Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

*kl*

Nu är det nog en vecka sedan vi matade E med någonting utöver frukostgröten, han vill inte alls. Så nu får han äta själv, vi nyttjar duschen flitigt måste jag säga... fAst jag tycker nog att han redan äter mer prydligt (med händerna, var det Nelly som redan fixade att äta med sked? Imponerande! :))

Nu var det väl ett tag sedan vi pratade om hur allas rutiner ser ut, vill ni berätta? :) En typisk dag hos oss ser ut ungefär såhär:

6-7 E vaknar för dagen. Vi samsover i regel sista biten av natten, så jag drar täcket över huvudet och försöker få blunda ett tag till, medan E fixar runt eller ammar

7-7.30 Vi masar oss ur sängen, får på oss lite kläder och gör i ordning och äter frukost.

10 Tar en promenad, E sover 40-50 min i selen

12 Lunch

14.30 E ammar och sover, runt 60 min

17-17.30 Middag

18.30 Börjar kvällsrutinerna med bus i sängen :D, E lägger sig runt 19

Sedan vanligen 1-3 uppvak innan det är dags att stiga upp igen.

Kan det inte vara stimulerande och skönt för honom att få vara på dagis då och då när bebis kommit? För att få leka av sig och stå lite mer i centrum.

Dagis i all ära men hur mkt står ett barn i centrum när uppmärksamheten ska delas med upp till 20 andra barn jämfört med ett litet syskon :confused:

Mellersta syrran har sin 1,5 åring på dagis 15 tim per vecka h jag lovar att hon får surt äta upp då pojken är betydligt mer vild än tam när han kommer där ifrån. Okej alla barn är olika men jag håller fortfarande inte med om att ett barn kan vara mer i centrum på ett dagis än hemma med mamma och bebis.

Vill man nu låta barnen leka av sig så finns ju oftast Öppen Förskola där dessutom man som förälder får tillfälle att träffa andra föräldrar :idea:

+ Lottch

Kanon. Då låter vi våra små göra stan i vår.

Det finns en väldigt liten 4H gård inte långt från oss. Vi kan kanske boka in ett besök där just innan påsk?

Vi har inte gjort upp sommarplanerna ännu. Men om man kan få finbesök på en fika eller så, så kan vi hålla oss hemma den helgen.

Hihi! Jag kanske ska förtydliga mig o säga att jag var glad att det var miniräknaren du visade upp iaf ;)

Här snoras det vidare.... tur hon sover på mage numer...

Vi har inte fått några större förändringar på rutinerna sen vi tog bort ersättningen helt för 4 månader sedan. Har börjat med tidigare lunch bara

ca 07.00 Vaknar, Theo får välling medans vi äter frukost. Ibland får han en liten smörgås när vällingen är slut.

10.00-11.00 Lunch
Efter lunchen får Theo sova. Sover allt mellan 1-3 timmar.

14.30 Mellis (frukt, gröt, yoghurt, smörgås eller dyl.)

Ibland en power nap runt 16.00 på kanske 30 min

17.30 Middag

ca 19.00 Välling och natti natti. Sover till nästa morgon

Hej på er!
Alltså jag bara måste berätta en sak som hände idag. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och blev faktiskt riktigt orolig över både min och Miltons situation. Nu ska ni få höra:

Jag kom gående med barnvagn från vår lägenhet och upp mot stan. Väl ditåt så passerar man en järnvägstunnel. Innan denna tunnel stod fem polisbilar och -bussar och ett par piketbussar. Jaja tänkte jag, det har kanske hänt något uppe på järnvägen. Ingen sa något heller så jag gick vidare.
Andra sidan tunneln stod också någon polisbuss och ett par bilar. Ingen säger något nu heller. Där satt ju folk i bilarna och det stod även poliser utanför, ett par poliser som pratade med vanliga personer vid en lägenhetsdörr. Jaha tänkte jag, det har kanske hänt något i någon lägenhet. Jag gick vidare och kommer nästan enda fram till ytterligare några poliser. Ett tu tre ca 200 meter framför oss (gick nu på en raksträcka..) ser jag minst 100 personer (typ demonstranter) komma springande rakt mot oss. Jag blev så jäkla rädd. Jag stannade upp och, ja jag vet inte varför.. En hel hög med polisbilar och -bussar kommer körande fort som fasen vid oss, varav den ena bussen kör upp på trottoaren ca 1,5 decimeter från barnvagnen och spärrar av vägen mellan mig och demonstranterna. Ut från bilarna kommer poliser med visir och stora vapen.
En polis säger till mig att "du ska nog gå härifrån". Ja jo tänkte jag, vände på klacken och halvsprang bort, sa till en kille som kom bakom mig och en farbror som kom körande med en annan farbror i rullstol att vi nog skulle ta en annan väg till stan.
Väl i stan sedan så fick jag veta att allt bara var en övning. Vad skönt tänkte jag och värsta chocken hann nu lägga sig. Men nu är jag faktiskt mest förbannad. Vad ger polisen rätten att låta mig med barnvagn och andra människor att fortsätta framåt när de vet vad som ska ske?! Vem säger att jag vill utsätta mig och mitt barn för detta??!
De hade bara kunnat öppna käften och säga att "du, vi ska ha en stor polisövning här, skulle du vilja gå ett annat håll?".
Allting gick verkligen hur fort som helst och jag har aldrig varit så rädd som jag blev idag. Mycket säkert för att jag hade Milton med mig. Jag tänkte direkt att "fan, var gör jag av Milton? Demonstranterna kommer ha ihjäl oss alltså". Hade det bara varit jag så fine, men nu kom jag med ett litet barn i vagn.. Och tänk farbrorn i rullstol, kul situation....
Hur hade ni reagerat tror ni? Är det okej att poliserna inte säger något? Sa de inget för att de kanske vill ha det så verkligt som möjligt? Men är det egentligen okej av dem att göra så?
Googlade runt lite och i lokaldelen förra veckan stod det att det kommer förekomma övningar denna veckan och nästa. Jag har inte läst lokaldelen, så jag får kanske skylla mig själv?

Usch vad obehagligt!

Var med om en liknande händelse när jag var ute och red för massa år sen. Men då var det en militärövning som ingen meddelade om. Helt plötsligt hoppade det upp kamouflerade gubbar ur skogen och sköt (lösa skott) med kulsprutor... Och ingen sa till oss, trots att flera såg oss... Behöver jag säga att hästarna fick tuppjuck?? Inte kul....

Nej men gud!! Ja jag har full förståelse för att hästarna fick spel. Fy fasen alltså, tycker det är så dåligt att de liksom inte bara kan säga något. Blir faktiskt riktigt arg!

Ursäkta ordvalet men, fan va otäckt :eek: förstår verkligen att du blir upprörd över att ingen kunde säga åt er! Känns nästan som dom utnyttjade situaionen lite bara för att öva :mad: Tycker faktist att du ska ta kontakt med Polisen och berätta för dom att du upplevde detta som väldigt otrevligt. Nästan så jag måste fråga en kompis som är polis om dom verkligen får göra sådär. Om dom nu ville ha nån som gick med en barnvagn hade dom väl kunnat ordna en sån själv. Även om dom "annonserat" om övningar så kan dom ju inte ta för givet att allmäneten vill "ställa upp"...alla kanske inte läser tidningen.

Så här ser våra rutiner ut nu, men inte länge till *snyft*
07:30 S vaknar
08:00 äter frukost
album.php

11:30 lunch
12:00-14:30 sover middag
14:30 äter mellis
17:00 kvällsmat
18:30 görs i ordning för sängen
19:00-07:30 sover utan avbrott. Hittar napparna själv i sängen

Mellan angivna tider så leker lillskrutt, hittar på bus, gnäller lite, tittar ut genom fönstret, proppar subwoofern full av grejjer, drar i lite kablar, sorterar om alla skor på skohyllan, drar ut allt i alla lådor han kan hitta, traskar runt, snackar osv osv osv. Min lilla älskling :love:

Samuel blev ju 1 år den 9 mars, 78 cm lång, och 11 kg tung.
Den stora ångesten: Dagisinskolningen har börjat :cry: :cry: :cry:

album.php

Försöker lägga in bilder här men det vill inte funka.. Ni som FB ser dem där.

Kl
Jag kikar in lite snabbt, hinner knappt läsa allt ni skriver! Vi renoverar och renoverar... Men, jag ville bara inflika att jag gärna hittar på roliga saker i vår med andra stockholmsmammor :).

Men herregud:eek::eek:
Att de kör upp så nära vagnen med bilen! De är ju för fan inte kloka!
Det är så lätt hänt att vingla till/köra på en sten/gatubrunn/whatever.
Ring i morgon till närmaste polisstation och hör vad sjutton de pysslar med egentligen!

och zazzarazz. Fy sjutton! Lite sunt förnuft bör väl de värnpliktiga ha!
Visst, oftast är det små 18-åriga pojkar som vill spela tuffa med sina låtsasvapen, men lite bör de kunna tänka efter!

Senast ändrad:

Ursäkta ordvalet men, fan va otäckt :eek: förstår verkligen att du blir upprörd över att ingen kunde säga åt er! Känns nästan som dom utnyttjade situaionen lite bara för att öva :mad: Tycker faktist att du ska ta kontakt med Polisen och berätta för dom att du upplevde detta som väldigt otrevligt. Nästan så jag måste fråga en kompis som är polis om dom verkligen får göra sådär. Om dom nu ville ha nån som gick med en barnvagn hade dom väl kunnat ordna en sån själv. Även om dom "annonserat" om övningar så kan dom ju inte ta för givet att allmäneten vill "ställa upp"...alla kanske inte läser tidningen.

Tack för din reaktion! Jag reagerade lite så som du skriver, de kunde väl sagt något. De kunde fan ordnat en egen barnvagn, unge och morsa etc. Nej alltså alla läser ju inte tidningen, jag gör det väldigt sporadiskt och det där har helt gått mig förbi. Det hade ju faktiskt inte behövt vara en övning, jag trodde verkligen att det hade hänt något på järnvägen eller i en lägenhet eftersom de inte sa något. Ja därför tog jag lite det för givet. Inte fasen hade jag en tanke på att de skulle ha en övning och att min Milton i vagn i princip skulle bli överkörd av piketbussen eller att hundra pers skulle springa rakt mot oss. Nej, ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag..

Nej det gick ju så fort också, jag hörde knappt att de kom körande, utan hade bara ögonen på alla människor som kom springande. Det var galet nära vagnen, har de verkligen rätt att göra så mot mig och mitt barn?!
Nej, imorgon är det jag som tar kontakt med polisstationen i stan och kräver att få tala med en ansvarig.. Inte för att det kanske hjälper, men de kanske, vid en annan övning, tänker på att säga till folk, och då har jag kanske "hjälpt" någon =)

Men herregud:eek::eek:
Att de kör upp så nära vagnen med bilen! De är ju för fan inte kloka!
Det är så lätt hänt att vingla till/köra på en sten/gatubrunn/whatever.
Ring i morgon till närmaste polisstation och hör vad sjutton de pysslar med egentligen!

och zazzarazz. Fy sjutton! Lite sunt förnuft bör väl de värnpliktiga ha!
Visst, oftast är det små 18-åriga pojkar som vill spela tuffa med sina låtsasvapen, men lite bör de kunna tänka efter!

Ang. Militär övningen.

Nu vet inte jag vart zazzarazz red. Men jag red iaf mycket på övningsfält för de militära. Där de även kunde finnas gamla handgranater mm. Där skedde ALL ridning på egen risk, samt att de stod på en tavla att de kunde förekomma övningar de o de datumet o att man inte fick vistas på området då.
Rider/går man på militärt område där de förekommer övningar så får man också räkna med de (o man får inte vistas där heller när de är övningar iaf inte här).

Men jag kan oxå tycka att om någon såg zazza så borde dom sagt till.

Det var inte på militärt område. Fanns inget i närheten som antydde att det skulle vara en övning. Dock många hästgårdar runtomkring... Det enda som var ett litet tecken på att NGT var annorlunda var att en vägbom var fälld, vilket den inte alltid var. Men den gick att rida runt... Och som sagt, ibland var den uppe och ibland var den fälld...

Jag har varit med om något liknande.

Jag kom körandes med bilen och hade båda barnen med mig, kom fram till en avspärrning med en polis som blockerade vägen och gjorde tecken att jag skulle stanna. Ca 100 m längre fram var en större avspärrning med koner och polisbilar, för att komma igenom fick man köra zickzack långsamt. Där blev vi stående i 20 minuter. Alla bilar från motsatt håll kontrollerades och förarna fick kliva ur bilen. Polisen framför mig bara stod och kollade på mig, inte ett ljud om vad det kunde vara. Sen helt plötsligt fick jag åka. :crazy:
Många tankar om rånare med vapen for genom mitt huvud....

Jag råkade också ut för militärer en gång, som tur var inte till häst (då hade min gammelhäst fått en hjärtattack :D ). Var på väg hem från gymnasiet, ett gäng hade suttit kvar och spelat cs, så hjärnan var inställd på att döda eller bli dödad, går förbi en elstuga och helt plötsligt kliver en militär ut, 2 m ifrån mig. Gissa om han blev förvånad när jag, vilt skrikandes, kastar mig ned på marken. :D Har aldrig spelat cs sen dess... :p

Kanske ska tillägga att jag är en sån som blir rädd för min egna skugga och har mardrömmar i månader om jag ser en skräckfilm.

*kl*
Hemma med feber, igen... Är sjukt sur, men ska tvinga mig att ta det lugnt, hur svårt det än är. :(

Jag råkade också ut för militärer en gång, som tur var inte till häst (då hade min gammelhäst fått en hjärtattack :D ). Var på väg hem från gymnasiet, ett gäng hade suttit kvar och spelat cs, så hjärnan var inställd på att döda eller bli dödad, går förbi en elstuga och helt plötsligt kliver en militär ut, 2 m ifrån mig. Gissa om han blev förvånad när jag, vilt skrikandes, kastar mig ned på marken. :D Har aldrig spelat cs sen dess...

Förlåt mig Lottch! Men tack för dagens skratt!! :bow::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 321
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar