Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Fy, min livs värsta tenta skrev jag på Juridicum, så jag tror att jag kan föreställa mig hur du känner. Skönt att du får lite ledigt nu till helgen i alla fall, och hoppas att den nya behandlingen fungerar bättre så att du slipper att må sådär dåligt!

Är det någon som har nått roligt planerat i helgen som kan inspirera oss?

Ja, sovmorgon på lördag - det tycker jag ska bli väldigt festligt :D

Mormor?! :eek: nej det hade jag inte tänkt att bli :p fast blir jag det i framtiden så hoppas jag att jag håller mig fräsch i kunskaperna och inte kommer med gamla osanna tips. Ibland har mamsen min en anings förlegade fakta hon kommer med.

Vi har ju inte heller någon speciell avlastning. Farmor och farfar bor ju 8-9 mil bort och bryr sig inte nämnvärt, de lever sitt liv i skogen med sina foster/avlastningsbarn och har aldrig varit barnvakt och träffar oss inte mer än typ födelsedagar. Mormor och morfar är båda egna företagare och jobbar jämt samt att det är "fult" att be om barnvakt. Så vi anpassar vår vardag att antingen är någon hemma med fnulan eller så är hon med oss :)

Isabella älskar sin morfar och har inga problem att somna i hans famn :love: Hon gjorde det flera gånger i somras när vi var i sommarstugan med dem. Nu har jag iaf frågat mamma om de kan ta henne en lör-sön och det var lite knorr och sedan klämde hon fram att det inte ska vara några problem. Har nästan lite ångest men det kommer nog gå bra, jag har fortfarande inte sovit borta utan fnulan men det har M flera gånger.

Multisvarar

H har inte riktigt ställt om än. Vilket visar sig främst genom att han vaknar tidigt fast inte så okristligt tidigt som vissa :eek: utan vid 05.30-06.30. Han var så söt imorse, direkt han vaknade började han fråga efter kisse?! kisse?!

Det kommer på tal om tal ;) nya ord hela tiden. Dagens ord är måne ("moone").

H leker gärna med sin tågräls genom att pussla ihop den - eller riva, såklart. Fast själva tågen är inte så intressanta än.

Han och Papi badade skumbad idag :D så söta. Dock halkade han sen på klinkersgolvet när det var blött och dunsade huvudet i golvet. Ibland avskyr jag klinkers, du blir ju SNORHALT när det är blött :mad:

Hmm, var det något mer.. Helgplanerna är inte så avancerade här. Kanske kommer bjuda några kompisar på älgstek någon av dagarna. Och hoppas kunna rida ut både lördag och söndag.

Förresten, var är Aneka?

Jag saknar också aneka. Hon skriver på Fb iallafall, så hon kan inte vara särskilt långt borta.

(Måste erkänna att jag blir lite besviken när jag kollar in här på morgonen och upptäcker ett nytt inlägg. :mad: ;) Jag vill läsa mer! :D)

aneka la upp en fin magbild igår :idea:

*kl*
En liten piggelin vaknade vid 2 i natt, slutade med att jag lade mig på madrassen på hennes golv med henne och hon somnade nog om före 3 det tror jag. Jag har jätte ont i kroppen idag :( det trycker och gör ont över bröstet när jag andas och tar djupa andetag alt. hostar. Härligt med muskelinflammation. Funderar på om det är samma som M har haft i bröstbenet? Bröstkorgsinflammation, kan det heta så?

Bellan tog iaf sovmorgon till 7.30 och har nog vaknat på fel sida idag. Kinkig och vill vara nära nära....

Ang. helgen så har vi inga direkta planer, ska rida dressyr på arb.kompisens ponny på lördag fm och fika med kompisar på söndag em.

Senast ändrad:

Sist jag såg livstecken från henne var igår kväll på FB! Hon va på sjukan men sin sambo. Hoppas det gick bra?!

Mikan
Visst köpte ni en Babytravel Dublin??!! Är liggdelen väldigt liten (den set väldigt smal ut)?! Funderar på skaffa en begad sån istället för en begad UJ då jag vill ha en syskonvagn men börjar känna att en UJ nog är i dyraste laget (vill ha en med delad sufflett). Vi kommer köpa en till enkelvagn men dom dagar jag är ensam hemma med pojkarna så vill jag gärna ta mig ut på promenad. Åkplatta är nog inget alternativ för oss och Emmaljungan som mamma å pappa har är SÅ klumpig och väldigt jobbig att styra i snö.

Här har vi inga planer för helgen ännu. Först ska jag ta mig igenom dagen. A är ledig från dagis och E har hostat hela natten. Vid 10 ska jag packa in minst två barn i bilen och köra till hästen som ska vaccineras, ingen av de andra kunde komma pga jobb. Ska försöka få mig med H, han kan hjälpa mig hålla koll på A under tiden. Min mamma ska jobba så där rök barnvakten !

Jag önskar bra väder i helgen så att det går att vara ute i solen. Det sista i trädgården väntar, likaså vedhögen som ska in under tak.

H kommer passa morfar under helgen då mormor ska jobba mycket. (H tycker det är toppen för mormor och morfar är inte så stränga i begränsandet av dator/tv som vi är här hemma)

usch vad jobbigt att ha ont i bröstet. Har du gjort något som kan ha gett en muskelinflammation? Lyft fel /ramlat etc?

Mina helgplaner är inge roliga alls. Jag håller på att förbereda mig för att åka "hem" till byn, vi skall träffas alla vänner som nu mist 2 kompisar på kort tid. Minnas, gråta, stötta. Viktigt, men ack så jobbigt. :cry: :cry: :cry:
Sen skall jag och tjejjerna hem till den ena familjen och umgås lite.

Under tiden så anländer nog min syster och hennes familj, de skall vara på besök hos oss i helgen. Så jag hoppas att den där långsamma renoveringen får lite fart. Sen blir det mycket stoj och stim med alla barnen.

*kl*

Sitter framför en dator för första gången på hur länge som helst och skriver och det känns verkligen hur udda som helst. Är så van vid iPad och iPhone nu att jag känner mig helt handikappad när det inte går att trycka på skärmen. :D Min älskade rosa/lila laptop la ju av för några månader ser och ett datorköp för flera tusen känns inte så lockande...

Har tappat mitt körkort och visakort (ska sluta att bara stoppa korten i fickan och börja använda plånbok) i skogen när jag var ute och åkte fyrhjuling, helt jävla hopplöst med att hitta dem så nu efter två veckor har jag gett upp och ringt och spärrat och beställt nya. Så nu måste jag åka och ta ett kort till körkortet, känns ju jättekul när man ser ut som en korsning mellan einstein och frankenstein just nu... Hittade det gamla kortet, men där var jag bara 20 år och såg lite för oskyldig ut för att kunna ha det i 10 år till. :D Upptäckte nu att mitt pass också hade gått ut, så jag har verkligen inget giltigt id. Tror inte ni förstår vilken puls jag fick upp när det var poliskontroll en dag när jag hämtade S på dagis... Enligt min sambo så ska det gå om man har ringt och spärrat det och beställt ett nytt, men det är ju en sak i teorin och en sak att förklara det för polisen. :D

Den här helgen blir ganska lugn, hehe, wonder why, men jag fyller år imorgon så jag antar att jag måste göra en tårta. Jag gillar inte födelsedagar, så jag ville inte bjuda hit några, men mina föräldrar kommer och en av mina bästa kompisar, så jag ska försöka göra lite mat, annars tar vi hem från den lokala restaurangen. Mamma ville göra tårta iaf, får se hur det blir, funderar på att göra pannacotta med färska bär. :d Kan verkligen tipsa om gelesocker, det måste vara ett av guds underverk.

Märker att det här inlägget håller på att bli lite för långt, det gick så himla fort att skriva nu när man satt vid ett tangentbord att det bara flyger ut ord. Måste bara höra vad ni andra har planerat inför Fars dag nästa helg? Jag har så jäkla dålig fantasi... Av S ska J få en prenumeration på Kalle Anka och jag tänkte köpa en zipperall, bara för att jävlas. Jag kan inte ens komma ihåg vad jag fick av honom på mors dag? :o

Här hemma hade vi en liten kille som satt upp i sängen vid 03:30 inatt. Jag la mig bredvid honom och han brukar somna om på några minuter, men inte inatt. Trodde vid ett par tillfällen att han somnat och försökte resa mig upp, men då blev han ledsen och klamrade sig fast om min hals. Till slut tog jag med honom in till oss eftersom jag inte låg så skönt i hans lilla säng. Då somnade han ganska fort.

Imorse vaknade han 6:45, vilket är rekord! Minns inte ens när an sov så länge sist. Men hellre att han vaknar tidigt än att han är vaken på natten så här.

Så jag är lite trött idag. Får ta en tupplur sen, annars är det städning som står på programmet. Gäller att hålla ordning nu när mina föräldrar vilken dag som helst kommer att vara här med Vilgot när vi åker till förlossningen. Gillar inte att ha folk här när det är stökigt och smutsigt...

Det är bara för att du själv ska kunna lufsa runt i ziperallen sen och kunna skylla på att det inte är din! :angel:

Ang körkort så har jag blivit stoppad några gånger i kontroll och även blivit påkörd och blivit ombedd att visa körkort. De flesta gånger har jag nog inte haft det med mig :o men det har gått bra ändå. Jag har fått uppge personnummer och så har de kollat att det stämmer överens med ägaren på bilen.

Hostat sedan början av september, jag tror det är det. Har ju haft i muskelfästena under bröstet ett tag nu men nu har jag ont över hela bröstkorgen :crazy: inte vidare roligt.

Sänder över lite "styrkekramar" inför helgen till dig!

Oregano: Ja jag tar ju också hellre en tidigmorgon än vaket barn på natten.
Nu sitter trollungen och äter äpple som vi plockade på vägen in från stallet.

Det är faligt att stoppa korten i fickan. Jag har en dålig vana att göra det när jag tankar, själva plånboken lämnar jag i bilen och när jag knappat klart med kortet åker det i fickan. Oftast glömmer jag att stoppa ner det i plånboken när jag hoppar in i beilen igen. Värst var när jag och mamma skulle shoppa och kortet låg kvar i jackan hemma.
Har sedan dess försökt bättra mig men det är så klumpigt att bära runt på plånbok hela tiden :grin:

Ang Fars/Mors dag så är det inget som jag eller sambon firar öht, däremot skulle min mamma bli sur om vi inte grattar henne/pappa.

Haha, min sambo är närmare 2 meter lång och väger kring 100kg, tror att mina 164 cm inte skulle passa så bra i hans. Så jag beställer en till mig själv också... :angel: Vad har du för storlek på din?

Jag funderade på det också, har ju min sjukhusbricka i bilen alltid som jag borde kunnat visa upp också, men bilen står på sambon och vi är ju inte gifta, fast sammanboende på samma adress, så det borde inte vara några problem? Kände bara en viss panik när jag varken hade körkort, pengar eller ett laddat kontantkort till mobilen och fick syn på polisen... :D

Så har jag gjort också. Jag har ju inte handväska och att konka runt på en plånbok i fickan är ju helt hopplöst, men jag inser nu att det kanske är dags att bita i det sura äpplet, för jag är så less på att springa runt i panik hemma och leta eller stå där som ett fån i affären och upptäcka att kortet ligger kvar i jeansfickorna hemma... Suck!

Vi är också riktigt usla på fars/mors dag. Längtar tills S blir större så att hon kan börja ha koll på sånt. :D

Jag har ju varken en äkta onepiece eller ziperall, utan jag köpte den billigaste jag kunde hitta och det blev från Gina tricot. Tog medium för att magen skulle få plats ordentligt, men det hade nog varit bättre med small ändå. Den blev iaf lite mindre när jag tvättade den. Så fort magen är borta ska jag tvätta den riktigt varmt och torktumla den, så krymper den förhoppningsvis lite till. Även om den är skitful, så är den perfekt att ta på sig när man går upp på morgonen! :angel:

Ang fars dag beställde jag en mugg med två bilder på Vilgot, en där han ser jätteglad ut och en där han och pappa åker tekopparna på parken zoo, och som det står "Min pappa är bäst i världen!" på. Den får han ta med till jobbet. :)

vilken fin present :)
Vi firar inte alls mors/farsdag här hemma. Jag visste inte ens att det var på gång :o

Michaellan: Tack!! Det lär behövas :cry:

Kl

Stökig natt även här. H vaknade vid 03 och bökade runt som en dåre till nästan 05. Halvsovandes. Problemet är att det bara är Mamma för hela slanten såna gånger. Maken försökte ta honom vid kanske 04.30 vilket bara resulterade i en vilt vrålande H som gallskrek MAMMA med skärande stämma. Och nej, då kan jag inte ignorera.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar