Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Helt ot, men jises vad jag tycker om er härinne! :love: vad säger ni om ett stort vårmamma 2010-bord på vårt bröllop? :D Känns så konstigt att man gått igenom så mycket utan att ha setts.
Åhh!!! Vilken ära det skulle vara!! :love: :love: Och helt fantastiskt kul och underbart! Jag älskar bröllop! :love:

32274821.jpg

32274829.jpg

32274824.jpg

31697640.jpg

Som sagt, det är mycket jobb innan det är bra men sen blir det nog bra...

Vad läckert med garderoben! jättefint verkligen. Är så avis på er med full takhöjd och raka väggar, allt blir så svårt inredningsmässigt. :/

Ser fram emot bildning sen när allt är klart. :love:

Vet inte riktigt vad vi ska göra med golvet. Det är ju betong under mattan. Skulle vilja ha trägolv men det är nog svårt iom betongen. Klinkers skulle vi ju kunna ha men det är så hårt och kallt... Förslag?

Stämmer bra, den är måttbeställd :) Rätt enkel montering med en skena som fästs i taket och en i golvet. Skönt att slippa dammtorka ovanpå :D

Med tanke på hur gammalt hus vi har är det fantastiskt rakt! Fast nog svär jag ändå åt allt som lutar :D

Kan ni tänka er något kakel i marockansk style?

Kan inte länka från ippen, med om du googlar marockanskt kakel får du upp ungefär vad jag menar. Det finns ett som färgmässigt passar ert hus så bra. Vi tänkte lägga det på vår ingång som vi ska glasa in, fast vitt/rött. :)

Hur mycket används det som entré? Om det inte är ett jättestort städbehov hade jag nog lagt en massa trasmattor omlott.

Precis, det gör ju livet så mycket lättare för dig! :angel:

Får jag klaga på svärmor nu...? Jag fick rabarber av henne i somras, mot min vilja. Nu har jag precis satt in pajen i ugnen, men gissa hur äcklad jag blev att konstatera att ena påsen hon använt var begagnad och full av, troligtvis, brödsmulor i botten!!! :eek: :eek: Alltså det är så jäkla äckligt och så himla typiskt henne!!! Jag blir så äcklad varje gång vi åker dit, för de är inte så himla noga med hygienen i köket och jag får alltid katthår i maten och smutsiga bestick/glas/tallrik. Det kladdas och spills och mat står helt öppet i kylen utan plast på osv. Jag är verkligen jättepetig med sånt där och i köket hemma har jag verkligen kliniskt rent för det mesta.

Har så himla många gånger undrat hur min man kunnat bli en fullt normal människa efter att ha bott i det hemmet. :o Det är verkligen som att komma till en helt annan värld när man kommer dit.

*kl*
Stackare ni som har sjuka barn/ är sjuka själv..Krya på er!

Grattis Vilgot idag:)

Känns som jag inte hänger med alls här inne..Jag är hemskt lessen om jag missat något viktigt..Jag orkar helt enkelt inte öläsa ifatt..

Känner att jag alltid tittar in o bara gnäller, men skriver aldrig nåt pepp till nån annan:crazy:

Här hemma händer dte mkt, hon går inte än..men snart tror jag:)

Dock är vår ekonomi ansträngd, så jag vet inte ens om jag komer kunna behålla hästen..och det gör ont..vi kan inte dra in på något annat än det..

Det är min energi, mitt liv..men nu har man ju en familj, et barn som går före..och riskera att sätta oss i nån skit pga mitt intresse..det finns inte.

Jag älskar min häst, och förstår inte hru jag ska kunna leva utan det..men risken finns att jag måste..sen har jua llt annat pajjat här hemma, som jag skrev innan..så en ny sadel som jag behöver, finns inte..så därför känner jag..är det värt det:(

Här är en till som vill ha inspiration till glasverandan. Har ju 50kvm att inreda så jag får plats med stort bord och en stor härlig myshörna! Jag ska bara få råd att köpa alla dom möblerna också. :cool:

Lottch: Här är en till som är sur på sin hund idag. Nu har hon kissat på mattan igen :mad: Så blir till och köpa ny matta till vardagrummet igen. Kan verkligen inte ha kvar en nerkissad matta oavsett hur mkt jag försöker tvätta den. Som tur är fanns planerna på en ny matta men hade ju andra planer för den som låg där nu. Skit hund!

*kl*
Jag är ju också krasslig nu så sambon och Milton fick åka iväg själva på babysim idag. Så nu ska jag först sitta ner i soffan och dricka en kopp kaffe i lugn och ro utan att behöva krypa runt på golvet, det va bra länge sen jag gjorde det. Efter det ska jag krypa ner i sängen och sova en stund utan att behöva ha en halft öra på Milton! Underbart! Ska försöka orka med stallet ikväll så jag får komma hemmifrån lite och slippa jaga ytterligare några timmar! :)

Den används inte som entre alls. Hmm, massor med trasmattor lät skönt för fötterna!

Lottch- ska genast googla. Kan de inte göra "klinkers" i gummi. Mjukt att gå på och inte kallt och halt :mad:

OJ! Det lät illa. Det är så svårt att säga något i en sån situation. Ibland kan det bästa vara att hålla ut för att det kanske ornar sig. O andra sidan så kan det vara bättre att ta tag i en hästförsäljning när man fortfarande har en liten marginal. Så man får lite mer tid på sig

Har du någon medryttare som kanske kan ha henne på foder? Ta in en delfodervärd? Låna ut henne till en ridskola ett par dagar i veckan? Ställa henne på lösdrift?

Åh, vilket underbart hus :love: helt sjukt fint alltså. Wow :D
Jag vill också ha ett torn.

Jättejätte gullig veranda också, i vilket väderstreck ligger den? Trägolv (riktigt) är inte så kallt om underarbetet är bra gjort.

Jag behöver råd av er,

Imorgon på mammagruppen ska vi göra en sån där kroppscanning där man ser hur mkt fett och vatten man har. En av mammorna har möjlighet att ta hem den till sig. Men nu till problemet får man göra en sån när man är gravid? Vill inte gärna berätta riktigt än men får man inte det så måste jag antar jag väll. OM jag nu förhoppningsvis är kry nog till imorgon.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka