Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

*kl*
Påtal om fostervatten. Jag blev ju igångsatt just för att vattnet försvunnit.
Inte konstigt att jag hade mycket vatten i fötterna och ffa händerna ;)
Nej, men det hade ju helt enkelt bara slutat bildas nytt vatten, säkert iom att jag gick över såpass länge.
Så jag vill pröva på hur det känns när vattnet går :D konstig önskan, men det va ju ändå nåt jag räknat med under förlossningens gång liksom.

Och stackars Eric Lamaze! Fy vad hemskt! Och tur för han att det hände ändå när de va klara med rundan, tänk om hästen dött mitt i ett språng. Han hade ju själv kunnat dö. Förhoppningsvis och mest trpligt är nog att pållen inte led.

Det håller betydligt längre än iPhonen och det tar mycket längre tid att ladda också. Svårt att tidsuppskatta, några timmar för uppladdning. :p Men jag har ju ingen iPad 2, utan 1:an, vet inte om det är någon skillnad.

Det ser så grymt otäckt ut när så stora djur bara faller ihop!

*kl*
Typiskt, Theo ligger å sover i våran säng, är ganska sugen på gå och lägga mig å läsa eftersom det bara är dynga på tv och sambon är ute å lagar skogsvagnen...tror jag chansar å bär över honom till sin säng :crazy:

Alla har vi olika drömmar i livet! Min högsta önskan nu är att få testa lustgasen! :banana:

Jag hoppar gärna över smällen som blev när hinnorna sprack. Fy tusan va ont det gjorde! Men förstår att du vill uppleva det om du gått och väntat på det. Det enda jag saknar från fl är bilden på alla tre när vi är fula och glada med en kladdig bebis på bröste. Fick aldrig någon sån bild med Milton men hade verkligen sett fram emot den. Ibland snöar man in sig på konstiga saker. ;)

Alla har vi olika drömmar i livet! Min högsta önskan nu är att få testa lustgasen! :banana:

Jag vill komma med med fl papper där dom har kryssat i: Ingen bedövning :p
Försöker ställa in mig på att behöva ta allt men helst vill jag klara mig utan. Eftersom jag igt inte behövde det jag testade förra gången. :)

Så jag vill pröva på hur det känns när vattnet går :D

Jag kände ingenting när de tog hål på hinnorna och vattnet gick. De pratade även om att jag skulle känna att det sipprade i samband med sammandragningarna också, kände inte det heller :confused: Jag hade ingen bedövning så jag kan ju inte skylla på det heller :o

Den är underbar! Ska absolut se till att få det nedskrivet i min journal att jag ska ha det tidigare och inte efter 25-30 timmar av värkar.

Aneka, hoppas du får din kladdiga bebis med lyckliga föräldar bild!:banana:
Vi har bilder med mig och Oscar bara, pappsen stod ju bakom kameran :D
Och att notera, verkligen kladdig bebis då Oscar bajsat på sig rejält inne i magen ;)

Hörde av svärmor att det va mycket ungdomar i kyrkan under gudtjänsten. :( alldeles för många unga liv som gått bort senaste tiden :( Finns inte ord för hur mkt jag lider med familj och vänner! Stor kram även till dig!!!

Sen påtal om halloween och alla helgona så va jag riktigt kass att hålla koll på dom
Olika helgerna för några år sen. Så förstår dom som kanske inte har full koll. Men ang. att skrämmas så i påskas höll vi på att renovera hallen och hade då rivit bort ringklockan och glömt sätta för knappen ute. Så när mathias bara ska gå ut och röka och bara öppnar dörren mitt i en mening till mig så skriker han till och flyger i luften. Då stod det tre söta små påskkärringar utan för dörren :D jag och påskk. Skrattade för fullt åt sambon som hade det tufft att återfå luften. Hörde barnen skratta längs hela gatan sen. :rofl:

Milton hade hyffs nog att vänta med att bajsa till precis när han kommit ut så han la av sin kabel på min mage ist. :p men hellre det än inne i magen. :)

Ja jag håller tummarna för att mini orkar komma igång att andas själv så jag får ha kvar honom på min mage och så att jag kan tvinga nån sköterska att ta en bild på oss. Alt. får vi försöka pricka in oss själva genom att göra som man gör när man tar ego bilder! :)

Vidare på förlossningstemat så minns jag väldigt tydligt hur BM tjoar att "han har slemproppen på huvudet som en hatt" :D Det trodde jag inte efter att vattnet sipprat i nära ett dygn.

Vart min slempropp tog vägen är ett mysterium. Jag varken såg eller hörde talas om någon.

exakt samma här. Jag har ingen aning om vart den tog vägen, såg aldrig röken av den, varken hel eller i delar..
Men vattnet gick 6 h innan värkarna började, så den borde ju varit någonstans tycker jag.

Ja, kyrkorna var fulla av ungdomar/yngre människor i lördags. (jag kallar inte mig själv som ungdom då jag är 30 hi hi hi)
Det var ju tragiskt alltihop eg. 3 st människor som försökte ta sina liv, samma dag. 2 st lyckades :cry: och dessa 2 har jag vuxit upp med och som sagt den ena var syskon till en av mina bästa vänner. Tungt för alla inblandade. Må de vila i frid nu.

Tack för kramen

Vilken tuff helg du har haft. :( kram!

*kl*

Alltså, förlåt, men nu måste jag gnälla av mig igen. Jag blir tokig på min sambo ibland. Det kan aldri bara vara bra, utan han måste alltid fundera över någonting. Nu igår, när jag var jättetrött och bara ville sova så kläcker han ut sig att han tror att mina föräldrar hellre skulle se att jag var tillsammans med "xx" istället för honom. Varvid jag ser ut som ett levande frågetecken.

Jag blev faktiskt ganska irriterad. Frågade om han märkt det på dem på något sätt, om de gett honom någon signal, om de gjort si och så, men nä, han hade inte märkt någonting på mina föräldrar och de har inte sagt något, men han tror det ändå... Jag förstår inte vad han får det ifrån?? Det är som att så fort någon får mer uppmärksamhet än honom någon gång så blir han som ett avundsjukt barn. Istället för att vara glad över att mina föräldrar gillar hans kompis, så blir han avundsjuk. Istället för att se det som att mina föräldrar tror att J tycker det är kul att xx är med och bjuder honom när det är jakt eller liknande, så blir J sur och muttrar att "då behöver väl jag inte vara med då" osv. Ska bli så skönt att prata med psykologen igen på fredag, för att få ur honom de här tankarna, som faktiskt inte har någon botten... Suck.

Jaja, nog med gnäll. ;) S verkar äntligen ha bestämt sig för att hon har ställt om sig till vintertid. Hon fick oss alla nämligen att försona oss då hon inte vaknade imorse, utan jag fick gå och väcka henne halv åtta och skynda till dagis så att hon inte skulle missa frukosten. :)

Nu ska jag plocka i huset inför att städ-Tina kommer och sen ska jag åka och köpa hästfoder. En superkul dag helt enkelt... :p

Så bra att ni har en tid inbokad på fredag, så ni kan prata om det. Vad jobbigt för dig att det aldrig tar slut...

Jag tror att jag fått karpaltunnelsyndrom eller vad det heter. Har ont i fingerlederna och händerna domnar rätt ofta. Hoppas det går över sen... :crazy:

Ja. Men när det är stressigt på jobbet så är ingenting bra och det går ut över oss. Tyvärr.

Jobbigt med bortdomnade händer. Har du mycket vätska i kroppen? Jag fick liknande smärtor på slutet med S också, men jag tror att det berodde på all vätska. :)

Min pappa har blivit besatt av wordfeud. Det är ganska lustigt, han har ju ett ganska stressigt och ansvarsfyllt jobb, ändå kan han skicka meddelande om att jag är för seg med att lägga ord på dagarna. Haha, i helgen så satt han ned och spelade så fort han fick en chans, min mamma höll på att bli galen. Det som stör honom mest är att han aldrig vunnit över mig, det är nästan så att jag funderar på att låta honom vinna för att slippa stressen. :p

Insåg hur tråkigt jag tycker det är att städa när jag inte har tid att göra det ordenligt. Skulle vilja plocka i en vecka, men nu blir det bara så att man röjer de ytor som ska dammas och dammsugas. Längtar efter att må bättre så att inte vårt hem blir så lidande. Hatar att ha det stökigt runtomkring.

Det bottnar väl förstås i osäkerhet, i kombination med livlig fantasi. (Modett - amatörpsykolog ;)) Skönt att kunna ta upp det på fredag :)

Ja, det tror jag också, men det gör mig så förvirrad. Ibland är han så himla självsäker och går på, för att i nästa sekund bara ta ett steg tillbaka och förvandlas till en ledsen treåring? Det är klart jag finns där för honom, men det är inte alltid lätt. :/

H hade 40,3 sent igårkväll. Piggare nu men det brukar ju vara så = ingen seger i förskott.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar