Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Usch vad otäckt!! :eek: Förstår att du blev livrädd, jag hade dött på fläcken. Tycker du gör helt rätt om du kontaktar polisen idag och säger vad du tycker. Även om ditt barn är litet, så tycker jag inte något barn ska behöva bli inblandat i någon kravallövning. :grin:

Ang dagis så fick jag ett mail kl 21 :confused: igår om att vi är erbjudna dagisplats från den 17 aug. Har lagt ner tankarna på att vara hemma på heltid på slutet, utan det är nog bra för alla parter att Vilgot får vara på dagis. Och vi hinner tjäna ihop lite pengar också. :angel: Det blev förresten det dagiset som ligger alldeles nära oss, så det blir jättebra.

Stackars Vilgot försöker leka med den stora katten. Han har som ett spö med fransar på som han leker med den lilla katten med. Hon älskar det och Vilgot tjuter av skratt. Nu sitter stora katten uppe i katträdet (på betryggande avstånd från V) och han står upp och försöker leka med henne. Utan något resultat kan tilläggas. :p

Ang rutiner har vi i princip samma som vi alltid haft.
06:00 V vaknar och vi tittar på Barnkanalen till ca kl
07:00 då pappa byter blöja och jag går upp och gör välling. Efter vällingen gör jag frukost och V äter en smörgås med leverpastej eller mjukost.
10:00 V är trött och sover förmiddag i ca 2 h
12:00 är det lunch. Ibland har han somnat senare och då blir lunchen senare också.
14:00 brukar vi gå på promenad och ibland sover han kvar i vagnen när vi kommit hem.
15:00 är det mellis om inte lunchen blivit väldigt sen. Då kan vi hoppa över mellisen och äta tidig middag istället
15:30-17:30 tråkigaste timmarna på hela dagen innan pappa kommit hem. Både jag och V är helt uttråkade.
18:00 middag
20:00 välling i sängen och god natt

Ska försöka.... Ebba är som en kran o gubben gnäller ;)
Själv har jag svalt ett rivjärn men mår bra för övrigt :)

Förhoppningsvis hinner vi iaf blir friska =D

Håller med dig.. Och vill de nu ha "vanliga" människor så borde de ordna fram det. De kunde ju ordna fram hundra personer som agerade demonstranter, så så svårt borde det ju inte vara :grin:

Roligt med dagisplats och att ni fick på det stället ni ville! Jag är skitnervös över att vi inte ska få på det stället där vi vill ha Milton. Är faktiskt inställd på att vi inte kommer få där, men det spelar nog ingen roll för om/när jag får det beskedet så kommer jag bryta ihop fullständigt och gråta en skvätt tror jag :D

Håller verkligen med om att de sista ensamma timmarna på dagen är tråkigast, bara en lång väntan på att sambon ska komma hem...

Våra rutiner varierar lite beroende på när Selma vaknar på morgonen, vaknar hon kl 6 orkar hon inte hålla sig vaken till efter lunch, så då får hon sova 1 h innan lunch.

Klockan 6-8 - Selma vaknar. Vaknar hon vid 6 så ligger vi kvar i sängen till klockan 7.30, gosat och ser på tv.

Klockan 8 - frukost för Selma, hon får en flaska välling + d-droppar, sen äter hon en smörgås när jag äter frukost.

Efter frukosten brukar vi gå en promenad med hundarna, åka till stallet, åka och handla eller bara ta det lugnt. Selma brukar somna mellan 10-11 om hon vaknat tidigt och sover till 11-12.

Klockan 12 är det lunch. Måltiden motsvarar en stor burk barnmat och så mycket fruktpure hon vill ha när hon ätit upp.

Har Selma inte somnat före lunch så brukar hon somna vid 12.30 och sover mellan 1-3 timmar. Har hon sovit innan så sover vi vid 14.30-16.00 och får då mellis när hon vaknar.

Klockan 15-16 är det mellis, antingen frukt och yoghurt, välling, gröt, smörgås.

Klockan 18 är det middag, samma som lunch.

Efter middagen är det ännu mera bus, badning om det är baddags och gos innan nattning.

Klockan 20 = sovdags. Somnar normalt nästan direkt och sover i eget rum tills hon vaknar på morgonen, om hon inte drömmer någon mardröm. Vi har numera en babyvakt med kamera, så att min nojjiga sambo kan ha koll. :)

Sen Selma började krypa och gå så är det full fart hos oss från morgon till kväll, jag är verkligen helt slut på kvällarna...

Tack, ska fundera på saken :D

Angående timmarna innan Pappsen kommer hem så JA - helt klart de värsta under dagen! De sista 2 motsvarar nog 5 vanliga timmar. Energin och fantasin är nere på noll.

Sen Selma började krypa och gå så är det full fart hos oss från morgon till kväll, jag är verkligen helt slut på kvällarna...
Lägg sedan till att man är extremtrött, törstig och kissnödig som nygravid... :angel: Jag går och lägger mig samtidigt som Vilgot nu. Fick gå upp vid 22 för att jag var tokkissnödig, kl 00 var det något som tokpep nånstans och jag fick gå upp och titta vad det var. Maken hade inte stängt dörren till frysen ordentligt, så den varnade för för hög temperatur. Sen senare på natten fick jag gå upp igen och dricka vatten för jag var toktörstig. Ett nappistopp hann jag med också tror jag.

Guuud vad trött jag blir på mig själv... :devil: Ända sen jag fick tillbaka min vagn med nytt chassi har jag stört mig ännu mer på att det är den gamla sittdelen på. Har inget emot färgen egentligen, men suffletten är så jäkla lång baktill. Var missnöjd med det redan när vi köpte vagnen, men den var ju billig. Har surfat runt för att kolla om man kan köpa bara en sittdel, men inte hittat något. Men så idag kollar jag på köpbarnvagn.se och då har de börjat sälja sitt/liggdelar och chassin separat. 2500 kr för en ny sittdel och då får jag såledel en helt sprillans ny vagn. Är inte det ett jäkligt bra pris? :angel: Tänker att det blir ett bra andrahandsvärde på vagnen sen också om det ingår två olika sittdelar. Jag har ju liksom redan bestämt mig och min älskade maken kommer inte att säga nej eftersom jag kommer att motivera det hela med att det är som tröst för att jag måste gå runt och vara gravid igen. :p Men egentligen borde vi spara pengarna istället... Åhhh så jobbigt... :cool:

Angående timmarna innan Pappsen kommer hem så JA - helt klart de värsta under dagen! De sista 2 motsvarar nog 5 vanliga timmar. Energin och fantasin är nere på noll.
Vad skönt att det är fler än jag som känner så! Trodde jag var en oengagerad mamma som bara ville få tiden att gå på slutet, men jag kanske är normal. :D Igår åkte vi faktiskt till Ikea vid 15-tiden och de var riktigt bra, inte en människa i varuhuset och när vi kom hem började jag direkt med maten och då kom pappa hem.

Min "andra" granne ville alltid gå på promenad kl 9, men till slut sa jag ifrån. På förmiddagen sover V i princip alltid två timmar eller mer och då får jag tid för mig själv. Så det är mycket bättre att ta den där promenaden på eftermiddagen när det börjar bli långtråkigt.

Ska försöka.... Ebba är som en kran o gubben gnäller ;)
Själv har jag svalt ett rivjärn men mår bra för övrigt :)

Förhoppningsvis hinner vi iaf blir friska =D

PRECIS samma här. Oscars näsa rinner och min hals är som ett rivjärn.
Och gubben gnäller, förkylda karlar är inte roliga att ha med att göra, de är ju DÖDSsjuka:D

Men vi får peppa på oss att det inte blir värre
:banana::bump::banana::bump:

Blir lite avis på er med grannar och barn. Vår granne ( bara 3 km... )fick barn två månader innan oss, men de hade ett barn sen innan och vi sågs 2 gånger för det var så krångligt för henne att få ihop det. Nu är pappan ledig, men jag har noll gemensamt med honom, så det känns sådär kul. De är typ 10 år äldre än jag och på olika platser i livet, samt en annan syn på barnuppfostran än vi.

Har ju kommit min andra grannes blivande fru väldigt nära, men de kommer att börja producera barn 1 år tidigare än oss, så vi kommer ju vara helt i ofas... :p nu jobbar ju jag hemma, så jag tror att hon kommer att komma med deras baby ganska ofta, men ändå.

Om 1 h måste jag ringa min gyn. Har börjat få grymt ont i mitt ärr efter snittet och trycker Selma på det så gör det riktigt riktigt ont. Är rädd att något inte läkt ordentligt, urs. :(

Vad har man för annan typ av syn på barnuppfostran när man är typ 10 år äldre än dig? ;) Skulle vara lite intressant att veta vad du menar. Tänk om jag är lika mossig! :angel:

Min :love:granne träffar jag tyvärr väldigt sällan. Trodde att det skulle bli betydligt mer, men säg en gång varannan vecka ses vi eftersom hon har fullt upp med allt möjligt. Den "andra" grannen har jag träffat flera gånger i veckan, men jag börjar tröttna lite. Hon är jättego och rar på alla sätt och vis, men inte riktigt lika mycket som min :love:granne. :o

Smärtan i snittet är förmodligen nervsmärtor, att det inte skulle vara läkt efter så här lång tid låter väldigt otroligt. Nervsmärtor är däremot väldigt vanligt, det är för att de skär av nerver när de snittar, och det är inte alltid de växer ihop igen som de ska.

Haha, nu menade inte jag att åldern spelade in på barnuppfostran. ;) mer intressemässigt...

Vi vill att Selma ska lära sig själv och inte vara någon som gråter för minsta lilla. Ramlar hon omkull så är vi inte där och ojjar oss, utan upp igen och busa. Vi har redan köpt häst till Selma, våra grannar är av uppfattningen att de inte kommer låta deras barn rida, då det är farligt ( vilket är synd då jag hade behövt ett litet barn till att sitta lite på ponnyerna när jag ridit in dem... :angel: ) osv. De gör ungefär tvärtemot oss med andra ord. :)

Men men, de är verkligen snälla och rara på alla sätt och vis, men vi klickar inte riktigt hela vägen. Min sambo är en som inte klarar av att sitta still längre stunder, han åker vrids, fyrhjuling, jetski, har spelat hockey på elitnivå, rider med mig osv, han hatar verkligen när vi blir bjudna till dem. :D

Undra vad de gör den dagen barnet börjat tjata om att få rida!? :D Minns så himla väl en insändare eller nån fråga i en frågespalt som jag läste i nån tidning när jag var 11-12 år kanske. En mamma hade en dotter som absolut ville börja rida, men mamman tyckte att det verkade vara sååå farligt osv. Så jag skrev svar om att hon bara var löjlig osv. :D (Behöver jag nämna att min insändare aldrig kom med? :angel:)

Vilken jäkla sömntuta V har blivit!! Händer allt oftare att han sover över tre timmar på "förmiddagen". 3 h och en kvart nu och han borde vara rejält hungrig eftersom han inte ätit sen kl 8.

Uttryckte mig kanske slarvigt, men det var det jag menade, inte att såret inte läkt, vilket jag verkligen hoppas att det har vid det här laget... :) jag har haft ganska mycket blödningar nu på slutet, så jag vill kolla att det inte är något annat. Har du också ont?

Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vi har skrivit på kontrakten till huset idag! :banana: vi får tillträde på måndag! :) vi hoppas kunna flytta in nästa helg! Ska gå och kika på tapeter idag!

Annars så har troligen hårddisken pajjat på min dator så jag har bara min iPhone att surfa på nu :/ dessutom låg inte kvittot där jag trodde så jag hoppas att jag hittar det i flytten så jag kan utnyttja garantin. Datorn är inte ens ett år :mad: givetvis gick (troligen) lite bilder förlorade. :mad:

Grattis till huset!! Snabba ryck! Vad roligt för er att ni fick det. :laugh:

Tråkigt med bilderna. Vet verkligen hur det känns... :( Hoppas det inte var allt för många där ni inte hade nån form av backup.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar