Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

*kl*

Är det någon som vet var man kan köpa flaggspel/vimplar i lite starkare färger. Typ så här:

images

De har funnits hos Lagerhaus men verkar nu ha utgått ur sortimentet :( De flesta flaggspelen jag hittar är i pastellfärger eller blommigt, mer åt Shabby Chic hållet och det passar inte in hemma hos oss.

Ja det är ju det att jag inte har någon symaskin :( och jag har inte sytt sen jag slutade grundskolan. För typ 10 (:eek:) år sen...

Fast raksömmen sitter nog i ryggmärgen! ;)
Du får be någon syaffär sy en åt dig?!?! Brukar inte kosta så mkt extra är dom dyra kan jag höra efter här i stan där dom gör sånt billigt vad det skulle kosta. Om du inte får tag på någon alltså?

Det får du hemskt gärna göra :bow: :love: Så har man ju lite att jämföra med. Mina föräldrar har ju iofs en symaskin. Vågar man sig på att sy tro? Man måste väl ha nåt emellan tygbitarna så det blir lite stadga? Eller funkar det med bara två tygbitar? Du har helt klart sått ett frö i min hjärna nu... ;)

Vart ska den sitta? Om den ska sitta mot en vägg eller bara hänga inne så räcker det nog med två tygbitar som du syr ihop. Annars borde väll en fleecebit eller sån där bomull på rulle räcka att ha i mitten. Du får klämma och kika på en i nån affär lite närmare! Hihi det va så lite så! :D

Hade jag haft två (eller gärna redan nu med Milton) så hade jag satsat på denna skötväska, som har ett stort fack undertill för blöjor etc. och verkar bra invändigt också =)
medium

Har aldrig tänkt tanken att den känns dom en låda faktiskt, hehe, men nu när du säger det så var den kanske lite stel i början, men vår är inte lådlik längre. :) skip hop var det alltså, då hade jag inte så fel. :p

*kl*

Sambon peta på mig igår och bad mig hjälpa honom när hans klocka ringde imorgon bitti, men det har fortfarande inte ringt någon klocka och jag har knappt kunnat sova för att jag blir så stressad av att det ska hänga på mig, suck.

Har lyckats dra på mig värsta ryggontet också. Är det farligt att gå till massör eller att bli lasrad om man är gravid? Kan knappt röra mig...

Jag gick och fick en helkroppsmassage innan v12. Men vet att alla massörer inte vill massera om man är gravid. Så jag höll tyst :D inte så smart kanske men jag ville verkligen ha en massage. Laser tror jag inte är så smart med tanke på att man inte ens får ställa sig på en sån där våg som mäter fett mängden. Men kiropraktorn brukar ha koll vad man får göra.

Vet att en del massörer inte vill massera gravida förrän efter vecka 12. Jag pratade med min nästkusin som är massör och hon säger att det finns inget som säger att det är farligt utan det är mest för att de ska ha ryggen fri om något skulle gå snett med graviditeten.
Min kiropraktor däremot behandlar inte efter vecka 20, så där är det tvärtom.
Laser hade jag inte vågat mig på däremot utan att ha kollat upp det ordentligt.

min kiropraktor behandlar hela vägen, han har specialliserat dig lite på gravida för att man ska få en lätt grav och förlossning. Då kroppen förändras genom hela grav brukar man få gåmed ett par veckors mellanrum, ifall man som jag har problem i höfterna. Men han är mycket försiktigare än när man är ogravid.

Ju fler lager dessto svårare blir det att få det snyggt och jobbigare för maskinen. Jag skulle inte ha foder i, utan i så fall ta ett stadigare tyg.

Frågan är om man ska ha dubbelsidigt utav bandet som det hänger i.... Jo det är nog snyggast och stabilast.

Ja låda var ju också en jämförelse :D

Oj, Theo hittade visst chokladasken jag fick av mormor å morfar...två bitar mindre, körsbärslikör å romrussin :o

(fan va irriterad jag blir på iPhones rättstavningsprogram, känns som detta inlägget tog en evighet att skriva bara pga det :devil:)

Flera lager med tyg hade jag med undvikit, risken är det börjar krypa och dra sig. Då hade jag hellre använt fliselin ( stavning ?) som man stryker på och sen sitter det fast.

*kl*
Nu sitter jag med en kopp choklad i soffan och är helt ensam hemma. Det gick jättebra att lämna på dagis idag :)
Ang svullnaden under ögat så ringde jag aldrig i fredags utan tänkte ta upp det idag. Under helgen när svullnaden gått ner så ser man ett litet märke under ögat som ser ut som ett insektsbett, förmodligen är det alltså något som bitit honom när de varit ute. Ska kolla med dem i em för jag ville inte stå kvar i hallen och prata när det gick så bra att lämna.

Men stäng av det där jäkla rättstavningsprogrammet. Det gjorde jag nästan direkt för den ville aldrig skriva så som jag ville.

Lätt hänt det där med chokladasken. Men vilken smak din son har! ;)

kl

Jag är glaaaad, jag ska få hästshoppa i veckan :D
Inget spännande men ett schabrak o stigläder ;)
Mamma har köpt häst och kommer o hälsar på i helgen så då kunde jag shoppa här på hööks eftersom det inte finns på gotland :D
Det var ju en evighet sedan jag fick handla hästgrejer... Jaaa, lite knasig är jag!

Ska nog se om jag kan lyckas rida i jul när vi hälsar på med :)
Hon har köpt en snäll dressyrriden ardenner.

Åh, såg att du skrivit om plöjning och SM i plöjning i din blogg (av alla saker!), min morfar har faktiskt vunnit SM i plöjning för ett antal år sedan - löjligt stolt är jag, hahaha :D Var bara tvungen att flika in det ;)

Emmah; Duktig Theo, han valde ju verkligen rätt bitar i chokladasken, så att säga :D

:laugh:Visst är det kul att shoppa hästprylar!
Har grimm-mani:angel: Alla tre måste matcha varann, lite klurigt att hitta likadana i stl x-full och shetland :D

Men ellerhur, jag älskar att shoppa hästprylar, brukar dra med sambon in på hästaffärerna o bara kolla när vi e på stan :p
Finns en hel del jag skulle vilja köpa bara för att men kan inte riktigt motivera det när jag inte har någon häst längre ;)

Lycka till med matchandet ;)
Mamma är tvärtom, hon tycker oftast att det inte behövs nya prylar, hon kan klara sig med det hon har... hur kul e de liksom!?!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 522
Senast: Halcyon
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar