Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

vet inte om min S har ställt om sig eller inte.. Tror inte det.. Han är så trött så trött att han inte orkar vara vaken till längre än kl 18. Men ändå så sover han i ett streck tills vi väcker honom 07:20.. Så endera är han kvar på sommartid, eller så har han just nu ett enormt sovbehov. För han sover 1.5 h på dagen också.

Jag tror inte det har så mycket med att göra att just Isabella är första barnet utan snarare att jag har blivit inpräntad i skallen att man inte lämnar bort sina små barn.

Så är det här också :/ Nu har vi lämnat bort Milton vid ett par tillfällen, men jag tycker inte om det. I helgen började jag till och med gråta när sambon åkte iväg med honom till hans föräldrar eftersom han skulle vara där över natten:o
Jag har också fått det inpräntat att man inte lämnar bort små barn, utan har man skaffat dem så har man och så vidare.. Tråkig attityd egentligen, och när vi väl har lämnat bort honom så har vi ju skitroligt (har varit fest bägge gångerna) och det är härligt att få hem honom sen förmiddagen efter :)

Milton har nog också ett enormt sovbehov just nu, eller ja större än tidigare iaf. Han är omställd till vintertid precis som klockorna :D 20-vi väcker honom runt 07,45. Om vi inte väcker honom så sover han säkert till 08,30, men då blir det knas resten av dagen. Sen sover han två timmar mitt på dagen också :)

Nja... hon är inte riktigt omställd det vill jag inte påstå men det är på G. Hon har varit jättetrött vid 18, somnat vid 19 nästan i samma stund hon ser sängen. Vi är så hemska att vi har pinat henne att vara vaken med diverse roligheter (lek och sång) för att få ställa om klockan men hon har vaknat strax före 5.30 alla dagar utom idag, idag sov hon till 6.30.
Fast det verkar vara lite som doris S, hon har sovit jätte mycket på förskolan också, igår sov hon när jag kom och idag fick de väcka henne för att hon skulle hinna vakna till innan mellis kl 14.30. Stort sömnbehov har hon ju och har sovit väldigt bra på nätterna nu i veckan (ja det är väl eg inget ovanligt).

Vår S har inte ställt om sig. Vaknar vid 06-06.30 istället för mellan 7-8 som är det vanliga. Jag märker det extra tydligt då jag kräks betydligt mer när jag inte får sova bra. :p

*kl*

Sitter vid S säng och håller på och nattar henne, men det bubblar väldigt mycket ur hennes rumpa just nu, så jag väntar på att få gå och byta bajsblöja. Hur nu det ska gå... Sambon är ute och fixar stallet, annars har han 100% bajsblöjor just nu. :)

Jag märker på S att hon är så mycket gladare nu när hennes pappa är så mycket mer involverad. J var och hämtade henne på dagis idag och hon hade tydligen varit helt vild av lycka och hoppat upp och ned. :love:

Leker era barn mycket med klossar? Efter vi var på 1,5årskontrollen där de skulle bygga med klossar så har jag tagit fram S klossar som legat i garderoben fram till nu och jises vad hon bygger torn med dem! Det bästa är naturligtvis att riva dem sen när de nått en ordentlig höjd. :D

Suck, känner nu att jag skulle ha kissat innan jag skulle natta henne, det verkar bli en lång nattning ikväll... :(

Han är så trött så trött att han inte orkar vara vaken till längre än kl 18. Men ändå så sover han i ett streck tills vi väcker honom 07:20.. Så endera är han kvar på sommartid, eller så har han just nu ett enormt sovbehov. För han sover 1.5 h på dagen också.

Milton har nog också ett enormt sovbehov just nu, eller ja större än tidigare iaf. Han är omställd till vintertid precis som klockorna :D 20-vi väcker honom runt 07,45. Om vi inte väcker honom så sover han säkert till 08,30, men då blir det knas resten av dagen. Sen sover han två timmar mitt på dagen också :)

Fast det verkar vara lite som doris S, hon har sovit jätte mycket på förskolan också, igår sov hon när jag kom och idag fick de väcka henne för att hon skulle hinna vakna till innan mellis kl 14.30. Stort sömnbehov har hon ju och har sovit väldigt bra på nätterna nu i veckan (ja det är väl eg inget ovanligt).

Kan ni skicka över lite av den där sömnen? :p Vi (jag ;)) vill använda den 04-06, men det fungerar säkert att ni tar det från andra tider på dygnet ;)

Klossar har varit på tapeten. Å de funkar ibland. Men mest byggs det med duplo. I massor!! Höga torn skall det vara. Å sen rivas ner ibland. Men han leker väldigt bra med att bygga, och sen flytta runt gubbar och djur + köra bilar. Väldigt utvecklad i sin egenlek till (STOR) skillnad mot storebror som inte lekte på det här viset förens han var runt 2.5-3 år eller nått.

Vår S har inte ställt om sig. Vaknar vid 06-06.30 istället för mellan 7-8 som är det vanliga. Jag märker det extra tydligt då jag kräks betydligt mer när jag inte får sova bra. :p

Stackare! De tär illa nog att vara trött, värre att behöva kräkas också :(

Precis, har man skaffat barn så har man gjort det, bara gilla läget och ha sitt barn. Lämna bort barnet gör man bara för t.ex. bröllop och andra högtider inte för att få vara ensam med partner utan barn :cool: Ja det är underbart vilka härliga saker ens föräldrar kan pränta in på en (inte).

Lottch Bellan gillar att bygga torn :idea:
dsc00229_169872424.jpg

uva: vill du ha lite dagsömn också? Bellan klämmer 3-4h på dagarna på helgerna :p

Senast ändrad:

Lämna bort barnet gör man bara för t.ex. bröllop och andra högtider inte för att få vara ensam med partner utan barn :cool: Ja det är underbart vilka härliga saker ens föräldrar kan pränta in på en (inte).
För mig är det nog snarare tvärt om skulle jag vilja påstå. Som jag skrivit förut har min farmor skrivit dagbok om mitt liv och jag var bortlämnad ganska ofta till henne och farfar. Vet inte hur många nätter jag sov hos dom under mitt första år, törs inte ens gissa, och första gången var jag knappt en månad gammal.

Jag fattar verkligen inte hur man kan göra så och det är verkligen inget jag vill/kan göra mot mina egna barn.

Juste, duplot måste jag plocka fram! Det har jag glömt bort. :o brio tågbana, tror ni det är för tidigt? Jag älskade att pyssla med sånt när jag var liten.

@uva: nej, men å andra sidan så kan jag vila på dagarna nu, det kan ju inte du lika enkelt med en liten som far runt. :) eller har herr uva tagit över föräldraledigeten än?

@michellan: vad var det där för klossar? :) jag blir alltid lika förvånad över hur lockigt hår Bellan har. Det är så fint!

Precis, har man skaffat barn så har man gjort det, bara gilla läget och ha sitt barn. Lämna bort barnet gör man bara för t.ex. bröllop och andra högtider inte för att få vara ensam med partner utan barn :cool: Ja det är underbart vilka härliga saker ens föräldrar kan pränta in på en (inte).

Åååååhh vad jag känner igen mig i vad du skriver, har vi samma föräldrar eller?! Jättetråkigt med den inställningen och jag har lovat mig själv att om Milton får barn någon gång, så ska jag inte resonera som mina föräldrar.
Kan ni påminna mig om det om sisådär 25 år i tråd 973 :D

Tuvas moffa med familj längtar alltid efter henne och vill gärna att hon sover där. Det får hon ibland. Senast skulle vi gått på fest, men ställde in för att sambo var krasslig.... Ville dock inte ställa in sovningen, eftersom alla inblandade längtade. När jag var å lämnade henne dansade hon runt och spexade och var så glad så glad. Känns aldrig jobbigt att lämna henne där :)

Såg föresten just mardrömmen på uppdrag granskning... Jag blev stum! Trots att jag följt tre underverk bloggen så kan jag inte fatta att det händer så sfär saker! OMG

Har svårt att släppa jobbet oxå... Både det jag har nu och intervjun jag var på... Blir totalgalen på fransmännen!!!

Fast jag tycker inte att man kanske ska ge sina barn dåligt samvete om man skulle tycka annorlunda mot föräldrarna. Det är det som är nu.

Men jag ska förtydliga i att jag inte har haft behov av att lämna bort Isabella, jag vill vara med Isabella :) men jag ska inte behöva få dåligt samvete och känna mig som en sämre mamma ifall jag skulle velat haft barnvakt någon gång ibland. Det är väl det jag vänder mig mot, att jag ska få dåligt samvete för man SKA inte lämna bort sitt barn och gud nåde dig om du gör det utan att ha ett riktigt gilltigt skäl :crazy:

Lottch: Vanliga brioklossar blandat med bugs från Lamaze.
Ja hon är en riktig krulltott och det är på gott ont. Gott för att hon ser så busig ut när håret står på ändå, ont för det gör förbenat ont att kamma ut "dreadsen" med ett arg barn :o

Armani: Jag påminner dig ;)

Har tenta hela dagen och känner mig som en urvriden golvmopp. Den där spretiga varianten. Hopas, hoppas bara att det gick vägen för denna tenta vill jag inte göra om. Någonsin.

Är det någon som har nått roligt planerat i helgen som kan inspirera oss? För första gången på väldigt länge så kommer vi ha en helg där vi kan göra nått. För nu mer så har jag lagt ner sprutorna. Jag mådde helt enkelt för dåligt så situationen var inte hållbar. Ska komma igång med en annan behandling i veckan förhoppningsvis.

Fast jag tycker inte att man kanske ska ge sina barn dåligt samvete om man skulle tycka annorlunda mot föräldrarna. Det är det som är nu.

Men jag ska förtydliga i att jag inte har haft behov av att lämna bort Isabella, jag vill vara med Isabella :) men jag ska inte behöva få dåligt samvete och känna mig som en sämre mamma ifall jag skulle velat haft barnvakt någon gång ibland.
Nä, det är dumt, det ska man verkligen inte. Du får se till att bliven bra mormor sen! :)

Du behöver inte förklara. Jag är säker på att alla här vill vara med sitt barn, men jag tror också att alla behöver få avlastning ibland. Jag frågar i princip aldrig mina föräldrar om de kan vara barnvakt, endast vid mkt speciella tillfällen. Jag tror att de skulle vilja ha Vilgot oftare, men de har inte sagt något om det. Inte vet jag om anknytningen fick sig en törn då de lämnade bort mig så ofta, men jag har liksom aldrig räknat med att mina föräldrar ska hjälpa mig eller ställa upp frivilligt på mig, så därför ber jag vara om hjälp då det är nödvändigt.

@uva: nej, men å andra sidan så kan jag vila på dagarna nu, det kan ju inte du lika enkelt med en liten som far runt. :) eller har herr uva tagit över föräldraledigeten än?

Skönt det, i alla fall! Att vila med E går sådär får jag säga, jag höll på att somna när vi låg på soffan och läste idag men det gjorde då rakt inte han, trots att han uppenbarligen är trött efter att ha sovit så lite på sistone. Herr uva (hehe, jag ska berätta för honom vad han kallas :D) påbörjar sin föräldraledighet i januari. Då ska jag börja plugga igen, känns mycket mer lockande än att jobba :D

Theo har inte sovit borta nån natt än men både jag och sambon har gjort det några gånger, alltså någon av oss har vart borta. Däremot så har han ggr barnvakt hemma och blivit sövd av farmor en gång och 2 av sina mostrar varsin gång. Att lämna honom hemma för att jagch sambon ska kunna åka på t ex spa med middag sen tycker jag är okej, det gör vi ju på sätt ochvis för Theos skull, för att vi ska få umgås (underhåll av förhållandet :D)Men ska vara noga med att poängtera att vi i övrigt är väldigt mån om att han ska få vara med oss överallt! Man får anpassa sig helt enkelt men på SPA med åldersgräns på 18 år så kan det vara svårt!

Sömnbehov
Vad lättad jag blir över att det är fler barn som sover mkt just nu, trodde nästan det var nåt fel på Theo. Visserligen så sover han lite oroligt fortfarande, kommer över till oss i princip varje natt men somnar direkt. Sover ca 11-12h per natt och kan med lätthet sova 2 och ibland 3 timmar efter lunch.

Håller tummarna för att tentan gick bra! :laugh:

Hoppas också att den nya behandlingen kommer att fungera bättre. Jag har tyvärr ingen inspiration på trevlig helgaktivitet att ge. Jag har mer eller mindre frivillig husarrest den närmsta tiden och tänker stanna hemma hela helgen. Hoppas ni kommer på nåt kul att göra iaf! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
825
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar