Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Kollar också idol fast med ljud ;)

Hur har det gått med hans hälta? Trist att du måste sälja när det känns så. Jag vet hur du känner för jag gjorde mig av med min i våras av samma anledning :( Det känns dock bättre nu och så här i efterhand var det rätt beslut för mig.

Ocars pappa är ju bara 185 cm ;)
Han är nu 88 cm och 13,3 kg.
(födelsevikt 4400, 55 cm)

Jag har precis klämt i mig en påse smågodis, kolsyrat vatten och en järntablett och sitter tillsammans med maken och min stora katt i soffan och tittar på idol. Har lekt frisör tidigare ikväll och jag måste säga att resultatet blir bättre och bättre för varje gång. :laugh: Ska snart gå och lägga mig :o bästa stunden på hela dagen! ;)

Han är friskförklarad sedan flera månader och har väl varit i full gång i en månad ungefär, men har inte velat lägga pengar på träning förrän nu. På söndag skanvi fota och filma för annons... Rationellt tror jag absolut att det är rätt att sälja, men jag vill inte. En stor del av mig kommer ju saknas (närmare 750 kg ;) ) han var min dröm i sååååå många år innan han kom till mig och det ingick liksom aldrig i drömmen att sälja honom... :cry:

Stora killen!! Vad lång han har blivit, häftigt! Längtar till just den biten av 18-månaderskontrollen, dock inte sprutorna :S

Vad mysigt det där med att visa känslor, som Iggy gör, tänk vad de förstår! Milton är just nu enormt mammig. Det är helt nytt för mig, då han aldrig direkt har varit det tidigare, aldrig velat sitta i knät etc. Men nu så, och jag tycker oerhört mycket om det! Jag känner mig så älskad, behövd och uppskattad :o :D

Någon pratade om att era barn hjälper till i stallet, Oscar gör väl också det, AKB? Bär hinkar och så? Milton är inte mycket för att hjälpa till :D Däremot slänger han spån lite hej vilt, roligast är att slänga det genom dörren, som har ca en halvmeter ner till marken, eftersom där inte är fixat en ramp än. Men vad gör väl det? Bara jag hinner mocka och göra stallet utan en skitsur Milton hängande i hasorna, så är jag evigt nöjd.

Helgen då: Här står endast studier på schemat, så mycket jag hinner, suck.. Imorgon ska sambon jobba, jag ska hämta hösilage och köpa kraft. Och så har jag Milton. Och så skulle jag behöva hämta hem ved.
Söndag, sambon jobbar igen börjar dock 12, så innan det hinner jag ju plugga). Och efteråt. Ja och så ska vi hinna med en middag hos mamma och pappa imorgon kväll, vilket ska bli supermysigt!

har tenta på tisdag och förstår inte hur jag ska få ihop det.. Allt mitt hopp ligger på måndag, då allt helst ska sitta, vilket det inte kommer att göra, men ändå..

Nååå va gulligt Iggy är! Theo har börjat visa liknande känslor men inte på långa vägar så där tydligt och mycket :laugh: oftast blir det "åhhhh" om nåt blir lite tokigt.

Väntar med lite spänning på 18-månaderskollen. Har inte varit och mätt och vägt sen 1-årskontrollen i slutet av maj :o Såg i veckan att han tvärvuxit, är nästa 1 huvud längre än sin kusin så det ska bli spännande.

*Kl*
Kollar också Idol, laddade med ostkrokar men blev enormt besviken då som var alldeles torra och frasiga :( sambon har redan slocknat och snart måste jag släpa mig till stallet och ge hästarna kvällsmat. Skulle inte känts lika jobbigt om jag inte hade så grymt ont i ryggen :cry:

Japp, han älskar att mata djuren. Han ger sig inte om han inte får hjälpa till att måtta upp maten, mineralerna är roligast, och pelletsen till fårskallarna :D

Ett tidiog morogninlägg så Oregano har något att läsa.

Jag är utsövd för fördsta gången på månader. Gick i säng vid 10, E har ltit två ggr inatt och då ammat liggande:bump: sen har hon bara hostat lite . A sov dessutom i egen säng utan att vakna till kl 6, vilket är rekord.
Ligger kvar i sängen och gosar med E, däravden konstig texten

Jag måste erkänna att jag blir lite besviken varje dag jag öppnar tråden och du inte skriver att du är på väg in till bb. ;)

Vad omtänksam du är! :D Men jag hann gå upp innan. ;) Nu är frukost intaget och jag ligger i soffan och funderar på om jag ska våga mig iväg till affären för att köpa hårfärg. Jag inser ju att det kommer att bli svårt att färga sen när bebisen har kommit. Törs inte låta maken köpa färg heller, då kan det ju bli precis vad som helst. :o

Ni åker väl hela familjen? Då är det bara att åka om det skulle vara något :idea: så visst vågar du åka en kortis :banana:

Ni bor väl ändå ganska civiliserat och kan väl inte ha allt för långt till affären? Samma dag jag hade bf med A var jag och klippte mig :D
ut och rör på dig så det sätter fart :bump:

Det är ditt fel att jag vill färga håret. ;) Tyckte du blev så fin och då vill jag också vara fin. :p Men jag åker nog själv, killarna ska gå ut och kratta lite löv.

Mikan: Vi bor ju en bit utanför stan, så det är nog ganska precis en mil till Maxi. Finns en Supermarket lite närmare, men dit åker jag bara i nödfall.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med håret :) blev så där jämt och fint som det var tänkt. jag var ju lite orolig innan men det blev ju bra!
Tror det går alldeles utmärkt att åka själv Valter har nog den goda tonen att vänta tills du är hemma innan han signlaerar att han ska ut ;)

Jag tycker du ska till IKEA och härja! För visst satte det fart på förra förlossningen? :D

Kl

Nu verkar det inte bättre än att H åkt på en förkylning igen :( Denna höst har sjukdomarna verkligen bara avlöst varandra - och då går han inte ens på dagis! Försöker trösta mig med att det är som det ska vara helt enkelt.

Stackars H! Förra året va Oscar "oförkyld" i bara några veckor på hösten/vintern. De avlöste varann hela tiden.

*kl*
Har sen juni hållit koll på vareda mens, gjort en prick i kalendern, räknat dagar i mellan och så. Just för att kunna hålla lite koll inför stundande syskontillverkning. Men vad irriterad jag blir!! Aldrig är den regelbunden. Allt mellan 18-28 dagar. Blir ju klurigt att köra med ägglossningstest med då jag inte vet när det är dags att börja pinka på dem :grin:
Får väl köpa flera big pack :D
För nästa månad är det dags för att börja försöka! :bump: Tror jag iaf :o Sambon vill ha en till, men han är nog lite velig om hur tätt vi ska ha dem. Men jag tycker att ca 2½ år är nog rätt lagom för oss.

Hrmm, ja, för den som är intresserad ;):D:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar