Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

cevix näsatan utplånad, öppen tre är ute på promenad efter att ätit middag

Nej, det är nog inget för oss. Vi går mest dit för att dra igång tänket. Fast läget är bra och vi känner folk runt omkring.....

Åh vad spännande!! :banana:
Mobilförbud? Det var ingen som berättade för mig. Vi både ringde och surfade från både förlossningsrummet och bb-rummet.

Kl
Nu sitter vi på bussen till Stockholm. Om två timmar ska vi se Riktiga män på Maximteatern, sen ska vi hitta något bra ställe att äta på och därefter ska vi gå till hotellet och sova! :D Känns lite konstigt att inte ha Vilgot med sig...

Men Gud, här händer det grejer! Håller tummarna för att allt ska gå bra!

Trådens första "andra"baby. :D

Men oj vad spännande, har tänkt på dig hela dagen, ja tänk att trådens första "andra-bebis" är pågång nu, jag kan knappt fatta det!!

Min mobil ringde på förlossningen och Lena (bm) sa att de (mobilerna) får man egentligen inte ha på här inne :o ooops... men sen på bb så tror jag att man får ha dem utan problem :)

Senast när vi va in på fl så satt jag med telefonen när bm kom in och hon sa inget. Har inte för mig att det stod något i någon lapp heller. Fast det va ruggigt dålig mottagning både på fl och bb så gick knappt att använda mobilen om man inte stod tryckt mot fönstret.

Nej jag har inte sett några lappar på förlossningen här heller så vi tänkte väl inte så mycket på det. Hon sa ju inte det på ett surt sätt iaf utan mest skrattade lite eftersom det ringde när jag krystade ;)
På barnakuten, när man blir inlagd där, så fick jag ha mobilen så länge jag inte gick runt i korridoren med den och pratade trots skyltar att den ska vara avstängd :)

*kl*

Oj vad spännande Mikan! Håller tummar och tår här!

Behöver lite hjälp av er... Första helgen i november ska vi på fest där man ska komma som "någon annan" Utklädd alltså. Först tänkte jag att det här blir lätt men nu är jag helt förvirrad. Var inne på troll ett tag. Väldigt lätt att bara krusa hela håret, måla lite svarta fräknar och en svart tand och ta några trasiga kläder och sy fast en svans, typ...

Men jag vet inte.... Fler förslag?

Låter häftigt med att klä ut sig till troll :laugh:
Själv så är jag tråkig och klär ut mig till samma sak varje gång jag går på "maskerad" Cowgirl eller nån som jobbar på bordell på 1800-talets vilda western :D
(ja, på min smala tid då ;))

Haha! Härligt att telefonen ringer mitt under krystningen! Att stänga av telefonen var nog det absolut sista jag tänkte på när vi klev in på förlossningen. Tror förresten inte att mobiltelefoner varken gör till eller från faktiskt. Man får ju inte ha dom påslagna på flygplan heller, men jag vet från mkt säkra källor att ett gäng piloter satt och snackade i sina telefoner i en B747 medan de (inte just dom som pratade) övade start och landningar. Och det planet trillade inte ner.

Kl
Vi måste vara de enda som är tillbaka på hotellet kl 20 under en Stockholmsweekend och har för avsikt att sova istället för att gå ut. :D Teatern var bra och vi åt buffé på en kinesisk/japansk restaurang efteråt. Och nu ligger vi alltså på hotellsängen och tittar på tv. :p

Bäst att passa på och njuta av lugnet!! :) Ska ni göra något imorgon också eller åker ni direkt hem?

Nej eftersom vi kom in ganska tidigt i fl-skedet (trodde vi) och skulle ha något att sova på för de jädra oreglbundna förvärkarna, så skickade jag sms till mamma, mitt i natten vid 3-tiden, att hon skulle släppa ut hästarna och lite så för vi skulle bli kvar på förlossningen när det visade sig att jag var öppen 5cm med utplånad tapp. Hade inte en tanke på att stänga av den men hade ingen tanke att använda den heller senare på dagen.

Fast jag är glad över mobilförbudet på flygplan. Tycker det är så skönt att slippa lyssna på folks högljudda (!) monologer, plingande och plongade mobiler så det är bara bra att de har förbud. Samma sak på sjukhus, så skönt att slippa det där också så för mig får det gärna vara ljug om hur mycket det stör så länge jag slipper lyssna på folks mobiler :o

Härligt att ni har det bra i sthlm :laugh:

Btw ligger också redan i sängen och kommer nog faktiskt somna snart. Tror att det är senaste veckans kassa sömn som spelar in. Är lite irriterad på mina fogar också som gjorde mig halft handikappad ikväll bara efter att ha plockat lite äpplen, gått till lekparken med vagnen och sen dammsugit. Inge skönt att sitta i soffan när jag vet att jag knappt kommer upp sen. Så nu ska det sovas. Imorgon blir det äventyrsbadet med Milton och en del ur mammagruppen! :) Så gissar att jag kommer vara invalid imorgon kväll också.

Vi njuter i fulla drag även om vi saknar vår busunge massor! Han har varit med sin mormor och morfar på nåt jippo och han hade fått ballong och en jojjo med GB-logga på. :D Så vi vet att det inte går någon nöd på honom.

Bussen hem går 11:45, så vi går nog en sväng på stan innan. Fast jag vet iofs inte när de öppnar här, men inte kan det väl vara som i Västerås att de öppnar kl 12 på söndagar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
811
· Visningar
24 908
Senast: EZMK
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat