Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Nej precis, kommer ju absolut söka vidare :) Glömmer det lite i deppet över att livet inte är precis som jag vill ha det just nu. Är ledsen över att min föräldraledighet är slut och det hade varit så mycket lättare om jag haft ett roligt jobb att gå till. Men ett tråkigt jobb behöver ju inte vara för evigt, tack för att du påminner mig om det!

Ibland kan man behöva en påminnelse när man har fastnat med något i sin tankebana. Jag kan känna själv att jag vill få såna påminnelser när jag snöar in på saker. Jag är sån person som ältar saker.

Ang umgänge så har jag inga vänner alls här som jag umgås med. Jag har inte heller något direkt behov av att göra det heller när jag jobbar och har fullt upp ändå. Men jag har folk på jobbet och er :love: som jag kan prata med. .
..//...
Jag nog för dålig självkänsla, för jag tror aldrig att någon vill umgås mig tråkiga mig och därför är jag dålig på att höra av mig till folk. :crazy:

Jag har perioder då jag känner mig väldigt ensam men oftast så trivs jag med att bara umgås med lilla familjen (M+Bellan). Sedan så trivs jag väldigt bra med jobbarkompisarna och kan pratat av mig om det mesta med dem fast mina jobbarkompisar är alla (3st) fyllda 50 år.
Det är roligt att prata med alla här men samtidigt så känner jag ibland att jag vill ha någon att prata öga mot öga också även om det bara är kallprat.

Jag vill ju umgås med dig :laugh: vi får se till att få till en bukefika för de som vill snart :)

Förresten, hur har ni gjort när saker försvunnit på dagis? S har blivit av med sin nya mössa, nämligen, lite tråkigt eftersom den var rätt svår att få tag på. Det var en sån där randig villervallamössa, och i fredags kom min man hem med en randig mössa (pop) från ett annat barn som hamnat i vår korg. Gissar att personalen helt enkelt blandat ihop dem, eftersom de var lite liknande. Letade i morse på dagis, men jag hittade inte vår mössa. Troligen är det väl det andra barnet som fått vår mössa, och inte tagit tillbaks den till dagis - lite konstigt, för den är namnad, och de borde ju se skillnad (helt andra färger på deras mössa och vår).

Än så länge verkar inget ha försvunnit för oss och hoppas att inget försvinner heller. Kläderna som ligger på förskolan är lite billigare kläder (Lindex ta 3 för två typ) men kläderna hon kommer dit med kan ju både vara dyrare och billigare kläder.

aneka: Som Oregano säger vi får mötas upp i typ Sala så behöver ingen åka så där jätte långt.

Än så länge verkar inget ha försvunnit för oss och hoppas att inget försvinner heller. Kläderna som ligger på förskolan är lite billigare kläder (Lindex ta 3 för två typ) men kläderna hon kommer dit med kan ju både vara dyrare och billigare kläder.

Så har vi också gjort, extrakläderna är sånt vi inte är så rädda om, men vi har inga "finkläder" som bara används på helgen eller liknande. Sen har vi väl inga dyra kläder direkt, eftersom vi köper allt begagnat, men det är förståss en del som man tycker är fint och är ledsen att bli av med.

Stackars Bellan... Vilgot blev biten i armen på dagis i fredags. :( Vi upptäckte det på kvällen när han skulle byta om. Vi vet om att det är en kille son bits där och jag har bara väntat på att det ska hända. Jag är så rädd för att V ska lära sig och ta efter. Han snappar ju upp allt och jag vill verkligen inte att han ska börja bitas.

Usch vad tråkigt det är att laga mat!!! :eek: Det är hög tid att börja ny, men jag vet inte alls vad jag ska hitta på. Har ingen aning om när maken kommer hem heller (första dagen på nya jobbet idag) så inspirationen är verkligen inte på topp.

kl

Bara klappar mig lite på axeln!

Har precis skickat in en stor uppgift ifrån min fältstudie, den behövde inte vara inlämnad förrens den 26/10! Jag som alltid brukar sitta sista kvällen... Så nu har jag bara en bok att skumma igenom och svara på några frågor om den och det ska in senast den 10/10... Lite lika roligt då jag somnat ifrån boken två gånger. Men jag måstr passa på att fixa skoluppgifter medans jag är barnfri! S är hos min mamma i dag och i morgon, så det är bara att jobba på för att bli klar. Det blir inte mycket gjort när hon är med och ska hjälpa till...

Belönar mig med lite surftid innan jag tar itu med nästa projekt...

Inte roligt för er med barn som blir bitna på dagis. Hoppas de får ordning på de barn som bits, för risken finns kanske att de bitna barnen tar efter.

Ang vänner. Jag har inga direkta vänner. Grannarna som vi ungicks med mycket förrut umgås vi inte med längre eftersom mannen i det huset vägrar prata med oss på grund av småsaker. Sen har vi ett grannpar en bit ifrån som vi brukar vara bjudna på eller bjuda min. Men det är lite så att jag poppar över själv en stund. Mina medryttare pratar jag mycket med när vi rider ut, men inte annars. Den ena är väldigt bra där man kan ventilera det mesta. Fast vi ungås inte privat. Vi brukar kalla ridturerna för terapisamtal!

Sen är det typ min syster som jag pratar med. Och ER! eller min mamma. Har en tävlingskompis som jag brukar prata med, men vi glider ifrån varandra lite då jag inte kommer ut och tävlar så mycket.

Så här är det tunnsått med vänner. Därför känns det som om vi lika gärna kan köpa oss en gård ute i landet, för vi har ändå inga vänner här. Det enda tråkiga är att min mamma (vår enda barnvakt) kommer bo för långt bort då. Min man har inte heller speciellt många vänner.

Förutom extra kläderna så har vi bara kläder som vi tycker om så alla kläder som försvinner skulle ju kännas tråkigt oavsett pris på dem. Har ni sagt något till pedagogerna på förskolan om de försvunna sakerna?

Oregano: Jag känner så med allt att jag är rädd att Isabella ska ta efter. Hon har aldrig slagits eller bitits förut och det är inget vi vill att hon ska ta efter. Samtidigt som jag förstår att föräldrarna som har bitande och slående barn inte heller vill att deras barn ska göra så (förhoppningsvis). Finns ju ett väldigt energiskt barn på fsk som jag har sett försöka putta Isabella bakifrån när jag har varit där men märkena är efter en liten mun så det är inte det barnet iaf. Har eg inget behov av att veta vilket barn det är mer än att jag verkligen hoppas att detta är en engångsföretelse.
M blev inte glad när han fick veta att hon har blivit biten idag. Han fattade inte ens först att jag menade att hon blev biten av ett barn utan han trodde jag menade ett insektsbett.

Idag blir det entrecôte här hemma men jag vet inte vad vi ska ha till men köttet är bestämt ;)

Macken: Härligt att vara ute i god tid med uppgiften :laugh:

Ja, vi frågade i morse, men då var ordinarie personalen inte där, så de visste förståss inte. Hoppas på bättre lycka imorgon - precis som du säger så handlar det ju mest om att man har såna kläder man tycker är fina, och då är det trist att bli av med dem. Inte att det ekonomiskt är en katastrof om det försvinner nåt plagg.

Jobbigt med andra barn på dagis som slåss/bits! Människobett kan ju bli rätt fula, dessutom, iom att människor har så mycket otäcka bakterier i munnen. Vet de vilket barn det är? Så att de kan hålla extra koll, menar jag. Även ett litet barn behöver ju lära sig att man inte får bitas, särskilt om de biter så hårt att det blir märken.

*kl*
Jag har 1 riktigt nära vän. Vi har hängt ihop sen vi va 6 år. Tyvärr träffas vi inte särskilt ofta, men när vi gör det så är det som att det va igår senast. Hon är även Oscars gudmor, föll sig så naturligt att det skulle bli just hon :love:

Sen har jag en kompis sen gymnasietiden. Vi är rätt tajta, men efter att ha läst en grej hon skrev om mig på ett annat forum (inte helt utlämnad va jag, men jag visste att det va jag. Och det har hon erkänt) Så har jag mått lite dåligt efter det. Vi umgås regelbundet sen dess ändå, men det svider lite i hjärtat när jag tänker på det.

Och slutligen en tredje vän som jag kommit närmre på sista tiden. Det är sambons kompis flickvän. Och det är riktigt kul när vi har ett "par" att umgås med.
De har förvisso inga barn, men de älskar barn och är jättebra med Oscar.

Sen finns ju de där vännerna, som mina stalltjejer och så vidare. Men de är ju inte dem man öppnar sig för och snacka om allt. Det gör man med er! Mina älskade "cyber-vänner":love::laugh:

Och nu är även andra uppgiften klar!

Det innebär att jag i morgon bitti kan rida ut en långtur med hästen medans S är hon min mamma!!!! Det var länge sedan jag hann med det. För jag ska klippa mig i morgon och då ska mamma ändå ha henne så då kan hon lika gärna vara ett par timmar till!!!! För i dag hinner jag inte rida i alla fall.

Kl

Nu svänger vi in till stan.. Akuten med Miltons hosta som idag har varit värre än någonsin :( Vi hörs senare ikväll, uppdaterar när vi kommer hem.

Nej det är inte alls det ekonomiska i om kläder försvinner precis som du säger utan just att det är fina kläder som man gillar. Huvudet på spiken!

Jag förmodar att de vet vem som bet henne eftersom hon sa att de inte hade hunnit med att hindra bettet. Hon måste ha skrikit som en galning och blivit jätteledsen med tanke på hur hon ser ut i pannan :crazy: Vi har ju dessutom fått höra att Isabella inte är så jätteförtjust i att de andra barnen kommer tätt in på henne och då känns det ännu värre i hjärtat att de inte har haft tillräckligt koll att hjälpa henne med närgångna kompisar.
Vi har pratat lite vid matbordet att vi släpper det denna gång men händer det igen så vill vi veta vem det är faktiskt och att de ser till att det inte upprepas. Detta bett är väldigt nära ögat, precis i ögonbrynet och sedan en cm upp i pannan.

Stackars Milton... :( Hoppas att ni får hjälp på akuten och att han kryar på sig.

Vilken taskig kompis du har som skriver om dig på ett forum! :mad: Och vilken otur du har förresten, du blev ju omtalad här om hästen du sålde också! Nä, man ska inte skriva om andra personer på forum, jag har flera gånger undrat hur folk törs, speciellt här på ett hästforum.

Stackarn, att han aldrig får bli av med den där hostan :( Hoppas dom har något åt honom som dämpar det hela. Tänker på er!

*kl*

Ni med barn som har fått sina kindtänder. Har dom ätit dåligt isamband med att dom är påväg upp men inte brytit igenom än? Kan inte se några kindtänder än men det är ett himmla pillande i munnen där dom förväntas komma upp.
Visst Milton är ingen storätare i vanliga fall men nu känns det som att han är ju hungrig men endå vill han inte äta mer än ca 4 skedar. Gillade maten dom tuggor han tog men sen ska han ändå inte ha. Vällingen är lite blandat om hela flaskan går ner eller ej. Ibland får man fråga om flera gånger för att han ska äta upp sista halvan. Skulle så gärna vilja att han bara började sluka maten så man slipper göra varje matning så stort. Men får hoppas att det är tänder som ställer till det hela nu.

Ursäkta om det blev mkt svammel. :o

Åh nej, stackars Milton. :( håller tummarna för att allt går bra och ni slipper sitta 5 h i väntrummet...

*kl*

Själv sitter jag vid min fina dotras säng och lyssnar till hennes andetag, har en snarkande rottis som "vaktar" hennes sovrumsdörr och det är så tyst och lugnt.

S har varit på dåligt humör nästan hela dagen och jag är helt slut... Min sambo var sen hem, så jag fick springa ned med vagnen, hämta släpet, lasta hinder och dra upp dem till ridbanan. Sen kom min fina väninna och hoppade min underbara 4åring. :love: de kommer att bli ett fint par de där två, hon kommer ju att hjälpa mig att träna och tävla när min mage blivit för stor.

Det var ju som sagt bara tredje gången han blev hoppad uppsutten och han var såååå duktig. Fick beröm av en annan tjej, som är ridlärare, för att han hade fin framåtbjudning och en bra, balanserad bärande galopp, så jag är så himla glad just nu. Han såg verkligen så fin ut. Min fina bebis. :cry:

Nu är min sambo iväg och köper middag och snart, snart, snart hoppas jag att jag får hugga tänderna i något, för mitt illamående håller på att bli riktigt jobbigt. :(

S har varit lite kinkig i maten när hon haft tänder på gång, så visst kan det bero på det. :) men hon har nästan alltid tagit vällingen, det har mer varit att det syns att det gör ont att tugga.

Bellan hade en sväng i samband med tandsprickning som hon åt sämre men det var även i samma veva som vi skolade in och förkylningar avlöste varandra. Svårt att veta vad som var orsaken med andra ord.

Lottch: Jag har också suttit och lyssnat på andetag i kväll. Riktigt tunga sovandetag med lite snark i, lät ganska skönt att få sova.

Armani: Hoppas ni får komma hem snart med lite hjälp åt Milton som kan lugna hostan. Plutten :(

Delvis kl

Aha, kan det vara på det viset? Vilgot håller som sagt på att få kindtänder både uppe och nere på båda sidor och han vill inte äta alls. Måste fråga hur det går på dagis, men hemma är det alla möjliga fel och han bara gråter. Han år ingen kvällsmat alls idag...

Det blir ju inflammationer i tandköttet när den lilla blåsan går sönder som tänderna ligger i så det är ju inte alls omöjligt och inte konstigt om de får ont i munnen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
916
· Visningar
28 449
Senast: Keb71
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka