Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Han flyttade när H var två år och sedan dess har de haft kontakt max vid jul och födelsedagar. Och inte ens alltid då. Nu ringer H och ber honom komma, så de senaste gångerna har han faktiskt varit här. I julas fick H en mobil och de har skickade lite sms i början. Bad honom att hålla kontakten lite bättre, skyller på att han har mkt att göra :cool:
Sa att han kan ju ringa H på mobilen så behöver hann ju inte ens riskera att prata med mig. Men det är bara undanflykter.
Farfar är ännu sämre på att komma hit. Han är ändå pensionär. Farfar och pappa bor 2,5 mil härifrån så det är ju inga jätteavstånd.
H har en faster och henne och kusinerna har vi bra kontakt med, de bor tyvärr i Linköping. På loven är de i småland i sommarstugan så då träffas kusinerna och sover över hos varandra :laugh:

Smart! Varför tänkte inte jag på det? :o

Får skriva upp saker och ge listan till mamma så får hon vara presentkordinator. :D

*kl*

Är så less på min rottis just nu. Vi bor precis vid en (ler)åker och hundarna ser ut som skit varje gång de tar ett steg utanför dörren. Idag sprang de in utan tillåtelse och med mörkgrått klinkergolv så syns leriga avtryck direkt och selma ser ut som en lerhög om hon kryper runt på det. Så skicka hundarna i korgarna, upp med selma i hennes matstol och fram med moppen.

Har i princip moppat klart och ska ta trappen snabbt när jag vänder mig om och ser Zelda i vardagsrummet och nya tassavtryck ÖVERALLT!! Blir helt tokig och vrålar: gå och lägg dig i korgen!! Nu råkar min hund vara räddast i världen, så hon får panik och springer upp för trappen med mig efter, sen nerför trappen, in i vardagsrummet, försöker krypa in under soffan (50kg rottis) och sen får jag tag på henne och kan skicka henne i korgen i köket. Såhär i efterhand är jag glad över att ingen såg mig springa runt i pyjamas, mopp, vilt vrålandes (min hals är död nu) och inte precis borstat hår eller tänder... :D

Så nu har jag moppat golvet två gånger och har en skitsur Zelda som (faktiskt) ligger i sin korg och stirrar på mig med onda ögat... Åååh, vilken cirkus! Igår hade min sjukvård hoppat ur sin hage och sprungit runt i den andra hagen och rullat sig i alla lerhögar han kunnat hitta. Det tog mig en timme igår att få honom brun ist för grå.

Behöver jag säga att leran inte står högt i kurs hos mig just nu. Suck

Åh vad elak jag känner mig som sitter och flinar åt din morgon :D men jag kan riktigt se framför mig hur det såg ut :rofl:

Vad tråkigt! Blir så ledsen över föräldrar som inte verkar bry sig eller tar ansvar för sitt barn. För mig är det så orealistiskt att ens tänka tanken på att inte ha kontakt med Selma och inte ta del av hennes liv.

Vad säger H om allting? Nu är han ju verkligen tillräckligt stor för att förstå också. :( men visst kommer H och As pappa överens bra? Har för mig att du har skrivit det förut. :)

Kul att ni kan ha bra kontakt med faster och kusiner iaf. Det är så svårt att sätta sig in i den situationen, men jag vet inte om jag varit så stark att fortsätta att hålla kontakten med sambons släktingar efter en seperation, men antagligen tänker man mer logiskt när man väl är i situationen.

Just då var det inte roligt, haha, men nu i efterhand kan jag nästan se det komiska i situationen.

Nu har selma däckat på min axel, så nu ska jag googla brio och duplo. Ligger i sovrummet och har fönstret öppet och hör fåglarna kvittra och solen skiner in. Nu känns livet ganska bra ändå. :love:

Fast det tycker inte min surgris som numera ligger nyduschad med labben i hallen och torkar. :D

Nej jag hade antagligen varit helt galen själv men efteråt kan man tycka saker är lite komiska :laugh:
Jag har flyttat min dator till matsalsbordet för jag kan inte ha den i tv-rummet längre eftersom det lilla barnet här hemma ska också vara med och trycka på knapparna :grin: Hade varit skönt med en ipad så att man kunde sitta var som och surfa lite. Min laptop bär man inte runt på eftersom det är en arbetsdatorn som är lite otymplig.

Mina barns pappor har kanske träffats ett par timmar allt som allt, men jag har förklarat för H:s pappa att det enda jag är sur på honom för är pga av att han inte ens kan bemöda sig med att ringa till H och hålla lite kontakt. Det som var mellan oss är passé och det skiter jag i.

Ang fasterns så tyckte hon det var jobbigt i början. Hon tyckte det var hennes ansvar att se till att hennes lillebror skötte kontakten med sin son. Och skämdes väl över honom när vi sågs. Sen pratade vi och jag sa att våra barn är kusiner, vi behöver inte diskutera H:s pappa alls. Det är hans ansvar om han vill ha kontakt eller ej, inte ditt!
Jag vet att hon har inte mycket kontakt med sin bror heller och som sagt var så nämner vi nästan aldrig honom när vi ses, så slipper vi båda bli på dåligt humör.
Jag är jätteglad att det fungerar med kusinerna, de är de enda H har. Och de är som A:s kusiner med :laugh:

Mikan
Att inte kunna ta sig tid att ringa sitt barn är nästan så lågt en människa kan komma. Stackars H.

Lottch
Ha, ha. Leran! Just det. Det är därför man inte ska ha häst så här års. Jag var glad om jag kunde få Rajen så ren att jag kunde lägga på utrustning. Att ha en ren häst var bara att glömma.

Jag ligger med min iphone mest, sambon har ipaden när han jobbar nu. :( men jag är så van vid lillepluttbokstäverna nu, så det spelar ingen roll. :)

Nu har jag det ganska tråkigt. Väntar på att masterchef ska komma och har faktiskt inte mycket annat att göra. Allt är städat (och moppat), diskat, tvättmaskinen går och ptja. Hade Selma varit frisk hade vi varit och köpt vårblommor och planterat ute, beskurit äppelträd och vinbärsbuskar + hallonlandet, men nu är det som det är. Håller på att klättra på väggarna, suck.

Jag kan inte heller ha datorn inom selma räckvidd heller, hon kommer och bankar på tangenterna och drar loss dem och stoppar dem i munnen, unge!

Isen på mälaren börjar släppa ända in till strandkanten nu. För ”blocken” som släpper drar med sig vassen. Så det ser ut som om det flyter runt en massa små gräsrabatter på vattnet.

Som lilla B såg ut igår hade jag inte fått på utrustning. När jag skrapat av alla lager med intorkad lera så var det 10 lager med smågrus och sand innan man kom ned till pälsen. Tur i oturen att han ska stå i 6 dagar till. ;)

Längtar efter att släppa dem i vår torra vårhage, MEN de som slagit ned pålarna har inte gjort det ordentligt, så jag och sambon ska slå ned alla stolpar, skruva om isolatorerna osv. Suck! Blir så less. :(

Jag kan bli lite avundsjuk på er som har en iphone just för de verkar så himla smidigt men jag tycker de är för stora att ha med sig som mobil. Däremot vill både jag och M ha en ipad så det blir kanske en sån till hösten eller någon annan gång när vi känner oss rika :D
Isabella trycker fint på knapparna men här om dagen fick hon upp 254 miniräknare på min stackars dator så nu försöker jag hålla dem skilda från varandra.

Då har vi typ samma:D
Fast jag har inte bara en leråker precis bakom huset, jag har en leråker till trädgård med (snälla bli vår snart så gräset vi sådde i höstas växer upp snart!)
Fast jag är inte lika duktig som dig. Leran får ligga tills den torkar, sen tar jag sopborsten.
Är jag riktigt duktig så torkar jag tassarna på hundarna med:D
Fast under den minuten det tar att göra det har Oscar hunnit klättra upp på köksbordet tio gånger (med ytterkläderna och tillhörande leriga skor, så gissa hur ofta det sker)

Idag väntar vi fikabesök av en mamma nereifrån byn med sin lilla 5 månaders son.
Hon har aldrig varit uppe hos mig nångång. Så nu kommer prestationsångestern fram.
Hatar att visa upp ett stökigt hus (ja, gissa på mitt förra inlägg hur det ser ut här) Visst, jag har (nästan) allt tid i världen att gå och plockstäda lite. Men för varje pryl jag städar undan drar Oscar fram två.
Men nu börjar det lika ett (någelunda) städat hem här igen.
Nu är det bara hela gården kvar, men det får hon gott ha överseende med att jag, ensam med en unge inte hinner göra mycket mer än att sanera på soppåsar som hopat sig då det blåst för mycket för att kunna elda.

Jahapp, det va dagens gnällinlägg ifrån mig.
Förövrigt så är vi fortfarande förkylda, men det verkar vara på väg bort nu.
Och idag ska jag ut och rida, försöker hinna med det varannan dag. Egentligen skulle tjocksmocken behöva gå varje dag, men tiden finns inte.
Vi håller på och tränar upp oss inför en långritt i mitten av maj som en i byn anordnar. Ja, lång å lång, inte om man jämför med trådens distansryttare. Men tre-fyra timmar iaf. Väldigt långt för mig och min häst som brukar vara ute som längst 1-1½ timmar ;)

Snarare hur tråkigt har T på en skala från ett till tio eftersom isobservationer är gränsen för vad hennes mor orkar med idag. Hon tycker verkligen att jag är dödstråkig.

Vilgot tackar och bockar för alla gratulationer! :love:

Vi har önskat oss en sandlåda av svärföräldrarna. Jag hade naturligtvis tänkt mig en färdig byggsats som man köper på typ Bauhaus, men så fick jag veta att de "varit och köpt virke". Så jag undrar vad det blir för sandlåda... Känner mig lite orolig. :o

Av mina föräldrar har vi önskat oss "utesaker" och jag vet faktiskt inte vad de har köpt. Jag hoppas förstås på en gungställning, men det är det säkert inte bara för det.

Vi har köpt en Bobbycar och ett par böcker.

Nu har vi precis varit på affären och köpt ballonger. Det är en "regel" här i området att man har ballonger på ytterdörren när barnet fyller år. Så naturligtvis vill Vilgot också ha det. :angel: Han somnade på vägen hem, en hel timme tidigare än vad han brukar, så det återstår att se hur den här dagen blir. Tycker det har funkat bra när han sovit mellan 11 och 14, för då har han klarat sig ända till kvällen.

Nu ska jag snabbröja här, så vi kan ha kalas på eftermiddagen. Ska baka rabarberpaj också, kom på att det är lite roligare att bjuda på än bullarna jag köpte först. :D

kl
Gissa vem som under stormande förtjusning just insåg att man kan lyfta på toalettlocket och kasta ner saker i toaletten.

Förresten, min chef fortsätter att briljera... :grin: På planeringsdagen för snart två veckor sedan gjordes det en handlingsplan och det var ett par punkter där som jag uttryckligen bad om att få vara med att diskutera när det blev dags. De skulle ha möte varje dag mellan kl 8 och 9 och jag sa att det inte är något problem för mig att komma då. Visst, det lät jättebra tyckte han och lovade att höra av sig (han har både min privata mail och mobilnummer) när det blev dags.

Igår var min vikarie här och hälsade på. Hon är ju också mammaledig, men hade pratat med sin vikarie :D nyligen om hur det går på jobbet. Hon var förvånad över att jag inte kommit på mötena eftersom de börjat prata om det jag ville vara med på. :eek:

Åh, vad det känns inspirerande att gå tillbaka till jobbet, när man har en chef som totalt skiter i en.... :grin:

Det är nu man önskar att man hade en robot alt en nanny som kunde roa bebis. Jag började känna mig riktigt kass, tror det beror på min ofrivilliga motion när jag jagade hunden, och tempade mig. 38,7 och en hals som håller på att bli ännu mer svullen. Selma vaknade precis ur sin koma och var superpigg. Nu tycker jag synd om mig själv och längtar efter sambon. :(

Hundarna hatar mig vid det här laget. Dusch och ingen långpromenad.

Ååh, nu började mina öron att värka också. Haha, jag blir så ynklig när jag får feber. :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
861
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka