Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Fast jag tänkte fynda på blocket! :p ska mäta och se om dörrarna jag hittade passar. Vore perfekt om man slapp byta karm.

då är det i väster :D Samma väderstreck som jag funderar på att göra en altan/trall på (som jag sen skall bygga in med fina fönster och så. Men det vet inte sambon om än :angel: )

Hmm, går väl att lägga lite frigolit mellan? å fuktbeständig plast under den? Äh, jag vet eg inte, men det hade varit sjukt fint med riktigt trägolv.. Jag vet var du kan få tag i breeeeda gamla plankor :angel:

Nä stop nu! Solen går väl ändå upp i ÖSTER och ner i VÄSTER! :D
Morgonsol= Öster
Kvällssol= Väster
:p

Sålänge de passar på bredden så kan man såga av på längden. :) så fick jag lära mig iaf, men det finns säkert de som säger olika. :)

så fick vi också höra när jag fyndade våra innerdörrar, att de går att kapa på längden om bredden passar. Och så gjorde vi och det har funkat hittills iaf, de har inte gått sönder :)

kl
De senaste dagarna har jag funderat på hur vi skall göra vid nästa förlossning. Det kommer bli snitt då med. Till omgivningens stora irritation så nekade ju jag att berätta vilken dag. Jag vill inte att folk skall gå och vänta på besked utan få ta allt i min takt. Men nu ställer ju T till lite bekymmer. Hon måste ju vara någon stans. Någon som vet vart vi är på väg.

… Nä jag är inte gravid men detta är ett stort orosmoment för mig.

Du ska inte testa måla en dörr innan du byter..? :D

Tror jag ska måla dörren till gästrummet turkos. Fast jag har inte bestämt mig helt ännu. ;) ska göra majoriteten av dörrarna vita och så några avstickare. Den röda toadörren har ni ju sett. Sen blir nog Hs äppelgrön.

Fast dom är så tråkiga och fula. Helt platta. Villa ha dom där rutorna i dörrarna. Antingen blir alla dörrar vita eller så blir barnens dörrar i varsin färg och någon dörr på nedervåningen i nån ännu obestämd färg. :)

Haha, få se.. Uppe är det 6 rum plus toaletten som har dörrar, alla omålade än så länge. Nere är det bara 3 rum med dörrar varav två numera är vita och toadörren röd!

Hoppas du hittar några fynd då! Vad jag har sett så verkar dörrarna vi har gå på ca 500 nya :)

Har hittat 10st för 1500kr eller 200kr/st. Några enstaka under hundralappen. Behöver 8 dörrar. Synd att dörrarna i källarn är så låga för dom är fina! annars hade man kunna skifta!

Men säg inte så... jag eldade ju upp alla jag hade i uthuset i höstas :(
Men de hade stått kallt länge så de hade nog inte luktat gott i ett hus...

Grattis på 1årsdagen VILGOT!!! Dom jag längtar efter vår ettårsdag här hemma...

Har hittat ännu mer jag vill ha nu. Jabadabado hade ett set med skottkärra, vattenkanna, hink och trädgårdsredskap i rosa eller limegrönt med myror på :)
Också välkommet :)
Är det någon här sm vet var man hittar sandlådorna i plast med lock på? Skulle vilja ha med lock eftersom katter o annat finns här :) Dessutom hade jag tänkt ha den som barnpool i sommar först...
Lättare att hålla ren - och varmare vatten med ju ;)
En i mjukplast kan jag glömma eftersom mina hundar är helt galna i att bada ;)

kl
Gick och bannade mig själv för att jag e så nojig att jag eg vill ha en på kamera emedan T är i vardagsrummet och jag i köket. Men försöker att inte ge vika för att bli alltför övernojig. När jag sen går ut i vardagsrummet för att titta till henne så har hon satt en ca 5 cm lång och 0,5 cm bred träbit i halsen. Hon fick visserligen upp den ganska lätt när jag vände på henne. Men här efter kommer hon vara kameraövervakad. Jag har heller ingen aning varifrån hon fått trästickan. Vi har mycket träsaker men färgen och formen passar inte riktigt in någon stans.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka