Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Titta ännu ett bra argument för att vi skall lämna innerstan. Men det är tyvärr inte jag som behöver bli övertygad. För min del hade vi kunna flytta igår och tycker att lösningen med att flytta till er är idealisk. Gårdsboende utan att behöva ha kunskapen för att ha gård själv…

Men du gav mig faktiskt en tanke på vem som jag kan tänka mig att lämna T till om vi inte flyttat ner till er… Om jag fick höra sura kommentarer förra gången. Så är det ingenting mot vad jag kommer att få höra när mina och makens föräldrar inser att de inte kommer att ta T i det läget.

*kl*

Håll nu tummarna för att det går vägen...
Sambon ska kolla på en lägenhet på fredag ca 1mil från hans jobb. :bump:
Typ samma storlek och pris som nu :)
Hade egentligen en 3a på g, men nuvarande hyresgäst hade ångrat sig.
Så nu hoppas vi på den men det verkade iaf som att vi får första tjing :idea:

Jo, enligt mitt sätt att se på saken är köket snuskigt. Original från när huset byggdes ca -30, trångt, utan diskmaskin osv. Det i sig behöver väl inte vara snuskigt, men det är det. De är helt enkelt inte så noga med nånting.

Visst får jag katthår i maten hemma också, men inte varje gång som jag får där. Men sen tror jag faktiskt att de är en fördel att ha svarta bänkskivor. Allt syns ju, så jag torkar ju där både före och efter jag ska laga mat. Sen är det inte lika äckligt att få "egna" katthår i maten som andras.

Det blir helt klart bökigare med förlossning nr 2 när man redan har ett barn att ta hänsyn till. Vet inte hur det går till, men om ni får en morgontid kanske hon kan vara på dagis och sedan bli hämtad av någon bekant som du har förtroende för?

Jag har redan planerat klart hur logistiken inför min förlossning ska gå till, men jag fick lite panik när mamma berättade i helgen att min bror kom på 1:20 h! :eek: Då tog det ändå ca 5 h för mig att komma. Vilgot kom på 2:50 h. Jag skulle få fullständig panik om jag tvingas föda hemma eller i bilen... :cry:

Usch vad jobbigt med hästen... :crazy: det måste verkligen kännas helt fruktansvärt. Finns det ingen möjlighet att "överleva" ett tag tills du hittar ett jobb? Det är såklart svårt att veta när du ännu inte har något. Nä, jag vet inte vad jag ska skriva för att det ska kännas bättre, men jag förstår att det kan vara ett problem att lämna ut en ridtravare på foder. Jag skulle nog inte heller våga egentligen, men vill du hemskt gärna ha hästen kvar skulle jag chansa om jag var du. Det behöver ju faktiskt inte vara så att hästen kommer tillbaka skadad.

Man läser ju om de som får igångsättning pga snabb första förlossning, kanske ett alternativ?

Tror du verkligen att Västerås tillåter det? :crazy: De verkar ju vara så himla restriktiva mot allt här, så jag vet inte om det är nån idé att fråga ens. :crazy: Men jag har tänkt tanken själv, det skulle vara himla skönt faktist så jag slipper oroa mig. Även om maken lovat att jobba hemifrån de sista veckorna, så måste han ju ändå åka och handla mat, åka in på jobbmöten osv.

Det påstås ju att en spontan förlossning kostar mindre än en igångsatt. Men det måste ju gälla normallånga förlossningar, där en igångsatt patient är där under längre tid än en vars förlossning startar hemma. Jag kommer troligtvis inte att bli så långvarig på förlossningen, så jag kanske ska fråga bm om möjligheterna iallafall.

hahaha, säger som Ia* oj oj oj vad fattig du kommer att bli. Tänkte skriva att de har ju både Hööks och Till häst där, men sen kom jag på att du inte hade någon kuse med dig ;)

Då kan jag iaf droppa in å säga hej med jämna mellanrum eftersom jag brukar hamna på Marieberg ganska ofta tyvärr

Vilken jobbig sits. Det går inte att ta ett extrajobb på tex helgen eller så? Antar att ni redan tänkt på det.

Du är inte ensam om att känna som om man bara är inne och "klagar". Jag känner mig oxå så. Läser allt men orkar inte alltid skriva, vill gärna kommentera mer.

Hur mycket kostnader har du på hästen över sommaren? Mina är ju nästan gratis då... Det är några fler månader att hålla ut och kanske hitta ett jobb :)
Om det är hästen som håller uppe motivationen så behövs den ju...

Sen förstår jag att det är tufft. Både tid och pengamässigt. Jag har inte själv förstått att man skulle känna sig så "fattig" som jag gjort nu i vinter... Man vill ju verkligen göra allt med ;) Inte bra att vara ledig ;)

Jag vet faktiskt inte hur V-ås ställer sig till det.
Samtidigt så tycker jag att kan man ställa upp med snitt för rädda så kan man väl ställa upp med igångsättning för rädda om det är kostnader man pratar om. Båda hjälper ju patienten i sin situation? Sedan vet de ju redan svart på vitt att du föder barn snabbt (iaf den gången). Hör med BM det tycker jag absolut att du ska göra!

(Sedan om jag verkar otydlig på något vis så är jag inte alls emot snitt för rädda utan jag är enbart positiv för det. Känner att jag kanske måste förtydliga mig eftersom det brukar vara ett laddad ämne med snitt till rädda.)

Senast ändrad:

Hahaha :D
Jo, tur man inte har häst ;)
Har dock redan kollat in båda hästaffärerna, till sambons "stora" glädje :D

Låter trevligt med besök :)

Usch!! Skräcken..vad bra det gick bra! Lilla T..Det kan gå så snabbt..och ja, man fattar inte vart dom hittar allt...

Vilken jobbig sits. Det går inte att ta ett extrajobb på tex helgen eller så? Antar att ni redan tänkt på det.

Du är inte ensam om att känna som om man bara är inne och "klagar". Jag känner mig oxå så. Läser allt men orkar inte alltid skriva, vill gärna kommentera mer.

Jag kan ju försöka ta ett extra jobb, svårt att få dock..Och sen vill jag inte vara borta hela tiden från min familj..Jag är ju iväg i stallet eller masserar både på helger och kvällar, olika mkt olika veckor..men ändå..

"Skönt" att det inte bara är jag som känner så...Jag klagar alltid dock, och läser inte ens allt:cool:

Jag önskar att jag kunde säga att det är billigare..men i stallet tar dom lika mkt på sommaren..fast dom inte äter något hö..lite snålt men ja, så är det. Är ju inget jättedyrt stall, men ändå..förr när jag hade min andra häst i ett annat stall, drog dom ner på stallhyran dom veckorna dom gick helt på bete..och inte stödfodrades.

Jag hade gärna haft honom på annat bete, men han kan lätt bli stressad så jag vet inte om jag vill flytta honom. Då måste det vara på ett litet bete, annars ska han hålla reda/valla alla:grin: och då faller han gärna ur.

Usch vad jobbigt med hästen... :crazy: det måste verkligen kännas helt fruktansvärt. Finns det ingen möjlighet att "överleva" ett tag tills du hittar ett jobb? Det är såklart svårt att veta när du ännu inte har något. Nä, jag vet inte vad jag ska skriva för att det ska kännas bättre, men jag förstår att det kan vara ett problem att lämna ut en ridtravare på foder. Jag skulle nog inte heller våga egentligen, men vill du hemskt gärna ha hästen kvar skulle jag chansa om jag var du. Det behöver ju faktiskt inte vara så att hästen kommer tillbaka skadad.

Sambo säger också att vi kan överleva, sparpengarna räcker, så det är inte kris än, jag behöver inte fatta något beslut nu..men vi får ta av sparpengarna varje månad, som det är nu..:( Och jag vet ju att det går, men tänk om jag inte får jobb direkt..tänk om något händer..usch

Nä, du har så rätt så, han behöver ju inte fara illa. Jag hade tänkt fråga min medryttare..Men måste öfrst bestämma mig innan jag slänger ut frågan..jag äslkar att vara i stallet, älskar min häst..men just nu håller jag på att gå under av pressen att orka fixa allt...Hänger över mig som ett svart moln..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
886
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka