Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Stackars människor som får sån här tandvärk. Men tycker mest synd om gravida med tandvärk som inte kan droga ner sig hur som helst. Fast alla kanske inte är så 'tåliga' mot piller som jag.
Jag kan säga att jag ser fram emot att få sova inatt i en nybäddad säng förhoppningsvis utan smärta så att jag kan sova hela natten och dessutom så är det min tur att få sovmorgon imorgon! :D

Barn har ofta kraftigt läppband. Har du tänkt på att många barn har glugg mellan sina framtänder? Det beror på läppbandet.
Jag tror inte alls ni behöver vara oroliga utan borsta tänderna var för sig så gott det går och känner ni att det är besvärligt och svårt kontakta er tandläkare om ni kan få komma och visa upp Vilgot och få tips om hur ni ska få rent.

Sedan så kommer nog Vilgot någon gång i framtiden ramla och slå i munnen och då kommer nog läppbandet gå av. Blöder som fasen men helt ofarligt och ibland lite "bra" när de har kraftiga läppband. Läppbandet trycker nämligen isär tänderna.

Isabella kom hem med fläskläpp idag - mamma mycket nöjd. Fläskläpp är ju perfa för då har hon haft stötdämpning till tänderna i fallet ;)

aneka: ja det är lite synd om er gravida som inte kan drogas som normalt folk ;) håller tummarna för en lugn natt!

Vilken tur att vi har dig här! :bow: :love: Tandborstningen känns allt annat än kul just nu, för enda sättet att den ena tvångshåller och den andra borstar... :crazy: Det är så synd, för det har gått då himla bra tills nu. Han tycker egentligen att det är jättekul att borsta tänderna och springer till badrummet när man säger att det är dags, han gapar jättesnällt och hjälper till att skölja tandborsten och ställa ner den i muggen igen. Men jag misstänker skarpt att han snart kommer att sluta med det eftersom det blir väldigt jobbigt en stund.

Btw! Snart är det oktober!! ;) :banana:

Fuuusk :p 76 + lite till här. Men inser att det nog kommer säga svisch så är det december. Hoppas det iaf! :D

Det kommer nog bli en sak som ni kommer få bråka om, det låter tyvärr lite så. Här hemma har vi bråk om hårborstning. De där jäkla lockarna bara tovar ihop sig :mad:

+ aneka; Jag återkommer om dag men vill ni inte ta det en helg så blir det en onsdag vid kl. 14 eller en fredag när jag är ledig och det är den 14 oktober.

Ååh, denna hosta tar kål på mig.. Minns inte sist vi hade en bra natt. Igår sov jag 00.30-06, och natten till idag var han mer eller mindre vaken och hostade från 03. *gnäll*

Sen är jag så grymt besviken på min man men det ska jag inte älta här.

Jag tycker att kl 14 är en jättebra tid oavsett om det är fredag eller inte. Fast egentligen inte, för det blir helt galet med Vilgots sovning på dagis då. Men jag kan iaf inte gå tidigare från jobbet, så det får ordna sig ändå.

Aneka & Mikan: Jag har 47 dagar kvar! :eek: :banana:

Tillägg: För min del passar en helg bäst med tanke på jobb och dagis. Då får Vilgots pappa lite välbehövlig enda tid också. Det är han verkligen värd.

Igår när jag skulle lägga mig började jag få kraftiga sammandragningar, det var helt omöjligt att sova och blev sittande vid tvn med vetekudde på magen till klockan var två.
Vid fyra vaknade A och började snurra runt , efter en flaska välling så kunde vi alla somna om vid 5.
Det är väl de senaste dagarnas tandproblem som stört alla rutiner plus att han inte kunnat äta ordentligt. Tur att han hat lite att ta av ;)

Idag blir det dagis och jag ska försöka göra något här hemma. Hur det nu ska gå om sammandragningarna/förvärkarna fortsätter.
Det var tur att vi fick sova ut en dag i helgen som var, tack mamma :laugh:

Kastanjen ni har, är det riktig kastanj eller hästkastanj?
Jag har hittat några roliga recept som det ska vara kastanj i men vi har bara hästkastanjer och dessa är giftiga att äta :mad:

Jag antar att det går att köpa kastanj typ på burk i affären, men det vore ju kul om man kunde få tag på egna.... Skåne ska tydligen vara okej för kastanjer att leva i, men inte här.

Det brukar finnas färska kastanjer (ätliga, alltså) att köpa på senhöstarna i matbutikerna, men det är nog för tidigt än, helt enkelt.

Theo har också haft grym hosta på natten :( inte alls kul. Vad ska man göra liksom. Men så slog tanken mig, kanske luften är för torr i hans rum nu när vi stängt fönstret? Så jag ställde in en skål med vatten under sängen så får golvvärmen sköta resten och *peppar peppar* hostan verkar gett med sig.

Michellan
Nu när vi är inne lite på tänder måste jag fråga dig hur orolig man ska vara när dom ramlar och slår sig i munnen? Theo har ramlat 2 ggr och slagit sig så han har börjat blöda i tandköttet vid framtänderna uppe sen dom kom. En av mina kusiners ex sa att man ska vara noga med att anmäla sånt till försäkringsbolaget ifall dom nya tänderna under tagit skada (hennes mamma är tandläkare) men min kära sambo säger att man inte ska vara så hysteriskt (jobbar på försäkringsbolag)....och mamma säger att man ska se till att få det i skrivet i hans journal på BVC...:confused:

Jag har ingen aning, vad är skillnaden :o Vad spännande, vad var det för recept? Tycker det känns sådär med en massa kastanjer nere på gräsmattan, är jätterädd att Milton ska hitta någon i gräset och sätta i halsen :S Går där varje dag och tittar, men det är ju lätt att missa dem..

Det var en av anledningarna till att vi sågade ner två kastanjer som stod på tomtgränsen. Sen skuggade de väldigt mycket med och så skräpar de ner väldigt mycket förutom att kastanjerna är otäcka när man har små barn :crazy:

A hade inga tänder på gång. Han åt vettigt i morse och var pigg så han skickades till dagis. När jag hämtar honom tre timmar senare springer han och ramlar på asfalten. När jag ska kolla händerna efter skrubbsår så har han fått fullt med blåsor på båda händerna, I bilen kollar jag vidare och hittar även blåsor på fötterna och utslag på benen. Höstblåsor it is alltså..
Inkubationstiden var är 3-7 dagar och man smittar alltså även innan de första symtomen kommit.
Dagis sa som det var att enligt deras regler är det dagsformen som avgör och iom att det smittar innan det syns så ör han välkommen ändå om han är pigg.
Och det smittar 1-2 veckor efter att det brytit ut. Nu gäller det för mig att knipa, ingen har kunnat svara ordentligt på hur mycket amningen skyddar för bebisen om den skulle få för sig att titta ut nu.

Äkta kastanjer är ett helt annorlunda träd, de är nog bara avlägset släkt. Tror att de kan växa i södra sverige, men mig veterligen odlas de inte kommersiellt, som man gör längre söderut. Men det är rätt gott, de smakar lite som mjölig sötpotatis, kan man säga. Trevligt pyssel att rosta kastanjer en höstkväll.

Höstblåsor har jag aldrig hört talas om. Känner att jag har lite dålig koll på alla sjukdomar barnen kan få. Får nog läsa på lite eller så lär man sig väll längs vägen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
732
· Visningar
22 727
Senast: _Elly_
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka