det bara är att gå ut och rida när det är dags så att säga. Nu tar stallskötseln inte så lång tid med 2 hästar men....

Jag har helt missat att du är gravid igen, grattis!

Om du ska köpa hästen eller inte är svårt att råda.

Har ju inte långt alls till stallet + att hästarna är på lösdrift. Min första tanke med unghäst var just det att man inte behöver känna att man måste rida, utan kan göra saker å ting när man vill ungefär, ja lite kontinuitet måste man j ha men du förstår nog hur jag menar. De dagar hästen inte skall aktiveras kommer stallsysslorna ta ungefär 30-45 minuter.

Det skumma med allt är det faktum att det framförallt är när jag är hemma jag börjar tveka, så fort jag kommer hem ifrån å ffa hem till mamma å pappa där stallet är så känns det så självklart att jag ska ha en häst....förstår att det är svårt att råda :laugh:

Vill först säga GRATTIS!! Va kul att vi är fler här inne som fortsätter avla! :D
Ang. Hästen så beror det ju på hur mkt ork du känner att du har. Mocka och så kommer du säkert kunna fixa genom att ha barnen med dig. Står hästen på dina föräldrars gård? Kan dom passa barnen när du måste rida osv? Svårt att råda. Innerst inne måste du nog gå på dig egna magkänsla!

Åh grattis!! Har helt missat att du är gravid igen!
Kan inte råda dig i hästfrågan alls tyvärr. Har mina hästar hemma, men har inte ridit en gång sedan de flyttade hit :o har i princip aldrig motivation till häst under sommrarna men jag tror att den kommer tillbaks till hösten. Armani har ju dessutom varit halt så han har bara gått och tagit det lugnt och lilla Malva har fått göra detsamma.
Tror inte att jag hjälpte dig ett dugg :D Lycka till iaf!

Hihi, tack! Hästen är bara 1 år så det är ju minst 2 år innan den går att rida!

Förstår att det är svårt att råda mig!

Hihi, tack! Hästen är bara 1 år så det är ju minst 2 år innan den går att rida!

Förstår att det är svårt att råda mig!

Men det är väl jättebra med en 1-åring i nuläget "kräver" ju inte fullt lika mycket tid som en vuxen rid- eller körhäst =)
Dock hade jag svårt att handskas med min 2-åring när jag var gravid eftersom hon var himla tuff och reste sig då och då mot mig och slogs med frambenen. Men långt ifrån alla är ju sådana, dessutom kan ju faktiskt en fullt vuxen häst hitta på bus också =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
27 770
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar