Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Jaha....
Kommer ni ihåg att jag hade dåligt samvete för att jag lämnade Vera själv på den inglasade altanen när jag hämtade in hästarna härom veckan?

Nu kom "straffet".
Idag ringde sos (eller vilka det nu är) om att de hade fått in en ANONYM anmälan om att: Jag citerar "barnen lämnas själva titt som tätt"....

Undrar vilka det kan vara :grin:
Jag blir så trött på detta huggande, Vi gör inget olagligt, vare sig med hästarna eller med barnen. Men att elda bildäck är olagligt!
Hämd-tankarna gror men jag tänker inte sänka mig till deras omogna nivå. Jag skiter i att dem inte har någon soptunna, kör för fort, inte plogar, blockerar vägen etc... Det är för mig inte allvarligt. Men nog faaaaaaan måste de hämnas när det är dem som gör olagligheter och vi säger ifrån.

GAAAAAAHHHHHH.
Så nu har det negativa runnit av mig! :D

Kan tillägga att sos avskrev förundersökningen (eller hur det nu går till) och inget kommer att registreras.

Fy vad obehagligt att de håller på sådär!! Men det är skönt att veta att man inte gjort något fel, då har man ju inget att oroa sej för.

Jag har köpt två hummrar ( sådana man äter alltså, inte fordonet ;) ) Bara för att det var sååå billigt på affären (lättlurad) VAd ska jag göra med dem? Kan man äta dem som de är? Eller dela dem och gratinera dem?

Idag har vi varit i Västerås och köpt Flisans vinterutstyrsel. Vnterskor från Viking och overall från Reima. Är egentligen allergisk mot blommorna på overallen men efterso jag tror den är bäst så får jag ta blommorna oxå. :mad: Skönt att ha det klart och tydligen så är det rätt bråttom om man vill kunna välja vad man vill ha. Bara sonen kvar då....

I morse blev jag väckt av Alicias pussar :love: Finns det något bättre sätt att vakna på?? Tror knappast det <3

Tillägg: För min del passar en helg bäst med tanke på jobb och dagis. Då får Vilgots pappa lite välbehövlig enda tid också. Det är han verkligen värd.

Mig spelar det ingen roll om vi tar helg eller veckodag. Jag är flexibel, det är bara den 16/10 som jag har bokad, tyvärr inte till Sthlm utan mamma fyller år. Sedan vet jag inte när vi ska fira M's mamma som fyller år 24/10.

Emmah: Jag har faktiskt inget bra svar mer än att om tänderna inte blir lösa så gör det inget att det blöder runt dem. Håll koll på färgen på tänderna så att de inte mörknar.
Mineraliseringsstörningar (som det fint heter) kan vara svåra att påvisa att det är p.g.a. att barnet har ramlat som liten och inte medfött.
Hade det varit mitt barn så hade jag faktiskt inte kontaktat varken tdl eller bvc om inte tänderna blir lösa (ändrar färg) men som sagt jag har inget bra svar.

Bollen: Vad lågt av grannarna... finns inga ord för deras beteende egentligen. Sandlådefasoner :crazy:

Va omoget av era grannar. Måste ha sista ordet liksom. Irriterande!!

Jag hade blivit så jävla förbannad!! Förstår att du blev arg, fy vad obehagligt!

*kl*

Själva har vi en sjuk S, igen... Hon var feberfri i tisdags, gick på dagis igår och mådde bra, var lite trött på kvällen, men feberfri, så hg trodde bara hon var trött efter första dagisdagen igår. Lämnade henne imorse, ingen feber. Hon hade varit väldigt trött och gnällig på show sen, så hennes fröken hade tempat henne, fortfarande ingen feber. Hon hade somnat innan hon la huvudet på kudden, så de trodde bara att hon var trött. Sen hade hon varit lite disträ innan jag kom och hämtade henne, tempade henne när jag kom hem - 39,5. :eek: :cry:

Har så dåligt samvete att hg inte ens kunde vänta en dag till innan jag släpade iväg henne till dagis.

Nu är jag less på denna förbannade tand. Dagen va bra igår men fort jag la mig satte det igång att spänna och göra ont. Kl 3 kunde jag äntligen somna till. Alvedonen hjälper 1 gång på 3 typ. Nu spänner det och är känsligt i ena framtanden också. Gör ont i läppen där tandkött och läpp möts och sen upp brevid näsan och nästan upp till ögat. Svullnaden är bättre men kan det aldrig sluta spänna och göra ont för alltid? Blir på så dåligt humör av det här så tycker synd om min lilla familj. Kanske skulle behöva gå till tandläkaren men har inte tid imorgon. Men har inte lust att ha det såhär hela helgen. Ghaaaa!!

Så det va dagens gnäll från mig. :grin:

Men vännen... eftersom du är gravid och kroppens immunförsvar går ner iom det så kanske du verkligen skulle behöva penicillin. Det låter ju som att din kropp behöver få hjälp med att få bort bakterierna mer än bara att ta bort deras föda (din döda nerv som rensades bort i måndags) . Ring tandläkaren imorgon. Berätta hela händelseförloppet med svullnad och allt och se till att få hjälp. Så här kan du ju inte ha det.

Grrr, jag hade blivit galen! Fast du gör förstås rätt som inte tänker sänka dig till deras nivå. Börjat bygga på staketet än..? ;)

stolparna är på plats.... bara resten kvar då...

:D:D

Nej jag vägrar att sänka mig eller låta mig påverkas för mycket negativt.

Men fy fasen alltså vilka grannar du verkar ha, din stackare!! Jag hade blivit fly förbannad och vet inte om jag hade kunnat hålla tyst faktiskt. Kanske måste man det för att familjen inte ska behöva bli mer lidande av dessa idioter. Samtidigt hade jag inte velat att någon gör livet surt för min familj. Fast det gör de väl bara ännu mer, om du hade sagt något :S
Oj vilket svammel detta blev, blev bara så himla arg känner jag..

På tal om barn som slåss... Titta HÄR

Han har precis lärt sig att dansa och han hade dansat ett bra tag så jag tänkte att jag skulle filma det. Men jag fick en smäll, vart har han lärt sig det :eek: Skratta är väl inte det bästa heller :angel: men jag börjar alltid skratta när man absolut inte ska det.

Men guuu så söt man kan vara då :love: Vilket himlans finurligt leende han har din lilla I. Kommer helt klart att bli en tjejtjusare ;)
Vilken go dialekt du har sen. Jag skulle aldrig palla spela in mig själv med ljud.

OMG vilka grannar. Fy fan alltså. Upp med staketet snabbt som ögat så behöver de inte glo in till er.
Skönt att myndigheterna inser att det inte finns något fall.

Staket och höga träd (som skuggar :cool: ) ska upp. Pil växer snabbt har jag hört.

Äh det får mig bara att ta tag i flytt snabbare....

Va fina ni är! :love: Söta Iggy!

Precis sådär kan Milton också göra. Komma och slå en bara sådär utan anledning, inte ok. Men har märkt att här hemma sker det mest när han är hungrig eller trött. Lika taskigt hungerhumör som sin mor alltså. :angel:

Haha vilket härligt slut på filmen :D

*kl*
Idag är det ledig fredag :banana: superskönt men barnet gav ju inte en direkt sovmorgon. 5.48 vaknade hon pga hosta.
Har sedan redan bytt 2 bajsblöjor så det känns väl lite sådär som start på dagen men jag hoppas att den blir bättre nu :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
731
· Visningar
22 673
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka