Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Berättade nämligen att Milton förhoppningsvis blir storebror i december om allt går som det ska!

Lite sent, men GRATTIS! :bump: I nästa tråddel kanske det är dags att fylla på med den nya BF-listan för alla i tråden som fortsätter att föröka sig?

Usch vad det är jobbigt med sjuka barn

Jag kan inte rå för det men så fort ni andra skriver om era barn när de är sjuka så får jag hemska, äckliga flashbacks från när Isabella var sjuk i somras. Så hemskt och så obehagligt det är att ha sjukt barn....

Jag känner samma. Framför allt andningssvårigheter/hosta/inhalationer är min stora skräck :crazy:. Hoppas verkligen att alla små sjuklingar får krya på sig så fort som möjligt!

Jag ammar fortf på nätterna ngt jag får mkt skäll för av allmänheten, men det lugnar honom när det är som värst så det skiter jag i.

Det gör du rätt i, tycker jag! :laugh: Jag ammar också vid uppvak på natten (och en del därutöver), för mig känns det som det absolut smidigaste sättet att söva om och det är det jag prioriterar på nätterna.

Någon som har tips på kul lekar :)?

E:s favoritlek är nog att tuta näsor :p. Han tar sitt eget, mitt eller sambons finger och trycker det mot valfri nästa (på oss, sig själv, på personer eller djur på bilder...) och då ska man säga "tuuuuuut". Annars gillar han att gunga, leka tittut, att man sjunger för honom (en ny favorit är "Huvud, axlar, knä och tå" med rörelser, och helst jättefort)... och att leka med min datormus. Han drar ur den och släpar runt på den i hela lägenheten, och när stjärnorna står rätt ;) så kan han hålla på att pyssla rätt länge med att koppla in den, till exempel i dammsugaren :p

E håller också på att knäcka gå-koden. Han går obekymrat med stöd av en hand när han vill och har rätt bra balans, men tar illa vid sig när han ramlar så han är försiktig. Han har tagit något/några steg på egen hand några gånger, men det tar nog ett tag till innan han verkligen vågar tro på att han kan.

Att ta sig upp för trappor fixar han dock fint! Och han tror att han lätt skulle kunna krypa ner för dem med huvudet före också :p. När börjar barn egentligen förstå att de inte kan krypa/gå ut i tomma luften?

Selma fick lära sig den hårda vägen att man inte kan krypa nedför allt med huvudet före, genom att dunka i huvudet när hon klättrade ned för en väldigt hög tröskel. Sen dess har hon varit väldigt försiktigt och observant på höjdnivåer. :)

Inget jag rekommenderar dock, det var precis när Selma börjat krypa och drog iväg som en avlöning efter hundarna.

Hur är det med alla idag?

Selma har fortfarande feber och börjar få en riktig slemhosta, antar att hon har lite ont i halsen också. :( hon sov 6 timmar igår på dagen, får se hur hon är idag.

Jag skulle åkt och handlat lite grejer, men nu blir det till att inta soffposition med trött bebbe.

god morgon!

A är fortfarande lite snorig och rosslig, har ingen feber längre så han är ganska pigg ändå.
Jag har ont i halsen och är stel efter gårdagens promenad med barnvagnen.
Idag tänkte jag försöka fixa lite till kalaset på söndag, då fyller H 11 år. A blir väl lite firad av min syster och hennes sambo då med. De bor 10 mil härifrån så de kommer inte hit på tisdag när A har födelsedag.

Började baka lite igår, har inte bestämt hur jag ska göra med tårta. Baka själv eller köpa.
Vi kommer bjuda på middag för "min släkt" Om H:s pappa tänker komma får han göra det till fikan. (om han hör av sig alls :grin:)

På tisdag blir det bara vi och mina föräldrar, svärmor kommer inte till sverige förrän i slutet av månaden.

Hmm, gungställning var smart. Sandlåda också. Problemet är att vi ska bygga pool och bygga ut, så hela trädgården kommer att vara upp och ned, då känns det så onödigt. :p
Haha, åh vad jag känner mig otacksam nu, men helt ärligt så är jag väldigt petig med hur saker ser ut och ska vara och skulle inte använda sakerna om jag inte gillade dem och då känns det bättre med att vänta till Selma kan önska sig saker själv. :)

+ m.fl
Ha ha, tack för tillropen på mitt självömkande inlägg. Jag var mest sur över att jag inte postat paketet i helgen. O sen var jag riktigt förb på katten för att han hade gnagt sönder det jag skulle ge bort.

T verkar vara mycket piggare idag men jag är helt förstörd. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas stimulera henne. Hon verkar redan tycka att jag är tristast i världen.

Då är det bara en månad kvar till min tös blir 1 år, tänk vad tiden går fort.
Just nu håller vi på att önskar oss byggklossar från Brio från allt och alla, fick några sunkiga väldigt begagnade, klossar av svärmor när vi träffade dem för två veckor sedan men det är inte rätt sort. Vi vill ha dem från Brio i.o.m. att de har olika former och både jag och M tyckte de var roliga att bygga med som små.
Böcker står också med på listan, vi har några stycken men de är lite för fina för att låta henne sitta och "läsa" med själv.
En Bobbycar hade varit roligt att ha på listan nu för gunghästen är ju jätte rolig enligt Isabella.

Av oss kommer barnet få en gunga att sätta i päronträdet.

E håller också på att knäcka gå-koden. Han går obekymrat med stöd av en hand när han vill och har rätt bra balans, men tar illa vid sig när han ramlar så han är försiktig. Han har tagit något/några steg på egen hand några gånger, men det tar nog ett tag till innan han verkligen vågar tro på att han kan.

Oh uva vad roligt att läsa! Det låter som om han nu är i fas med sin korrigerade ålder.

S önskar sig en gåstol i födelsedagspresent. Min mamma kommer ge en. Hon undrade ifall S ville ha en gåstol (som jag sagt att hon vill ha) eller ett DOCKSKÅP!!!!! Jag som aldrig fick ett dockskåp som liten. :( S kommer inte kunna leka med ett dockskåp på ett bra tag.

Känns som om det är sjukstuga härinne just nu. Skönt att A blivit av med febern iaf. :) jag har också börjat få ont i halsen, sa till sambon att han snart kommer att få vanns för första gången, hehe.

Vad tråkigt med Hs pappa. :( har de ingen bra relation?

Här har vi inte funderat så mycket på födelsedagspresenter iom flytten, men nu verkar det som att några kommer att komma och hälsa på då någongång ändå :)
Vi tänkte från början åka hem och fira Mikaela på ön, men med alla dubbla hyror så går det inte :(

Men klossar var ju en bra idé, det hade jag när jag var liten :D det ska jag nog önska till henne.

Åh, smart med brioklossar!! Det ska jag sätta upp på Selmas önskelista.

Vi fick en sån påse när Selma föddes så det är ju smart att fortsätta med dem. :) när kan man börja ge duplo? Jag älskar det. :o haha

Jag googlade duplo och hittade en box det stod 1½-5 på :)

Lära gå vagn vore något för Isabella nu för nu visar hon intresse för att gå och stå!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
853
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat