Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

*kl*

Ni med iPad, hur mycke minne har ni i era och går det att uppdatera och synka iPhonen via den? Är sjukt sugen på skaffa en men vet inte hur "stor" den behöver vara. På telefonen har jag 16 GB. Använder visserligen inte så mycket av minnet i den men gissar att om jag skaffar en iPad så lär jag nog ladda hem filmer så man kan kolla på film på Tvn via den.

Usch, jag lider verkligen med er som kommit hem till ett länsat hem. :( förstår att det är svårt att vara trygg då.

Jag hade också sug efter plopp hela förra graviditeten. :D nu är jag inne på schweizernöt. :o
Började må hysteriskt illa igår och mår lika dåligt nu. Är livrädd för att må lika dåligt som sist, jag förstår inte hur jag ska orka allt med djur och S om jag bara kan ligga i ett mörkt rum för att inte kräkas non-stop. :(

Är duot verkligen bra? Kikade lite på det igår åt min lilla fölmärr, tyckte det skulle vara kanon åt henne. Min förra häst hade jag original och wug till, älskade wug-täckena. Originalet jag hade kom med hästen och var 15år och höll alltid tätt. Har köpt amigo till honom nu, känns inte lönt att lägga pengar på Rambo till honom än, då han har en förmåga att skada sig själv på allt... Senaste nu när han lyckades sparka sig själv på insida lår när han rullade sig. :grin:

Herregud, skulle mina föräldrar ha hästgrejer skulle jag vara helt ekonomiskt körd i botten. :o räcker med att våra inackorderingar har det.

Älskar det verkligen! Man kan ta loss innertäcket och tvätta hur ofta man vill utan att slita på yttertäcket. Man kan använda täckena var för sej. Och så kan man ta av halstäcket om man vill. Love it!

:D:DJa, han dillar fortfarande på om sin kaka ;) Men han har lagt till ett ord till i registret, mamma :love: Innan har han sagt nåt som låter som det, men han har nog inte vetat vad det inneburit.
Jo, ett till, Hallååå säger han med. Fast mer som Aallåå :)

usch å fy. Jag kan inte ens tänka mig hur fruktansvärt det måste ha varit att komma hem till ett länsat hus. Usch :(

min lilla skitunge lade ju språket åt sidan i samma veva som han lärde sig att gå. Så här är det inte många ord som hörs.. Men det sötaste är iaf när man kommer till dagis och skall hämta honom så säger han: mamma :love: sen vänder han sig mot fröken och vinkar samtidigt som han säger "Hejjååå, hejjååå".

Sen har han "äntligen" lärt sig att pussas och kramas :love: Så underbart att få spontan pussar och kramar. Mys mys mys.

Men sen.. Han slåss!!! Går fram och slår till. Säger man nej/ajjabajja/fy etc så bara ler han och slår ännu hårdare. Säger man till lite mer rejält så börjar han gråta. Lyfter man bara bort honom från den han slår så kommer han tillbaka igen och så slår han igen. Peppar peppar, så verkar det än så länge bara vara hemma som han gör det. Inte på dagis än tack och lov.

Men sen.. Han slåss!!! Går fram och slår till. Säger man nej/ajjabajja/fy etc så bara ler han och slår ännu hårdare. Säger man till lite mer rejält så börjar han gråta. Lyfter man bara bort honom från den han slår så kommer han tillbaka igen och så slår han igen. Peppar peppar, så verkar det än så länge bara vara hemma som han gör det. Inte på dagis än tack och lov.

Vi har också problem med Miltons hårdhänthet. Jag vet inte hur pass medvetet det är, men det känns väldigt medvetet :S Han säger "aj" innan han antingen kniper oss, slår oss eller kör på oss med lära-gå-vagnen. Med oss menar vi oss föräldrar framför allt. Att köra på någon med lära-gå-vagnen är en höjdare och det kvittar vilken han kör på; han tar sats och kör på oss, någon annan eller Yda eller kattungen. Nu efter att han har börjat gå utan stöd så har vi faktiskt satt ner vagnarna i källaren, främst för djurens skull..
Vet inte riktigt hur vi ska säga till honom, för precis som hos er så kommer han och slåss igen om man säger nej, eller om vi säger till för högt eller argt så börjar han gråta (men kan mycket väl slåss igen).
Jaja, det är väl en grej att testa det också just nu, eller nåt :D

Vi köpte förresten vagnen idag :banana: Det blev faktiskt Baby Jogger city mini med 4 hjul, tyckte den var trevligast att köra och dessutom riktigt fin i verkligheten.
Bild givetvis
nya-vagnen_167944994.jpg

Och ihopfälld - jag älskar vagnen, just för detta :love:
vagnen-ihopfalld_167945221.jpg

Vilken gullunge! Det är så kul när de börjar prata! Vilgot började för bara några veckor sedan och då nästan vara om vi frågade honom "kan du säga xxxx?". Nu blir det mer och mer på eget initiativ. Jättemysigt!

Och pussar och kramar är bara mysigast i världen! Vilgot är så himla rättvis. Det är inte alltid man får en puss när man frågar, men ofta får man det och direkt efteråt ger han alltid den andra av oss också en puss! :love: Ibland går han tillbaka till den första och ger en till puss och sen en till den andra igen. :D Men vi får alltid lika många pussar var.

*kl*
Äntligen internet!! Har varit utan både mobil och internet sedan kl. 14 idag (internet led jag iofs inte av förrän vid 19-tiden när jag var hemma igen). Jäkla 3 säger jag bara mend et är bra att de har fått ordning på det så att man kan få smurfa runt lite.

Modett: Jag har förhoppningar på att hon sover lite längre eller iaf inte vaknar vilt gråtandes.Imorgon bryr jag mig nog mindre, måste ju iaf gå upp 5.30 :D

aneka: Hur är det med tanden? Var det panocoden som inte fungerade? Kolla utg.datum annars tror jag det är 7% av befolkningen som kodein inte fungerar på.

AKB: Jag gillar det där med kaka jag :D Har nästan varit lite avundsjuk på din Oscar men nu säger mitt troll också det så nu är jag nöjd ;)

Samma här, samma här..

Och pussar och kramar är bara mysigast i världen! Vilgot är så himla rättvis. Det är inte alltid man får en puss när man frågar, men ofta får man det och direkt efteråt ger han alltid den andra av oss också en puss! :love: Ibland går han tillbaka till den första och ger en till puss och sen en till den andra igen. :D Men vi får alltid lika många pussar var.

Samma här, samma här :D

Hur går det med lilla kissen?

Det går bara så himla bra!! Han r verkligen superduktig och härjar runt i hela huset när vi är hemma och när vi inte är hemma :love: Dock fick vi inatt stänga in honom på toaletten eftersom han har lärt sig att ta sig över grind och kompostgaller upp för trappan och vill härja vilt på ovanvåningen när vi sover = Milton vaknar :D
Fick världens sämsta samvete inatt när vi stängde in honom, men vi var tvungna!
Vi tänkte att vi denna vecka ska börja ha honom utomhus så smått. Vet dock inte hur vi ska göra, tänk om han rymmer :eek: Ska man liksom bara släppa ut honom (undet tiden jag är ute) eller ska vi gå i koppel eller gå med honom i famnen runt tomten etc. och "visa" honom. Ja, jag är skitlöjlig, men jag vill ju inte att han ska gå vilse :o :p

Ha honom ute kortare stunder under uppsyn till att börja med, som tur är så har de nog att utforska precis runt huset de första dagarna :laugh:

Det går både bra och dåligt. Är svälld i ansiktet. Vet inte om det blivit värre tom. Jo det är panocoden som inte fungerar. Får kolla datumet imorgon. Jag är säkert en av dom 7%en :( nu är jag iaf nästan smärtfri den lilla stunden alvedonen verkar. Mest så pulserar det i tanden. Åhh vill att det ska gå över nu för vill inte åka in till tandläkaren igen.

Vi har också problem med Miltons hårdhänthet. Jag vet inte hur pass medvetet det är, men det känns väldigt medvetet :S Han säger "aj" innan han antingen kniper oss, slår oss eller kör på oss med lära-gå-vagnen. Med oss menar vi oss föräldrar framför allt.

Jahapp, då är det fler som har samma problem då. För här kan det också väldigt frekvent komma ett slag i samband med "Aj", och ett flin. Så han vet att det gör ont. Det är väl bara att härda ut. Minns inte att äldste sonen gjorde så, men jag kan ju ha glömt.

Vilken fin vagn :)

Vilken gullunge! Det är så kul när de börjar prata! Vilgot började för bara några veckor sedan och då nästan vara om vi frågade honom "kan du säga xxxx?". Nu blir det mer och mer på eget initiativ. Jättemysigt!

Vilken härlig unge :D
Rättvisetänket vid 17-månader är det inte alla som har. Tänk vad fin världen skulle vara då!!

Min skrutt gör lite tvärt om. Om jag ber om en puss och han är på bushumör så vänder han sig och pussar pappa eller storebror i stället, med ett finurligt flin. Han har så många härliga miner och hans ögon säger så mycket nu. Varje dag får jag något nytt uttryck att skratta/glädjas åt.

Igår satt han i matstolen och tittade från den ena till den andra, å runt på alla som satt vid bordet utan att röra huvudet, alltså flyttade bara blicken runt. Sen log han så här finurligt :love: (insåg just att det var skitsvårt att berätta en blick i ord, haha)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 142
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka