Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Coolt! Var det just veteranplöjning?
Snygga traktorkakor va? :D

Kl
Själv sitter jag och väntar på polisen.... Grannarna eldar i en stor container precis vid vår tomtgräns. Hittills har de slängt i minst en telefonstolpe, två bildäck och en liten traktorkärra (komplett). Det luktar miljöbrott ute :crazy:
Jag har varit i kontakt med både miljö och hälsa och miljö- och ekobrottsmyndigheten som skulle skicka en pattrullbil.
Tredje året i rad grannarna gör så här, men i år fick jag nog. All rök kommer rakt in över vårt hus.:mad:

Hur har det gått med din cheesecake förresten? När är tävlingen? För inte har den varit än?

Finalen är den 16 oktober på nordiska museet, under chokladfestivalen :D

Jag har fått hotellbokningen nu, tydligen ska vi bo på något som heter anglais tror jag det var.

Aha! Det ska jag lägga på minnet och hålla tummarna när det är dags! Fast jag hoppas på att du påminner oss igen innan. :D

Vad gulligt att du kommer ihåg det :)
Det blev tyvärr ingenting, tjejen som ville köpa henne hade nog inte riktigt förstått vad det innebär att ha häst och ryggade tillbaka pga det.

Jag lovar!!

Nu har Polis och miljö och hälsa varit här. Behöver jag säga att grannarna var griniga :crazy:
Gubben började gnälla om att det var samma som med tomtgränsen. Som vi ifråga satte att de började gräva upp gräsmattan utan att veta exakt vart gränsen gick.... :grin:

Gubben började dessutom gnälla över att vi passerade deras gårdsplan, ja det är ju där vi har servitut. Vi kan ju inte gärna köra med bilen och gå med hästarna över deras gräsmatta :confused:
Polisen slätade över det hela med att servitut finns, då är det så! :bow:
Då gnällde sonen om att vi passerade mellan lastbilar som kommer och lämnar containerns. Hur ska vi ta oss fram liksom, det får inte blockeras för oss.:grin:

Det blir till att ta ut hästarna innan de börjar jobba.
Annars finns det ju en del finns gårdar till salu :idea:

Polisen sa att det var bra att jag hade ringt. Minst 4 bildäck och halva traktorvagnen fanns kvar.
Nu har vattenslangen varit framme och elden är släkt! Jag känner mig nöjd med att jag inte låter mig behandlas hur som helst. Fast det kommer inte gubbarna att fatta :cool:

Det låter lovande.
Maken ska med, barnen har vi inte riktigt bestämt oss om de får sova med mormor och morfar :angel:

Vad modig du är som ringer, vi har i husen bakom oss (eller hur man ska beskriva det känns bakom men det korrekta kan vara bredvid)
som brukar tända en brasa med diverse saker som nog inte alls är godkänt även om det mest är ris.
Luktar illa och brukar lägga sig som en dimma över gården, ganska otäckt när man kommer körande på vägen hem och ser rök ligga över gården :crazy: fast jag skulle ändå inte våga ringa, är grymt rädd för att göra mig osams med grannarna.

Här hemma har vi inga roliga skötväskor; Emmaljunga och en Björn Borg väska, fungerar bra till ett barn och skulle nog fungera till två med iaf Emmaljunga. Min hemliga dröm med skötväska är en sån som Armani visade bild på. Har tittat många gånger på deras hemsida och suktat! :love:

Jag tycker också att jag var modig :D
Jag vill egentligen inte heller förvärra situationen med grannarna och har "blundat" tidigare år, men nu såg jag vad de slängde i och det stank och rök värre än tidigare. Därför kunde jag inte låta det passera.

Nej varenda kotte VET ju att man inte ska elda just bildäck. Men det är väl egna "regler" för vissa på landsbygden :crazy:

Jag tyckte det var otroligt skönt att alla dök upp och att de såg så allvarligt på saken.

Jag tycker också att jag var modig :D
Jag vill egentligen inte heller förvärra situationen med grannarna och har "blundat" tidigare år, men nu såg jag vad de slängde i och det stank och rök värre än tidigare. Därför kunde jag inte låta det passera.

Tycker det var super av dig! :laugh:

Dagens blomma till dig:
@}-->-->---

(kanske inte den vackraste men men)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 520
Senast: Halcyon
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar