Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17!
*kl*
Oj, vad ni har skrivit!
Själv sitter jag här med en övertrött S som fortfarande är dålig. 39+ grader feber sen i torsdags tills idag och en supertrött tjej som inte vill äta någonting. Det har faktiskt, helt ärligt, varit jobbiga dagar. Hon har inte kunnat sova i egen säng för att hon vaknar panikslagen av att hon hostar och har hög feber, så hon har fått sova mellan mig och J, vilket resulterat i att vår sömn blivit väldigt lidande = ganska sur stämning från och till. Idag sov S på min axel mellan kl 10.30-13.30. Hon vägrade att äta och dricka innan det, men sambon mutade med en pizzaslice sen när hon vaknade, och den gick ned... Sen somnade hon i stallet vid 19 och sov till 20 då hon vaknade till och nu får vi henne inte till att sova, även fast hon är tokigt övertrött...
På tal om umgänge så har vi väl inte heller världens största umgängeskrets, vi är ju också ganska nyinflyttade ( bodde ju i åre 85 mil härifrån innan jag flyttade ned för 3 år sedan ) och kände inte en enda människa innan jag hamnade här. Min bästa vän bor ifs bara 1 h härifrån, men det är fortfarande inte som "hemma" där byn var så liten och man hade nära till alla. Nu har vi byggt upp en liten umgängeskrets, med nya vänner för livet, vilka jag älskar allihopa
och börjar känna att det var rätt beslut att flytta hit, även fast jag måste erkänna att jag fortfarande inte fått den där hemmakänslan härnere som jag fortfarande får när jag ser Åreskutan torna upp sig.
som tur är ska vi dit om 4 veckor, då ska jag njuta av alla mina smultronställen och hålla tummarna för att inga ex är kvar i byn.
Om 3 veckor ska min 4åring gå sin första pay and jump, redan nu är jag superdupernervös och har redan bett min väninnas sambo att hoppa honom, då jag redan nu vet att jag kommer att vara så tokigt stressad och nervös.
Nu har illamåendet startat för mig, det ligger latent hela tiden nu, samtidigt som jag har hysteriskt ont i magen från och till. Jag hoppas verkligen att det inte ska vara lika illa så länge som förra gången, men jag har ju inte haft tur med det hittills, så varför skulle jag ha det nu?
Ett stort grattis till Mikan också, längtar efter att få höra allt!