Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Mina fogar är lite konstiga. Förra gången hade jag bara ont fram, men nu är det bara bak. På morgonen och under dagen känner jag inget, utan det kommer på eftermiddagen/kvällen när jag är hemma. Säkert för att jag inte är "rak" hela tiden som jag är på jobbet. Det blir väl belastning på ett annat sätt när jag är med Vilgot.

Fast det är väll rätt vanligt att foglossningen kommer mot em/kvällen. Så är det varje dag för mig även om jag gör lika saker hela dagen. Känner inget medans jag håller på med det tunga men sen vid kl 17-18 kommer det ikapp och huxflux måste jag halta fram. Här gör det ont på precis samma ställe som förra gången. Hela svanskotan och bakre bäcknet låser sig känns det som. Men men inte långt kvar nu! :)

Åh vad spännande!! :banana:

*kl*
Någon mer som varit till BVC på 18 mån kollen med sin pojke än här inne??

Vad mysigt det låter med en weekend på tu man hand! Skulle också gärna åkt iväg med min sambo över natten. Nog för att Milton är underbar och sover hela nätterna alltid nu mera *peppar peppar*, men just att rå om sig själva bara sådär, måste vara härligt :)

kl

Idag är mina boxdörrar uppe!! Bara dörrarna med plank i, imorgon ska järn(?)stommen som är dörren så att säga, målas. Fönstergallerna är uppe och där ska duttas på lite färg på det ena där med. Fönsterna är halvmålade, ska bli färdiga imorgon. Och så ska där fästas lite saker i golven u-järn etc. som ska hålla dörrarna på plats. DET TAR SIG = Lycklig Fanny :D
Har ni alla en fin helg?

*kl*
Nån har skrivit Grattis i Mikans logg på fejjan :banana:
kan bebbe vara ute nu tro? :laugh:

Det får vi hoppas!! Hoppas att allt har gått bra för henne!! :)

Vad roligt att det går framåt med stallet :laugh: vi borde verkligen ta tag i stallet här hemma och göra klart det men men. Nästa sommar kanske vi inte har några renoveringar på huset så att vi kan ta tag i det :angel:

*kl*
Idag har jag gett M sovmorgon medan jag gick upp med Bellan. Hoppas han ger igen nästa helg till mig. Det är inte förrän nu som jag känner att det hade varit skönt med sovmorgon på helgerna när man går upp tidigt i veckorna och Isabella fortsätter att gå upp tidigt även på helgerna. Alternativ får man gå och lägga sig 19-19.30 samtidigt som Bellan :cool:

E ska på kontrollen i nästa vecka, vaccinationen däremot klarade vi av i somras (i juli när det var 18 månader sedan han föddes). Armani, förutom sprutan tror jag att det som ingår är att de ska kunna gå, stapla klossar på varandra och kunna 8-10 "ord" (men då gilla brumljud som "bil" etc).

Och heja Mikan! :bump:

I övrigt får jag inse att det är jättelänge sedan jag skrev något här. Allt är bra med oss i alla fall, jag och E är ute och leker mest hela dagarna och får i oss ohälsosamt mycket frisk luft :D. Och så går vi på "simskola" en dag i veckan, E har precis lärt sig att flyta runt själv med armpuffar - häftigt tycker jag!

Kul att höra av dig igen! :laugh:

Ang 18-månaderskontrollen så har vi inte varit där än och inte fått någon kallelse heller. :confused: Vilgot fyller 18 månader på onsdag, så jag måste ringa och kolla upp det. Sprutan fick han redan vid 1-årskontrollen eftersom vi skulle iväg på semester då.

Kl
Nu har vi intagit hotellfrukost (bland de bästa jag ätit! :d) i lugn och ro, läst tidning i lugn och ro och nu sitter vi i sängen och tittar på Nyhetsmorgon i lugn och ro. Väldigt skum känsla faktiskt. :D Men åh så mysigt det ska bli att hämta gosungen i eftermiddag!!! :love:

*knappen*

Jag har lite söndagsångest idag. Det är ganska ovanligt att jag har det men just nu känner jag verkligen inte alls för att jobba i veckan. Jag har ont i kroppen, ont i halsen och är så fruktansvärt trött.
Känns inte som att jag har varit ledig i helgen fast jag egentligen har haft en riktigt bra helg med ledigfredag och allt. Börjar känna mig lite låst i livet och känner mig onöjd, på vad vet jag inte ens, bara en såndär olustkänsla.

Får bli en tidig kväll (inte för att jag eg tycker det normala 21.30 känns så sent) och hoppas att dagen känns bättre imorgon.

Och jag har ångest för att åka till stallet för mamma är i en "period" just nu och bara gråter och gråter och jag orkar inte! Önskar att hon kunde gå med på att söka hjälp. Vet inte vad jag ska säga till henne längre. Suck.

Oj, nej då förstår jag att det inte känns så kul att åka till stallet :crazy: "period" uppfattar jag som att det är något återkommande?

Det lät tungt :crazy:

Kl
Joinar de ångestladdade. Arg och ledsen på maken, vill inte skriva in mig på arbetsförmedlingen på onsdag med allt vad det innebär, och bara allmänt tungt och mycket nu. Brukar alltid ha en deppig period på senhösten (inget allvarligt, mest mörkret och kylan som drar ner humöret, men ändå) och i år blir det nog något alldeles extra.

Oj, det låter verkligen jobbigt. :( Det går ju inte att tvinga någon till hjälp, men går det inte att hjälpa henne lite på traven?

Kl
Pu.... Nu sover äntligen Vilgot. Han har varit jättejobbig ända sen vi hämtade honom i eftermiddags. Det måste vara en kombination av 4 st kindtänder på gång, övertrötthet och att han saknat oss. Ingenting har varit bra idag.

Är det normalt att kindtänder kommer före hörntänderna? :confused: Det ser nästan ut som att det ska in två tänder i varje glugg som uppstått nu.

Isabella har varit "sen" med alla sina tänder utom kindtänderna, de första fick hon redan som 14,5 månad gammal :D sista 4:e framtanden i underkäken bröt igenom i torsdags ;)

Usch och fy för söndagsångest :( hoppas det känns bättre när du väl har stämplat in på jobbet. Du har inget kul att se fram emot i veckan som du kan rikta energin mot?

Ia*: Kan inte du ta kontakt med någon psykolog som kan kontakta din mamma som i sin tur kan lyckas få med henne på ett samtal? Låter som att din mamma verkligen behöver få hjälp. Jobbigt för dig också. Stallet ska vara kul att åka till!

Modett: Ne ams är väll ingen boost för självförtroendet direkt :( tråkigt att du inte fått napp på något av jobben. Men du får iaf komma på intervju titt som tätt så snart har du nog en anställning! Jag tror på dig!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
863
· Visningar
26 451
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka