Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Men alltså.. De bor ihop än dina föräldrar? Alltså de är inte skilda eller så?
Det där låter ju jättejobbigt alltså, och så mycket mer än vad du skriver här. Att du får dåligt samvete över att inte kunna välja/vara alla till lags - usch å fy för det. Precis så känner jag det ofta med min mamma.. Det är inte kul att hamna emellan, eller att "behöva offra sig".. Speciellt inte om man inte får någon som helst tack för det heller sen.

Jag vill nog hävda att det beror mer på tandläkaren om du får betala eller inte än om du går privat eller ftv.
Gör man fel så gör man fel och vi debiterar inte för fel trots att vi är privata.

Fast han hävdade att hon fick betala allt bara för att han va privat. Hade hon vuxit upp här så hon hade fått gå hos folktandvården så hade hon sluppit, antydde han. Tycker han verkar väldigt sur och tvär och inte kan stå för sina fel.

*knappar mig själv*
Jag som skulle i säng tidigt, sitter här och vill inte alls gå och lägga mig trots att jag är trött. Vill inte gå och lägga mig, vill inte jobba imorgon :crazy: usch vad jag kommer att vara trött. Det enda som känns lite mysigt är att få gå in i stallet imorgon bitti och snusa på hästarna.

Kan inte lederna poppa på bebisarna också? Jag kommer inte ihåg vad jag läste på den tiden man själv var gravid, det är ju snart två år sedan :angel: ofarligt med obehagligt vill jag minnas att det är iaf!

Ja, så kan det kanske vara. Den brås ju på mig! :angel: Det är iaf skönt att den här bebisen inte hickar lika mycket som Vilgot gjorde. Han hickade i princip konstant och det var ganska irriterande på slutet eftersom det nästan kändes som att det var jag själv som hickade.

jag har nog minst umgängeskrets av alla här inne.. Relativt nyinflyttad (2 år) till en helt ny ort där vi inte kände en kotte.. 12 mil från mina hemtrakter, och 68 mil från vårt tidigare boende nere i skåne. Kan ju säga att jag umgås med sambon, syrran och mamma. Typ. Lite patetiskt när jag väl tänker på det.. Om man inte räknar att jag umgås med hästarna då så klart. :crazy:

Nä, de bor ihop. Men jag fattar inte vaför. De skulle må mycket bättre på var stt håll.

Jag får nog betala om jag går dit igen. Han har ju säkert inte gjort något fel. Tanden satt som berg och något gick väl sönder helt enkelt. Jag ska väl dit i vår igen, jag får ta det då om det inte blir värre än så här innan dess.

Fast han hävdade att hon fick betala allt bara för att han va privat. Hade hon vuxit upp här så hon hade fått gå hos folktandvården så hade hon sluppit, antydde han. Tycker han verkar väldigt sur och tvär och inte kan stå för sina fel.

OMG som man käckt säger. Vilket stolpskott, bara BS alltihopa :crazy:
Ftv har skyldighet att ge vård till alla, undrar vad han menade egentligen. Tycker synd om din kompis som hamnade hos en så oemaptisk tandläkae som dessutom "svärtar ner" oss andra med taskig attityd.

Och Aneka: Det superjobb jag varpå intervju för har inte hört av sig, och det var 3 veckor sedan på tisdag. Borde kanske ringa själv men vill inte. Fånig stolthet. Visste ju att jag var 1 av 5, men eftersom h*n som visade mig ut sa "vi ses nog igen" så fick jag väl upp förhoppningarna.

Två intressanta jobb hade sista ansökningsdag i fredags så jag hoppas ju lite på att snabbt höra av dem. För jag är kallad på en intervju på tisdag för ett jobb som egentligen är ointressant, men från och med onsdag kan jag inte längre vara nogräknad så att säga. Och jag vill ju inte stämpla heller! Men ta ett trist jobb som inte är inom det jag vill göra redan nu..? *depp*

Svartfot: H har ju inte börjat på dagis än men är gruvligt less på förkylningar ändå. Denna hosta.. Lyssnar på hans hostningar just nu genom monitorn.

Kl

Shit! Det klickade till inne i magen!! :eek: Inte riktigt, men nästan på samma sätt som när vattnet gick förra gången. Nu är det inte det, men undra vad det var!? Det både lät och kändes. :eek:

Det klickade till högt vid några tillfällen när Oscar låg inne i magen med. Tyckte det va skitskummt. Men han kom ut normal :)
Både han och jag knackar rätt mycket. Så fort jag rör mig så är det alltid nån led som knackar å knäpper på mig. Kan sällan smyga tyst, för då låter det om mina tår, anklar och knän :D

Det är samma för mig. Jag fikar jättegärna med dig på stan ibland, för jag känner nästan ångest över att vara ensam här ute i ödemarken i ett år till. Förra gången var ju ändå två av grannarna hemma. Den här gången har jag absolut ingen att umgås med.

:love:
Vi får införa ons-/fredagsdejter sen när lilla V är på utsidan :idea:

Jag är ju dessutom sämst i världen på att höra av mig till folk så det är inte konstigt att jag ensam. Men via buke kan man ju också höra av sig och bestämma fika.

Fast om du får ett trist jobb så behöver du ju inte sluta söka för det? Hoppas du ändå får något roligt jobb och ska hålla tummarna för dig att de hör av sig!

De är väl rädda för att bli ensamma. Synd, om de är så illa att de faktiskt skulle må bra av att bryta upp.

Min mamma har motsatt problem.. Hon blev ju ofrivilligt ensam när pappa dog.. Och hon skulle nog behöva någon.

Ja jag har hört gott om honom förut men efter den här vette tusan. Känns som han verkligen bara försöker köra över henne.
Här i stan tar det 4-5år att få komma in så man får gå regelbundet hos ftv. Visst söker man akut så får man komma. Inte så att hon kunde vänta 4år på att få fixa sin tand. Jag tycker att har dom av en borr så den fastnar i tanden så ska dom väll ta ut den utan kostnad. Jaja nog om den saken du ska få prata om annat än tänder på din lediga söndag kväll. :)

Ska hoppa i säng här med strax, verkar till och med som att sambon kommer i säng före mig ikväll. Det händer Inte ofta!

Nej precis, kommer ju absolut söka vidare :) Glömmer det lite i deppet över att livet inte är precis som jag vill ha det just nu. Är ledsen över att min föräldraledighet är slut och det hade varit så mycket lättare om jag haft ett roligt jobb att gå till. Men ett tråkigt jobb behöver ju inte vara för evigt, tack för att du påminner mig om det!

:love:
Vi får införa ons-/fredagsdejter sen när lilla V är på utsidan :idea:

Jag är ju dessutom sämst i världen på att höra av mig till folk så det är inte konstigt att jag ensam. Men via buke kan man ju också höra av sig och bestämma fika.

Önskar att jag hade bott lite närmare än 10mil till er två för hade gärna kunnat tänka mig att fika med er varje vecka! :)

+ alla andra som känner sig lite ensamma...

Här är precis samma, jag känner verkligen ingen och har inte ens hästarna längre, det är ganska tungt ibland.
Nu dessutom när sambon med är arbetslös så blir det lätt att man går varandra lite på nerverna... Lite jobbigt blir det.
Sen hade jag inga.direkta kompisar kvar efter gymnasiet, de flesta har pluggat vidare och flyttat sen fick jag ingen kontakt med någon från bvc på Gotland heller o någon mammagrupp på mvc fick jag ju inte vara med i då...
Jag har alltid haft få vänner och de har minskat med åren då de utforskat livet medans jag träffa sambon och blev "fast".
Känner verkligen att jag måste ha ett jobb nu innan jag ska vara hemma igen, jag måste.få komma ut lite och såklart för ekonomins skull annars vet jag inte hur vi ska klara oss... :(

*kl*

Oj, vad ni har skrivit!

Själv sitter jag här med en övertrött S som fortfarande är dålig. 39+ grader feber sen i torsdags tills idag och en supertrött tjej som inte vill äta någonting. Det har faktiskt, helt ärligt, varit jobbiga dagar. Hon har inte kunnat sova i egen säng för att hon vaknar panikslagen av att hon hostar och har hög feber, så hon har fått sova mellan mig och J, vilket resulterat i att vår sömn blivit väldigt lidande = ganska sur stämning från och till. Idag sov S på min axel mellan kl 10.30-13.30. Hon vägrade att äta och dricka innan det, men sambon mutade med en pizzaslice sen när hon vaknade, och den gick ned... Sen somnade hon i stallet vid 19 och sov till 20 då hon vaknade till och nu får vi henne inte till att sova, även fast hon är tokigt övertrött...

På tal om umgänge så har vi väl inte heller världens största umgängeskrets, vi är ju också ganska nyinflyttade ( bodde ju i åre 85 mil härifrån innan jag flyttade ned för 3 år sedan ) och kände inte en enda människa innan jag hamnade här. Min bästa vän bor ifs bara 1 h härifrån, men det är fortfarande inte som "hemma" där byn var så liten och man hade nära till alla. Nu har vi byggt upp en liten umgängeskrets, med nya vänner för livet, vilka jag älskar allihopa :love: och börjar känna att det var rätt beslut att flytta hit, även fast jag måste erkänna att jag fortfarande inte fått den där hemmakänslan härnere som jag fortfarande får när jag ser Åreskutan torna upp sig. :love: som tur är ska vi dit om 4 veckor, då ska jag njuta av alla mina smultronställen och hålla tummarna för att inga ex är kvar i byn. :angel:

Om 3 veckor ska min 4åring gå sin första pay and jump, redan nu är jag superdupernervös och har redan bett min väninnas sambo att hoppa honom, då jag redan nu vet att jag kommer att vara så tokigt stressad och nervös. :o

Nu har illamåendet startat för mig, det ligger latent hela tiden nu, samtidigt som jag har hysteriskt ont i magen från och till. Jag hoppas verkligen att det inte ska vara lika illa så länge som förra gången, men jag har ju inte haft tur med det hittills, så varför skulle jag ha det nu? :p

Ett stort grattis till Mikan också, längtar efter att få höra allt! :)

Tungt att vara jobbsökande OCH gravid. :( Testade ju på det lite halvt, men aldrig i riktigt skarpt läge. Först, när jag var nygravid och trodde att min projektanställning skulle gå ut. Gick på 2 intervjuer och kände mig som en hycklare som inte berättade att jag var gravid - men hade ju inte ens nått vecka 12. Men projektet blev förlängt och att sen söka jobb med 2 mån kvar till bf.. Visst, på pappret ska du ha samma chans till jobb men det är inte så svårt att nobba någon som bara har ett knappt års erfarenhet av yrket med just den motiveringen.

Men åh, vad jag hoppas att du ska hitta något! Jag vet ju så väl hur bördan av att inte ha något jobb att gå tillbaka till ligger över en under föräldraledigheten.

/Modett som druckit en whisky som sängfösare och nu därför känner sig extra sentimental :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 569
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka