Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det "roliga" är ju att om tandläkare lägger bedövningen som de ska göra så är det bara sticket som känns. Men få tandläkare lägger bedövningen som de ska utan alldeles för fort = det spänner och gör satans så ont.
Gummihandskar vad gulligt det lät
Men jo vi använder handskar mer eller mindre alltid. Det är helt okej att inte använda handskar och det rekommenderas att man inte ska använda handskar vid t.ex. undersökningar när man inte är i patientens mun med händer. Med det menas att en undersökning görs med instrument (spegel och sond) och behöver därför aldrig komma i direktkontakt med munnen. Allergier ökar inom tandvården och det beror eventuellt/troligen på den frekventa handskanvändningen.
Har man en hel, intakt hud på händerna så ska det vara bättre än handskar.
Och vad det gäller vanliga sprutor och blodprov så va jag lite skeptisk mot dem innan. Men efter graviditet och förlossning så är det en baggis nu mer
Fast ryggbedövning kommer jag aldrig nånsin att tillåta igen! Det va den värsta delen av hela förlossningen! Hade den hjälpt efter två omgångar så hade jag förlåtit den, men inte när jag hade effekt i 15 minuter
Åh jag får så dåligt samvete alltid när ni pratar om tandläkarbesök. Jag har inte vart hos min på 5 år jag är jätterädd och ju längre tid det går ju räddare blir jag jag borde gå för det är en tand som är sönder tror jag fast det gör inte ont (längre). När jag blev vuxen fick jag byta tandläkare och han är inte lika bra som min gamla. Den nya är otrevlig o hårdhänt. Jag vill alltid ha bedövning innan sprutan men de tyckte han var onödigt så jag fick ingen och sen dess har jag inte gått till tandläkaren igen. Idiotförklarar ni såna patienter som mig?
Hahaha Skrev först handlar, men tänkte att det kan ju lika gärna vara skinnhandskar då, så gummihandskar fick det bli
Han använde inte handskar alls, han höll i mungipan på mig, det var så långt han var inne i munnen. Nu när jag lagade en tand härom dagen så kommer jag faktiskt inte ihåg, men jag tror inte att han använde det då heller. Men är osäker på den punkten känner jag.
På mig funkar det inte riktigt så. De gånger sprutan gör ont så det ilar i hela nerven tar bedövningen som allra bäst. När jag drog ut sista tanden fick jag 3 sprutor som inte kändes alls. Jag kände direkt att de inte "tog" och jag kommenterade det också. Fast han trodde inte riktigt på mig utan började vicka på tanden ändå. Men det gjorde alldeles fruktansvärt ont då, så han la 2 sprutor till.Det "roliga" är ju att om tandläkare lägger bedövningen som de ska göra så är det bara sticket som känns. Men få tandläkare lägger bedövningen som de ska utan alldeles för fort = det spänner och gör satans så ont.
Modett morfin