Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag tog det inte så heller :) Under våren var jag oftare och hälsade på honom, sen började jag jobba och hade fullt upp med graviditet, jobb och livet hemma.
Är väl mest irriterad på mig själv med som inte varit där tidigare. :(

Jag kan förstå att du känner så men samtidigt så kan du inte lasta dig själv för det här. Han är utlånad på foder, hon ska ta hand om din häst som sin egen efter bästa förmåga. Du vet att han har haft det bra, hur ska du då kunna ens tro att hon missköter hans mugg?
Skickar över lite tröskramar till dig!

Vad modig du är som vågar låta sambon köpa hårfärg! ;) Jag tänkte först tanken, men insåg att det nog är bäst att köpa den själv. :D

Förresten, jag vill också dricka vin! :o Jag är iaf så lycklig över att jag får dricka glögg snart! :banana:

Hårfärgen köpte han på eget initiativ, han vill väl se mig i en annan färg :D

Jag har fortfarande inte vant mig vid att det är ok att dricka lite vin ibland. Drack lite rödvin till maten när svärmor var här och idag tänkte jag att sambon och jag kunde dricka något glas ihop, men han stack ju till garaget istället :grin:

Michellan, tack för kramarna. Jag är glad att jag körde ut dit igår så att jag såg hur det var med honom innan lymfangiten blivit ännu värre.

Oj, det skulle min man aldrig nånsin komma på att göra! :D Vilken rolig sambo du har! :idea:

Förresten, jag vill också dricka vin! :o Jag är iaf så lycklig över att jag får dricka glögg snart! :banana:

Määää sluta nu :( bönade och bad min mor igår att spara lite av årets Blossa. Är ingen starkvinsglöggfantast men vill ändå smaka varje år, fick inte smaka förrförra året heller. Men jag håller en tumme att bäbis kanske ploppar ut innan 20dag knut (eller hur skriver man) för innan dess är det väl fortfarande legalt att dricka glögg??!! :D

Tanken slog mig även i går att bäbis kanske kommer fredag den 13 januari :crazy:

*kl*
Tack för era ord ang min hemmasituation. Är så otroligt glad över att ha er att ventilera mig med :love: sen är det väl typiskt att bara för att man känt och skrivit så där så är det som om problemen bara försvinner....ska iaf lägga fram mitt förslag om varannandag nu i veckan. Funkar ute det så blir det att ta hjälp av någon utomstående! Nu ska jag gå å hunda i mig min M&M's påse :d

Ha en fin kväll allesammans!!

Jag gillar den vanliga 2,25%-glöggen bäst, men faktum är att vi har både förra årets och årets blossa starkvinsglögg oöppnade i skåpet! :laugh: Vet inte riktigt varför vi aldrig öppnade den förra året, men det blev liksom inte av.

Jag älskar verkligen att dricka glögg varje kväll och äta en (eller två) pepparkakor till. :love:

Fy vad jobbigt att hitta sin gammelman så! Hoppas verkligen att nästa tjej hör av sig tidigare om det blir några problem. Har du hyfsat nära dit för att kunna hälsa på?

Michellan och Oregano; ja det är jättekul att alla barn får uppmärksamhet nu! De delar både upp gruppen och gör saker med hela. M verkar ha börjat tycka att det är roligare att gå dit igen också :)

Han har haft det bra hittills, börjar tro att det är nu när hon sagt upp honom och börjat planera sin flytt som engagemanget börjar tryta.

Nä, hur svårt är det att ringa eller skicka ett sms att hon inte får bukt med muggen och att han börjat svullna?

Så tror jag också. Att hon stupat på mållinjen. Fast det gör det ju inte okej på något sätt.

Haha, tänkte faktiskt på hur skönt det är att inte vara gravid när jag sippade på mitt vin :D Samma gäller när jag äter en salami/briemacka, rökt lax eller annan no-no mat.

27 maj är min bf, men då det blir planerat snitt så blir det lite innan, vi ska träffa läkaren nu på torsdag och bestämma, men jag antar att det blir mellan den 15-20, skulle vara ganska skönt att göra det en fredag så att sambon slipper alla jobbsamtal de första dagarna... :) jag vill definitivt INTE ha det den 28. Dels så är det svärmors födelsedag och dels så är det min nära vän som tog livet av sig födelsedag, så jag hoppas att vi inte blir framflyttade...

Igår hade jag en toppendag! Knappt illamående förrän på kvällen, tyvärr mår jag kanska dåligt nu, men sambon är upp med S så jag får ligga och dra mig. Mys.

Borde man inte kunna få försöka byta dag om det blir på någons nära anhörigs födelsedag? Jag menar när läkaren faktiskt bestämmer när ert barn ska fira sin födelsedag så kan de ju ha den goda smaken och flytta en dag eller två ;)

Vad skönt med andrum i illamåendet :laugh:

Ja, faktiskt! Idag har det ifs varit piss, men jag har fått två härliga dagar när jag nästan kunnat öppna kylskåpet själv och det har varit helt fantastiskt. :D

Man tycker ju det, att det borde gå att flytta någon dag hit och dit. Har svårt att tro att bebisen skulle vara för liten iaf, med tanke på hur stor S var en vecka innan bf (4,5kg) :p

Tänk vad det skiljer egentligen! S var alltså 50% större än V en vecka före bf. Det är rätt stor skillnad! :D

Apropå bf. På torsdag är det bf -5, dvs den dag V föddes på. :eek: :banana: Läskigt... Är både orolig och inte orolig inför förlossningen. Det stör mig att jag har inställningen att den förra gick plättlätt. Är rädd för att det ska bli mycket värre än jag minns det.

Det skadar iaf inte att fråga om man kan flytta på datumet om det skulle bli så att läkarna tycker den 28/5 är en bra dag :) Skulle ni bli flyttade åt andra hållet så är den 5/5 jätte bra dag att föda barn på ;) :p

*kl*
Igår blev Isabella 18 månader, nu väntar vi på kallelsen till bvc så vi får reda på hur stor vår stora tjej har blivit :banana:

Kläckte två nya ord igår; "upp o hoppa" och "allt". "Allt" var ganska roligt för fick syn på ett riskak-paket och ett paket med barnkex och jag sa till hennes morfar "ja det barnet vill ha allt" var på Isabella sträckte sig fram till paketen och sa AAAALLT!!! :D efter det var hon tvungen att prova ordet allt några gånger till och har nu godkänt det ordet.

Men jösses! Har ni andra skaffat er ett liv utan att tala om det för mig så att jag får sitta här helt ensam och uttråkad :mad:

:p

haha titta en vän! :love: jag vet inte riktigt vad vi ska prata om. Är ni överens om Valter nu?

namnet kanske ska tilläggas :p

Jag finns alltid här! ;)

Han har iaf slutat protestera, så jag antar att det blir en Valter. Vi får väl se på fredag! ;) När ska jag gå på långpromenad tycker du, så han kommer på fredag? Torsdag kväll eller fredag morgon?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
858
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar