Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Torsdag kväll och sedan tar ni ikea på fredagen :idea: bara ikea är ju som en långpromenad numera ;)

Nej nej, inga affärer öht nu! Vill verkligen inte ha fostervatten rinnande längs benen offentligt! :eek: Fast jag har lite problem på fredag, för vi har städning då och då vill jag verkligen inte vara hemma. Så jag är nog tvungen att åka hem till mina föräldrar och sitta där (och gå på långpromme) i några timmar. Jag får väl sitta på en handduk, så jag inte kontaminerar deras soffa om nåt skulle hända! :o

Vad var det för glassmaskin du fick förresten, och har du gjort nån glass? Jag är ju en riktig glassoman i vanliga fall.

Nu är jag tillbaka :)
Du får väl låna en blöja från vilgot och ha innan för brallan på ikea ;) :p
Fast du ska ju föda barn på fredag så du kommer inte att märka att de är hemma och städar hos dig :idea:

Glassmaskinen var från ö&b stod det på kvittot och vi har fortfarande inte gjort någon glass :o

Jaha, då ligger jag här med en febrig liten stackare igen. Visserligen bra att febern kickar in men sen kan han väl få vara frisk åtminstone några veckor?

Nej vad tråkigt :( vi kör varannan vecka här hemma, denna helg är jag sjuk, förra helgen var det Isabella så det är väl hennes tur igen nästa helg *suck*

Jag skulle också gärna föda till helgen. Jag känner mig helt färdig med den här graviditeten nu. Men jag lär väll stå ut i 6v till minst :( Jag vill gosa bebis NU! :D

Michellan: Tror tyvärr inte att en blöja hjälper som skydd om vattnet går pang bom. Men det va en bra tanke! :)

Stackars H. :( jobbigt att han blir sjuk så ofta utan att han börjat hos dagmamman och nu när ni båda är hemma också. Vi har klarat första 3dagarna av inskolningen utan att bli snoriga nu under helgen iaf! Visar sig hur han klarar kommande veckan då han ska vara själv. Men dom är väldigt duktiga på att tvätta händerna osv på förskolan vilket känns bra iaf!

Inskolningen har iaf gått jätte bra. Jag vart till och med brädad av en vikarie när han va ledsen en dag. Hon kom in före mig och sen ville han inte gå till mig :sad: men känns bra att han är så trygg med andra iaf! Så förhoppningsvis ska det inte bli några problem imorgon när han ska lämnas själv för första gången. :)

Man vet aldrig :p fast om jag läckte vatten och skulle behöva sätta mig i bilen så skulle jag inte tveka att ta en som skydd. Men jag skulle nog inte sätta på mig en i förebyggande syfte eftersom det säkert är sjukt obekvämt :p

Vi fick sånna där gigantiska blöjbindor när vi var inne och vattnet gått, oregano borde åka in till förlossningen och be om några sånna inför Ikeabesök. ;)

*kl*

Det är nästan det jag ser fram mest mot att ha planerat snitt, nu när jag läser om er som snart ska ha, att veta på klockslaget när bebis ploppar ut, att slippa väntan och ovissheten. Sen att jag får stå ut med ett luddigt ärr och inte kunna röra på mig är väl en annan sak... :/

Idag har jag gjort världens sorgligaste grej och jag har redan grinat flera gånger. Jag har ju varit för dålig för att kunna rida och ta hand om min fina Lilla B som börjat bli så fantastisk fin i ridningen på alla sätt och vis och man har börjat se hans potential så tydligt. Tanken var ju att min väninna skulle komma hit och hjälpa till och rida, sen när hon helt plötsligt fick 9 unghästar att rida in så försvann hennes tid och då var tanken att vi skulle åka till henne, men så ringde hon idag och var jätteglad och sa att hon hade fått en box ledig och att han kunde stå där tills en annan häst skulle komma. Så idag har vi kört min lilla bebis till henne och det känns HEMSKT :cry: Jag saknar honom redan massor i hagen och stallet. Inget litet busfrö som tigger godis eller någon häst som böjer ned huvudet när man borstar leran ur manen för att han tycker det är så skönt. :cry: misstänker att det är lite gravidhormoner som spökar också, men såhär jobbigt har det inte känts någon gång han har varit iväg. :(

Kan ju tillägga att han bara är 20 min härifrån, dörr till dörr med bil, men jag har ändå ringt tre gånger för att kolla att han verkligen har det bra. :o det är tur att min vän inte tar mig på allvar längre... :D

Jag vet inte om ni minns, men jag och min storebror rykte ju ihop i somras över en grej och sen ytterligare en grej, så vi har väl inte sagt mer än två ord till varandra sen sommaren (barnsligt, javisst), men så kom han och bad om ursäkt för tre veckor sedan, kom ut hit och hade en jättein present till S (ett urgulligt lila Ralph Lauren plyschdräkt :eek: ) och sen dess har vi varit närmare varandra än någonsin och han hade med sig en present som hm verkligen lagt ned mycket tid och omtanke bakom att jag blev helt rörd. Var bara tvungen att berätta det, för det har varit otroligt jobbigt när vi har varit osams.

S har hållit igång HELA dagen och J och jag är verkligen helt slut. Var får ungarna all energi ifrån??? Nu sover hon, äntligen, tror det tog 1 min att lägga henne nu :) helt slut var hon, men ändå på bra humör ända till småtimmarna. Måste vara Js gener, för jag har aldrig varit så... :p

Nu ska jag krypa ned i sängen och invänta sambon som är och köper film och snus på Statoil. Mys mys! Hoppas alla ni andra får ett bra avslut på veckan också!!

Tror du att jag verkligen var allvarlig om blöjan? ;)
:banana: :rofl: :banana:

Välkommen tillbaka aneka förresten, jag har saknat dig! Sist hade nog en blöja räckt, för det sipprade mest. Helt ärligt talat var det ju ingen dum idé. En blöja suger nog mer än nattbindorna jag köpt, men fatta vad pinsamt att komma till förlossningen med en blöja i storlek 6! :o :rofl:

Tillägg:
Jag har lagt ut ett stort badlakan och plastad frotté i båda bilarna, så jag kan sitta på det när vi åker in.

Skulle tro att de har sett det ganska många gånger hos omföderskor som kommer med en blöja mellan bena ;)

Oj, vad långsinta ni är! :o Men härligt att höra att ni lagt det där bakom er nu. Hoppas det håller i sig, för om jag minns helt rätt så handlade det lite om attityd, va?

Seriöst, tror du det? Jag har inte ens tänkt tanken. Men lovar du det? :o Jag kanske ska slänga ut en fråga på "känsliga rummet" på Fl! :rofl:

Haha trodde att en binda skulle vara min räddning när vi åkte in på förlossningen men den hjälpte verkligen inte alls. Vattnet bara forsade När jag klev innanför dörrarna :eek: ska bli spännande och se hur det startar den här gången. Var ju så inställd på att räkna minuter mellan värkarna etc sist men det bara vred om och sen började vattnet sippra. Väl inne på förlossningen (2 värkar på vägen ner) så sa det bara kabooom, från typ 0-100 på 1 minut kändes det som. Blev lite "tagen på sängen" kan man säga!

Fast jag kommer hellre in med en blöja mellan benen än dyngsur ända ner till fotknölarna. En blöja(vi har bara stl 5 hemma :D ) hade inte räckt när mitt vatten gick men det kom iofs inte förens dom undersökte mig eftersom M täppte för hålet direkt.

Tack föresten! :)

Lottch: Fast kan ju hända att även vi får ett ärr och blir orörliga ett tag.

Ja jag är både seriös och tror det men kan ju inte lova något :p upp med en tråd på fl du ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar