Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Det är banne mig inte lätt med relationer! Kanske självsäkerheten är en fasad, eller kanske han bara får små svackor av osäkerhet ibland. Psykologen har förhoppningsvis bättre råd och svar :)

*kl*

Nu har Milton varit själv på dagis i 1h. :) jag fick knappt klä av honom innan han skulle rusa in. Fick ta av vantarna i farten :D när jag sa hejdå så vände han om något steg men sen skakade han bara på huvudet och började gå in igen. Så håller tummarna att det går lika bra resten av dagen! :)

Jo, jag har mycket vätska och trodde att stelheten/ömheten berodde på det. Men jag har känt i några dagar nu att det mer är själva lederna som gör ont och så googlade jag på det. Just domningarna gör att jag misstänker karpaltunnelsyndrom, men det står att det oftast försvinner när grav är över så jag hoppas på det.

Jag behöver också gnälla... Men ni är väl trötta på mig och mina graviditetsbesvär nu. :o Jag känner mig så himla eländig och jag har gett upp totalt. Det är jätteskönt att bara vara hemma och ta det lugnt, men jag har också tid att tycka synd om mig själv och jag har slarvat en hel del med mat och rutiner. Jag är alltid noga med mat och tider. Jag äter "bra" mat på bestämda tider och småäter aldrig. Godis på fredagskvällen, men det är det enda jag unnar mig. I vanliga fall rör jag ju på mig också och det i kombination med bra mat gör att jag mår bra och känner mig pigg och lätt i kroppen. Nu är jag långt ifrån pigg och lätt i kroppen och det har ju såklart sin naturliga förklaring, men jag har även gett upp det här med maten... :( Jag går runt och småäter och jag känner verkligen direkt hur dåligt jag mår av det. Ändå kan jag inte sluta eftersom jag på något konstigt sätt inte bryr mig. Är helt slö och orkar ingenting och jag vet att det är pga maten, jag vet precis hur "matberoende" jag är. Det är inte lång tid kvar nu, jag vet, men ni kan aldrig ana hur förb--- trött jag är på att vara gravid. :(

Sen har jag nästan panik inför det faktum att vi kommer att behöva åka precis omedelbart nåt händer och lämna huset som det är. Min föräldrar kommer hit för att ta hand om Vilgot och dessutom kommer ju städtjejen på fredag. Jag tycker det är skitjobbigt att ha folk i mitt hem när jag själv inte är hemma och jag brukar förbereda noga genom att verkligen plocka undan så mycket som går och ha det rent och så. Ska göra ett ryck idag och plocka undan, men jag vet ju inte när vi tvingas åka. Även om det inte skulle komma folk hit så känns det stressande att bara släppa allt och lämna på stört. Jag vill kunna planera lite, men det går ju inte...

Blä.... Nu ska jag nog hoppa in i duschen, ta på mig nåt annat än onepiece, borsta tänderna och sen göra någon nytta. Måtte det här eländet vara slut snart. :cry:

kl

Hej på er! Hoppas ni alla har haft en bra helg (Doris, stora kramar till dig, förstår att din helg inte har varit någon höjdare, tänker på dig!). Jag har också haft en bra helg, men alltså den här jävla tentan som hänger över mig (skrivs imorgon) gör att det mesta känns skit!
Alla helgon-middag hos mina föräldrar i lördags, de bor nära kyrkogården och jag och min syster tog sent en promenad bort för att titta på gravarna och tänka lite extra på de som fattas oss. Min kompis pappa, våra gamla grannar och framför allt mitt ex och Miltons första kusin som dog innan han fick födas :( Det är sorgligt och vackert på en och samma gång och det känns viktigt och speciellt på samma gång.
En rolig grej som hände där dock, hahaha.. Min mamma är lite speciell ;) Och bestämde sig för att skrämma oss på kyrkogården :D Jacka med luvan uppdragen och en mask för ansiktet klev hon in på kyrkogården, såg två individer och ställde sig tyst i mörkret vid dessa personerna. Problemet var att det var inte vi, utan två av kyrkans personal :rofl: Stackars pensionärerna som måste ha blivit lite rädda, och stackars mamma, som bara vände och gick hem igen när hon upptäckte att det var fel person!

Lottch: Vad tråkigt med B, men tror att det är bättre för honom och för dig, eftersom du mår som du gör. Inte för att det gör saknaden mindre, men kanske det är en klen tröst?

Emmah: Jag såg också Hickstead på tv igår, herregud det är så fruktansvärt :(

Tycker synd om dig som känner sig så låst pga oron över när förlossningen börjar. Vet inte hur vanligt det är att det sätter igång likadant som förra förlossningen?! Nu är det ju förhoppningsvis bara några dagar kvar för din del om inte lille Valter bestämmer sig för att göra som syrrans mellersta, stanna 2 veckor extra :eek:

Så här kände jag inte alls förra gången. Då var jag ute och handlade och gjorde ärenden osv på egen hand. Vet inte heller hur vanligt det är att förlossning nr två startar på samma sätt som den förra. Men hela graviditeten har varit i princip identisk med förra. Har mått på precis samma sätt (tänker på illamåendet i början, lindrig foglossning osv), har varit sugen på exakt samma saker, gått upp precis lika mycket i vikt osv. Så naturligtvis kan jag inte komma ifrån tanken att även denna förlossning börjar med först vattenavgång och sen starka och regelbundna värkar pang bom bara.

Jag kan stå ut den här veckan, men sen kommer det nog att bli ännu jobbigare. Frågade bm hur länge man fick gå över tiden och fick som svar att man sätts igång senast i v 42+6!! :eek: Det är liksom om 4 veckor! Dessutom börjar jag känna lite dåligt samvete gentemot dagis och Vilgot. Har ju redan varit hemma i två veckor. De vet ju om att jag är hemma och de har sagt att det är okej, men samtidigt har jag ju ingen lust att "utnyttja" dom för länge.

Mina graviditeter har också hittills vart väldigt lika, kanske att jag känt mig lite mindre "handikappad" och mer mobil den här gången. Så på sätt å vis hoppas jag lite att den startar lika som förra så man slipper pinvärkar men lillen får gärna vara lite snabbare och duktigare på att ta sig ut själv när det väl är dax för det :D sist låg jag i fullt öppen i närmare 2 timmar :eek:

Hur menar du då? Hade du krystvärkar i 2 h eller tog det 2 h innan krystvärkarna kom igång?

Jag hann aldrig kommentera blöjinlägget igår, men hoppas att vilgot inte använder Up and Go om du tänkt låna en av honom :D

Första barnet säger ju alla att det tar lång tid och inte är någon brådska in, även om det inte visade sig stämma på dig så visste det ju inte innan. Med andra barnet är man ju mer inställd på att det ska gå snabbare. Att du vill hålla dig hemma nu är ju förståeligt.
Jag är glad att det satte igång för tidigt så att jag slapp fundera på det så länge :laugh:

Var med Esther på bvc idag, seda förra fredagen har hon bara gått upp 80 gram. Är iaf glad att hon gått upp något och inte tappat i vikt. Hostan är något bättre och hon är inte så snorig, däremot kräks hon fortfarande mycket.

Ni som vaccinerat era barn nu, idag är det 11 dagar sedan A vaccinerades mot MPR och han är sedan igår riktigt kass i magen. Ingen feber och pigg för övrigt. Ska googla och kolla...

för den nyfikne kan jag berätta att Up n Go i storlek 6 är för stora för E. Jag hade visst tankarna på något helt annat håll :angel:

Ja krystvärkarna kom å gick från 7 tills det han till slut kom ut 8.55. Problemet var att han aldrig kom tillräckligt långt ner så han skjutsade ut utan låg å åkte fram å tillbaka. Han låg ju lite fel med huvudet också vilket BM trodde var orsaken. Dom fick i princip trycka ut honom, jag var ganska trött där strax före 9.

*kl*

Jag har fastnat i ett huvudbry!! Fick besked idag om att min hemkommun betalar min komvuxutbildning i grannkommunen. Så nu återstår det för mig att skicka in ansökan till grannkommunen och vänta på att jag blir antagen.
Men jag har ju även börjat fila på syskonplanen, med tillverkning inom det närmsta.
Ska i så fall börja skolan januari 2012. Om allt går som det ska så blir det syskon runt september -12.
Mina alternativ nu som jag känner är att antingen börja skolan och sen ta ett studieuppehåll ett år (om jag ens får göra så:confused:). Eller skippa det helt, skaffa barn och sen börja januari 2014.

Alternativ 1 bör ju vara bäst att hoppa på, tänk om jag inte blir gravid/får missfall, då har jag sumpat chansen en hel termin.

Sjutton vad jag hatar såna här, rätt stora dilemman. Det är ju inte som att välja mellan två middagar eller vilken dag man ska tvätta precis.

Får man ens neka någon studieuppehåll för föräldraledighet? Jag vet inte hur det fungerar, därav min undran :)

Ja, det undrar jag med. Klart att jag får ledigt, barnet kan jag ju inte ta med. Men just det att jag får börja igen, mitt i alla kurser och så.

kl

som så många andra så är det sjukstuga även här :(
snorigt och hostigt så sömnen blir minimal, och gråt slutar ofta i kräkningar...
hon äter knappt heller vilket är mycket ovanligt även om det är förståeligt, en halv macka, lite yoghurt, en fruktsmoothie o nu en mosad potatis med smör... det är typ inget då hon ofta äter minst en portion mat både lunch och kväll samt mellis.
man blir lätt trött på alla förkylningar nu, max en vecka utan sjukdagar.

Är det uska-utbildningen? :)
Jag har ingen aning jag heller hur det fungerar men jag hade en klasskamrat som fick barn så hon inte kunde gå sista terminen (tre terminen på tsk-utb). Hon fick faktiskt inte gå klart trots att de hade lovat henne det efter sitt år som f-ledig för när hon skulle komma tillbaka hade de gjort om utbildningen. Tyckte jag var dåligt av dem att inte kunna se till att hon fick sin examen iaf men det kan vara värt att ha i tanken att det kanske inte alltid blir som det är tänkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar