Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jorå, det är tanken ;) Men lillpebblesen kan ju inte hänga med till skolan sen, måste vara hemma tills den börjar på dagis då det inte är ekonomiskt möjligt för oss att pappan är hemma.

Michellan :eek::eek:Nästan så jag måste ta ett snack med dem! Känns dummt att påbörja nåt och sen inte få gå klart. Men gå hemma till 2014 känns rätt avlägset med.

Jobbigt läge... :crazy: Kan tyvärr inte råda dig, för jag vet inte själv hur jag hade gjort. Förmodligen hade jag pluggat först om jag varit i din ålder, men det är jag det. Du får göra det som känns bäst. Att ta studieuppehåll går säkert jättebra och då är du en bit på väg stället för att börja på noll efter nästa barn. :laugh:

Ta ett snack med dem du det är det enda rätta :) Det som är fånigt är ju att man lär sig varken mer eller mindre nu än när jag gick utb men de läser på ett annat sätt :grin:

Det är det mest logiska, plugga färdigt först. Och sen jobba nåt år. Det säger min hjärna. Men mitt hjärta (och livmodern ;)) skriker BARN!!

Jag förstod att ditt hjärta sa så. ;) Vet inte hur krävande utbildning det är, men jag skulle nog ha svårt att plugga hemma med två barn. Men vill du verkligen ha barn först så ska du ha det, för då är du nog också säkert inställd på att det kanske blir lite tuffare att göra det sen. :)

Jag blir lite avis faktiskt. Känns som att det är totalt kört för min del. :( Både ekonomiskt och tidsmässigt.

AKB; jag hade satsat på bebis, men det är ju jag det. För jag vill ju själv ha bebis, så min åsikt ska du kanske ta med en nypa salt ;)

Jag sitter och surfar på min nya iPhone 4S, woohooo den är såååå fin och vit och med hel display :D

Damn denna feber. Blir knäpp. Klart han sover oroligt med drygt 40 grader och vaknar så fort jag försöker flytta mig. Jag som hade behövt rasta hästen, skäms inför medisarna över hur sällan det blir :(

Man kan tydligen välja att läsa heltid, halvtid eller deltid. Ska prata med studievägledarn om vad som är lämpligast. Men det lutar nog åt att köra på heltid tills ett eventuellt syskon är kommen, sen vara mammaledig ett år och sen köra på halvfart. Kommer ta hundra år innan jag är klar. Men jag tror vi klarar oss ekonomiskt tills den dag jag börjar jobba. Kommer bli tufft, men vi kommer inte stå utblottade.

Kom på ytterligare ett alternativ nu när jag skrev.
Jag går på heltid, hela utbildningen. Men ser till att bli gravid och få ett bf matchat till nån månad efter studenten. Men det innebär att jag får vänta ett år ungefär. Vet inte om jag vill. Men det är ju bara ett år och det går ju himmla fort..

Gaah! varför skulle jag börja tänka för?!

AKB; jag hade satsat på bebis, men det är ju jag det. För jag vill ju själv ha bebis, så min åsikt ska du kanske ta med en nypa salt ;)

Närå! Jag lägger stor vikt på alla åsikter :laugh:

Jag har åldersnoja bara. Känns som om jag väntar med barn tills allt är klart så hinner jag bli för gammal. Men samtidigt så känner jag att om jag fixar klart med kidsen och börjar plugga när det är klart så kommer jag vara äldst bland klasskompisarna. Att jag blir den gamle, misslyckade som får sitta med ungdomarna:D

Men snälla du! ;) Åldersnoja? Du är 8 år yngre än mig och det går alldeles utmärkt att skaffa barn även i min ålder. :laugh: Är det åldersskillnad mellan syskon du syftar på så är det väl en annan sak, men gammal är du inte! :idea:

Jag sitter med ångest inför vad jag ska göra när jag slutat vara mammaledig med E. Är sugen på att ev börja plugga nästa höst, problemet är att jag inte riktigt vet vad.
Barnafödandet känns väldigt klart för min del, nu är frågan vad man ska göra sen. :confused:

Kl

Måste bara få gråta av mig... Nu ligger min fina älskade lilla häst ute på annons för försäljning. Det är sååååä jobbigt och hjärtslitande... Men det enda rätta :( Jag har gråtit minst fem gånger idag :(

Njaa, vill nog mest inte vara äldre än vad jag är egentligen. Skulle nog skaffat barn tidigare över lag. Så det börjar bli på upphällningen för mig.
Och menar jag inte överlag för alla, utan just mig. Vet inte om jag är brås på mor min eller nåt som fick tre barn innan hon va 29:D

Och så vill jag inte ha för stort hopp mellan barnen, just för att få småbarnsåren överstökade.

Jag tycker att du ska vänta. Dvs läsa på heltid och börja avla om ett år. Du är ju värsta unga snärtan ;) Själv inser jag att jag/vi antagligen får vänta tills jag är 30 (:eek:) med nästa och därmed ha 4 år mellan barnen. Om det ska funka karriärsmässigt. Möjligheten att planera in syskon redan sommaren/hösten 2013 finns dock kvar som en livlina :D

Zazza: vad tråkigt :( men det verkar vara ett genomtänkt beslut.

Kl
40,6 hade han innan jag gick ut och tog in hästarna. Fick en supp då. Hade bara sjunkit lite för en stund sen så ska kolla snart igen. Känns inte kul om vi måste åka in, om den stiger över 41 dvs. Fan att det alltid ska vara akutbesök nattetid. Precis som att hästen alltid skadar sig kvällar och helgen så man åker på jourtaxa. Efter 3 nätters dålig sömn känns det extra jobbigt. Stackars mitt lilla barn, jag tycker det är OBEHAGLIGT med feber över 40.

Hög feber är sktjobbigt, både för barn och föräldrar. Jag är livrädd för att något av barnen ska få feberkramp.
Du har säkert skrivit det, men jag blandar ihop alla sjuka här inne, är han förkyld med eller är det "bara" feber?

Han snorar rätt mycket och hostar lite, men i övrigt har han inte visat något. Det konstiga är att det började med tjockt snor direkt fredag kväll, och så kom febern söndag. Tycker att det där tjocka snoret brukar komma mot slutet. Men, det borde väl vara något förkylningsvirus.

Feberkramp vill inte jag heller vara med om, min minsta lillebror (snart 4) har haft några stycken och minsta lillasyster också. Det ska väl inte vara ärftligt vad jag förstått, fast lite konstigt att av 6 syskon så är det bara de två minsta, som har samma pappa, som haft feberkramper. Måste vara grymt obehagligt, och särskilt första gången.

Febern var nere under 40 för en stund sen så alvedonen hjälpte nog. Dock blev han helt crazy när jag väckte honom för att tempa (trots mina försök att inte väcka stackarn). Tog en bra stund att lugna honom.

Mikan va va det för sidosäng ni köpte? Köpte ni en ny? Vi skulle få låna en hemmasnickrad men den är både för låg och lite felbyggd för våran säng så nu kikar jag på blocket efter babybay eller Trollś variant. Finns det ens någon mer? Har ni fått dit eran eller vart den alldeles för låg för eran säng? Tusen frågor såhär mitt i natten :p

För den som undrar vad jag gör vaken nu så har jag försökt få Milton att somna om sen jag tänkte lägga huvudet på kudden vid 12. Men varjegång jag nästan precis slumrat till så har han blivit ledsen igen. Försökte lägga honom mellan oss men då va han på sin far och pratade. Men nu tror jag att han nog har somnat. Visar sig väll om några sekunder när jag slappnar av för att sova. :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
878
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar