Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag har ettor hemma också ifall jag bara behöver något som är lite större än nattbindor. :p

Men hur ska jag få fast blöjan då? :o Jag är nog liiite bredare än V :angel: Har nog inte så stora trosor, trots att jag köpte "gravidtrosor" i en storlek större än normalt. De är inte stora längre. :grin: Skulle ha sparat dom där nättrosorna från förra gången! :D

Herre gud vilka funderingar man kan ha så här på söndagskvällen! :p Dags att gå och sova snart!

Tror att du fattat ett bra beslut med Lilla B men förstår att det nog är jobbigt ändå!

*kl*
Någon mer än mig som såg på Sportspegeln när OS-hästen Hickstead dog inne på banan idag efter avslutad runda :eek: :cry:

Senast ändrad:

Vi slänge precis en påse med värdelösa huggies 1'or som har legat och skräpat bakom skötbordet. Skulle kanske ha donerat dem till oroliga gravida inför förlossning och avslag :idea: ;)

Hoppas att ni också kan få ta ledigt från sjukdomarna ett tag!

Aneka: ja det är ju lite "typiskt" att han ska råka ut för så många virus/bakterier trots att han inte ens är inne i barnomsorgen än. Fast å andra sidan är vi rätt mycket i farten och han kan förstås lika gärna snappa upp en magsjukebacill från en kundvagn. Total isolering nästa - eller så intalar vi oss att han snart fått värsta bad ass immunförsvaret och håller sig frisk när alla andra är sjuka :D

På tal om fostervatten.. Mitt gick när jag stannade till på toan på väg mot en alvedon, efter mer än 12 timmars regelbundna sammandragningar. Det var grönt så H hade med andra ord lagt en kabel = bara ringa in till förlossningen och säga här kommer vi. Fortsatte sippra medan jag pratade med dem, men väl där hade det bara kommit några droppar i bindan när barnmorskan skulle undersöka den. Mja, tyckte hon, det kan lika gärna vara flytningar.. Men TJI fick hon för när hon skulle kolla hur öppen jag var sa det splash! Uttrycket in your face comes to mind :D (med en släng av dålig humor, var inte ens nära fejset men hallå - ifrågasätta min förmåga att se och känna skillnad på fostervatten och flytningar, fnys! ;))

Ettor har ju jag också! Och ett gäng tvåor eller treor som jag fick av grannen, då de blivit över för dom. Det ska nog gå bra även om vattnet går! :banana:

*kl*
oj så jobbigt det har varit.. Att träffas under så tråkiga omständigheter som ett självmord på en familjemedlem. Det var ingen lätt dag. Men det visste jag ju innan. Skulle så gärna ta en stor del av sorgen från de anhöriga om jag kunde. Det är starkt för oss alla som kände personen, men så klart värst för familjen. Vi var där och stöttade och pratade och kramade och bara fanns till. Efter många många timmar hos familjen så åkte jag till kyrkogården och tände ljus på pappas och morfars gravar. :cry: Tyvärr har ju detta jobbiga påverkat hela helgen. :cry:

Sen hade jag ju lite besök i helgen så vi fick lite renovering gjort som tur är. Det behövdes en liten spark i baken så att vi kom vidare. Snart borde vi ju vara klara någon gång.

Å sist en annan sak.. Får man vara arg på folk som inte har koll på högtiderna? *Morr*
Halloween är den 31/10 inget annat.. I år låg alla helgons dag igår, lördag 5/11. Tror ni inte att nå jävla ungar från byn kom och skulle tigga godis? Till råga på allt så skrämde de slag på lilla S så att det tog honom lång stund att komma till ro igen. Vi visste ju inte att det var halloween utspökade barn som kom, och S råkade vara vid dörren när den öppnades.

men hallå - ifrågasätta min förmåga att se och känna skillnad på fostervatten och flytningar, fnys! ;))
Nästan samma som när vi ringde på klockan bara en liten stund efter att jag var öppen 5 cm och sa "nu kommer den!!!" :eek: "nej då, det gör den inte alls!" fick jag som svar, men jag hade rätt! :angel:

Mitt vatten gick ju inte allt på en gång, utan jag kände/hörde när hinnorna sprack och sen kände jag lite sipper. Gick till tabletten och där kom det max någon deciliter, men sen var det nog inte så mycket mer vad jag minns. Men jag var iaf säker på att det var vatten och inget annat.

Någon mer än mig som såg på Sportspegeln när OS-hästen Hickstead dog inne på banan idag efter avslutad runda :eek: :cry:

Jag såg det när de sände 1 tim från själva tävlingen. :cry: :cry: usch å fy så hemskt för alla inblandade. Men vad skönt för hästen ändå att det gick så fort. Han dog ju ändå på ett fint sätt. Han fick avsluta sitt liv efter att han gjort det som han älskade.

En väldigt fin häst har gått ur tiden för tidigt. :cry:

Självklart får man vara arg på folk. Det hade jag också varit om det hade varit vi som blev utsatta!

Ja huvva, å vad hjälplös ryttaren måste känt sig. Fyyy, inte helt oundvikligt så började jag tänka på min vackra prins som mest troligt dog av något liknande. Usch började må riktigt dåligt över att se hur hästen krampade....

Jadu det är nog bara att trycka ner den i trosorna och dra på trosorna så gått det går. Ja hade man vetat om att man skulle få nr två så tätt så skulle man ha tagit med sig ett par nätisar hem utifall att :D

Jag har noll koll på hallowen, men hade bestämt är mig att det inte var samma helg som alla helgons helgen. Däremot blev jag lite förvirrad av all tv-reklam som tjatat om hallowen den här veckan. Stackars S som blev rädd... :(

Det låter som att du haft en jobbig helg. Usch vad hemskt det är med såna där sammankomster...

Min kusins häst dog också under ridning på samma sätt så mina tankar gick till henne :( jätte läskigt, det finns ju inte riktigt några ord som kan beskriva det man känner om händelsen. Ord är ganska futtiga när både människor och djur dör...

Batteriet i min iPad är snart slut, så jag får nog gå och lägga mig i sängen med iPhonen istället. :)

På tal om fostervatten.. Mitt gick när jag stannade till på toan på väg mot en alvedon, efter mer än 12 timmars regelbundna sammandragningar. Det var grönt så H hade med andra ord lagt en kabel = bara ringa in till förlossningen och säga här kommer vi. Fortsatte sippra medan jag pratade med dem, men väl där hade det bara kommit några droppar i bindan när barnmorskan skulle undersöka den. Mja, tyckte hon, det kan lika gärna vara flytningar.. Men TJI fick hon för när hon skulle kolla hur öppen jag var sa det splash! Uttrycket in your face comes to mind :D (med en släng av dålig humor, var inte ens nära fejset men hallå - ifrågasätta min förmåga att se och känna skillnad på fostervatten och flytningar, fnys! ;))

Hehe, att de inte litar på att folk känner skillnad på flytningar och fostervatten. Liksom, hur många brukar kissa flytningar typ? :rofl:

Bm på förlossningen trodde inte på oss heller när vi kom in på fl med första sonen. Det vattnet var också grönt för att han hade bajsat i det. Men nädå.. det var nog bara flytningar.. Visst sade jag, jag brukar ofta ha svart/gröna flytningar :cool:

Men om man klipper av benen på ett par nylonstrumpor och öppnar en byxblöja i sidorna, som man gör när man ska ta av dom, och stoppar den innanför kanske :idea: får sno hem några 6or från syrrans pojk! Theo har bara 5or än så länge.

Hur länge håller batteriet i iPaden och hur lång tid tar det att ladda den fullt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
865
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Nyårstråden
  • Secret Santa 2024