Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Där ser man! Huvudsaken är ju att alla tänder kommer upp till slut. :laugh:

Men du, är det verkligen bra att jag fått värsta spetsiga benbiten (?) som skaver och nästan gör hål på tandköttet på insidan, bredvid tanden jag drog ut? (Misstänker att något i käkbenet gått sönder) Jag hade ju ont så länge och inflammationen tog ju flera veckor på sig att gå bort. Jag förstår ju varför nu. :crazy: Nu är det bra, men den där spetsen skaver från insidan och ömmar ibland. Om jag "reklamerar" det, vad händer då? Får jag betala för att få det borttaget?

En helt annan sak. Jag fick en blankett av bm som ska fyllas i och lämnas till BVC. Där finns en rad där jag ska skriva "social bakgrund". Vad är det? Alltså jag vet vad det är, men vad ska jag skriva? :confused: Vi lever väl under alldeles normala och bra förhållanden, men att skriva det känns ju lite märkligt. Vad är avsikten med den raden?

Hua dessa kindtänder ser jag inte fram emot. Dessutom kommer dom säkert komma när bebis föds. Dålig tajming där. Men hoppas att dom inte gör så mkt besvär ifrån sig. Det har inte M's 6 första gjort iaf. Hans andra framtand nere har nyss brytit igenom och är påväg upp. Sen har han 4st uppe så han är väldigt sen med sina tänder också. Men han lär nog inte bli utan iaf.

Hum du/ni får boka in något skojjigt till helgen som livar upp den tråkiga veckan. Vi har också en relativt tråkig vecka framför oss. Sambon börjar imorgon och slutar sen på måndag morgon. Vi har ingen bil som vanligt när sambon jobbar så vet inte alls vad vi ska hitta på här hemma. På tisdag är det iaf dax för bm igen, lite kul iaf!

Jag tror att kindtänder=stora tuggtänder och hörntänder=spetsiga "huggtänder" :D

*kl*

Idag så har jag och Milton fyndat lite! Efter äventyrsbadet så tog vi en liten shoppingvända. Den avslutades på Lager70 där vi fann ett Didriksson Boardman set för 389kr. Det ansåg jag vara ett fynd då man får lägga nästan samma pengar för ett beg. på tradera. Så nu ska han väll kunna leka ute i höst! :)

81c6b3a6-ec8e-47c4-ab0a-2a6782e6067f8.jpg

Har benbiten kommit allt eftersom eller har du alltid haft den? Är det något som har kommit allt eftersom så funderar jag på om det är en rotrest som kroppen sakta men säkert håller på att stöta bort?

Ingen aning om vad de vill få ut av den raden om social bakgrund. Lämna den blank du, det hade jag gjort.

aneka: Isabella har tänderna bara ploppat upp på och inte märkt något av tandsprickningen. Inte ens kindtänderna för där hade hon helt plötsligt 2 stycken i ök.
Sällan blir man ju utan tänder och det är ju tur :)

Oh nej, det är inte alls samma :) Först har du stora och lilla framtanden och sedan kommer hörntanden (aka vampyrtand, huggtand) sedan kommer 2 små kindtänder och sedan 2-3 "stora" kindtänder.
Hörntanden är den tredjetanden från mitten och har ingen tuggyta som kindtänderna.

Jag kände den när svullnaden gick ner. Den har inte varit där förut. Tyckte det var konstigt att ha inflammation bredvid liksom, när själva hålet efter tanden var ok. När jag drog ut en annan visdomstand som kom det ut flera benbitar genom tandköttet under en ganska lång tid. Det kanske blir så nu också.

Låter bra att kindtänderna kan komma upp bara sådär dom också. :)

Jag kände den när svullnaden gick ner. Den har inte varit där förut. Tyckte det var konstigt att ha inflammation bredvid liksom, när själva hålet efter tanden var ok. När jag drog ut en annan visdomstand som kom det ut flera benbitar genom tandköttet under en ganska lång tid. Det kanske blir så nu också.

Hmm... låter ju lite som att det kan bli så nu också men annars får du ju ringa tdl. Det är ju jätte svårt att sitta bakom dataskärmen och gisas sig fram till vad det är för vass benbit du känner :D

Jag måste bara berätta om mina fynd i helgen. Vi var på en barnmarknad, skulle inte köpa nåt utan bara titta vad som fanns. Men jag hittade en isbjörn of sweden jacka i nyskick för 40kr :eek: Jag tror inte de hade riktig koll på vissa märken. Köpte även en Reimaoverall i fint skick för 80kr:bump: och det hängde flera stycken i olika stl för knappt några pengar alls.

Ja det fanns svart/grå och hel blå också men tyckte att denna färg va lite roligare. :)

Hum du/ni får boka in något skojjigt till helgen som livar upp den tråkiga veckan. Vi har också en relativt tråkig vecka framför oss. Sambon börjar imorgon och slutar sen på måndag morgon. Vi har ingen bil som vanligt när sambon jobbar så vet inte alls vad vi ska hitta på här hemma. På tisdag är det iaf dax för bm igen, lite kul iaf!

Det händer inte ofta men ibland kan jag bli lite ledsen över min lilla bekantskapskrets. Jag har ju alltid varit enstöring och suttit ensam hemma som barn och lekt med mina my little ponys men nu kan jag känna ibland att det hade varit skönt att haft lite fler vänner. Bara att kunna fika på stan eller så men men är man som man är så får man ha tråkigt i perioder.

Usch vad tråkigt att inte ha bil. man blir ganska begränsad utan den.

Jag måste bara berätta om mina fynd i helgen. Vi var på en barnmarknad, skulle inte köpa nåt utan bara titta vad som fanns. Men jag hittade en isbjörn of sweden jacka i nyskick för 40kr :eek: Jag tror inte de hade riktig koll på vissa märken. Köpte även en Reimaoverall i fint skick för 80kr:bump: och det hängde flera stycken i olika stl för knappt några pengar alls.

:eek: :eek: Vilka fynd!! Där hade jag också velat handla!!

Aha tack för förklaringen :) Iggy håller också på att få både hörn och kindtänder nu och en förkylning på det. Så det har vart lite jobbigt för honom ett par dagar.

Hmm de var nåt mer jag skulle fråga er om men de försvan...:grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
864
· Visningar
26 451
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka