Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20
Förresten, på tal om skolarbeten. Vi har fått i uppgift att göra en broschyr (eller ja en av uppgifterna är detta, jag har valt just denna iaf) som ska vara till för att hjälpa svenskar att se möjligheterna med vardagsmotion.
Jag tänkte därför dra nytta av min son
Ta trappor istället för hissen - fota honom påväg upp för en offentlig trappa etc.
Promenader är viktigt - fota honom på motionsslingan
Städa är också ett sätt att röra på sig - fota när han dammsugar, vilket är det roligaste Milton vet
Djur är ett ypperligt tillfälle att utnyttja din kapacitet och komma ut - fota Milton med Yda i koppel.
Vad tror ni? Min tanke är genom bilderna att visa att "kan de små så kan vi stora". Andra exempel på vardagsmotion i foto-sammanhang tages tacksamt emot!! Vad tror ni om idén, låter den vettig?
Jag valde mellan detta och att göra en ny broschyr till skolan, vilket kanske egentligen kan tyckas vettigare, tänk om skolan trycker just min broschyr? Häftigt!! Men jag känner att jag har inte kapacitet för det i dagens läge och min idé kändes roligare
Det är ju en fråga om tid också, jag tror att min idé flyter på bättre än den andra med skol-broschyren, vilket är lite prio-ett just nu..