Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Och jag har gjort nåt superklantigt ikväll... Trodde man kunde sätta maskeringstejp på tapeten, men det gick inte utan att få tapeten med sig när man drog loss tejpen :grin: Har börjat måla om vår öppna spis som var i rött tegel. Som tur är var tapeten vit så jag tror inte det syns så mycket. Men blir så trött på mig själv :devil:

Men nog brukar det gå att sätta tejp på tapeten. Har jag gjort i typ alla rum. Din tapet kanske var i överkant oförlåtande?

Och kl
Blir intressant att se hur denna natt förflyter. H sover nu på min arm i en konstig vinkel. Tror öronen kan spöka, har själv känt att detta virus ger sig på öronen. Blir så irriterad på maken för det känns som att han bara tjurar ihop och lägger sig och sover, och lämnar till mig att söva. Jag är OCKSÅ trött, men skjuter väl mig själv i foten för H är mammig och jag ger efter.

Stort grattis! Hoppas allt går vägen nu :)
Det är säkert ingen fara med middagen du åt i onsdags, jag var på kryssning och kräftskiva några dagar innan jag plussade. Jag drack iof måttligt, men jag drack.

Armani, åh vad skoj att Milton går nu!

Jag längtar faktiskt efter att kunna köpa kläder som jag kan ha längre än några månader. Finns massa fint nu men som känns tråkigt att köpa eftersom jag inte kan prova ordentligt.

Jag är fortfarande helt inne på att gå till en personal shopper på Åhléns. :cool: Ska lägga undan lite pengar på ett särskilt konto så det finns till det när jag ska börja jobba igen. :idea:

Wihoo supergrattis!!!:bump::banana: Va roligt, å va många bebisar det blir på sommarens träff ;)

*Kl*
Vilken helt fantasiskt höstdag vi fått här uppe idag! Perfekt svampplockar dag men tror knapp jag orkar gå utanför dörren. Var nere och nattvandrare på stan i natt, gick totalt 1,6 mil och det känns. :cry: men samtidigt blir det ju inte bättre av att sitta och tycka synd om sig sjäv heller så det är bara å bita ihop!

Ska upp till syster i dag å gratta å fika (hon fyllde år i fredags) och sortera ut mina bebiskläder som vart utlånade till hennes "väninna" :love: Hittade en påse hos mamma och pappa i veckan med bodysar i 56, oj så små :laugh: tiden går så sjukt mkt fortare den här gången, är redan i vecka 24 och veckorna bara rasar iväg :bump:

Vad har ni andra för er?! Har hela landet fått detta underbara höst väder eller är det bara vi som är lyckligt lottade här i norr?!

Vilken dålig tapet hade också blivit trött på mig själv om det hänt. Vad har du köpt för färg till teglet? Ska måla om våran här hemma också men behöver man någon specialfärg?

Jag är fortfarande helt inne på att gå till en personal shopper på Åhléns. :cool: Ska lägga undan lite pengar på ett särskilt konto så det finns till det när jag ska börja jobba igen. :idea:

Jag skulle också behöva göra något sånt. Men vet att jag blir för snål när det börjar bli dax. :(

Nya babyskyddet kom med posten i veckan, så jag har ägnat kvällen åt att läsa bruksanvisningen (min favoritsysselsättning! :D) och kollat hur det funkar. Känns helt overkligt att det snart kommer att sitta en annan liten bebis där. Och att min lilla bebis V är ingen bebis längre...

Vad blev det för babyskydd?! Vet att du "pratat" om ett BeSafe?!

*kl*

Trillar in medan Isabella sover och skriver lite mellan hostan från helvetet. Eller ja... hela förkylningen är nog från helvetet :grin:

Grattis W_I och Lottch till graviditeterna! :bump:

Sedan måste jag ju säga att kattungebilderna som har förekommit i tråden är ju helt livsfarliga, inte alls avundsjuk :angel:

Jag skulle också behöva göra något sånt. Men vet att jag blir för snål när det börjar bli dax. :(

Det är därför jag ska sätta in 500 kr/mån på ett alldeles särskilt konto. Att shoppa kläder för 7000 kr (som de rekommenderar som budget) är inget jag skulle ta mig råd till annars.

Jag satt på förmiddagen och fixade med föräldrapenningen. Begärde för lillbebis ända fram till i sommar och usch vad ledsen jag blev när jag insåg att jag återigen bara kommer att få halva lönen. :(

Är ju väldigt smart att göra så! Men finns inte riktigt plats i min budget att göra det nu. :( får ta mig råd på första riktiga lönen sen för då kommer jag nog känna mig stenrik efter att ha levt på fp i 2,5år minst :p kanske är tur att jag inte hinner tillbaka till något arbete så jag inte känner av pengaförlusten så mycket. :)

Vi får bara full lön i två månader. Och dom extra pengarna får gå rakt in på sparkontot. Inga utsvävningar alls, förutom stockholmsresan om två veckor. Men teatern är ju betald, så det är bara resa, hotell och mat som kostar. Fast maken fyller ju år då också, så han kanske vill ha en födelsedagspresent. :D Tycker sånt är så svårt eftersom han aldrig önskar sig något...

Tycker också det är svårt med presenter nu. Det man vill ha köper man oftast själv. Sen om man har gemensam ekonomi så blir det iaf på bådas bekostnad till en del och svårt att hålla det lika hemligt om man vill köpa något dyrt. Kul nu iaf när man har barn att köpa till!

Tror att jag ska köpa en rakapparat åt honom. Han brukar raka sig med hyvel typ var 5-6 dag, men nu har han kommit på att han inte kan se ut som en skäggmurvel när han ska bli chef! :rofl: Så han stod och tittade på en apparat, men var naturligtvis för snål för att köpa en. :p

Frågan är bara vad jag ska köpa. Jag vet ju inget om rakapparater! :D

*kl*
Sitter med en stor klump i magen...
Igår när vi hämtade hundarna som varit hos mina föräldrar hela dagen för att vi va på bröllop så gick min tax lite konstigt och va öm över mage och rygg.
Precis samma symptom som sist, när han hade diskbråck :cry:
Han har varit bra under dagen tills nu i eftermiddag, då blev han sån igen.
Och jag kan inte undersöka honom i lugn och ro, för Oscar skriker, klänger och gnäller KONSTANT, även om hans pappa går iväg med honom. Douglas blir så spännd och orolig när han är i närheten. Måste klämma igenom hunden när han är avslappnad. Så nu får jag vänta nån gång tills sent ikväll :(
Får se om det blir veterinären i morgon, blir svårt med tid och Oscars dagis. Men hunden får faktiskt gå först.

Blir galen, ungen har VRÅLAT konstan medan jag skrivit detta. Hela jag darrar av ilska och oro. Blir galen på ungen snart, inget duger. Vi trugar och mutar, men inget vill han eller vill ha...

Stackars vovven.Hoppas det inte är något allvarligt.

När S varit så där kinkig och gnällig och inget har dugit har vi provat att ge lite alvedon, ifall det är så att hon har ont i tänderna/munnen. Hon har faktiskt blivit gladare efter medicin. Hon hade en period då hon vart så flera dagar, sen kom det faktiskt flera tänder.

Min svärmors nya gubbe fick barnbarn för ett par dagar sedan. Det blev en flicka med allvarligt hjärtfel och downs syndrom. :(

Nu är det så att vi har ännu inte gått ut offentligt med att vi ska ha en till och det gör att nu känns det lite jobbigare att avslöja nyheten. Vi hade inte tänkt gå ut riktigt ännu, men vi funderar på när och hur... Nu känns det som om vi ska vänta någon vecka till. Gick in i vecka 9 nu, så vi funderade på att avslöja i v 12 ifall det inte är uppenbart med magen...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 682
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar