Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18
*kl*
Sitter framför en dator för första gången på hur länge som helst och skriver och det känns verkligen hur udda som helst. Är så van vid iPad och iPhone nu att jag känner mig helt handikappad när det inte går att trycka på skärmen.
Min älskade rosa/lila laptop la ju av för några månader ser och ett datorköp för flera tusen känns inte så lockande...
Har tappat mitt körkort och visakort (ska sluta att bara stoppa korten i fickan och börja använda plånbok) i skogen när jag var ute och åkte fyrhjuling, helt jävla hopplöst med att hitta dem så nu efter två veckor har jag gett upp och ringt och spärrat och beställt nya. Så nu måste jag åka och ta ett kort till körkortet, känns ju jättekul när man ser ut som en korsning mellan einstein och frankenstein just nu... Hittade det gamla kortet, men där var jag bara 20 år och såg lite för oskyldig ut för att kunna ha det i 10 år till.
Upptäckte nu att mitt pass också hade gått ut, så jag har verkligen inget giltigt id. Tror inte ni förstår vilken puls jag fick upp när det var poliskontroll en dag när jag hämtade S på dagis... Enligt min sambo så ska det gå om man har ringt och spärrat det och beställt ett nytt, men det är ju en sak i teorin och en sak att förklara det för polisen.
Den här helgen blir ganska lugn, hehe, wonder why, men jag fyller år imorgon så jag antar att jag måste göra en tårta. Jag gillar inte födelsedagar, så jag ville inte bjuda hit några, men mina föräldrar kommer och en av mina bästa kompisar, så jag ska försöka göra lite mat, annars tar vi hem från den lokala restaurangen. Mamma ville göra tårta iaf, får se hur det blir, funderar på att göra pannacotta med färska bär.
Kan verkligen tipsa om gelesocker, det måste vara ett av guds underverk.
Märker att det här inlägget håller på att bli lite för långt, det gick så himla fort att skriva nu när man satt vid ett tangentbord att det bara flyger ut ord. Måste bara höra vad ni andra har planerat inför Fars dag nästa helg? Jag har så jäkla dålig fantasi... Av S ska J få en prenumeration på Kalle Anka och jag tänkte köpa en zipperall, bara för att jävlas. Jag kan inte ens komma ihåg vad jag fick av honom på mors dag?