Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Kl

Nu svänger vi in till stan.. Akuten med Miltons hosta som idag har varit värre än någonsin :( Vi hörs senare ikväll, uppdaterar när vi kommer hem.

Och vi har precis kommit hem därifrån med konstaterad halsfluss på mig och Iggy :( Hoppas ni får ordentlig hjälp nu så M blir av med sin hosta.

Stackars Milton... :( Hoppas att ni får hjälp på akuten och att han kryar på sig.

Nej vi fick inte mycket till hjälp :( De var på nr 74 och vi hade nr 91. Under den kvarten vi var inne kom de inte en enda siffra framåt så vi gav upp ganska fort.. Vi frågade om vi inte kunde få gå direkt upp till barnakuten, eftersom de har öppet till 21, men det måste gå vägen genom vanliga akuten och träffa en läkare där först, om man inte har ringt in först och fått en tid på barnakuten.
Så imorgon bitti blir det det första vi gör, att ringa in till barn och försöka få en tid in där under dagen.
Inatt lär det inte bli mycket sömn direkt :S Skit också..

Usch för halsfluss. Inte konstigt att Iggy va ledsen på dagis. Jobbigt att ni har det båda två. Din sambo får pyssla om er båda två nu ordentligt!

Vad konstigt att ni inte kunde få gå till barnakuten. Nej nu tycker jag nog att vården har gjort fel när man kommer in med ett sånt litet barn som Milton faktiskt är så måste man kunna få hjälp inom rimlig tid. Måste väl vara bättre för akuten om de kan dela upp det och skicka barnen upp till just barn.

Förstår att ni gav upp när det inte visade minsta antydan till att rulla på. Jag är oerhört tacksam att vi sluppit uppsöka akuten med M och att han 'pepparpeppar' varit så frisk som han varit!

Vad konstigt att ni inte kunde få gå till barnakuten. Nej nu tycker jag nog att vården har gjort fel när man kommer in med ett sånt litet barn som Milton faktiskt är så måste man kunna få hjälp inom rimlig tid. Måste väl vara bättre för akuten om de kan dela upp det och skicka barnen upp till just barn.

Håller med dig fullt ut. Vi sa faktiskt det till de som satt i receptionen. Eftersom barnakuten faktiskt har öppet till 21, så vore det väl fan om man inte får gå upp där direkt med ett litet sjukt barn. Skillnad om barnakuten hade stängt och bara vanliga akuten finns tillgänglig, då har man ju inget val, men så var ju inte fallet.
Konstigt resonemang av sjukhuset tycker jag..

Jag tycker det är ganska konstigt tänkt eftersom akuten är ju ganska brett och oftast alldeles för mycket att göra. Barnakuten tar ju emot barn som oftast inte har benbrott m.m. utan de som har som Milton hosta, infektioner m.m.. Borde det inte då vara en lättnad för dem på akuten att kunna skicka barnen direkt till barn?

Jag håller helt med dig här Michaellan... Här gjorde ju vården fel. Speciellt som man dessutom HAR en barnakut, det är ju inte alla akutmottagningar som har det. En som dessutom var öppen ett tag till. Nä fy, det där känns riktigt ruttet faktiskt!

Armani: Hoppas att det blir lite sömn iaf. Har ni gett honom av de mediciner som ni har? Slemlösande så att de vidgar lite.

Men viv: Det där lät ju inte det minsta roligt. Usch å fy för att vara sjuka båda två :(

Krya på er nu alla sjuka, barn och vuxna.

Jag trodde barnakuten var till för sjuka barn... :confused: Riktigt dåligt att ni inte fick gå dit. :mad:

Jag håller helt med dig här Michaellan... Här gjorde ju vården fel. Speciellt som man dessutom HAR en barnakut, det är ju inte alla akutmottagningar som har det. En som dessutom var öppen ett tag till. Nä fy, det där känns riktigt ruttet faktiskt!

Armani: Hoppas att det blir lite sömn iaf. Har ni gett honom av de mediciner som ni har? Slemlösande så att de vidgar lite.

Tycker också de gjorde fel faktiskt, barnakuten hade ju öppet i över två timmar när vi kom in, skittaskigt faktiskt kan jag tycka. Där satt ett par lite större barn till i väntrummet, i 10-årsålder. Tycker det kändes taskigt både mot vårt lilla troll och dessa två, att behöva sitta där nere och vänta.

Han fick både alvedon och sin inhalator med cortison. Hoppas han kan sova lite på det iaf. Just nu sover han, och har gjort i 1,5 timme. Men om det blir som det brukar så kommer han vakna lagom tills vi har kommit i säng. Jag kan dessvärre inte gå och lägga mig tidigare då jag har massor av skolarbete framför mig.. Och så skulle jag behöva leta efter Armanis jäkla pass..

MEN SÅ RUTTET! :mad:

Här har hostan äntligen börjat ge med sig. Vet precis hur kul det är att bli väckt av en hostande, liten stackare lagom där kring 01 när man (jag) just somnat.

Med detta inlägg ska jag ge mig för ikväll och åtminstone försöka somna lite tidigare. Är mycket jag skulle vilja svara på men det tar sån tid med mobilen.

Men fy så dåligt att ni inte fick komma till barnakuten! Hoppas ni får tid imorgon bitti så att ni kan komma tillrätta med hans hosta.

Viv, Stackars er, halsfluss är ju inte roligt alls!

Michellan, fy, vi vet ju precis hur det är att ha ett barn som blir bitet. M har ju hunnit bli biten två gånger, varav det hade gått hål sista gången :( Vi har starka misstankar om vilket barn det är som biter och det ska flytta upp en åldersnivå, men det har inte skett än. Personalen får inte berätta vilket barn det är, däremot kan man ju fråga vad de gör för att det inte ska upprepas. Vi kände också lite så att en gång är "ingen gång", men när det hände igen efter bara två veckor så var det inte kul alls. Då frågade jag rätt ut vad de gör för att hon inte ska bli biten igen och sa att hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte acceptera att hon ska behöva bli biten flera gånger på dagis för att ett barn har problem. Sedan dess har det varit lugnt.

Jag hade faktiskt svårt att somna igår kväll bara för att tankarna snurrade i skallen. Isabella har ju skrapsår i pannan efter tänderna så hade hon blivit biten någon annanstans så hade det nog gått hål med den kraften :crazy:
Vi sa att vi skulle släppa det men jag kan inte, jag vill veta om barnet har bitit förr eller om det är första gången. Jag behöver inte alls veta vilket barn det är det är ointressant för bits barnet så måste de ha bättre koll på det barnet. Det känns inte bra att det finns barn som biter så hårt i ansiktet på andra barn.

Prata med personalen, fråga om de skrivit en tillbudsrapport på det som hänt.
Barnet som bet Bellan kan ju ha bitit andra barn tidigare?

Kontakta Bellans försäkringsbolag också, och dokumentera skadan. Det kan ju bli så att det blir ett ärr av det hela sen, och det är inget kul att ha ett ärr i ansiktet.

Jag hade inte heller kunnat släppa det. Hade S blivit biten så allvarligt som stackars isabella hade jag gått upp i atomer och jag förstår att du mår dåligt. Jag skulle må lila dåligt om det hade varit mitt barn som bitit...

Vet inte om du har något bra tips, men jag vet varken ut eller in. Förra grav så mådde jag ju illa i 5 månader. Då kunde jag inte borsta tänderna, för så fort tandborsten hamnade i munnen så kräktes jag. Nu har redan samma jävla elände börjat och jag blir vansinnig. Jag atar att ha beläggningar på tänderna och ha dålig andedräkt, men jag hatar ännu mer att kräkas. Kan jag gurgla munvatten, eller är det farligt för bebisen? Finns det något annat sätt?

Förstår att du har svårt att släppa det, det är liksom inte roligt när ens eget barn råkar ut för ett bitbarn, tack och lov tror jag att vi slipper sådant med Milton. Han kan nog hävda sig på avdelning = näst största barnet på avdelningen :D Men jag dör om han blir ett bitbarn :S
Tycker ändå att du ska ta upp din oro med dagispersonalen, tror det är viktigt för din egen skull att du pratar med dem, de har kanske "vidtagit åtgärder" (vad hemskt det lät, men kom inte på bättre ord!) och kanske behöver du inte oroa dig över det mer :) Lätt för mig att sitta här och säga va?!

Kl

Natten har faktiskt gått jättebra, vilket är konstigt med den hostan Milton hade igår. Han har sovit hela natten :eek: Och hostade nästan inget nu på morgonen heller. Jättekonstigt. Vet inte om jag ska ringa till sjukhuset och höra med dem, eller om vi nu ska avvakta och vänta på den läkartiden vi redan fått längre fram.
Egentligen vill jag ringa in och ifrågasätta akutens system :o

Tycker faktiskt att du kan göra det. Ringa alltså. Det var riktigt dåligt av dem.

Här så fick jag äta upp att jag skrev att hostan blivit bättre - givetvis hostade han massor inatt.

Tycker faktiskt att du kan göra det. Ringa alltså. Det var riktigt dåligt av dem.

Här så fick jag äta upp att jag skrev att hostan blivit bättre - givetvis hostade han massor inatt.

Ringde dit och sa som det var, att jag tyckte det var beklagligt att man ska behöva sitta nere på akuten med ett så litet barn, när barnakuten faktiskt har öppet. De tog till sig det (?), men sa samtidigt att det är så det fungerar hos dem :confused:

Usch, hoppas hostan hos er blir bättre snart igen. Milton är inge kry, men sp länge han inte hostar, så är vi tacksamma....!

*kl*

Har varit hos bm idag och allt såg finfint ut. Fast hade bara ett sf mått på 26cm. 2cm mindre än samma vecka förra gången. Så fick en tid om 2v ist för 3 för att kolla så magen växer på. Hoppas bebis inte är så liten att jag måste gå över 14 dagar för att den ska bli stor nog. Men verkar skönt att jag inte riskerar att få någon jätte bebis iaf! Annars så ligger jag på +9kg i vikt. Det får jag väll anse vara ok.

Annars så har dagis äntligen hört av sig så dom kommer på hembesök på måndag. Men har fortfarande inte fått några papper från kommunen om det hela. Jaja dom har iaf 3v till på sig. :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
947
· Visningar
29 764
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka