Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Det är ju jätte svårt att sitta bakom dataskärmen och gisas sig fram till vad det är för vass benbit du känner :D
Nähe, säger du det?! ;) :rofl: Jag får väl avvakta och se om det kommer ut något. Jag undrade mest vad som gäller vid såna här grejer, får jag betala för besöket eller inte om jag säger att jag har problem som uppkommit efter utdragningen?

:eek: :eek: Vilka fynd!! Där hade jag också velat handla!!

Jag vet, trodde först det var felmärkt men de hade ingen koll verkade det som. De hade en märkeshörna men dessa kläderna hängde bland de vanliga.

Du hade med fyndat! Fint med färg på barn tycker jag :)

Jag blir inte förvånad om du får betala det blir jag inte men ibland kan man ju få slippa debitering om tdl är på bra humör ;)
Vissa patienter blir nästan förnärmade när man inte kan ställa telefondiagnoser. Eller när de ringer och undrar om de kommer få ont av sin trasiga tand -eh ja du, jag kan tyvärr inte spå framtiden. :D

Vilken fin kille! :laugh:

Ja han verkade tycka att han va fin själv också! Så nu hoppas vi att regnet håller i sig till imorgon så vi kan testa det ute. Är iofs kanske lite för varmt än men får ta på lite kläder under! :)

kl
E det bara jag som e evinnerligt trött på detta dagissnörvlande. Jag vill kunna andas igen. T tar det ganska bra dock, vilket e jätte skönt. Har varit några tunga hostnätter men annars mest rinnande näsa.

Däremot så trivs hon nu mer på förskolan. Hon rusar in i parken på mornarna och vinkar glatt farväl.

s_1240.jpg

Oh nej du är inte ensam om att vara trött på det! Jag är inne på min 4:e vecka som förkyld. Isabella är också inne på sin 4:e vecka men med slemhosta som sakta men säkert blir bättre och bättre. Jag har mina gissningar på att hon snart ligger med feber och grönt äckligt snor igen :grin:

Kl

Shit! Det klickade till inne i magen!! :eek: Inte riktigt, men nästan på samma sätt som när vattnet gick förra gången. Nu är det inte det, men undra vad det var!? Det både lät och kändes. :eek:

Nej, inte än, Milton blev precis 16 månader. Har du? Har funderat på vad som görs vid just 18-månaderskontrollen, mer än vaccination..

Vi var där i torsdags jag och Samuel. Det var ju så klart han som kollades ;)

Det var ju det vanliga först.. Längd, vikt, huvudmått, utveckling, mat, sov osv. Sen var det läkarkontroll. Läkaren ville veta om han gick/sprang, om han kunde klättra. Om han visste vad olika kroppsdelar hette. Om han kunde prata - och lite grann om vilka ord i så fall. Han fick bygga med klossar, han fick rita, han fick klättra upp på en ställning. Han fick utföra "uppgifter" på kommando. Alltså, "Samuel, hämta boken" osv. Han fick visa att han kunde förstå vad man sade, och kunde utföra det som efterfrågades. Som en liten extragrej så visade Samuel att han minsann kunde klä på sig sina byxor själv och gå ut :angel: Han var nämligen inte alls intresserad av den här kontrollen. För det var ju så att läkaren också kände på magen, lyssnade på hjärta och lungor, kollade ögonen, och öronen och lite reflexer i ben/armveck. Min lilla S blev dessutom väldigt förnärmad när läkaren skulle undersöka om kulorna kommit ner eller inte. Så han knep ihop benen och gallskrek. Det var inte ok. Hur mycket än läkaren försökte så bara skrek han. Så den punkten fick vi med oss hem. Känna om kulorna trillat ner i påsen, eller om de är kvar. Å sist så var det ju vaccineringen också. Den gjorde ont :(

Kan inte lederna poppa på bebisarna också? Jag kommer inte ihåg vad jag läste på den tiden man själv var gravid, det är ju snart två år sedan :angel: ofarligt med obehagligt vill jag minnas att det är iaf!

Om du får betala eller inte beror väll lite på om du går privat eller hos Folktandvården. En vän fick betala alla misstag hennes tanläkare gjorde. Der största va att han hade av en borr som fastnade i tanden som hon fick gå med ett tag och sen fick dom öppna tanden ännu mer än vad som va tänkt från början för att få ut borren och allt det fick hon betala. Skitdumt! Jag slapp betala när jag gick tillbaka till tandläkren sist eftersom jag sökte för samma smärta och det va dom som missat. :)

(Hon går alltså privat och jag hos folktandvården.)

Senast ändrad:

Usch vad jobbigt. Varför får hon sådana här perioder? Alltså är det nått särskilt som ligger till grund för det? Och hur ofta får hon det?

Jag önskar ganska ofta att min mamma kunde ta och söka hjälp.. Hon har typ socialt handikapp, eller nått. För ibland är hon helt oförmögen att träffa folk.

Jag vill nog hävda att det beror mer på tandläkaren om du får betala eller inte än om du går privat eller ftv.
Gör man fel så gör man fel och vi debiterar inte för fel trots att vi är privata.

O doris :love:! Hästen är omåttligt populär här hemma. Hon har länge varit lite rädd och avvaktande mot den. Men nu studsas det för glatta livet flera gånger per dag emedan mamma sjunger på Bom Sicka Bom. Upptäckte just att den använts så mycket att han blivit helt svankryggig (luften har sipprat ut).

Vet fktiskt inte riktigt för det går inte att få ur henne så mycket. Det är ju inget "fel" på henne, bara på alla andra... Och så säger hon så mycket saker som jag inte alls håller med om och tvingar mej välja sida, henne eller pappa, och det vägrar jag göra. Måste göra klartlösdriften här hema så jag kan ha dem hemma...
Nu lyckades jag missa ett samtal från deras hemtele och svarade när det ringde från pappas mobil och fick mej en redig utskällning för att jag inte svarat på det första... Suck.. Tror ja ska gå och lägga mej nu faktiskt... En bra helg som slutar tårar och dåligt samvete. Skit oxå :cry:

Det händer inte ofta men ibland kan jag bli lite ledsen över min lilla bekantskapskrets. Jag har ju alltid varit enstöring och suttit ensam hemma som barn och lekt med mina my little ponys men nu kan jag känna ibland att det hade varit skönt att haft lite fler vänner. Bara att kunna fika på stan eller så men men är man som man är så får man ha tråkigt i perioder.

Usch vad tråkigt att inte ha bil. man blir ganska begränsad utan den.

Vi har också en väldigt liten umgängeskrets. Det är rena turen att jag lyckades hamna i en sån bra babymassage grupp så vi kunde göra våran egna mammagrupp. Utan onsdagsträffarna hade första året varit väldigt tråkigt. Just nu har våra bästavänner fullt upp med allt folk som ska komma och hälsa på deras bebis så känns inge kul att "tjata" om att få komma dit hela tiden.

Ja det är riktigt segt att vara utan bil. Spec nu när jag inte orkar gå dom 6km in till stan för att strosa. Va enklare när vi bodde mitt på stan att roa sig nån timme här och där. Men vi ska köpa en liten skruttbil som sambon kan ta till jobbet för han åker iaf bara in till stan och sen står bilen där hela dagen.(han samåker 2/3 av vägen) För sen med två barn och alla bvc besök i början med bebis så måste jag ha bilen nästan.

sån där känsla om att ogilla tempot/vardagen brukar jag också få.. Man känner sig låst, och som om man inte kan/hinner/orkar göra nått. Dagarna passerar, inget är roligt, bara en massa måsten. Mörkret kommer skämmande fort och regnet bidrar till en tung känsla.

Brukade du ha sådana känningar innan Bellan?? Eller har det kommit nu?

stackars lilla pållen då :D svankryggig som 10-månaders hihi, hur skall det sluta? Haha, bara kul att den kommer till användning iaf :)

Jag har bästa kompisen som också har barn men jag känner att hon vill inte träffas lika mycket som jag. Sedan blir det mest sporadiska träffar med de andra, det är sjuka barn och det är ditten med datten så tillfällena man ses blir bara färre och färre.

Klart mycket enkalre för dig att ha bilen när ni ska på BVC m.m. :)

Det händer inte ofta men ibland kan jag bli lite ledsen över min lilla bekantskapskrets. Jag har ju alltid varit enstöring och suttit ensam hemma som barn och lekt med mina my little ponys men nu kan jag känna ibland att det hade varit skönt att haft lite fler vänner. Bara att kunna fika på stan eller så men men är man som man är så får man ha tråkigt i perioder.
Det är samma för mig. Jag fikar jättegärna med dig på stan ibland, för jag känner nästan ångest över att vara ensam här ute i ödemarken i ett år till. Förra gången var ju ändå två av grannarna hemma. Den här gången har jag absolut ingen att umgås med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 569
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka