Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Har just stått och spinkat i fönstret när medisarna red iväg på mina hästar. Hyfsat nervös, nog såg A lite väl spänstig ut på steget och jag såg allt att M tog några travsteg innan de försvann ur synhåll.. :eek: :D

Och mockat har de gjort. Jösses anåda. Så nära en hästfri dag jag kan komma (måste ju ta in och släppa ut dem). Det var bra länge sedan sist.. Fast nog måste jag smyga ut med H i vagnen och se sen när de rider på banan :D

Uttryckte mig kanske slarvigt, men det var det jag menade, inte att såret inte läkt, vilket jag verkligen hoppas att det har vid det här laget... :) jag har haft ganska mycket blödningar nu på slutet, så jag vill kolla att det inte är något annat. Har du också ont?

Inte längre, men det tog nog dryga halvåret innan det blev bra. Ibland blir det aldrig bra, det beror på om nerverna hittar tillbaks till varandra eller inte. Så lagom kul att höra det efter att man tvingats till snitt pga läkarslarv! :mad:

Är det nerverna är det inget att göra åt, det är bara att vänta och hoppas det blir bra av sig själv. Så sa i alla fall gynekologen jag pratade med.

Jag är med extremt trött vissa delar av dagen. Är pigg på morgonen när A vaknar, vilket har varit runt 6 senaste tiden :grin:. Klockan 10 blir jag nästan medvetslös och passar på att vila när A sover. Får oftast dåligt samvete pga detta då det är tiden jag skulle kunna göra annat. Sen på em runt 4 väntar vi på att sambon ska komma hem och jag längtar till sängen.
Vissa kvällar har jag lagt mig före H... Vi har inte berättat något för honom ännu, väntar tills vi varit på inskrivning/läkarbesök.

Är inte så extremt kissenödig och klarar mig utan nattliga toabesök (än så länge)
Är nu i v 9+1. Bara 30 kvar.

Vilka nya uttryck man får lära sig spinka och bro har aldrig hört dessa ord i den betydelsen som jag hört här :)

Har varit på "jobbet" idag och pratat om sommaren, de vill att jag ska börja 1 juni och var villiga att skriva året ut :bump:
De var tacksamma om jag iaf kunde jobba en del i september, då är det ju ÄLGJAKT. Och den är ju helig som alla vet :grin:
Så nu måste jag och sambon prata om vi ska försöka få in A i barnomsorgen redan då. Min mamma har lovat att ställa upp en del, men då hon söker jobb så kan det ju hända att hon med måste jobba. Hon är tapetserare och har fått ledgångsreumatism så hon klarar inte av att klä om möbler längre. Så nu måste hon söka jobb ett år tills hon blir pensionär, trots att hennes händer och fötter är kassa.
Så kanske 50 procent på dagis och jag jobbar 75, resten av tiden tar mamma eller så jobbar jag när sambon är ledig. Sen är det så dumt att dagis har stängt 4 veckor i juli.

Haha, funderade på om spinka var nationellt vedertaget eller inte, tog en chansning :D Spinka = spionera, var en klassiker under barndomen.

jo jag förstod vad som menades pga av att det stod i en mening där jag kunde luska ut det med lite fantasi. Hade det bara stått utan sammanhang så hade det varit värre ;)

Va? Vad var det för läkarslarv? Fy! Blir verkligen upprörd när jag hör sånna saker. Känns ibland inte som om man blir tagen på allvar...

Skönt att du inte verkar ha några nervsmärtor iaf, mitt har dykt upp nu på sistonde. Drygt!

Det kan inte vara så att de håller att läka ihop nu? Alltså nervtrådarna. att det är därför det gör ont så här långt efter...
Naturligtvis bör du kolla upp det- men det kanske är et "sundhetstecken" på att du får tillbaka känsel där :)
Inte skönt för det förståss....
Bara för det ska jag fråga min pappa imorgon hur han upplever allt med sin tumme. Han slog ju av halva den här hemma i våras/somras... Där lagade de ju ihop en massa nerver...

Vad snabbt! Vi hade 4 lååånga månader från kontraktskrivning till tillträde.

Och vi har 5 ännu längre månader och är ungefär halvvägs :D Jag både längtar och inte ju.. För när vi väl flyttar ska jag bara vara hemma knappt en månad till :crazy:

Grattis Aneka, så himla roligt för er!! Vet precis hur det känns. Den där väntan tills papperna skrivs och sedan lugnet och längtan när papperna väl är påskrivna, åh underbart!!

Haha, funderade på om spinka var nationellt vedertaget eller inte, tog en chansning :D Spinka = spionera, var en klassiker under barndomen.

Hahahaha, och jag som trodde att det betydde vinka, men att du skrivit fel :D Nu har jag lärt mig något nytt idag, tack!

Nej jag har inte bestämt mig än, har kikat lite och står mellan ett par olika grejer. Tycker det är så svårt, speciellt eftersom man ändå inte helt "känner" personen och barnet man ska köpa till ;)

Jag har inte riktigt bestämt mig än men det är pågång! :)

Modett och Armani__: å jag tycker det är långt till måndag! :D För jag är nog sämst i världen på att vänta!

Sitter här och är lite pirrig, ska till mitt nya jobb imorgon :bump: känns konstigt att förbereda med matlåda och plocka fram kläder och ställa klockan. Det känns faktiskt riktigt bra, planen var att jag skulle stanna hemma till hösten egentligen men så ringde de från min gamla praktikplats och ville ha tillbaka mig. Blev faktiskt väldigt smickrad :) så nu ska jag jobba varje fredag fram till juni och då går jag upp och jobbar 80% hela juni juli augusti.

Förstår att du längtar! Nu har vi varit avundsjuka på varann så nu är vi kvitt! :p
Har ni fått lägenheten såld föresten? Fick ni det ni ville ha för den?

Hahahaha, ja ni är vi väl kvitt då ja ;)
Japp, lägenheten såldes och vi fick ut mer än vi begärde så det kändes jättebra! Så skönt med, vi fick handpenningen i måndags så nu är det verkligen helt färdigt :banana:
Ni då, har ni fått sålt er? För visst hade ni också bostadsrätt?

Kl
Någon som hört något från Cyllene? Tyckte det var längesedan hon var här..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering