Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Vilken dålig chef du har :mad: du känner inte för att söka ett helt nytt jobb tills du kommer tillbaka från nästa ledighet? Kan ju inte vara acceptabelt att bete sig som din chef gör.

Fy vad trist att du också blir sjuk.

Jag får så jädra ont i lederna när jag har feber. Och jag tycker att alla former av andningssvårigheter är helt vidriga. Så jäklar vad synd det är om mig nu när jag är super täppt och feber. Det finns inget slut på gnällandet…

Jag blir likadan. Det känns som om man är 100år gammal. Nu har min hals börjat bli stel också. Suck!

Blev lite sur på sambon som ringde nyss, observera en sambo som jag servat när han varit dålig, han undrade hur det var och jag sa som det var och han bara: oj, men försök att sova lite, måste ringa ett samtal, puss hej. ??? "Selma är jättepigg och jag mår skit" hur drar man den slutsatsen att man kan sova då??? Samma sambo som imorse sa att han bara skullefram och tillbaka till Sthlm och sen tillbaka och ta hand om oss...

Haha, just nu är jag glad att jag har en rottis som hatar lera och inte gärna går ut när det regnar eller är kallare än -10 grader :D

Jag behöver inspiration till min glasveranda. Ska snart börja med att fixa fönstren som ska kittas om och målas och sedan ska hela glasverandan målas vit invändigt. Men jag vet inte vad jag ska ha för möbler där... På ena sidan får det bli någon sorts matmöbel men på andra sidan vill jag ha mysiga, skönt möbler som man aldrig vill resa sej ur och bara något litet bord lagom stort för ett vinglas eller en tekopp :D Kanske en platsbyggd soffa med madrass på och massor med kuddar?

Vem var det som hade får och sålde grå lockiga skinn? Eller var det någon som kände någon? Vill verkligen ha ett par stycken till hösten... Och det verkar som att man får vara ute tidigt om man ska få några...

Vem var det som hade får och sålde grå lockiga skinn? Eller var det någon som kände någon? Vill verkligen ha ett par stycken till hösten... Och det verkar som att man får vara ute tidigt om man ska få några...
Jag tänkte precis fråga samma sak! :D Jag vill ha ett lammskinn till vagnen när nya bebisen kommer.

Vilken dålig chef du har :mad: du känner inte för att söka ett helt nytt jobb tills du kommer tillbaka från nästa ledighet? Kan ju inte vara acceptabelt att bete sig som din chef gör.
Det värsta är att blir han konfronterad så sätter han på sig gåsdräkten och drar en vit lögn. Jag har verkligen gett upp och det är därför jag känner mig så fruktansvärt oengagerad och less på jobbet.

Jo, jag skulle vekligen behöva ett nytt jobb, men vad ska jag jobba som?! :eek: Kvalitet vill jag inte jobba med och ett miljöjobb får jag ingen annanstans. Har svårt att tro att jag får ett ingenjörsjobb öht nu, oftast är det en speciell inrikting de efterfrågar. Så det känns liksom rätt kört. Tyvärr. Mitt hopp är att han blir utköpt i förtid.

Haha, min Zelda är likadan. Hon går inte ut om det regnar, är för kallt, hon hoppar över vattenpölar, går försiktigt så att det inte ska skvätta upp lera på magen när hon går. Tror att hon hatar det här mer än jag gör, för man kan inte gå ut nu utan att bli smutsig. Min labbe struntar i allt sånt och plöjer igenom allt, suck. Sen står de på bron och ger mig martyrblickar när jag sköljer av dem. :D

Tycker platsbyggd soffa lät mysigt. Tycker nästa buketräff ska vara hos er när ni är klara, är så nyfiken på att se allt ni har gjort. :)

Platsbyggd låg soffa med massor med kuddar och filtar, lite loungestuk och så ett brickbord kanske? Och så massor med ljuslyktor överallt så man kan sitta där och mysa långt in på natten... Går och börjar skrapa färg direkt :D

Vilken skitchef, är det någon som gillar honom som chef? Annars kanske man kan gå ihop och gå till hans chef, tänkte jag.

A-ha du har svårt att söka nytt jobb, nu förstår jag. Har du inga barndomsdrömmar du kan skrämma liv i?

Åååh, vad mysigt det lääät. Om man kunde skifta färg skulle jag vara grön i ansiktet just nu, var är min glasveranda med ljuslyktor och mys. :love: :cry:

Hade jag bott närmre och inte känt mig döende i feber hade jag fasen kommit och hjälpt dig skrapa färg, för att jag verkligen vill se slutresultatet. :D

GRATTIS VILGOT :banana:
Stora killen 1 år.
Får vi någon senast tagen bild kanske?

*kl*
Lottch: Usch, ta och krya på dig, och sätt ner foten lite (mycket) till sambon din, nu får han faktiskt ta och komma hem å ta hand om Selma och vovvarna så att du får vila. Det har du förtjänat!!

sluuuuuuuta.. Jag vill minsann också ha en glasveranda som man kan sitta och mysa långt in på kvällen i. Buhuuu :cry:

Egentligen kanske jag skulle tagit och lagt in en "skiss" på hur min gård ser ut så att ni hade kunnat hjälpa mig om vart jag skall anlägga en trall? För det är så svårt att hitta bra plats..

då skall jag ta och fixa det :D
Kan inte du slänga in en bild på hur det ser ut idag på glasverandan? (snälla)

Hahaha, ja, jo, det är ju inte så fint nu... Ska fixa det men ni får ha lite fantasi då...

Det ska jag. :) sätta ned foten alltså.

Helt ot, men jises vad jag tycker om er härinne! :love: vad säger ni om ett stort vårmamma 2010-bord på vårt bröllop? :D Känns så konstigt att man gått igenom så mycket utan att ha setts.

Och håller med dig, Doris, in med bilder ia! :) och modett, biiild! Tänk på oss sjuklingar utan något att göra. ;)

Haha, vilket perfekt sista inlägg för mig att svara på!

Men jag är ju inte klar med något än :D Fast såklart kan jag ju lägga upp den senaste bilden från H´s rum bara för att glädja en sjukling ;)

Jag är kass på att ta före-bilder men har blivit bättre och bättre allt eftersom jag insett hur kul det är att se tillbaka. Så det här är det mest "före" jag kan hitta, furutak (givetvis) och en rosablommig strukturtapet som var ett rent h-vete att få bort:

dsc03005_94749456.jpg

Samma hörn efter lite jobb:

dsc04863_94747911.jpg

Fast riktigt nöjd var jag inte, så när vi fick erbjudande om att vara med i ett projekt och montera en garderob med skjutdörrar hoppade vi på. Den lilla skruttgarderoben blir stallgarderob och samma hörn ser nu ut som nedan. Försökte fota med H på ena armen så bilden blev lite sisådär:

img_9707_141334610.jpg

väldigt snyggt blev det med en sådan skjutgarderob!!
Är den specialbeställd? Tänkte på höjden, det ser ju super ut att kunna ha det ända upp i tak! (eller hmm, den kanske inte gör det ens?)

Här är det också väldigt mycket bastukänsla... Blääh (fast iofs roligare att göra något åt sen :p)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka