Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Vi känner ju nästan varandra, efter ungefär 2 års dagligt tjôt här ;) det är bara att vi inte träffats IRL :) Men jag ser oxå fram emot att träffas.

Förresten AKB, har HM kvar sin fyndbutik i Borås?

Du har så rätt så! Såå farligt bör det inte bli att träffa er, snarare jätteskoj:laugh:

Jag va och letade i sommras efter fyndbutiken, men där fick jag tji!
De är kvar i lokalen, men har bara postorderverksamhet där nu :(

Amen shit, jag har råkat förstora all text på hela bukefalos. Råkade trycka på någon knapp någonstans - hur fasen får man tillbaks det till normal storlek???

Är det bara Bukefalos eller är det all text på skärmen? Prova isåfall ctrl - (minustecken alltså)
Det är så jäkla drygt när man lyckas få in nån konstig inställning. Själv har jag flera gånger lyckats få engelskt tangentbord, men nu börjar jag lära mig hur man åtgärdar det.

Tack snälla du, det fungerade!!! Gud vad skönt, löjligt egentligen men det är bra retfullt när man inte får rätt på saker själv :D

Jag höll också på att bli galen när jag fick större text förut och inte hade en aning om vad jag gjort. Men man lär sig av sina misstag! :D Nu brukar jag faktiskt använda mig av ctrl + och ctrl - om jag vill förstora eller förminska en sida. :idea:

Jag höll också på att bli galen när jag fick större text förut och inte hade en aning om vad jag gjort. Men man lär sig av sina misstag! :D Nu brukar jag faktiskt använda mig av ctrl + och ctrl - om jag vill förstora eller förminska en sida. :idea:

Nu har jag helt plötsligt lärt mig något nytt - inte klokt vad man kan ha användning av denna tråd och alla er, till i princip vad som helst :bow::D

Visst är det bra?! :idea: :bow: Jag har funderat på hur länge vi kommer att hålla på med den här tråden. :D Den kan ju inte överleva i typ 10 år, men jag har ju svårt att tro att den kommer att dö inom en snar framtid. Vad tror alla andra?

Jag har också tänkt på det faktiskt. Nej förmodligen kommer vi väl inte hänga ihop om tio år tyvärr. Men det känns inte heller som att den kommer "dö ut" inom det närmaste.
Men det kommer säkert lugna ner sig med allt skrivande när fler och fler börjar jobba och verkligen får ett liv utanför hemmet och datorn. Inte ni då som är gravida (ja jag är duktigt avundsjuk faktiskt, kanske inte riktigt nu, men skulle kunna tänka mig ett syskon nästa sommar eller vintern 2012-2013 ;) ).
Men jag hoppas vi fortsätter hålla kontakten lite sporadiskt i alla fall i måååånga år till :love:

Precis min tanke, tempot kommer lugna ner sig här när allt fler börjar jobba. (jag och Oregano får hålla igång tråden så länge). Sen när ni andra planerar syskon, vilket verkar vara ganska många, så är det er tur. Så iaf 5 år kommer den vara aktiv :D

Precis min tanke, tempot kommer lugna ner sig här när allt fler börjar jobba. (jag och Oregano får hålla igång tråden så länge). Sen när ni andra planerar syskon, vilket verkar vara ganska många, så är det er tur. Så iaf 5 år kommer den vara aktiv :D

Ja men där sa du något, vi måste givetvis skaffa syskon i omgångar så det alltid är någon hemma och kan upprätthålla liv i tråden :D

Inte ni då som är gravida (ja jag är duktigt avundsjuk faktiskt, kanske inte riktigt nu, men skulle kunna tänka mig ett syskon nästa sommar eller vintern 2012-2013 ;) ).

Också avis :angel: Fast, jag hade ett ordentligt "pregnancy scare" nyligen (mensen var typ 10 dagar sen fast å andra sidan är den inte 100% regelbunden än) och insåg då att jag inte vill vara gravid redan. Men så är ju mitt barn bara 8 mån också ;) Fast skulle det bli så så vore det inte alls hela världen, dock väntar jag helst ett tag till! Velar hit och dit mellan barn 2012, 2013 och bara ha ett för han äääär ju så underbar att det väl aldrig går att matcha honom :D

AKB Hjääälp :D

Hem till gården..
Jag har ju missat en hel del, men såg igår (?) att Victoria ramlade genom isen och hittade Shaun. Men nu idag, när Jasmin är där med Eli, så är det inte is och vinter längre.. vad hände? Skumt.. Alltså har det varit ett tidshopp? Och hur hamnade Victoria i vattnet under isen från första början?

*kl*

Jag hoppas verkligen att denna tråd lever vidare ett bra tag. Men som jag själv märkt så hinner jag inte in så ofta och skriva/läsa då jag nu börjat jobba 100% igen, och har gården och 2 barn å hästar å gud vet allt. Men jag älskar att kika in här med ojämna mellanrum å läsa vad ni pysslar med och har för er, hur det går med småttingarna å nya syskon etc. Denna tråd är den första jag kikar in i när jag går in på buke :love:

På tal om att vara hemma. Efter 15 april så kommer jag vara föräldraledig igen. Vilka andra sthlmsmammor kommer vara lediga i vår? Är ni sugna på att åka till Skansen, fredhälls plaskdam... m m

Åh vad mysigt det lät! Önskar det inte var så förbaskat långt till Sthlm :( Men vi kommer upp en vända i sommar, 4:e juli spelar Alice Cooper på Gröna Lund. Har fortf inte fått sett honom, och vill gärna hinna se honom innan han lägger av. Men ni brukar åka ut till landet under sommaren va?

Jag är på på det mesta, håller på att klättra på väggarna. Kom på att jag snart varit hemma i 1,5år nu, inte konstigt att man börjar ledsna...

*kl*
strålande dag ute. Var iväg med en helosantub till min Casablanca och när jag stod i stallet så känner jag hur jag håller på att svimma och att jag håller på att få värsta huvudvärken. Så nu ligger jag i soffan, finns inte ens chans att jag kan rida idag och jag är så SUR på mig själv att jag inte kunde ta det lugnt och bli frisk förra veckan. :(

Min mamma är som tur är på väg hit med lunch, så förhoppningsvis hinner jag sova en snabbis innan hon måste åka hem igen.

Kl

Jäklar vad effektiv jag har varit! :banana: Dammsög hela huset och tvättade golven i badrummen, hall och köket på 20 minuter! Förr i tiden tog det nära två timmar... :angel: Inte för att jag var långsam utan för att jag var extremt petnoga. :p

Lillkillen ligger och sover. Hoppas han vaknar snart så vi kan äta och bege oss iväg. Tänkte åka till Ikea och köpa en grej och sen lämna tillbaka jeansen på HM. :grin:

Sen är jag lite nervös inför fredagens jobbmöte. Behöver ju inte vara så bitter längre även om jag inte år några roliga arbetsuppgifter, men undra vad de säger när jag är gravid igen och inte ska jobba ett halvår ens! Varav halva tiden på deltid. Lägg till en månads semester också! :banana: :p

Jag har inte sett dagens livsviktiga dos av HTG än, har den inspelad;)

Men victoria gick genom isen när hon och de andra ungdomarna va ute och röjde på den. Daz hoppade i och fick upp henne efter en lång stund.

Här har du en jättebra blogg som uppdaterar nästan dagligen:)
Hem till gården

Ville bara tipsa om Findus Laxpytt om ni inte redan upptäckt den. Lagom stora och färgglada bitar som Vilgot just nu sitter och slänger ner på golvet. ;) Tror han börjar bli mätt. Jag äter också och det var gott faktiskt! Tycker annars att det är svårt att hitta på jättesnabblagad mat på lunchen de dagar vi inte har matlåda.

Jag är! Det ska bli så roligt i vår/sommar när de kan knata runt själva (hoppas jag :p), så jag har redan börjat planera att jag och E ska göra stans parker osäkra :D. Och lite sällskap skulle ju inte sitta fel! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 320
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar