Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Kan man göra det från iphonen? Kan det ha något med iCloud att göra. Det står något om förvalt konto....

Ingen aning, jag har ju bara haft fånen i 1,5 månad :D jag gjorde det via datorn eftersom det är den jag oftast (fortfarande) använder.

Här är vi lite insnöade på toast skagen till förrätt, alltid. Kanske skulle ge sej på något nytt.

Jag är lite trött på skagen men det är gott det också :) därav tycker jag att avokadon är ett bra alternativ om man vill ha lite av den touchen.

Grattis Armani till graviditeten :banana:

Emmah.S hur mår du? Det är ju inte så långt kvar nu :)

. Dessutom märkte jag ganska snabbt en bonus med det hela, nämligen att min migrän lättades/försvann. Vet inte om det har med reglering av blodtrycket tillfälligt, men det är iaf en väldigt trevlig bieffekt :).

:eek:

kanske dags att ta tag i min äckliga nålfobi, lättning i migränträsket skulle ju uppskattas (så fungerar det inte på mig vilken tragedi det skulle bli ;) :p )

Äsch och äsch, kan vara bra och veta vad man ska råda till med för sås om det är viltkött eller annat :D
Vad har du själv tänkt på för sås? Jag är ju en sucker för bearnaisesås och sedan svampsås för att det är så enkelt att göra :o

Aha, du tänkte så! * trögfattad Ia* *

Funderade på svampsås faktiskt. Det är ju alltid gott! Sen åt vi en parmesansås när vi var på kurs i stenungsbaden. Den var gudomlig! Men jag äter normalt inte parmesan så jag är lite rädd... Och hur gör man det tro? Vit grundsås och river i parmesan?

kl

Ska jobba lite hemifrån nu men måste rycka igång mig :D Fastnar i alla smarriga recept :d Kanske ska ta fram en älgstek och göra tjälknöl eller en stek i lergryta, det är ju enkelt och maken gillar det.

Här är vi lite insnöade på toast skagen till förrätt, alltid.

Samma här :angel: Alltid alltid alltid toast skagen till förrätt. Ändras icke ;) hihi

Jag som är så förbenat kräsen äter ju så klart utan räkor. :cool:

Efterrätt blir självklart vitchoklad pannacotta med hallon, det är så smarrigt!!

Sen är jag som många andra av er här inne. Förätt och efterrätt är viktigast, varmrätten kan jag hoppa över helt. Men man skall ju sprida ut måltiderna på många timmar så det brukar gå an ändå.

På grund av våra sjuka småskruttar så kan vi inte åka till Skåne som planerat, så vi blir kvar hemma istället.

Avis är jag på er som träffades (igår?). Jag vill också, men kunde/kan ju inte nu, och sen är jag ju lite feg eg. Men någon gång så skall jag ta mig i kragen..

kl

Wohoo, sambon ska börja jobba på måndag! :bump::banana::bump::banana:
Visserligen veckoanställning men han ska ju på intervju på tisdag för ett annat som är tillsvidare och får han det så är det ju bara att byta då det var inga problem :)
Äntligen lite tur för oss!
nu har vi bara en månad som bli knepig iom glappet som blir när lönen kommer i efterskott... men det får vi lösa med lite hjälp! Denna dag blev gensat mycket bättre!

Doris Mig har du ju träffat(lite snabbt iaf) så vi får åka på samma träff så har du inget att skylla på! :idea:

Och såklart GRATTIS Armani!
Jätteskoj, nu behöver du ju inte fundera så mycket eftersom ni så gärna ville ;)

Härligt att han fått jobb :) Håller tummarna för att han får ett riktigt tillsvidare jobb också :bump:

ja, jo, dig har jag ju träffat iaf, så du har ju rätt, inte så många ursäkter kvar nu :o

Sen är jag som många andra av er här inne. Förätt och efterrätt är viktigast, varmrätten kan jag hoppa över helt.

Här sitter en varmrättsmänniska! Förrätt har vi sällan, isf brukar det vara i bufféform med såväl kalla som varma rätter. Just nu är jag iofs super-hooked på socker och snask men snart nyår igen, kanske dax för ett nytt löfte? ;)

Vi saknade dig igår! Jag är också fegast i världen, men alla är så trevliga att man snabbt glömmer bort det. :idea:

Jo då, mår väl rätt bra. Hoppas på få tiden för tillv.UL asap. Har dock börjat känna lite oro inför förlossningen. Blev ju klippt sist och fick en liten bristning utöver detta. Har inte haft några problem efter men nu när jag läst på lite mer så finns det en ökad risk att få samma bristning igen. Kommer därför att proppsa på igångsättning så fort som möjligt efter nyår, om jag får någon vettig tid för UL dvs. Har visserligen blivit mer eller mindre lovat detta när 40 veckor gått pga min oro för ev komplikationer vid överburenhet men just nu så skulle jag vilja få det överstökat nästa vecka. Bebis blir ju inte mindre.

Sen blir jag jävligt förbannad och känner så här i efterhand att jag skulle anmält min BM. Dom gjorde egentligen inget för att undvika detta känns det som. Utdraget krystningsarbete, värksimulerande dropp, yttre tryck och klipp, alla 4 saker står med på listan på vad man bör undvika för att inte få den typen utav bristning jag fick :(:devil:

Men annars år allt bra, börjar nog känna av lite förvärkar :crazy:

Förresten, crème brulee (stavning?) är den jättesöt? Är nyfiken men skeptisk....

*kl*
Jag vill inte outa var jag bor här, men har för mig att när jag skulle på träff hos oregano, när vi blev sjuka istället, så var det bara 40 min mellan oss. Vilket för mig är nästgårds. ;) Brukar ta mig runt 1,5h att åka till Örebro, nästan lagligt. :) Hedemora har jag ingen koll på vart det ligger :o geografi är verkligen inte min grej, men det tog mig 45 min att ta mig till Strömsholm.

Jag bor verkligen mitt ute i ingenstans märker jag nu. :D

Håller på att natta en hyperunge, hamnade efter med lunchen igen. Suck. Har tusen saker att fixa inför imorgon. Jag hade tänkt köra en enkel efterrätt med marängsuisse, men nu nedlade sambon om ett efterrättsbord. Så nu ska jag göra cheesecake, köpa goda ostar osv förutom all den vanliga maten. Bluäh. Men det ska bli kul imorgon, jag ser fram emot en lugn och skön kväll med trevligt sällskap, som bara kommer störas av sambons fyrverkerifrossa. :crazy: Kom knappt in i jaktstugan imorse när jag skulle städa för att det var ett berg av olika pjäser. Vågar inte ens fråga vad det kostar... :crazy:

Blev lite besviken på er när ni började prata toast Skagen till förrätt, blev så sjukt sugen på det nu ju... :p

Jag ÄLSKAR crème brulée. :love: det påminner lite om vaniljpannacotta i smaken, fast med bränt socker på. Jag tar alltid det när jag är ute och äter om det finns på menyn, tur för min mage att jag glömt min brännare i vårt sommarhus...

Nu känner jag mig väldigt efter, men vad fick du för bristning? :/

Vad tråkigt att du känner så med din bm, hoppas verkligen att du inte får samma. Vi gjorde tillväxt ul när det var en v kvar till bf, då blev hon beräknat att väga 4,2-4,5, skulle jag inte sätta igång på en vecka efter bf så blev jag erbjuden igångsättning en vecka efter bf... Med tanke på att S hade vägt runt 5,4kg då så är jag tacksam att vattnet gick på bf. :D

kl

Macken, duger denna:

nej_181571450.jpg

Efter allt prat om mat så vill jag ha tips på förrätt! :idea: Jag älskar toast Skagen, men sambon äter inte räkor, skagenröra osv och vi vill gärna äta samma sak imorgon. Varmrätten blir mexikansk kycklingpaj (sambon som bestämt) och vit chokladpannacotta med passionsfrukt till efterrätt (jag som bestämt). Hjääälp!

Blev grymt sugen på ost så kvällstugg får nog bli en ostbricka... Alltså, ni anar inte hur skönt det känns att det bara blir vi imorgon! :love:

Eller så köper du färdig ostsås (kan det vara kelda?!) som du smälter/river ner parmesanen i :idea: Annars hade jag gjort på vitsås jag också. Fördelen med den färdiga ostsåsen som man lägger annan ost i är att det blir ostsås som smakar ost.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka