Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Hihi, jag är klar, stressade lite iom flytten men har inte skickat det än, men det ligger inslaget och väntar på en tur till posten :D

*kl*

Annars så känns det lite segt här, de höll ju på att fixa lite i lgh när vi flyttade in och sa tidigare idag att det skulle bli klart idag men inte det inte, det är inte de snabbaste arbetarna precis...
Men imorgon ska vi få flytta in alla möbler där vi vill ha dem :)

Dock börjar jag redan känna lite panik över att det verkligen är mitt i ingenstans och jag blir billös :eek:
Trodde inte det skulle vara riktigt såhär "illa".
Menmen det blir förhoppningsvis bra ändå.

Du får promenera hela våren :) Sen kan ni köpa en skitbil sen :) Så får sambon ha den till jobbet ;)

:D
Och jag som är tjock av naturen blev inte kallad tjockis under graviditeten;)

Ser jättemycket fram emot Halmstad:bump:
Men jag är supernervös:cool:
Är verkligen jätteblyg och kommer stamma, byta plats på orden i en mening och glömma bort ord.
Sist jag va nervös och skulle prata inför främmat folk så trodde jag på allvar att jag fått en propp i hjärnan eller nåt, för jag fick verkligen inte fram rätt ord:o:o
Äsch, vi fixar det! Jag kan också bli blyg och klumpig ibland..men det är ju VI. Ni känner till mer om mig än någon annan känns det som, så jag tycker bara dte ska bli så kul:D

Hahahaha, och jag som trodde att det betydde vinka, men att du skrivit fel :D Nu har jag lärt mig något nytt idag, tack!

Hähä :D Vill man förkorta det ytterligare så finns även "spia". Låter som att jag var en väldigt sneaky unge som bara tjuvkikade på folk överallt :angel:

Och vi har 5 ännu längre månader och är ungefär halvvägs :D Jag både längtar och inte ju.. För när vi väl flyttar ska jag bara vara hemma knappt en månad till :crazy:

Modett och Armani__: å jag tycker det är långt till måndag! :D För jag är nog sämst i världen på att vänta!

Det värsta med flera månaders väntan är att det, åtminstone för mig, hann försvinna mycket av spänningen och förväntan. När vi skrev på papprena satt jag ju med pirr i magen och drömde dagarna i ända om allt från tapeter till att få sitta ute på broooon (;)) och dricka mitt morgonkaffe. Klart det var spännande ändå att få nycklarna och köra ut och låsa upp första gången, men tror att en del av pirret hann falna på vägen.

Men! Jag älskar mitt hus :love: Tänker på hur mycket jag faktiskt gör det kvällar som igår, när jag spacklar och slipar och klappar på väggen och förklarar för huset hur fint det ska bli.

Sötbäbisen!

img_9610_138185617.jpg

Som just nu sitter och "läser" en bok. Har lekt stilla och snällt ett bra tag nu, jag har hunnit äta mina mackor och skriva här! Fast det förtjänar jag, eftersom han fortsätter envisas med att 05 är en lämplig tid att stiga upp på morgnarna :cool:

En som är ännu mera morgonpigg än A alltså! Idag vaknade han innan det blivit ljust men somnade om, en halvtimme senare börjar tuppfan gala som besatt. Han tyckte förmodligen inte heller om den dm snö som kom inatt. Att sambon sen öppnat fönstret i sovrummet gjorde att vi alla blev klarvakna. (hönshuset är precis nedanför sovrummet :grin:

Har gett bort hönsen, hoppas hon hämtar dem snart. De är jättesöta och tama. För tama, de går in i hallen om dörren är öppen. och sitter alltid på trappan, är mindre kul att trampa i hönskit hela tiden. Speciellt om nu ska springa barfota på gräsmattan. Dit de ska flytta kan de med springa lösa och slipper hönsgård.

Snart ska vi väcka sambon och åka in till stan för fredagsfrukost :bump:

Jag vill ha höns någon gång i framtiden (tror de skulle bli kortlivade så länge kvarvarande hund lever..)! Är så härligt med egna ägg :love: Mindre härligt förstås med hönsskit och tuppar som gal i gryningen :D

Håller med Lottch, underbart hus!!! Så mysigt det måste vara med uterum också (om det är det :o)

Först och främst, vilket helt underbart hus ni har!! Såååå fint alltså :love:

Håller med dig att en del av spänningen och förväntan hinner svalna lite. Vi ska dock till huset i helgen och mäta lite och kolla av lite och det ska bli så roligt! Hade så gärna velat fota också, men tror inte de är så pigga på att jag gör det och sedan lägger upp det på nätet, ni får vänta till sommaren ;)
Men det ska bli så roligt att få nycklarna, jag tror jag kommer gråta en liten skvätt när vi låser upp vår ytterdörr till vårt hus!

Åh, jag vill också ha höns :love: Kanske inte riktigt så tama att de vill gå in i huset eller i trädgården, men att de håller sig på åkern och sådär, hade ju varit toppen! Tänker på Pettson och Findus-hönsen, de är ju för söta :D Ja, jag vet att det är tecknat, men just det där att de går fria, lägger lite ägg etc. Ja, någon gång vill jag ha hönor, men inte just nu =)

Håller med om att huset ser jättefint ut! :)

Kände fölet sparka igår :love: Var inte helt hundra på om hon var dräktig men är hon inte det så har hon väldigt egensinniga tarmar... Bara 11 veckor kvar nu :eek:
Ska ta kort på hingstungen i helgen och sätta ut annons. Fina killen. Han är såååå snäll. Men jag vill ju inte ha varken hingst eller valack. Har beställt ett sto i är. Blir det inte det stoppar jag tillbaka den :mad:

Alicia tog ett par steg igår :love: Hon höll i min fingertopp visserligen men iaf... Och i morse så frågade jag var nappen var och då letade hon reda på den.

På tal om höns. Vi har en granne som odlar potatis och har höns. Hans lada står alltid öppen och där kan man gå in och hämta potatis och ägg och så lägger man pengar i en burk.... Älskar att bo här!!!!

+ Lottch, Ia och Armani: tack och jo - jag instämmer :)

Yes, det är ett uterum! Ett av mina många projekt är att få ordning där framemot sommaren.

På tal om höns. Vi har en granne som odlar potatis och har höns. Hans lada står alltid öppen och där kan man gå in och hämta potatis och ägg och så lägger man pengar i en burk.... Älskar att bo här!!!!

Åh vad mysigt! Våra grannar när jag bodde hemma, inne i byn, hade höns :love: Deras pojkar var ganska jämngamla med mig och min syster så vi var där typ alltid och lekte och kelade med hönsen! Och med jämna mellanrum gick pojkarna runt till "stammisarna" i kvarteret (mina föräldrar bland annat) och sålde ägg, mys!

Jag tyckte att det var helt olidligt att vänta på huset. Det tog ju 7-8 månader från att vi bokade tomten tills vi fick flytta in. Nästan varje dag efter jobbet åkte vi och tittade på huset, men det var mest för att jag var så rädd för att de skulle göra fel. :o Det var alldeles fantastiskt sen när vi äääntligen fick flytta, så jag förstår verkligen hur ni känner det. :D

Usch, jag är helt snurrig och kallsvettig... Inte så kul. Känner mig helt borta liksom. Men så länge jag inte är illamående så känner jag: :bow::bow::bow:

Idag ska jag till jobbet och berätta att jag bara ska jobba i 5 månader. :angel: Undra vad de säger om det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar