Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Usch för illamående! Hoppas verkligen att du kommer lindrigare undan den här gången, för det är verkligen fruktansvärt att må illa.

Ang umgänge så har jag inga vänner alls här som jag umgås med. Jag har inte heller något direkt behov av att göra det heller när jag jobbar och har fullt upp ändå. Men jag har folk på jobbet och er :love: som jag kan prata med. Det började väl i princip redan på gymnasiet. Jag gick teknisk linje och alla andra i klassen valde samhäll. I samma veva skaffade jag mig pojkvän och då blev det som det blev. Min bästa kompis fanns i min gymnasieklass, men hon bor långt upp i Norrland nu, så henne träffar jag bara vid jul och sommar i bästa fall. Sen hade jag bra vänner i min högskoleklass, men alla dom flyttade ju hem efteråt, så dom har jag ingen kontakt med längre. Men jag får väl skylla mig själv. Jag nog för dålig självkänsla, för jag tror aldrig att någon vill umgås mig tråkiga mig och därför är jag dålig på att höra av mig till folk. :crazy:

Jo, det känns ju inte helt lätt, är faktiskt lite glad över att vara överviktig nu för då tar det iaf längre tid innan det syns :)
Jag var ju arbetslös förra grav oxå men då var det inte lika tufft som nu, så då kunde jag ju använda det för att "slippa" jobb jag inte riktigt ville ha ;) men nu både vill och måste jag ha ett jobb känns det som... Jag har däremot ändå lite "tur" fick på af veta att jag är berättigad till något som heter "nystartsjobb" vilket innebär att jag är billigare att anställa än en vanlig arbetslös :) så får hoppas att det hjälper lite iaf.

.......

Sen något helt annat...
Nu har jag äntligen tagit tag i att ringa mvc för att tala om att jag är gravid (v.10+3) jag verkligen avskyr att ringa samtal och har dragit ut på det, men väntar nu iaf på att de ska ringa upp. Dessutom så kännde jag mig så totalt bortglömd och tråkigt bemött på mvc förra gången så det hjälper ju inte riktigt min motvilja... bla så träffade jag ju aldrig samma BM två gånger ens, fick alltid någon annan ibland utan förklaring trots bokat möte med annan, sedan så glömde de vissa träffar så jag fick vänta dubbla tiden, fick ju ingen föräldragrupp eller liknande och några uppfattade jag som lite otrevliga ang min vikt.
jaja, slutgnällt från mig nu :)

Vilket dåligt bemötande du fick av mvc! Tur att du inte går hos samma nu då, för det kan ju bara bli bättre. Fråga om du får vara med i en föräldragrupp den här gången eftersom du är nyinflyttad och dessutom inte fick vara med sist. Min kompis fick dispens för barn nr två eftersom hon var nyinflyttad.

Jag hatar också att ringa såna samtal. Därför är jag glad att min vårdcentral funkar med "mina vårdkontakter" på landstingets hemsida. Nu bor vi ju inte i samma landsting, men ni kanske också har så? Då loggar man bara in med bank-ID och skriver in sitt ärende, så får man en tid skickad på mail/sms. Hur bra som helst för icke brådskande ärenden. :laugh:

Men så får du ju inte tänka! Du är verkligen någon man vill umgås med. :)

Själv skulle jag klara mig med mina 5 närmsta vänner, men min sambo är väldigt social och älskar att hitta på saker. Ibland är det kul, men ibland orkar jag inte. Jag kan tycka att det är precis lika skönt att krypa upp i soffan, tända en brasa och ljus, läsa en bra bok och dricka en kopp te som att ha vänner över, medan J verkligen inte kan slappna av och njuta av sånna saker. Förut så lagade jag alltid all mat från scratch och ville ha det väldigt välstädat hemma, nu har jag sänkt min ribba och ofta blir det pizzakvällar och stök ist för hjortfilé och dessert med finduken, då blir det roligare att göra det lite finare då och då istället. :)

Varför vi bygger upp nya relationer nära är mycket för tryggheten och S skull när hon växer upp, att hon ska ha lekkamrater nära. Min sambo är ju uppvuxen 20 min härifrån och de flesta av hans vänner bor kvar där eller håller på och skaffa familj och flyttar tillbaka, så vi skulle "klara" oss, men jag kan helt ärligt säga att de underbara personer jag fått kontakt med i vår nya "by" är personer jag kommer hålla hårt i resten av livet. :love: hade jag inte haft min utåtriktade sambo så hade jag nog aldrig ens träffat dem, så ibland är han bra att ha. ;)

Och det där med att vara dålig på att höra av sig, jag är värdelös på att ha kontakt med mina vänner, men mina "riktiga" vänner vet om det här och blir aldrig arga eller less på mig, tack och lov. :love:

*kl*

Lilla S är hemma idag med, feberfri men väldigt trött och gnällig sen vår hopplösa dag igår. Nu har hon precis somnat och sover middag och jag tänkte faktiskt gå och göra detsamma snart. S somnade vid 00.30 inatt, efter 4 långa jobbiga timmar, så vi är trötta allihopa. Sambon försov sig 1 h...

Ska hoppa min lilla B uppsutten för tredje gången idag! Han vet ju inte om det själv, men den 23 ska han hoppa en pay and jump, så det blir mycket hoppandes fram tills dess. Planen är ju att få honom till Falsterbo i sommar, så det är bara att sätta igång! :)

Vad tråkigt bemötande du fick, fy vad tråkigt att höra. :( vi hade lite problem med vår förra bm, hon tog inte oss och våra rädslor på allvar, utan snarare hånade oss och tyckte vi var löjliga när vi var oroliga för att S skulle vara för stor osv.

Jag ska också ta tag i att ringa bm, vi vill ju göra kub/nupp, så för oss börjar det bli lite stressigt. Det tog Leif ett halvår att ringa optikern senast för att få ut nya linser, så vi får se hur lång tid det här tar. :D

Håller tummarna för att både du och din sambo får tag på jobb. :)

Jag måste bara berätta om mina fynd i helgen. Vi var på en barnmarknad, skulle inte köpa nåt utan bara titta vad som fanns. Men jag hittade en isbjörn of sweden jacka i nyskick för 40kr :eek: Jag tror inte de hade riktig koll på vissa märken. Köpte även en Reimaoverall i fint skick för 80kr:bump: och det hängde flera stycken i olika stl för knappt några pengar alls.

Men shit vilka fynd!!! Där skulle man ju varit :D Har inte varit på en enda barnmarknad, men har tänkt tanken flera gånger men har missat alla som varit i närheten, tyvärr.
Jag fick dock en Didriksson vinteroverall av min bästa kompis igår, strl 90. Och så har vi köpt Calaziryas reima vinteroverall för 300 pix. Perfekta affärer för mig. Har inga problem med att köpa vettiga begagnade kläder, speciellt ytterkläder i denna ålder är toppen om man kan fynda tycker jag.

Milton är också hemma idag, med sambon. Jag har hemstudier med "flydde" hem till mina föräldrar, för hemma hade jag nog inte fått mycket gjort :D
Det är snorigt för Miltons del och väldigt dålig i magen. Funderar på nya tänder, det ser så ut i lilla munnen. Eller så är det en helt vanlig förkylning, det kan det ju vara ;)

kl
Vi har fått en läkartid till en barnläkare för Miltons hosta nu, ska dit den 14, äntligen!!
På tal om läkare, ska ha ut veterinären imorgon till hästarna för vaccinering. Jag skäms nästan; hästarna ser ut som, jag vet inte vad, Armanis hov ser sådär lagom rolig ut, han har dessutom fått ordentligt med mugg på ena frambenet, jag sköter som det, men vad hjälper det när jag inte kan stalla in honom än? Bara denna veckan kvar, sedan kan de stallas in, jaaaa!
Och dessutom kan jag inte finna Armanis pass någonstans :confused: Jättekonstigt, Malvas ligger på mitt skrivbord, men Armanis pass har jag knappt sett sedan vi var på klinik i början av sommaren. Jag vet att jag hade det med mig hem, för jag kommer ihåg att jag bar in påsen som det låg i, men sedan kan jag inte hitta det. Får väl vända upp och ner på huset ikväll och verkligen försöka hitta det. Vad gör jag annars??

+ Oregano

Jo, det är verkligen tråkigt att det blev som det blev...
Men nu har jag iaf en tid bokad och BM jag pratade med verkade väldigt trevlig.
Ska även få info om NUPP/KUB då det erbjuds till alla här :) Är det någon här som gjort det? vad det innebär?
Hon berättade att de brukade ha först hälsosamtal och sedan inskrivning men jag fick det till 1 träff iom att jag redan är v 10+ så nästa vecka är det dags :) Ska väl oxå berätta på dagis då vi fick en tid så att det passar bättre om vi får lämna M tidigare på dagis den dagen, annars har inte vi berättat för någon än, eftersom det inte direkt var planerat och dessutom våran arbetssituation så vet jag inte hur alla kommer att reagera... Min mamma dessutom som tjatat om flera barn och vi hela tiden sagt att ett barn räcker för oss... där blir intressant att berätta plus allt hon gnäller nu om att vi lika gärna kunnat vara kvar på gotland eftersom vi är arbetslösa ändå här...

Åh, vad snäll och rar du är!! :love: Jag kan säkert uppfattas som "svår och ointresserad" i sociala sammanhang, men det är jag inte utan bara osäker... :( Jag är egentligen ganska öppen och social, men bara om den andra tar intiativet till kontakt.

Min förra sambo var väldigt social av sig och fann sig lätt i alla tänkbara sammanhang, och det kan jag faktiskt sakna hos min man. Men han är bra på alla andra sätt, så det är inget jag lider av.

Kl
Jag sprängde 15-kilosgränsen imorse... :( Usch... Men fortfarande ligger jag 3 kg efter mot samma vecka förra gången och nu har folk dessutom börjat kommentera hur liten magen är berättar hur långt jag har kvar. Ska till bm idag och vi får väl se vad sf-måttet ligger på. Sist hade det dippat och har det inte ökat till nu blir det troligen ett tillväxt-ul.

Här har det också handlats vinteroverall, tänkte köpa en polarn och pyret först eftersom deras jackor har funkat bra, men så bangade jag ändå eftersom de overallerna satt så illa förra året, långa i kroppen och korta armar och ben... Så nu blev det en reima, som vi hade förra året och var jättenöjda med. Hade lite flax och lyckades buda in en på tradera för dryga hundralappen, hoppas nu den är lika fin som den såg ut! Den är blå med lite vitt och rött, lite ovanligt mönster så förhoppningsvis blandas den inte ihop med andras på dagis, och så kan man kombinera med röda vantar och röd mössa, som borde vara rätt lätt att få tag på.

Förresten, hur har ni gjort när saker försvunnit på dagis? S har blivit av med sin nya mössa, nämligen, lite tråkigt eftersom den var rätt svår att få tag på. Det var en sån där randig villervallamössa, och i fredags kom min man hem med en randig mössa (pop) från ett annat barn som hamnat i vår korg. Gissar att personalen helt enkelt blandat ihop dem, eftersom de var lite liknande. Letade i morse på dagis, men jag hittade inte vår mössa. Troligen är det väl det andra barnet som fått vår mössa, och inte tagit tillbaks den till dagis - lite konstigt, för den är namnad, och de borde ju se skillnad (helt andra färger på deras mössa och vår).

Ang umgänge så har jag inga vänner alls här som jag umgås med. Jag har inte heller något direkt behov av att göra det heller när jag jobbar och har fullt upp ändå. Men jag har folk på jobbet och er :love: som jag kan prata med. Det började väl i princip redan på gymnasiet. Jag gick teknisk linje och alla andra i klassen valde samhäll. I samma veva skaffade jag mig pojkvän och då blev det som det blev. Min bästa kompis fanns i min gymnasieklass, men hon bor långt upp i Norrland nu, så henne träffar jag bara vid jul och sommar i bästa fall. Sen hade jag bra vänner i min högskoleklass, men alla dom flyttade ju hem efteråt, så dom har jag ingen kontakt med längre. Men jag får väl skylla mig själv. Jag nog för dålig självkänsla, för jag tror aldrig att någon vill umgås mig tråkiga mig och därför är jag dålig på att höra av mig till folk. :crazy:

Stämmer in ganska så exakt på mig..
För det började ju där på gymnasiet, när jag gick teknisk linje och kompisarna gick samhäll. Sen träffade jag min sambo då, och vi hängde ihop rätt mycket. Jag flyttade hemifrån tidigt och sen vidare iväg och plugga i Västerås, medan kompisarna började jobba/flyttade till S-holm för att plugga.

Sen är det samma sak med självkänslan.. Jag har ju liksom självförtroende lika med en stubbe ungefär. Jag som är så tråkig och ful vill väl ingen umgås med. (förutom hästarna då)..

Och till sist så är även jag skitkass på att höra av mig. Jag tänker OFTA på mina kompisar, men det går långt från tanke till handling.

Det försvinner rätt ofta grejjer från vårt dagis.
Trots att mina barns saker är namnade så kommer de bort. Jag har pratat med personalen om det, men de säger att det syns så tydligt med namnen att de alltid hänger tillbaka mina barns saker på rätt plats.

De har en "vems är detta" låda också, och där har det väl hänt att en del grejjer hamnat. Men inte så ofta. Så med andra ord är det ju så att det är någon som tar med sig andra barns saker hem. Vilket har lett till att jag har "slit och släng" saker på dagis som inte är så dyra, och sen spar jag Villervalla etc att ha hemma bara.

Och dessutom kan jag inte finna Armanis pass någonstans :confused: Jättekonstigt, Malvas ligger på mitt skrivbord, men Armanis pass har jag knappt sett sedan vi var på klinik i början av sommaren. Jag vet att jag hade det med mig hem, för jag kommer ihåg att jag bar in påsen som det låg i, men sedan kan jag inte hitta det. Får väl vända upp och ner på huset ikväll och verkligen försöka hitta det. Vad gör jag annars??

Ber vet lämna flaskan med etiketten, och skriva "vacc intyg" som du kan be samma vet föra över till passet sen, och klistra i etiketten.

haha, förstår att du smet hemifrån, det hade jag också gjort om sambon var hemma med ett sjukt barn, annars hade ju jag fått ta barnet och jobbat.. :angel:

Härligt att ni fått tid hos läkaren med M´s hosta. Hoppas att de hittar nått konkret så att det går att bota.

Här var det oxå under gymnasiet som de få vännerna jag hade "försvann" vi valde helt olika linjer allihopa, jag och en till valde samma men hamnade i parallellklasser sedan andra året åkte.jag.till USA som utbytesstudent o då tappade vi lite av kontakten, sedan tog de alla studenten året innan mig och försvann iväg åt alla håll... Nu har jag två som bor i Gbg en som jag inte träffat på många år och en som jag träffat lite ibland, vi har lite mera kontakt. Blir ibland lite sugen på att flytta ditåt bara därför...
Sambon har i.te direkt några vänner heller men han verkar inte "lida" av det på samma vis, det var ju enklare när man hade hästen då var man ju alltid upptagen ändå :) plus att man träffade folk på träning/tävling o i klubben. Jag är så glad att jag har er alla här inne :)

Samtidigt känns det ju lite synd att aldrig använda de fina grejorna, man köper ju för att använda. Dagis är ju fem dagar av sju, så det blir inte mycket man kan använda det som är fint i så fall. Hm, hoppas den kommer tillbaka.

Angående vänner så har jag en kompis kvar sen gymnasietiden, tror det är ganska ovanligt att ha kvar kompisarna från gymnasiet hela livet. Ofta flyttar man ju, och lever med tiden väldigt olika liv med väldigt lite gemensamt. Mina vänner jag har idag har jag nästan alla lärt känna när vi pluggade ihop, eller på jobbet.

Det är likadant med min man, hans vänner är också i huvudsak från studietiden, plus några gamla kollegor. Tror det är ett ganska vanligt mönster. De man har pluggat tillsammans med har man ju ofta mycket gemensamt med resten av livet också, liknande yrken etc.

Senast ändrad:

Hittills har inga kläder försvunnit (vad jag vet) för oss. Det var en hoodtröja som var borta ett tag, som jag frågade efter, men den hade bara blivit kvar i torkskåpet. Men jag saknar faktiskt en av Vilgots tröjor. Har inte sett den på ett tag och jag har funderat på vart den tagit vägen. Men jag ska kolla garderoben och lådan för extrakläder på dagis innan jag frågar efter den.

Pluggade du i Västerås?! :idea: Vad och när? Jag gick på miljöteknikprogrammet 99-02.

*kl*

Fick precis ett samtal från dagis, iggy har vart ledsen till och från hela förmiddagen och nu efter vilan gråter han bara :cry: fick tag i sambon som är på väg nu o ska hämta honom. Det svider i mammahjärtat :( han har vart så himla mammig sista dagarna i och med superförkylning o tänder så jag hoppas det bara är nåt tillfälligt. Men imorse när jag lämnade började han gråta på parkeringen redan.

*kl*
Jävla skit, Isabella har blivit biten idag på förskolan i ansiktet. Känns inte så där jätte bra att hon har blivit biten i ansiktet precis över ögat i ögonbryn och panna, man kan t.o.m. se skrapmärken efter tänderna :crazy: Pedagogerna sa bara att de hade inte hunnit med och en gång är väl ingen gång men händer det fler gånger kommer jag nog vilja veta om det är samma barn och om h*n har bitit någon annan. Denna gång konstaterade jag bara för jag fattade först inte att hon hade blivit biten utan trodde de hade krockat.

Ska svara på lite inlägg senare ville bara få ur mig detta först!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
915
· Visningar
28 435
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka