Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Tack!
och tack alla ni andra också.
Det kommer bli sen vår/tidig sommarbebis.
är i v.3 nu, känns hur konstigt som helst. Förstår inte riktigt själv vad som hänt eller vad det innebär med ett barn till.
just nu håller jag på att börja oroa mig för allting, igen. Trodde det skulle vara mindre oroligt den här grav, men nej... Vi kommer att göra nupp/kub denna förlossning också och göra ett till 3D ultraljud, skulle kännas "orättvist" att bara göra det med S...
just nu går jag bara och väntar på att jag ska börja må illa, då måste jag berätta det för min arbetsgivare och tillike far... Hoppas det dröjer till åtminstone v. 9, vill inte bli sängliggandes ännu.
På tal om att må illa... Jag och S åkte ut till vårt sommarställe idag för att städa bort sommaren och boa in huset inför vintern. Vägen dit är väldigt kurvi och helt plötsligt hör jag hur S gnyr till och helt plötsligt börjar hon att kaskadspy.
hela hon, kläderna, stolen, baksätet osv var täckta med kräk. Naturligtvis har jag åkt ifrån skötväskan med extrakläder och trasor, det enda jag hade var en pyjamas och våtservetter... Inte så kul att stå där ensam vid vägkanten med en hysteriskt gråtande naken unge och spya överallt... Då tyckte jag faktiskt synd om mig själv och stackars S.
Så imorgon måste jag tvätta bilbarnstolen och bilen mer grundligt + in med en kopp ättika i bilen så att det inte luktar kräk... Kul att vi har mockasits på sätet också.
ska köpa ett sånt där skydd, bestämde jag mig för när jag stod där och gnodde.