Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Många dagens blommor tycker jag nog allt man är värd när man vågar bussa polisen på grannen! Tycker det är så skönt när det finns folk som vågar när andra (jag) inte vågar.

*kl*

Ni andra gravida här inne, är det någon som är intresserad av en tunika/klänning från mamalicious? Köpte den när vi var i tyskland i februari och tyckte då att den var jätteskön. Det är den fortfarande men jag har aldrig använt den pga varje gång jag tagit på mig den och sett mig i spegeln genast bytt om igen.
Mörkblå med lite detaljer som glittrar i storlek L. Modellen är ganska tajt hela vägen och går ner en bit på låren, just det som gör att jag inte använt den.
(visa magen har jag inga problem med som gravid, men hatar mina lår :grin:)

Någon som är intresserad kan jag skicka ett mms, lägger inte ut en bild på mig här med den på. Sen har den vanliga digitalkameran legat ute en natt och fungerar inte så bra efter det..

Men stäng av det där jäkla rättstavningsprogrammet. Det gjorde jag nästan direkt för den ville aldrig skriva så som jag ville.

Lätt hänt det där med chokladasken. Men vilken smak din son har! ;)

Men stänger jag av skiten så blir ja vansinnig när jag måste hålla på att rätta enkla ord som och, bara etc etc som man vanligtvis inte märker att man stavar fel....nä jag får bita ihop helt enkelt, men man blir ju gode irriterad när man skriver ibland.

Jo jag vet, hans godissmak är som det vart :D

Coolt! Var det just veteranplöjning?
Snygga traktorkakor va? :D

Kl
Själv sitter jag och väntar på polisen.... Grannarna eldar i en stor container precis vid vår tomtgräns. Hittills har de slängt i minst en telefonstolpe, två bildäck och en liten traktorkärra (komplett). Det luktar miljöbrott ute :crazy:
Jag har varit i kontakt med både miljö och hälsa och miljö- och ekobrottsmyndigheten som skulle skicka en pattrullbil.
Tredje året i rad grannarna gör så här, men i år fick jag nog. All rök kommer rakt in över vårt hus.:mad:

Japp, veteranplöjning var det =) Han och mormor har ett veteran-museum som de driver hemma på gården, så han kan det där med veteran-maskiner över lag, skulle man kunna säga :D

Men du, vad bra att du ringde polisen, tycker, precis som alla andra, att du gjorde helt rätt. Och jag tycker också du var modig :o Vet inte om jag själv hade ringt, jag hoppas att jag hade gjort det, det beror kanske lite på vad det var för typ av granne :o

KL

Då har vi genomfört vårt första akuten-besök med H. Denna jäkla förkylning från helvetet.. Han vaknade vid 05 och var jätteledsen, superhes och rosslig. Bara väste när han skulle andas och eftersom det inte ville ge med sig ringde jag 1177. Sköterskan där lyssnade på andningen via telefonen och tyckte att det lät som falsk krupp och rekommenderade att vi åkte in. Sagt och gjort. Så väl där fick han en kortisonblandning och andas in adrenalin (inte poppis!) och därefter lät det mycket bättre tyckte läkaren. Men det kan ju mycket väl hända att vi får en upprepning natten som kommer.

(Ps - så märker du att du börjar bli gammal: du tycker att behandlande läkare knappt ser ut att ha passerat puberteten och känner dig gammal i jämförelse :D)

Åh nej, stackars lilla H. :(

Min bror hade krupp som liten = många sjukhusbesök och ena syrrans äldsta pojk hade problem förra vintern/våren. Tillslut fick han en egen mask att ha hemma som han fick ta (vad äre dom får??!!) varje kväll. Men numera tror jag att han klarar sig utan medicin iaf. Det är bara så typiskt att den är på nätterna dom ska ha störst problem...

Hoppas hoppas verkligen för er skull att det bara är en engångsföreteelse!

Nej men usch, stackars lille! Hoppas det bara var i natt han hade det så och att det blir bättre nu fort.
Vi har nu slutat med Miltons cortison-behandling för hans hosta och nog fasen är hostan påväg tillbaks igen :( Tur vi ska på återbesök denna vecka, kommer inte ihåg vilken dag, så får väl ringa till vårdcentralen och höra med dem :o

kl

Jag är så jäkla besviken på min sambo. Det händer inte ofta (kom på nu att det var väl inte allt för längesen jag var det senast, som jag berättade för er?), men nu är jag skitförbannad, rent ut sagt...
Vi ska (skulle..) på släktträff med hans släkt till helgen, fredag, lördag, söndag. Händer ungefär en gång vart fjärde år och det brukar vara jättetrevligt. Tror ni min sambo har ordnat sig ledig från jobbet? Nej, givetvis inte, för det brukar ju ordna sig. Det skulle han kanske tänkt på innan han åkte till Norrland, men icke.
Nu går det givetvis inte att ordna, eftersom ingen kan byta med honom. En har redan tagit semester och tagit in den enda vikarien de har, att vika för henne. Så det ser ganska kört ut.
Han tyckte att jag kunde köra upp själv, men jag är inte så pigg på det; för det första är det inte så roligt att köra så långt själv med Milton i bilen och för det andra så är det faktiskt hans släkt och jag vill inte hänga där själv med dem (även om de är jättetrevliga, många av dem) helt enkelt.
Nu är han inne på jobbet, på sin lediga dag, för att se om han på något vis kan ordna det ändå, så att vi kanske kan åka upp till släktträffen en kortare sväng, suck...

Jag blir bara så trött ibland..

Jag förstår dig.
Jag hade blivit galen/besviken/ledsen/.

Min mans släkt är väldigt dåliga på att planera. Födelsedagskalas brukar informeras om max 3 dagar innan. :grin: Nu har dem börjat lära sig att om dem absolut vill ha med mig så gäller det att informera i tid.

Hoppas det ordnar sig på något vis.

+ Armani,

Ja det måste vara hemskt att vara så liten och inte förstå varför det är så svårt att andas. Plus att det dessutom blir en ond cirkel när det blir svårare och svårare ju mer man gråter.. Och ja visst är det typiskt att det vanligtvis ska komma nattetid och inte efter lunch?!

Håller tummarna för att han slipper det en vända till, men tycker han rosslar och väser mycket så risken finns.

Ja men visst är det underbart :grin: Jag är ju själv en planeringssucker och planerar allt. Sambons släkt är nog ungefär som din mans, nej lite bättre är de nog. Men min sambo är så jäkla van (sen hemifrån, suck..) att få det mesta fixat för sig = jag gör inte så och då blir det kaos.
Fördelen med helgens problem är att han har så dåligt samvete att vi just nu är påväg för att handla ny barnvagn, hahahaha :D Och ja han kan gott ha det och nej jag har inte ett dugg dåligt samvete ;)

Åh! Karlar med dåligt samvete är bra! Brukar ge min det i tid och otid om det är något jag vill ha ;) Kvinnlig list kallar mamma det (jag är lärd av en mästare;)) Just nu är det en hästtransport jag håller på att manipulera fram.
Vad är det för en vagn ni fått span på?

Jag fattar inte, vad har släktträffen med barnvagnen att göra? Det är ju hans släkt, blir de gladare om ert barn får en barnvagn?

AKB: Menar du allvar att du inte kan prata rakt ut med din man utan behöver gå omvägar via att manipulera fram dåligt samvete?:crazy: Det låter verkligen hemskt i mina öron, är det nånstans man vill kunna ha en ärlig relation, utan lögner och manipulation, så är det väl med sin partner, eller?

Haha! Jag visste det! Tänkte att när jag skrev mitt något skämtsamma inlägg med några ;)-gubbar att nu kommer mabuse kommentera detta:D

Äh! Jag har en inkomst på ett par tusen i månaden, medan gubben har rätt så väldans rejält mycket mer. Så ja, jag tar till mina metoder...Med ett ;);) Som han vet om.

*kl*
Å på tal om transporter. Nån som kan tipsa om en transport som man får lasta så mycket som möjligt på B-kort? :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 506
Senast: Halcyon
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar