Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Usch, vad hemskt... Jag har tänkt mer nu på att något kan gå fel än vad jag gjorde förra gången. Risken ökar ju med åldern och hade jag varit ett år äldre hade jag fått nupp eller kub eller vad det heter betalt av landstinget. En del av mig skulle nog dö om vi fick ett handikappat barn... :( Men jag försöker låta bli att tänka på det, risken är trots allt väldigt liten.

Är det en sån med tre runda grejer, eller är det en bred liksom? Har ingen aning om vad som är bäst, fast det vet ju inte han heller! :D

Är det en sån med tre runda grejer, eller är det en bred liksom? Har ingen aning om vad som är bäst, fast det vet ju inte han heller! :D

Jo det är med tre små huvuden. Jag visste inte heller och M har nog ingen större koll han heller men det blev bra. Jätte bra batteritid på den.

Det låter väl klokt att vänta till vecka 12 :) Tråkigt med lilla "tremänningen" (blir det väl?) :(

Kl
Åh, sabla skithelg. Nu är jag också sjuk, blir lagom kul att genomlida ännu en natt med sjuk och ledsen H när jag själv hade behövt sova mig frisk.

Och funderar på att sälja min fina häst till medisen. Hon älskar honom och rider honom bra. Och har all den där tiden och entusiasmen som jag inte längre har och inte ser mig återfå på ett väldigt bra tag. Känns inte helt rättvist att sitta här med en kanonhäst som är dyr i drift och inte tillvarata det. Just nu vill jag mest bara rida ut och inte träna mot några mål, så vi skulle spara pengar på att ha araben och kanske en häst som hela familjen kan ha glädje av. Men inte känns det särskilt kul att tänka på försäljning :(

kl

Snabb fråga till ers om byggt stall, hoppas på snabbt svar för jag ska beställa lite grejer ikväll, när jag ändå har tid att sitta vid datorn :D
Vi håller nu på med skjutdörrarna. Har fått skenor (av märket Henderson), hängrullar och konsoler av sambons morfar. Ska dock beställa fler konsoler och när jag ändå beställer så funderar jag på vad jag mer behöver?? Ska man ha någon stopp i skenan så dörren inte far iväg? Någon "infångare" till dörren och som håller dörren på plats vid stängt läge längst ner?
Berätta för mig - vad behöver jag??

Åh, Lottch grattis - vad roligt för er!! vet ju att du verkligen velat detta ett tag, så det känns extra roligt faktiskt att det var din tur nu!! Vår-bebis till då va?

kl

Fy fasiken vad jag tycker om vår katt!! Han bara finns här, glider runt och gör det han själv vill, busar lite, går till lådan när det är dags för det och sover i tv-rummet, helst under soffan på våra för långa gardiner :D Och så spinner han för fullt, hela tiden mest, och just nu slickar han i mitt hår, tur att jag har planer på att duscha idag ;)

Ja det är verkligen jätteroligt att Milton går, jag blir SÅ glad över det och det är verkligen på tiden, jag behöver all chans jag kan få att spara min dåliga nacke =)

Hejja Milton! :banana: Visst blir man glad för alla framsteg! :laugh: Jag skrev ju för bara någon vecka sen att jag också ville ha en snackande unge. Bara någon dag efter det började han! :D Favoritordet är mamma :love:, men han säger mjölk (ölsch), katt (gaaa), pappa, hej, nej, banan (baa) osv.

Tack! :love: och tack alla ni andra också. :love:

Det kommer bli sen vår/tidig sommarbebis. :) är i v.3 nu, känns hur konstigt som helst. Förstår inte riktigt själv vad som hänt eller vad det innebär med ett barn till. :eek: just nu håller jag på att börja oroa mig för allting, igen. Trodde det skulle vara mindre oroligt den här grav, men nej... Vi kommer att göra nupp/kub denna förlossning också och göra ett till 3D ultraljud, skulle kännas "orättvist" att bara göra det med S... :p just nu går jag bara och väntar på att jag ska börja må illa, då måste jag berätta det för min arbetsgivare och tillike far... Hoppas det dröjer till åtminstone v. 9, vill inte bli sängliggandes ännu.

På tal om att må illa... Jag och S åkte ut till vårt sommarställe idag för att städa bort sommaren och boa in huset inför vintern. Vägen dit är väldigt kurvi och helt plötsligt hör jag hur S gnyr till och helt plötsligt börjar hon att kaskadspy. :eek: hela hon, kläderna, stolen, baksätet osv var täckta med kräk. Naturligtvis har jag åkt ifrån skötväskan med extrakläder och trasor, det enda jag hade var en pyjamas och våtservetter... Inte så kul att stå där ensam vid vägkanten med en hysteriskt gråtande naken unge och spya överallt... Då tyckte jag faktiskt synd om mig själv och stackars S.

Så imorgon måste jag tvätta bilbarnstolen och bilen mer grundligt + in med en kopp ättika i bilen så att det inte luktar kräk... Kul att vi har mockasits på sätet också. :D ska köpa ett sånt där skydd, bestämde jag mig för när jag stod där och gnodde. :D

Vilken dålig tapet hade också blivit trött på mig själv om det hänt. Vad har du köpt för färg till teglet? Ska måla om våran här hemma också men behöver man någon specialfärg?

Som tur är var tapeten vit så det syntes inte så mycket. Men irriterad blir man...

Efter att ha googlat runt lite och pratat med en färgaffär så sa de att det funkade med vanlig väggfärg om den inte blir så varm att man inte kan lägga handen på teglet. Blir den det så behövde man en annan typ av färg. Men vi eldar inte i vår ändå. Har målat den en andra gång nu ikväll, kanske det behövs en vända till. Men vilken skillnad :banana: avskydde verkligen det röda teglet!

Men fy, stackars S och dig :( är hon åksjuk eller? Vi har varit väldigt förskonade från kräk här hemma. Iggy var aldrig någon kräkbebis och har aldrig kräkts nu när han blivit äldre. Men det kommer väl...

Var du illamående länge med S?

Grattis Lottch!!:banana::bump:

Nu är väl majoriteten av vårmammorna på smällen? ;)

Så som Oscar är nu (eller ja, han har väl alltid varit extremt (över)aktiv) Så tvekar man angående ett barn till de närmsta 18 åren. Men efter att ha hållit i min kusins lilla 3 månaderskille idag så är det nästan att man får krypa på sambon inatt ;)

Najs... :crazy: Vi måste också köpa ett skydd till bilen. Har bara tänkt på att vi måste göra det innan det blir snö och slask. Har liksom inte ens tänkt tanken på att barnet kan spy...

Usch och fy. Hoppas det bara va något tillfälligt så att hon slipper bli åksjuk jämt. Typiskt att sånt alltid ska ske när man lämnat skötväskan hemma. Jag vågar nästan inte lämna den hemma utifall något oförutsett skulle ske.

Annars kan jag tipsa om att använda en ångmaskin. Iofs vet jag inte hur snäll den är mot mocka men den va guld värd spec på tyget som är på golvet när jag fick städa ur ett nerkräkt baksäte av en 5åring. (när jag jobbade som au-pair) du kan inte lämna in den då annars?

Påtal om skötväska!

Vad har ni haft för några och har ni varit nöjda med era eller missnöjda?
Vi har ju använt en vanlig björnborg väska då jag inte orkat med så mkt olika fack. Men nu med två barn så måste vi nog ha en med mera fack så vi kan sära på barnens grejer. Men skulle vilja ha lite tips och ideer! :)

Vi har en ljusblå skiphop eller vad de heter :o och en blommig från cath kidston. Jag gillar båda två, men till nästa tänkte jag köpa en större skiphop (eller vad de nu heter. :p ) om man ska få rum med både S och den nyas saker.nu har vi messengermodellen.

*kl*
S har ALDRIG varit åksjuk innan, tror tyvärr att hon har något i kroppen. Hon har varit väldigt orolig och hyper hela dagen. :(

Nej, jag hade inte tänkt tanken på att det skulle komma kräk överallt heller, utan mer bekymrat mig för sand och lera. Föredrar helt klart lera framför detta. Jag fick faktiskt bort allt kräk från mockan, som tur var kom mest på den läderklädda ytan, annars hade jag lämnat in den på rekond... :)

Okej, sneglade också på BeSafen men den är verkligen snordyr och blir ju ute billigare om man vill ha isofixbas. Jag vet man ska aldrig snåla på säkerhet men vette tusan om det är värt så mkt när det går att hyra en Primo fö 600:- inkl isofixbas. Vi var nöjda med den sist så!

*kl*
åh min Mr Romance till sambo...*suck* när ska han klara sig utan sina föräldrar?! Va upp till syrran nu ikväll, skickade han på affären att köpa nåt gott till ikväll så vi kunde ha lite fredagsmys när vi kom hem, har inte hunnt umgås så mkt i helgen. Gissar vem som sitter ensam hemma i soffan nu.... :cool: hans mamma och pappa var ju faktiskt vart borta ända sen igår....

Som dörrstopp i själva skenan på skjutdörrarna i vårt stall satte pappa rejäla bultar som går en bit in i skenan och nere vid golvet så sitter det som "infångare" i U-profil på var sida och i mitten där dörrarna möts. "infångarna" gjorde pappa själv, du verkar också ha en händig pappa så det fixar nog han också ;) säg till om du inte fattar hur jag menar så kan jag fota i morgon! sen själva boxlåsen går ju också göra själv av rundjärn eller köpa, vi har sånnadär som man viker upp! Pappa har gjort den ena, den andra följde med inredningen. Köpte begad inredning.

Nej, stackars lilla S :(

Aneka & skötväska
Vi har en Skip Hop dash deluxe. Är jätte nöjd över den och hoppas verkligen det ska fungera till 2. Är 2 stora fack (ett mer för blöjor ocj ett för tex kläder) och 2 små invändigt. Sen är det sidfickor för tex flaskor både in och utvändigt. På utsidan är det även 2 fack framtill samt ett bak där själva skötbädden är.

Jag har klämmt och kännt på skip hops men tycker dom känns så stela och hård. Visst jag vill ha en som står av sig själv men skip hop känns som en låda nästan. Eller så är det jag som är ovan bara.

Kul att höra att ni är nöjda med era iaf!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
19 622
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar