Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Hmm, tycker det är svårt med storlekar till sambon. Han är ju så jäkla lång och bred. Hur lång är du? Har tänkt köpa till en kompis i födelsedagspresent, hon är lång och smal, tror hon är 178cm, tror du medium blir för litet åt henne?

S hade också en sån mamma-period förut, jättejobbigt när hon sov oroligt ett tag och det bara var jag som kunde ta henne. Nu har det faktiskt blivit bättre. :)
Stackars lille H, var det magen som spökade eller var han bara orolig?

Kl

S sover fortfarande... FIck en vällingflaska vid 8 och somnade om... Jag som hade tänkt att vi skulle åkt till öppna förskolan i dag. Det blir inget.
Hon lyckades ställa om dygnet lite i går. sov i bilen till 19 på kvällen efter att hon varit hos min mamma. Sen lekte hon hela kvälle och hamnade i säng kl 22. Kunde inte lägga tidigare då hon var urpigg (eller jag var ute och red och min man skulle fixa kvällen...) Så nu sover hon bort halva dagen. Vill inte gärna väcka henne för då blir hon på ett så grinigt humör. Dessutom är det lite skönt med en lugn förmiddag ;)

Kom på att hon kanske är så trött för att hon slog i huvudet i går? Min mamma skulle byta blöja på henne och lägger ut handuken på golvet. Sen tänkte hon gå och hämta en muta till S för att hon ska ligga still. S följer efter mormor och halkar på handduken och slår i bakhuvudet. Dunk lät det, jag var där och skulle hämta henne. Men hon sov länge i bilen när vi kom hem säkert närmare två timmar (hade inte sovit middag i går) tillsist gick jag ut och väkte henne. Sen var hon pigg och glad hela kvällen.

Aha! Nu har hon vaknat. Superglad stod hon i sängen och myste med sin filt. Till och med glad när jag fixade blöjan :)

Jag tror att det bara var allmän oro, han vred och vände och klättrade på mig. Fast magen är inte riktigt normal ännu, misstänker att många av de ilskna utbrotten beror på magknip. :(

Macken: H dunsade ju också huvudet igår och IGEN nu på morgonen. Snacka om otur. Otäckt är det, men vad är alternativet - hjälm hela dagarna?!

Jupp hjälm och bubbelplast!

Stackarn, två dagar på rad :( Det var när jag läste om er som jag kom ihåg att hon slog i huvudet, kanske därför hon sovit så mycket?

Hmm, tycker det är svårt med storlekar till sambon. Han är ju så jäkla lång och bred. Hur lång är du? Har tänkt köpa till en kompis i födelsedagspresent, hon är lång och smal, tror hon är 178cm, tror du medium blir för litet åt henne?

Om det är just ziperall du ska ha så har de väl en ganska bra måttabell på sin hemsida? Man ska väl mest gå på längden har jag förstått, breda är de ju ändå. Jag är 163 cm och jättefet :angel: nu och medium är ändå i största laget. Medium blir säkert lagom åt din kompis!

*kl*
Jag har ganska precis vaknat :o gick upp med Bellan vid 10.30 för hon ville sova och jag passade på att lägga mig jag också. Det var väldigt skönt måste jag säga!

I morsdag present fick jag en bukett rosor, jag har ingen aning om vad M ska få. Vi är ganska dåliga på att fira sånt och precis som någon annan skrev så blir det nog roligare när Isabella är äldre och kan vara med.

Bubbelplast vore något - eller kanske en sumodräkt! :idea:

Hur är det med henne nu, piggnat till? Hoppas hon bara var trött.

Ja hon har varit pigg som en lärka! hjälpt till i stallet och lagt halm i en hink för att sedan strö ut det på gången.

*kl*
Den 24e oktober fick Oscar sin 18-månaders spruta.
Nu, denna veckan hade han feber mån-ons. Och igår kväll kom prickar på magen, och de har förökat sig rejält under dagen.
Det måste väl nästan vara en biverkning av vaccinet? För nu är han pigg och äter som vanligt, annars har han knappt ätit nåt under veckan.

Japp, i slutet av augusti hade han tre-dagarsfebern.
Har googlat lite nu, och det verkar som att det handlar om effekterna efter sprutan.

Är så stolt nu!!
Oscar har sen ett par månader tillbaks haft panik vid dusch/bad (innan dess har det gått jättebra, sen fick han för sig att det va jättefarligt).
Men idag så prövade jag att ställa in pallen han har när han ska nå upp till handfatet in i duschen. Där satt han som ett ljus och lät sig bli shamponerad och avsköljd! Han lekte lite med slangen tillochmed och spolade sig själv i ansiktet och bara skrattade.
:banana::banana:

Åh vad härligt! :laugh: Att ha badvägrande barn vet jag ju hur det är! Här hemma fungerar det bara att få sitta i diskhon så så har det fått blivit.

Det låter ju som biverkningar från sprutan. Sa inte läkaren något när ni vaccinerade? Vi fick massa papper om sprutan och dess biverkningar. Iggy fick sin spruta igår. 13,9 kg och 89 cm lång. Sa inte ett knyst när han fick sprutan, han hade fullt upp med att stapla klossar. Har oroat mig lite för dessa klossar då Iggy aldrig testat. Men läkaren visade först o sen gjorde Iggy likadant :love: Fånigt stolt blir man!

Tror jag minns att hon sa nåt om prickar efter 10 dagar, så det stämmer nog.

Vad stor Iggy har blivit! Växt om stora Oscar till och med ;)

Vad gör alla ikväll? Jag har sjukt tråkigt! Sitter hemma själv å kollar på idol utan ljud = inte jättemkt behållning ;) Kollar på gårdagens debatt också på svtplay (med ljud) och blir bara argare å argare!

Har hopptränat pålle idag för första gången sen slutet av april... Det är såååååååååå sorgligt att jag måste sälja honom :( Han är såå fin och det är så kul att rida honom nu! Vill fortsätta utveckla honom, men samtidigt vet jag inte hur jag ska få ihop livet... :(

Iggy är så gullig just nu. Senaste tiden har han blivit medveten om känslor. Han låtsas att han är ledsen och så ska jag trösta honom som en liten bebis :laugh: och häromdagen på öppna förskolan så hittade han en docka som någon slängt i hallen. Då plockade han upp den och gjorde ett sånt där åhh-ljud och lät ledsen och blåste på dockan och så skulle jag trösta också. Han har även en nalle här hemma som han ofta låtsas är ledsen och så ska vi trösta den ihop. Nallen bajsar ner sig väldigt ofta också för Iggy är helt fascinerad av när jag låtsas byta blöja på den. "bajj bajj" säger han och kommer släpandes på nallen. Idag bäddade han ner nallen och gav den sin snuttefilt :love: Det är så himla häftigt att se hur stora våra små har blivit och hur mycket de förstår!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar